Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smetserspiet

plant verkleurd wit

Recommended Posts

jooo

mijn plant verkleurd bruin en wit..

onderaan bruin, in het midden wit en bovenaan (gelukkig) groen en nieuwe blaadjes.

wat doe ik eraan zodat alles lekker groen blijft?

dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

dagenlang lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofwel verbranden ze van de warmte, ofwel gaan ze kapot van te weinig voeding, of wel verbranden ze van teveel voeding of misschien is het nog iets helemaal anders...zoek het maar lekker uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen wat zijn we weer gastvrij voor deze noob :lol: reageer dan niet!

Maar inderdaad vind je dmv te lezen een hele hoop bruikbare dingen hier ;)

wat betreft je probleem: een foto zegt meer dan duizend woorden, misschien meeldauw in combinatie teveel voeding?

 

@jeroenproot: ben jij een mod? Nee toch? Maakt t uit, zit jij uren te staren in de wie is wie hoek? Ik niet hoor.

Vind dat we wel aardiger mogen zijn naar nieuwe leden.

Mvg b

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, maar wat meer info is toch altijd handig? Staat die plant binnen, buiten,... Als dat in zijn welkomstberichtje staat kunnen we misschien iets beter helpen dacht ik zo... ;)

 

het is niet dat we niet willen maar zo kunnen we toch ook niet nauwkeurig zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook best willen helpen, ben dagelijks bezig om mensen te helpen, maar ik weet zeker dat hij gebaat is bij veel lezen, en niet met een kant en klaar antwoord want morgen hangen de bladeren op half 11 en dan komt er weer een vraag: m'n bladeren hangen op half 11, wat moet ik eraan doen om de blaadjes weer omhoog te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Ziektes ongedierte en bladproblemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ssssssssst niet storen, hij is aan het lezen! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft de berichten waarschijnlijk gelezen en denkt bij zichzelf dat dit forum de tering kan krijgen met zulke antwoorden haha ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je leest voor jezelf niet voor een ander, als je niet de tijd hebt om te lezen kun je kweken ook wel vergeten, stel je voor dat je dalijk een etiket van voeding moet gaan lezen, BAH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja precies, dit probleem snapt iedereen.. next?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering die is er echt aan toe zeg, ik zou 'm niet langer laten lijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet aub die foto nou gewoon ff op wf ;) ...

 

rechts boven zit de help knop en dan fotos plaatsten... ;)

 

 

vertel wat mee over je plant...aarde, voeding, licht bron etc... etc..

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_26459_10184_9107.jpg

 

Hij staat in een kast

een goeie 25 graden

goed vochtig

en 18/6 licht

de lampen hangen er heel dicht op zodat hij niet te hard de hoogte in gaat maar vooral de breedte.

 

ik heb hem nu buiten staan en daar doet hij het veel beter.

als hij wat groter is zet ik hem terug in de kast!

 

maar wat deed ik fout?

ik denk een te klein potje voor de wortels, zou dat kunnen?

 

alvast allen bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit gewoon een gevonden wietzaadje in een oud potje in een beetje tuinaarde onder een 6 watt spaarlamp in een kartonnen doos is geweest.

Als ik mijn uiterste best doe krijg ik een plantje nieteens zo ernstig mishandeld als dit plantje.

Ik bedoel het echt niet lullig maar je hebt echt nog een heleboel leeswerk voor de boeg als je denkt dat je op deze manier bomen gaat kweken...

 

Begin met growshop aarde, lekker luchtig en goede verhouding van bodemleven en voeding.

Koop dus een lichtmix zodat er niet te veel voeding in zit, plagron vind ik persoonlijk goede aarde.

Verder hoef je de planten niet te douchen maar gewoon een beetje water geven.

Verder zal je later ook voedingsmiddel nodig hebben, zet ook maar op het boodschappenlijstje voor de growshop.

 

Daarna (of daarvoor) een paar verslagen lezen en wat beginnerstopics lezen om zo een leuke en goeie start te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat deze verbrand is door de zon! rechtstreeks van binnen naar buiten is niet goed zonder de plantjes gewend te laten worden aan het licht. denk ook teveel water! verder sluit ik me aan bij groengoud.

 

grtz wietjeuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...