Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amnees

PP voedings vraagje

Recommended Posts

Heb nu een paar pp'tjes staan die erg lekker gaan, maar ze beginnen wat lichter te worden, situatie:

 

11 Liter pot, 1 PP, 1 rayjet, light mix van plagron, hypro a&b voeding, aptus wortelstimulator, aptus regulator

 

wortelstimulator en regulator volgens voorgeschreven dosis, de rest a&b tot de juiste ec.

 

elke keer als ik water geef geef ik dit mee, startend op 1,3 en zit nu op 1,6, dus het enige wat ik doe is de a&b telkens verhogen.

 

nu hebben ze 2 weken op 18/6 gestaan(knalgroen, echt perfect) maar sinds 2 dagen zijn ze wat lichter geworden, de onderste bladeren die weinig licht vangen zijn net zo groen, de bovenste lijken het wat zwaarder te hebben want die zijn lichter (nog niet geel ofzo).

 

kan het zijn dat ze gewoon even moeten wennen aan de dubbele hoeveelheid licht die ik ze nu geef, en op 60cm afstand (heb dit in 5 dagen afgebouwd van 2 meter hoogte naar 60 cm)

 

of zouden ze een licht stikstof tekort hebben aangezien ze in ieder geval gruwelijk snel bossig worden.

 

of zou de ec gewoon omhoog moeten? ben haze gewend dus die krijgt met nieuwe light-mix de eerste 3 weken geen voeding, maar die pp'tjes schijnen het wel nodig te hebben. heb al in kweekverslagen gelezen, mensen die starten met een ec van 1,5 ofzo met pp, maar die gaan (no offence) niet zo hard als die ik heb staan, dus als 1,5 bij een klein plantje "goed" is, dan zou ik onderhand al op 2.0 moeten zitten?

 

iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees,

 

Zou het misschien komen omdat je Hy-pro A+B gebruikt wat voor Hydro bedoeld is en je ermee op aarde voed.

Ik weet dat er verschil zit in NPK verhouding tussen aarde en hydro voeding...dus daar kan het aan liggen.

 

Het feit dat ze overgegaan zijn van 18 naar 12 is ook wel een oorzaak...de planten gaan pas groeien bij 12 uur duisternis

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hy-pro is ook voor op aarde, kweek er al een jaar mee op aarde en dat gaat verder gewoon goed, wel is het vrij krachtig spul, wat andere stimulatoren vrijwel overbodig maakt, gebruik dit tot 3e week bloei en dan gaat er green sensation bij.

 

maargoed als de verhoudingen anders liggen, zou het dan kunnen dat er te weinig stikstof in zit of iets dergelijks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

k sluit me bij schenkie aan je hebt 2verschillende voor hydro en aarde

en voor aarde is het hypro terra 1component dus ander npk waarde vermoed ik :lol:

ik gebruik zelf ook terra werkt prima ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik eigenlijk over moeten stappen op terra dus, maar terra is dus wel een 1 component voeding en je zou zeggen dat een 2 componenten voeding beter is omdat er meer stoffen in zitten. heb er bij m'n verschillende growshops ook niks van gehoord terwijl ze weten dat ik op aarde kweek.

 

maar zoals ik net al vroeg, kan ik er wat extra stikstof bij doen? heb namelijk nog 18 liter a en b staan, zonde om weg te kieperen. zal me morgen eens gaan verdiepen in de verhoudingen, ben nu iets te stoned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met terra heb ik hetzelfde probleem, lijkt op een stikstof tekort, ik geef 2.00 EC met toegevoegde stikstof inbegrepen, PH 6.0

en het vergelen is niet verdwenen maar wel geremd.

 

Ik ben er ook nog steeds niet achter wat de oorzaak was na 6 dagen 18/6

 

toen de bloei er eenmaal inzat zo'n 2 weken begonnen ze tekorten te vertonen.

 

heb trouwens ook PP

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij was het gelijk met lampen naar beneden hangen en meer lampen aan doen, ben net wezen kijken en het was alweer een tintje donkerder gelukkig, zonder aanpassingen, ja draaide de eerste dagen 12/12 van 24.00 tot 12.00, en dan kregen ze het van 10.00 tot 12.00 wel erg warm als de zon al lekker aan het schijnen was. dus nu staan ze van 22.00 tot 10.00, kan ik tenminste OF 's morgens OF 's avonds in m'n hok gluren/werken zonder ze in de nachtperiode te storen. en zit nu precies buiten het bereik van de hoogste temperaturen op een dag.

 

@ cannabusiness; en hoe groot zijn ze dan na 2 weken 12/12?

 

weet trouwens niet of we over hetzelfde tekort praten, want jij hebt het over 2e week zichtbare bloei, dus 3e/4e week 12/12?? en ik heb nog niet eens zichtbare bloei.

 

 

over de a/b voeding en terra voeding, is er iemand die op a/b op aarde perfecte resultaten heeft behaald? heb er zelf gemiddeld mee gedraaid, lag ook aan andere zaken. maar we gaan voor perfectie he!

Share this post


Link to post
Share on other sites
over de a/b voeding en terra voeding, is er iemand die op a/b op aarde perfecte resultaten heeft behaald? heb er zelf gemiddeld mee gedraaid, lag ook aan andere zaken. maar we gaan voor perfectie he!

 

Er is voor aarde gewoon veel beter voeding te vinden als je voor perfectie wil gaan althans.

Ik zeg niet dat canna niet goed is maar als je elke x tegen dezelfde shit aanloopt moet je je toch eens achter de oren krabben :lol:

 

Neem eens een voeding met Chelaten,is wel iets duurderderder maar veel beter voor de planten.

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg niet dat ik elke keer tegen dezelfde problemen aan loop, heb elders met 6 weken bloei knalgroene planten gehad met deze voeding, zal zo eens kijken of ze er vandaag weer groener uit zien in de tent. zo niet dan haal ik wat stikstof en ga ik me storten op de beter voeding(tips zijn altijd welkom, ferro voeding ofzo?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf dag 1 kampte ik al met een lv probleem dus dat heeft een kleine achterstand opgebouwd, vanaf dag 2 ging het eigenlijk wel redelijk met 2 lampen de ene dag en de andere dag 1 lamp (3 lampen in L-positie). 5 dagen 18/6 op deze manier. De laatste dag groei gingen alle 3 de lampen aan.

 

Toen de klok op 12/12 ging heb ik ze getopt en toch hebben ze een hoogte bereikt van een goeie 50cm.

 

Greetz

 

PS. Ik zit te twijfelen over Canna voeding, ik denk namelijk dat als men met een relatief kleine buffer kweekt dat men wellicht mis grijpt bij canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het er net nog eens over gehad met de verkoper, ik gebruik dus hypro a/b, deze is gemaakt voor hydro, de hypro terra is voor aarde. wat zijn nou de verschillen.

 

als je met aarde werkt heb je een voorbemest medium, die vol zit met voeding, dus dan pak je de terra, deze is niet zo heftig qua npk, dus meer om je buffer in orde te houden.

 

als je met hydro werkt heb je geen voorbemest medium, dus alle voeding die de plant moet opnemen zal direct uit je water met voeding moeten komen, dus de a/b voeding is een stuk sterker, en om voldoende calcium en magnesium in je voeding te hebben kan dat niet anders dan er 2 componenten voor te gebruiken.

 

dus tenzij ik iets over het hoofd zie, is de keuze voor a/b op aarde niet zo gek als je maar rustig aan doet met de voeding. ik heb met andere voeding altijd ca/mg probleem gehad in week 4+ 12/12, sinds ik deze voeding gebruik heb ik daar geen last meer van.

 

toevoegingen als stikstof, p-boost, k-boost etc zijn volgens de verkoper ook niet nodig, de green sensation die ik vanaf week 4 inzet zou voldoende moeten zijn om een leuk product te krijgen.

 

toen ik begon met a/b op aarde, kweekte ik ook nog eens haze, dus haze = weinig voeding, en de hypro is erg krachtig dus nog minder gebruiken. en om de beurt ook nog eens enkel afgezuurd water. dus dat was weer veeeeeeeeeel te weinig voeding, planten lieten heel snel tekorten zien.

 

maargoed al met al, ik ga gewoon door met hoe ik nu bezig ben (planten zagen er vandaag weer iets groener uit, zal wel de hoeveelheid licht in 1 x geweest zijn) en blijf de a/b gebruiken, ga de green sensation ook toepassen, en elke waterbeurt zoiezo regulator erbij, beetje ph-, that's it.

 

hoorde trouwens nog een erg belangrijk feitje, en sloeg ook op mij want ik begin al met voeding en regulator erbij te gooien terwijl het vat pas half vol is, met de logica dat het dan lekker goed mengt. maar hij zegt, eerst de hoeveelheid water die je wilt gaan gebruiken, DAN pas regulator erbij, dan voeding. schijnt volgens de man van aptus erg belangrijk te zijn, omdat anders het effect van de regulator compleet verdwijnt.(en het is toch duur spul he) doordat de regulator zich meteen vastplakt aan de watermoleculen, dus als je dan nog een plens water erbij doet, zullen deze watermoleculen niets opnemen.

 

ps: was nog aan het praten over andere voeding, en iemand haalde met de aptus lijn icm b'cuzz voeding erg goede resultaten, keer op keer, dus als die hypro m'n planten in de steek laat dan ga ik daar maar eens naar kijken. ben eigenlijk zelf overgestapt van aptus naar hy-pro, omdat ik met aptus een belabbert resultaat haalde, maar dit was met vergiftiging in het hok dus heb aptus nooit een eerlijke kans kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dit is goede info goed om te weten dit

maar hoeveel ml voeding a en b gebruik je nu bij de liter dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat op per 100 Liter 500 ml A en 500 ml B, ik zit ongeveer op de helft, nu tijdens de groei zelfs nog minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste wat je mijn inziens kan doen is blijven doorgaan met groeivoeding geven.

Ik ga altijd door met groeivoeding tot dat de groei uit de plant is. Ook zie ik meerdere

kwekers al beginnen met greensensation in week 4, ik merk dat als je wat later er mee

begint en dit vervangt door pk 13/14 in de eerdere weken bloei je een veel beter

resultaat krijgt. Met aptus kan je dit helemaal mooi sturen aangezien je de componenten

los kunt kopen.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAAR, die stoffen zitten al in de a en b van hypro, in veel sterkere verhoudingen dan van andere voedingen. waarom dat zo is heb ik net uitgelegd.

 

m'n maat deed het precies op deze manier maar gaat nu over op de aptus lijn met een pk 13/14, en ik blijft op hypro met geen sensation, we gaan zien welke voeding de beste resultaten geeft, had ook net een 5 liter kan green sensation gekocht, dus daarom ook een beetje ;)

 

toen ik met de aptus lijn kweekte had ik in elke fase tekorten, dan weer stikstof erbij, dan weer ca/mg erbij, dan weer dit, dan weer dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stikstof tekort zal het niet zijn, want dat manifesteert zich eerst onderaan de plant.

 

Ik denk eerder aan een overdosis secondaire/micro-elementen.

Aarde bevat deze elementen al, en ik vermoed dat deze elementen in een mindere dosis aanwezig zijn in aarde-voeding dan in hydro-voeding.

 

Een teveel aan secondaire/micro-elementen kan ervoor zorgen dat de opname van andere elementen belemmerd wordt.

Ik kan er natuurlijk ook totaal naast zitten, maar het lijkt me een mogelijke verklaring.

Jammer genoeg kan ik nergens de verhoudigen vinden van de hypro a+b voeding.

 

Doe jezelf een plezier en gebruik de volgende keer aarde-voeding. ;)

 

 

 

secondaire elementen: Ca / Mg / S

micro elementen: Fe / B / Zn / Cu / Mn / Mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zit zeker wat in donjon, ga even wat rustiger aan doen met de voeding, normaal gesproken begin ik ook niet zo vlug met voeden, beetje klote om afhankelijk te zijn van anderen(kweekte ik maar ALLEEN) ;) de een zegt dit de ander zegt dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of het voor alle hydro voedingslijnen geld maar ik heb een keer een topic doorgelzen waarin het overleden lid "Dame Blanche" beschreef dat hydro voeding dezelfde voeding is als die op aarde, hydrovoeding is in een meer geconcentreerde vorm te krijgen voor relatief weinig prijs verschil, je doet dus langer over een can voeding dan als je "aarde voeding" koopt.

Het zijn tenslotte dezelfde planten die je kweekt met dezelfde voeding uiteindelijk.

 

daar zit wat mij betreft wel wat in, dus het moet niet zoveel uitmaken welke voeding je hebt voor welk medium als je de verhoudingen maar tot stand brengt dat het in jouw medium toepasbaar is.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep dat is dus wat de sjop me ook vertelde, maar dan heb je meer stoffen in je voeding die in een 1 compontent voeding niet samen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jep dat is dus wat de sjop me ook vertelde, maar dan heb je meer stoffen in je voeding die in een 1 compontent voeding niet samen gaat.

 

Dat klopt Amnees,

 

Het feit dat Hypro hydro en aarde hetzelfde zouden zijn kan dus niet...i.v.m dat sommige bestanddelen zich niet met elkaar laten mengen.

Hesi is naar mijn weten de enigste die een Hydro voeding heeft met 1 kan(component)...maar de verhoudingen zijn anders dan bv hun aarde voeding.

 

Ik gebruik zelf Hy-pro hydro voeding met ooooit een pk13/14 als additief als het nodig is en verder niets, geen booster,shooters,powders enz

Dan merk je wel dat Hy-pro een goede en complete voeding is.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu een andere ronde draaien met nog 3 weken te gaan, en gebruik daar al 2 weken green sensation naast de a en b en de toppen zijn nu al hard als beton, ik weet niet of dat een goed teken is, misschien is het wel beter dat ze eerst uitdijen en dan past hard als beton worden.

 

@ schenkie, ik heb ff snel je topic doorgelezen, mapito icm hypro a/b, ik las dat je op een gegeven moment gaat afwisselen, dan weer water dan weer voeding, ik heb dit de vorige ronde ook gedaan, maar toen had ik zware tekorten. dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik die keren dat ze voeding kregen nog amper voeding gaf omdat ik bang was te veel voeding te geven, maar nu ben ik benieuwd wat voor verhoudingen jij gebruikt als je om en om water geeft. gewoon de volle dosis? dus 500mL a en 500mL b per 100 liter water? ik deed toen 200mL a en b op 100 Liter water, en m'n maat zelfs (ander hokkie) 200mL op 300 Liter!! en dan nog tussendoor water en enzymen geven!! was na een paar weken geen groen blad meer te vinden haha, en dan moet je nog zo lang. toen ik dat zag schrok ik zo erg dat ik vanaf nu lekker veel voeding aan het geven ben (nog steeds onder de aangegeven dosering hoor) jammer dat er 2 rondes "verloren" zijn gegaan door een voedingstekort, maargoed.

 

vandaag weer even wezen koekeloeren, planten zijn weer lekker groen en heb er niks meer aan gedaan, wellicht vonden ze 1 Liter per plant gewoon iets teveel van het goede en werden ze daardoor lichter, morgen weer water geven en dan krijgen ze maar een halve liter per dame.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hesi is naar mijn weten de enigste die een Hydro voeding heeft met 1 kan(component)...maar de verhoudingen zijn anders dan bv hun aarde voeding.

Gr schenkie

 

Flora nova heeft ook 1component waarbij je de dosis moet verdubbelen op Hydro tov aarde.

En er zijn dr wel meer hoor ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al eerder schreef, aarde zit al vol met bepaalde stoffen, zodat ze die niet in een aardevoeding hoeven terug te laten komen, daarom, kun je alles in 1 fles douwen, dat gaat gewoon goed. maar op hydro mis je alle stoffen, dus zul je die stoffen door middel van voeding bij je water toe te voegen op moeten waarderen. en aangezien de stoffen die je allemaal nodig hebt niet met elkaar samen gaan in 1 fles, verspreiden ze de stoffen in 2 flessen.

 

dus als je aarde voeding op hydro gebruikt, kom je dus stoffen tekort, nu kun je de dosering wel verhogen maar dan zitten die stoffen er nog steeds niet in en krijg je eerder een teveel (en daardoor weer tekort) aan stoffen.

 

dus ben benieuwd of dit in de praktijk dan werkt/niet werkt.

 

laat je horen mensen.. hydro kwekers die op enkel aarde voeding draaien zonder toevoegingen (ca/mg tekort zal je waarschijnlijk het meeste last van hebben aangezien juist die niet in een 1 component voeding gaat, of maar in beperkte maten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ P H

 

noem mij eens een goede voeding met chelaten? en wat zijn dit? en wat is de meerwaarde hiervan?

 

Greetz. ;)

 

edit/

 

chelaten is dus niks anders dan een ander woord voor sporen? Vaak is het zo dat chemische voeding bijdraagd aan het aantal grammen per meter en biologische voeding natuurlijk ten koste van de grammen maar wel voor een beter comsumeerbaar product zorgt.

Canna heeft bijvoorbeeld naast mono nutriënten ook een sporenmix in de voedingslijn. Deze zou dus als meerwaarde toepasbaar zijn, naast dat ik al Cannazym, rhizotonic, stikstof, Cannaboost en de normale terra vega bloeivoeding meegeef?

die bijzaken geef ik trouwens een of 2 keer in de week mee in zeer minimale mate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb goede ervaringen met voeding die ook voor hydroponie gebruikt kan worden.

Het is vaak een gebalanceerde voeding, rijk aan primaire en secundaire elementen, net als in chelaat oligo-elementen, essentiële micro-elementen en organische tampons.

Om even een idee te geven een flesje van 969ml weegd 1.4kilo ;)

Dit met Natuurlijke en biologische additieven.

 

De meerwaarde ;) ?

Minder meten engroene planten aan het eind van de run,en dat willen we toch allemaal :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...