Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Herma's en alleen mannetjes

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Dit heb ik nog nooit meegemaakt: van 2 soorten, te weten de pakistan valley en de afghan kush van world of seeds ieder 3 zaden ontkiemd ruim 12wk geleden.

 

5 zaden (3 pkv en 2ak) groeiden op, 1 redde het niet.

 

Tijdens voorbloei geen duidelijke verschijnselen van voorbloei, misschien was dit al een voorteken?

 

De AK waren snel met aangeven wat ze waren: mannetjes maar bij 1 ervan zag ik toch ook wel iets van pistels ergens of verbeeldde ik me dat maar? afin, ik had de PKV's nog.. just bad luck weetjewel dacht ik.

 

De PKV's deden er erg lang over om bloeiverschijnselen te tonen maar uiteindelijk was er 1 mannetje en de andere 2 zaten onder de pistels, pfew :wOOt

 

Nu 1 wk later zag ik vandaag bij check tensio ineens geel poeder op een blad liggen???

Ik had gisteren met betuiven toch niet gigantisch misgemikt met het penseeltje?

Nee zoveel AK pollen had ik niet eens...

 

Blad optillen en eens goed id pistelsbolletjes kijken en wtf: bloeiende mannelijke bloemen?

een volbloed herma en toen ik de andere PKV bekeek die ernaast stond lag die mooi vol met pollen vd herma.

 

Ad andere kant vd tent staan nog 2 herijuana's en gelukkig staat de luchtstroom van hen af maar ik heb het vermoedden dat ook deze herma pollen over zich heen hebben gehad, nl. toenname van kleine blaadjes id toppen dus vrees het ergste.

 

Ben zomaar ineens in tijd van 2wk 6 planten kwijt zeg: wat zal ik nu doen: die 2 planten die ruim in wk 4 staan alsnog afbloeien (ivm medicinale voorraad) of de tent helemaal leeg, schoonmaken en mijn zaailingen van paar dagen oud onder de HPS knallen en vet voorgroeien of stekken proberen te scoren en die na aanslaan meteen op 12/12 knallen zodat ik zeker eind augustus weer stash heb?

 

Heb al een mailtje naar WOS gestuurd, durf die resterende zaden eigenlijk niet te ontkiemen :verrygood en dit soort dingen heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs niet met toch wel discutabele gefeminiseerde zaden toen dit nog id kinderschoenen stond.

 

Zal mij benieuwen hoe ze reageren op dit en wat ik me een beetje afvraag is of iemand anders ook wel eens zo'n ervaring heeft gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niks gehoord van wos, de desbetreffende zaadleverancier, zitten wel in Spanje maar een mailtje terug had wel gekund inmiddels.

 

Valt me behoorlijk tegen en betekent voor mij ook eigenlijk dat ik meteen klaar ben met wos (desondanks de mooie soortjes met hoge CBD gehaltes) als je reguliere zaden opgroeit en er herma's tussen hebt zitten, waar koop je dan regulier voor?

 

en nee mensen: we hebben het hier NIET over een dame die herma is geworden door een lichtlek of bloeiverstoring wat ik niet eerder vermeld had en jullie zullen inmiddels wel denken: die heb gewoon gedoe met lichtinval ed gehad dus eigen schuld dikke bult.. was dat maar zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen mogelijkheid om ze buiten te droppen? Ik zou ze iig wel deruit halen ja, als die ene plant vol ligt met pollen zullen die 2 heri's er ook niet aan ontsnappen ben ik bang. :)

 

Elk soort stress zou theoretisch trouwens voor een hermafrodiet kunnen zorgen, te warm, te droog, onder of overvoeding, het is niet louter alleen lichtstress wat er voor zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog niks gehoord van wos, de desbetreffende zaadleverancier, zitten wel in Spanje maar een mailtje terug had wel gekund inmiddels.

 

Valt me behoorlijk tegen en betekent voor mij ook eigenlijk dat ik meteen klaar ben met wos (desondanks de mooie soortjes met hoge CBD gehaltes) als je reguliere zaden opgroeit en er herma's tussen hebt zitten, waar koop je dan regulier voor?

 

en nee mensen: we hebben het hier NIET over een dame die herma is geworden door een lichtlek of bloeiverstoring wat ik niet eerder vermeld had en jullie zullen inmiddels wel denken: die heb gewoon gedoe met lichtinval ed gehad dus eigen schuld dikke bult.. was dat maar zo

 

dat probleem heb ik nu ook :S 2/2 durban en 3/4 oregon rocket maar de 4de zal vast mee gaan doen..

Ook regulier zaad :S

Lichtlekken e.d. heb ik ook niet, ben je op nog meer oorzaken gestuit sinds toen?

Sorry voor het bumpen ;) ben een beetje hopeloos..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je geen mogelijkheid om ze buiten te droppen? Ik zou ze iig wel deruit halen ja, als die ene plant vol ligt met pollen zullen die 2 heri's er ook niet aan ontsnappen ben ik bang. ;)

 

Elk soort stress zou theoretisch trouwens voor een hermafrodiet kunnen zorgen, te warm, te droog, onder of overvoeding, het is niet louter alleen lichtstress wat er voor zorgt.

 

 

overvoeding? ik meen eens gelezen te hebben dat landrassen over het algemeen efficienter zijn met voeding en dus minder nodig hebben, world of seeds ken ik van de landrassen...

zou het daar aan kunnen liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk het niet, aangezien mijn Durban Excellent hermas 100% donkergroen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOS kwam een paar jaar geleden zomaar vanuit het niets breed verkrijgbaar op de markt met een rits landrassen (later volgden ook andere moderne rassen en kruisingen, al dan niet gefeminiseerd). Opvallend was o.a. de gedetailleerde informatie over de concentraties cannabidoïden die ze bij de beschrijving van hun soorten gaven, en dat er een nog totaal onbekend landras tussen zat, Amazonia, een 75% Indica uit de bushbush van Brazilië.

In het eerste jaar dat ze op de markt waren stelden ze een aantal soorten ter beschikking aan ik meen UK420 om te testen. De tester maakte er na aanvankelijk enthousiasme al gauw een eind aan, nadat hij de planten in de bloei had gezet was het herma, herma en nog eens herma. Er gingen ook rare geruchten over deze zaadbank zonder bekende roots in de breederswereld, het zouden handelaren zijn uit Valencia zonder verstand van wietkweek die her en der (o.a. in NL) partijen zaad opkochten. Ik vroeg growshop Alien, die de zaden ook aanbood (en nog aanbiedt), wat ze ervan dachten, maar daar vonden ze de combinatie landras en herma eigenlijk wel logisch en niet verontrustend. Terecht misschien wel, sommige landrassen kennen inderdaad wel 50% herma's, maar voor mij betekende het een eind aan mijn interesse in de zaadbank (ik heb al meer dan genoeg thai met grote kans op herma's in de koelkast liggen).

Dit jaar kwam ik de Amazonia hier op het forum weer tegen in de buitentuin van Elmanito, waar (vooral) het paarse phenotype het goed deed, ik heb niets gelezen over herma's. Er staat me ook bij dat ik hier ergens op het forum gelezen heb dat ze erachter gekomen waren dat Amazonia niets anders dan een bekende soort van Dutch Passion of een andere (dure) Nederlandse zaadbank bleek te zijn, en dat de zaden daarmee vergeleken vooral lekker goedkoop waren. Positieve verhalen over WOS zijn er dus ook.

 

Als het een voor jou onbekende soort is en bovendien een landras, is het denk ik verstandig om rekening houdend met herma's altijd extra te zaaien. En bij landrassen natuurlijk altijd voorzichtig zijn met de hoeveelheid voeding en geen rijk voorbemeste grond gebruiken. Misschien de volgende kweek je overgebleven zaden gewoon zaaien plus nog wat extra (gefeminiseerde) zaden met bekend te vertrouwen resultaat zodat je altijd goed zit in je bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De AK was met een EC van 1.8 in wk 3 12/12 al zwaar overvoedt.

Totaal 11wk laten staan, niet normaal voor een vol landras...

 

BEn benieuwd of dat CBD klopt trouwens, heb plant net droog maar volgende week pas roken ivm curen

 

Die Amazonia doet me (qua smaak en geur etc) erg denken aan een Durban Passion en dat is idd de enige van hele WOS pack die niet geherma'd heeft.

 

Heb nog even contact gehad met WOS na het debacle, ze wilden dat ik zou gaan testen ed maar ik hoor helemaal niks meer van ze, en wil nu ik eze achtergrond info heb gekregen helemaal niks meer met ze van doen hebben.. dan is Nirvana nog betrouwbaarder :P

 

Bedankt voor de reply en info :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...