Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Growshops moeten allemaal dicht, Purmerend

Recommended Posts

Purmer end -

 

De vijf growshops in Purmerend, die materialen verkopen voor de teelt van cannabis, moeten allemaal hun deuren sluiten.

 

Volgens de gemeente gaat er een 'keiharde wereld van georganiseerde criminaliteit schuil' achter het imago van spulletjes verkopen voor het thuis telen van een paar hennepplanten.

 

Purmerend grijpt de anti-misdaadwet Bibob aan om van de growshops af te komen.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal niet 1 2 3 zo gaan, ik snap sowieso niet dat je de naam growshop aan neemt, ik zou gewoon een 'tuincentrum' zijn.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik maar niet te hard roepen, na de verkiezingen kon het er wel eens heel anders uitzien. Tuincentrum op de gevel of niet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zal niet 1 2 3 zo gaan,

 

123, zal het inderdaad niet gaan,......maar ze verzinnen er anders wel wat nieuwe regels voor of bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purmerender verdeeld over sluiting growshops

 

Purmerend -

 

Gemeente Purmerend sluit alle growshops, die materialen verkopen voor de teelt van cannabis.

Volgens de gemeente gaat er een 'keiharde wereld van georganiseerde criminaliteit schuil' achter het imago van spulletjes verkopen voor het thuis telen van een paar hennepplanten. De redactie vroeg wat de bezoeker van WebRegio.nl van deze maatregel vindt en vroeg daarom: Moeten growshops hun deuren sluiten?

 

Uit de antwoorden die de redactie ontving bleek de bezoeker verdeeld.

Zo vond een aantal het sluiten een goede zaak, anderen vonden het nergens voor nodig. WebRegio selecteerde een aantal reacties voor jou.

 

Zo vindt mmm dat het prima is, zolang hij ziet liever dat de echte criminaliteit wordt opgepakt: "Zullen we alle Blokker-winkels dan ook mijn sluiten?

Daar worden messen verkocht. En wat is er tegen thuisteelt als je je maar aan de wettelijke max houdt toch?

Ik vind deze stelling dan ook erg bekrompen om de growshops dan maar te sluiten, laat die bekrompen regeltjes eens los en pak de echte criminaliteit eens aan."

 

Inwoner vindt het terecht. Hij vindt zelfs dat de shops en de coffeeshops nooit toegestaan hadden moeten worden: "En ja dan wordt het weer stiekem gedaan. Maar dan is het besef van iets strafbaars wel aanwezig.

We maken ons niet druk over het alcohol misbruik van onze jeugd, maar wel over dat ene jointje.Onterecht vind ik."

 

ChickenWings is er duidelijk over: "Heeeeeeeel goed sluiten die zooi! En zeker met die criminaliteit die erachter steekt!"

 

Zonnetje vindt het allemaal te zwart/wit. In een reactie laat hij weten: "Sommige van deze zaken zijn inderdaad crimineel net als een hoop banken, kroegen, supermarkten, makelelaars, aannemers, verzekeraars, autoschadebedrijven. Maar er zijn er inderdaad genoeg die nette zaken doen en slechts legalisatie van het product wiet voor ogen hebben en daar ook een hoop voorlichting en dergelijke over geven. Laat men per zaak bekijken met wat voor een ondernemer men hier te maken heeft en dan eventueel besluiten tot sluiting of indien niets illegaals gedaan wordt gedaan een vergunning."

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...