Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietjeuh

1 ste kweek: 5 x white widow

Recommended Posts

Geachte medekwekers,

 

Dit is mijn eerste binnenkweekje en met spijt loopt het niet zo vlot ;)

zoals ik in het topic bladproblemen had aangegeven ga ik proberen me plantjes als nog te laten afbloemen en hopelijk hou ik er dan een lekker rookje aan maar vooral een GROTE LEER SCHOOL AAN OVER!

 

Soortje: white widow

Week Bloei / Groei : 7de week groei

Zaaiing of stekje: zaad

Medium(aarde/mapito enz): plagron royalty mix

pH van het medium : 6.9 ;)

EC van het medium : meet ik op het moment nog niet

Temperatuur : 25° met lamp aan en 25° lamp uit ;)

Luchtvochtigheid : specifiek weet ik niet, werk met een verdampertje en veel bakjes water

Lamp: 600 watt hps sylvania en 30 watt grolux tl buis voor wat spectrum afwisseling: klok staat nog steeds op 18/6

Lamp hoogte: 70cm

Water: in het begin kraanwater niet afgezuurd, nu sinds 4 dagen regenwater

Een week geleden had ik water verneveld over de planten, gevolg bladverbranding

Nu vernevel ik als licht juist uit is 1 x gewoon regenwater

Voeding: Hesi

Normaal eerste 6 weken geen voeding nodig, de man van de growshop rade me aan om toch deze samenstelling bij te geven, als een goeie huisvader voor me meisjes deed ik het maar:

 

1) wortelcomplex te geven tegen stress

2) supervit toe te voegen (booster)

3) power zyme: een enzymenextract voor een schoon en zuurstofrijk plantensubstraat.

Alles in de dosis gegeven zoals vermeld op kweekschema

Geef dit schema niet meer sinds 4 dagen

 

Bladeren: oude bladeren vergelen en nu zelfs de jonge ook + bruine eindpunten

 

Dus ik denk aan een overvoeding, verbranding van bladeren, te hoge ph en een ijzer te kort

 

ik geef men meiden nu geen vocht meer zoals de andere growers me aangeraden hebben.

 

hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Tips zijn altijd Welkom!!!!

 

nu enkele foto's (zelfde als deze van in topic: bladproblemen)

 

gallery_26161_10185_198168.jpg

gallery_26161_10185_172819.jpg

gallery_26161_10185_199825.jpg

gallery_26161_10185_50128.jpg

gallery_26161_10185_8189.jpg

gallery_26161_10185_281164.jpg

 

Geachte medekwekers,

 

Dit is mijn eerste binnenkweekje en met spijt loopt het niet zo vlot :lol:

zoals ik in het topic bladproblemen had aangegeven ga ik proberen me plantjes als nog te laten afbloemen en hopelijk hou ik er dan een lekker rookje aan maar vooral een GROTE LEER SCHOOL AAN OVER!

 

Soortje: white widow

Week Bloei / Groei : 7de week groei

Zaaiing of stekje: zaad

Medium(aarde/mapito enz): plagron royalty mix

pH van het medium : 6.9 :huh:

EC van het medium : meet ik op het moment nog niet

Temperatuur : 25° met lamp aan en 25° lamp uit

Luchtvochtigheid : specifiek weet ik niet, werk met een verdampertje en veel bakjes water

Lamp: 600 watt hps sylvania en 30 watt grolux tl buis voor wat spectrum afwisseling: klok staat nog steeds op 18/6

Lamp hoogte: 70cm

Water: in het begin kraanwater niet afgezuurd, nu sinds 4 dagen regenwater

Een week geleden had ik water verneveld over de planten, gevolg bladverbranding

Nu vernevel ik als licht juist uit is 1 x gewoon regenwater

Voeding: Hesi

Normaal eerste 6 weken geen voeding nodig, de man van de growshop rade me aan om toch deze samenstelling bij te geven, als een goeie huisvader voor me meisjes deed ik het maar:

 

1) wortelcomplex te geven tegen stress

2) supervit toe te voegen (booster)

3) power zyme: een enzymenextract voor een schoon en zuurstofrijk plantensubstraat.

Alles in de dosis gegeven zoals vermeld op kweekschema

Geef dit schema niet meer sinds 4 dagen

 

Bladeren: oude bladeren vergelen en nu zelfs de jonge ook + bruine eindpunten

 

Dus ik denk aan een overvoeding, verbranding van bladeren, te hoge ph en een ijzer te kort

 

ik geef men meiden nu geen vocht meer zoals de andere growers me aangeraden hebben.

 

hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Tips zijn altijd Welkom!!!!

 

nu enkele foto's (zelfde als deze van in topic: bladproblemen)

 

gallery_26161_10185_198168.jpg

gallery_26161_10185_172819.jpg

gallery_26161_10185_199825.jpg

gallery_26161_10185_50128.jpg

gallery_26161_10185_8189.jpg

gallery_26161_10185_281164.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je werkt met voorbemeste aarde, dus alleen maar schoon kraanwater meegeven, de ph is nog niet zo boeiend.

en de ec pas na 3 weken meten.

hou het simpel en geef gewoon water naar behoefte, voordat het je teveel wordt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of je het in de gaten hebt maar je hebt al eenzelfde topic waar ook al in gereageerd is....

 

de enige manier om hier trouwens een aardig rookje aan over te houden is door er een vuurtje onder te houden.

 

de enige die van dit plantje beter is geworden is de growshop die je toch weer 3 flesjes heeft verkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals eerder al gezegt is aleen water geven, voeding komt later wel als ze groter zijn,

 

ik heb nu ook mijn eerste kweek en heb er gelijk ook een verslag van gemaakt, je kan wel ff kijken

 

en altijd leuk die gowschops ze proberen je altijd meer te verkoopen dan nodig is

 

zo hebben ze mijn een bloei lamp verkogt ipv groei ;) was vergeeten te vragen of het voor bloei/groei was ;)

nooit vertrouwen dus XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die aarde gaat gebruiken wat jij hebt gedaan, hoef je pas in de laatste paar weken MINIMAAL bij te voeden, dat is je grootste fout geweest denk ik...

 

ik draai nu voor het eerst 10 x ww in een tentje, en gebruik de eerste 2 a 3 weken Growmix (plagron) en daarna gaan ze de BAT (plagron) mix in, in de BAT mix zit voeding voor minimaal 6 weken tot 9 weken, ik heb ook Plagron terra bloom deze wil ik wel gaan gebruiken maar pas vanaf week 6 bloei, en dan ga ik het nog heel voorzichtig voeden....

 

Als je goede grond gebruikt, hoef je amper te voeden, doe je dat wel heb je kans op de problemen die jij hebt gekregen....

 

Doe er je voordeel mee....

 

linkje van de 10 dames : http://www.wietforum.nl/10-x-ww-SJ-DR120-4...amp-t69644.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zaadjes na het ontkiemen direct in de royalty mix gezet eigenlijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim: bedankt

 

@ ja nix?: bedankt, kga jou verslag zeker lezen!

 

@ amnees: dat is waar, maar daar gaat het om de bladproblemen, maar nu ga ik regelmatig kweekverslagen bijhouden en foto's zetten vandaar nu dit topic.

 

@ shady0110: bedankt, voor de info, die zien er wel een heel stuk beter uit dan mijn dames!!!

ik had ze eerst in een soort cocos aarde laten onkiemen en daarna na 1week in de royalty mix gezet, dus veel te jong voor deze aarde weet ik nu.

 

shady jij hebt je jonge plantjes onder de 400watt geplaatst voor voorgroei, op welke hoogte moet ik mijn 600watter dan plaatsen voor voorgroei?

 

is bv. een light mix goed om de plantjes na deze week in te zetten? vervolgens dan naar royalty mix te gaan.

 

alvast bedankt, tips zijn nog steeds welkom!

 

wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ shady0110: bedankt, voor de info, die zien er wel een heel stuk beter uit dan mijn dames!!!

ik had ze eerst in een soort cocos aarde laten onkiemen en daarna na 1week in de royalty mix gezet, dus veel te jong voor deze aarde weet ik nu.

 

Ontkiemen moet je doen in een paar keukenrol papiertjes, deze goed nat houden en met een huishoudfolietje eromheen (paar gaatjes voor lucht erin maken), na 3 dagen zullen ze dan zijn ontkiemd.

Vervolgens NIET in de royalty mix zetten, deze voeding is veel te zwaar voor jonge plantjes, gebruik in plaats daarvan Growmix of goede aarde van het tuincentrum (zit meestal zo'n 4 weken voeding in) is prima voor het voorgroeien, al moet ik er wel bijzeggen dat Growmix precies de voedingsstoffen bevat die de hennepplantjes nodig hebben, ik zou je dus Growmix aanraden, heb je daar het geld niet voor of kun je niet aan Growmix komen, gebruik dan goede aarde van het tuincentrum (ALLEEN VOOR DE GROEI EN MAXIMAAL 4 WEKEN).

 

shady jij hebt je jonge plantjes onder de 400watt geplaatst voor voorgroei, op welke hoogte moet ik mijn 600watter dan plaatsen voor voorgroei?

 

 

Als je met een 600 W aan de slag gaat, moet je beginnen op 1 meter, en deze in een tijdsbestek van een week terug brengen naar maximaal 60 hoogte van je plant (dus niet lager gaan hangen), dit moet je wel even goed in de gaten houden, want ik weet niet hoe het met je temperatuur is gesteld, als je dat niet goed regeld kunnen ze het wel is te warm gaan krijgen (opkrullende blaadjes,etc.etc.etc).

 

 

is bv. een light mix goed om de plantjes na deze week in te zetten? vervolgens dan naar royalty mix te gaan.

 

Ja, kun je doen, is beter dan hoe het nu gaat in ieder geval, geef je dames dan wel ff een paar dagen de tijd om te wennen aan de aarde, en NIET te nat maken die lightmix.

Niet langer dan 3 weken, van fabriek wordt er gezegd dat er 3 weken voeding inzit namelijk, daarna kunnen ze de royaltymix in.

 

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt dude!

 

greetz.

Shady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie nacht allemaal,

 

bedankt shady daar heb ik idd veel aan gehad!!!

 

Vandaag heb ik de grond nog is gecontroleerd met een nieuwe vochtigheidsmeter, nu zie ik dat de vorige kapot was: vandaar het te nat :verrygood

 

de oude meter gaf een vochtigheid van 3 - 4 op 10 aan

de nieuwe meter geeft een vochtigheid van 7 op 10 aan :wOOt mm begint haast op een moeras te lijken

 

ph: 6.9

temperatuur: 25° licht aan, 25° licht uit

 

geel verkleuring gaat nog steeds door, maar dat zal ook niet van de ene op de andere dag verbeteren eh.

 

Kga ze nog ongeveer 2weken laten staan op 18 / 6 ofwat denken jullie ervan?

 

slaap goed allemaal!! hem morgen weer een zware dag

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vochtigheidsmeters zijn totaly crap!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

als je iets wilt koop dan een tensiometer van blumat :verrygood

 

 

Verders hebben de jonge plantjes bijna niks nodig, als je de grond iets vochtig houdt is het goed !

Dit zijn de meeste gemaakte beginnersfouten en dus zie het als een leer traject.

 

Mijn tip.

 

begin opnieuw

 

/dompel de stekblokjes in het water zodat deze zichzelf goed volzuigt.

/plaats de stekje in de container, die voorzien zijn van een vochtige licht voorbemeste aarde.

/ geef eventueel 200 ml water mee op het stekblokje om ervoor te zorgen van de grond het stekblokje niet leeg zuigt.

 

 

laat dit staan totdat de stekken aangeslagen zijn en geef water naar behoefte !!!!!!!

 

de eerste 3 weken geen voeding meegeven, en laat de ph waardes maar achterwege want je maakt het jezelf daarmee veels te moeilijk.

De grond is vaak zo zuur dat je gewoon ph 8(kraanwater) mee kan geven en je ph zal binnen de marges blijven.

 

 

veel succes :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd handig om bij je eerste kweek alles een beetje simpel te houden vind ik:P

en alsnog van je fouten moet je leeren;-) volgende kweek beter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ja nix: das idd zo!

 

@ tim: ik vind het een hele goeie tip, maar kga dit kweekje toch nog proberen af te werken.

 

@shady: zijn nu zo'n 8 weken oud maar zijn nog steeds niks gegroeid :verrygood

zijn ongeveer een 16cm groot, maar de plantjes zijn wel iets bossiger geworden :wacko:

 

in het weekend ga ik nog wat foto's nemen en updaten B)

hopelijk zien we dan wat verschil!!! :wOOt

 

greetz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik ben benieuwd naar je foto's !

 

16 Centimeter is te vroeg om ze in de bloei te zetten, ik zou het nog 1 klein weekje aankijken, mochten ze dan nog steeds niet gegroeid zijn (water overschot? dan verstikken de wortels namelijk) zou ik ook opnieuw beginnen..

 

Wat je ook kan doen als ze na een klein weekje niet meer groeien is ze in de bloei gaan zetten (aangezien je zelf aangeeft dat je dit kweekje wil afmaken) en kijken wat er uiteindelijk vanaf komt...

 

 

Ik heb paar weken geleden ook hele kleine stekjes in de bloei gezet (wegens onwetendheid) en daar is toch nog een lekker zakje wierie vanaf gekomen, en ik heb kunnen zien hoe de bloei van zo'n prachtplant in z'n werk

gaat, deze info heb ik meegenomen naar m'n kweekje met een tent, en ik ben achteraf blij dat ik ze toen toch in de bloei heb gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben al die tijd te nat gestaan en je hebt niet aangezuurd of in ieder geval gekeken waar je water incl. de wortelstimulator en die powerzyme en supervit op uitkwam (ik vermoedt ergens id 9 regio).

 

Te nat, ph bagger dus ze kunnen ook niks wegwerken op wortelniveau en daar gaan ze dan.

 

Als je deze id bloei gaat zetten dan haal je er niet veel vanaf en bij minste of geringste hebben ze last van .. en dan weer .. (vooral watergeven blijft een probleem en calcium/magnesium gedoe ligt op de loer).

 

Beter is het om opnieuw te beginnen of in ieder geval de planten pas in de bloei te gaan zetten als ze er helemaal bovenop zijn en dat kan nog wel even gaan duren, helemaal omdat ze onder 600W staan.

 

Te nat, niet aan/afzuren na toevoeging wortelstimulator is grootste boosdoener, ik spreek uit ervaring: rhizotonic vergeten aan te zuren dus zo ph 9.2 water bij de zaailingen en ook ivm lichamelijke beperkingen problemen met water geven gehad en ik had exact zelfde blad.

Heb ook gewoon doorgezet maar opbrengst was waardeloos en hele kweek liep ik achter de feiten aan.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nader inzien is het misschien beter voor je om toch door te zetten, dan denk ik met name aan hoeveel je er van kan leren voor een volgende kweek...

 

Maak van de nood een deugd dus zeg maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond allemaal:

 

ik heb de voorbije dagen men plantjes onder de lamp uitgehaald en ze buiten in men plastic kap gezet, heb de indruk dat ze daar beter groeien :wacko: je moet ni veel van de foto's verwachten, tzijn geen prijs beestjes maar kga ze rustig verder laten groeien en als het er beter meegaat, proberen af te bloemen B)

heb nog altijd geen water gegeven.

de bruinverkleuring van de bladeren gaat door, ma hem de indruk dat ze meer zijtakken beginnen te maken en deze zijn groen gekleurd i.p.v geel, mss is het een begin naar beterschap :verrygood

 

zoals beloofd hier enkele foto's

 

dit is dan een vergelijkingsfoto

 

Toen

 

gallery_26161_10185_198168.jpg

 

Nu

 

gallery_26161_10185_200889.jpg

 

gallery_26161_10185_161542.jpg

 

der is dan toch groei, ben zo fier op men dame :wOOt

 

alle foto's eerst vooraanzicht en dan bovenaanzicht

 

gallery_26161_10185_180193.jpg

gallery_26161_10185_237173.jpg

gallery_26161_10185_20726.jpg

gallery_26161_10185_124029.jpg

gallery_26161_10185_88440.jpg

gallery_26161_10185_148056.jpg

gallery_26161_10185_146776.jpg

gallery_26161_10185_162577.jpg

 

als er opmerkingen / tips zijn? altijd welkom?

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

die rotte bladeren kun je er beter afhalen deze worden toch niets meer en belemmerd mss de groei van de rest

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey allemaal

 

ik kon het vandaag niet laten, heb nog is enkele fotokes van men dames gemaakt, ze groeien super in men plastic kapje! ma hem de indruk dat ze aan het strekken zijn door het slechte weer! ik geef nog steeds geen vocht :) en de nieuwe bladeren die gevormd worden hebben geen geelverkleuring meer :P

 

@ smokiebear

 

thnx voor de goeie tip, heb het meerendeel van de slechte bladeren weg gedaan.

 

nu enkele foto's :)

 

gallery_26161_10185_217227.jpg

gallery_26161_10185_203018.jpg

gallery_26161_10185_451831.jpg

gallery_26161_10185_363670.jpg

 

gallery_26161_10185_296797.jpg

 

groepsfoto :)

 

gallery_26161_10185_358612.jpg

 

de bovenkant van ons layla

 

gallery_26161_10185_361077.jpg

 

staan ze er niet schattig bij? ben er helemaal verliefd op!!! :)

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie namiddag

 

ik had nog een vraag i.v.m. toppen.

zou ik men planten toppen? of denken jullie van niet en ze rustig laten verder groeien nu ze aan het herkomen zijn?

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey panjaabie:

 

bedankt voor de reactie: ik ga doen wat je zegt en niet toppen

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...