Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rbrttt

Stekjes slaan niet aan.

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb vanaf zaterdag 8 mei 5 white widow stekjes staan welke maar niet aan willen slaan.

 

Ze staan in de serre waar het overdag zo'n 22 graden is en 's nachts +10. Ze staan in gewone potgrond en ik geef ze regenwater (niet te veel). De stekjes zijn paarsig uitgeslagen wat duidt op stress. Ze groeien dan ook slechts minimaal. Ik moet wel zeggen dat ze erg klein gekocht heb maar wel redelijk geworteld.

 

Wat doe ik verkeerd?

 

Groeten,

 

Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdag te koud en s'nachts te koud,......dan zou ik ook rustig aan doen :verrygood

 

Grondsoort ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waarschijnlijk een te lage luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ze staan in gewone potgrond van het tuincentrum. Hoe krijg ik de luchtvochtigheid omhoog?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat stokjes in de hoekenvan de pot prikken,die een stuk hoger zijn dan de stekken, en dan wat folie er omheen spannen, en wat gaatjes erin prikken, dan schiet de lv omhoog, en blijft het ook wat warmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te beginnen moet inderdaad de temp. van zowel overdag als snachts omhoog. Let er even op dat je ze in het begin niet te veel water geeft, omdat ze nog niet veel water nodig hebben, gebruiken ze dus ook nog niet veel. Lees ook veel op dit zéér uitgebreide forum, hier kun je op zeer veel vragen antwoorden vinden. De zoek functie is je vriend: zoeken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knip de onderkant van een fles cola ofzo eraf en zet die eroverheen. Wel een paar gaatjes erin maken zodat het kan doortochten. De luchtvochtigheid zal met een paar uur al veel hoger zijn (te zien aan condens op de fles).

Succes ermee en lees eventjes die sticky's die carpe diem post.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lv zou ik me niet meer ongerust over maken.

De stekjes zijn inmiddels 10 dagen oud, maw. de wortsels doen hun werk wel.

 

en even een zak grond bij de growshop halen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn niet eens aangeslagen dus die wortels zullen ver te zoeken zijn. ik gooi persoonlijk alles wat niet binnen 3/4 dagen is aangeslagen eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zijn niet eens aangeslagen

Knap dat jij dat zonder foto's kunt vaststellen. :verrygood

 

En als je beter had gelezen,

maar wel redelijk geworteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het scheelt dat het in de eerste post staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn redelijk tot goed geworteld hoor. Waar ik me nu enkel zorgen over maak is dat ze niet erg groeien. Mijn 3 weken oude lowryders groeien de stekken voorbij, beetje vreemd vind ik. De stekjes stressen zich ook terwijl ik na mij ideé niet veel verkeerd doe. Misschien over/onder voeding? Ik moet wel zeggen dat de nieuwe groei scheut wel gewoon mooi groen is. Ik zal morgen even foto's maken. Een cola fles krijg ik er in ieder geval niet overheen, hier zijn ze al te groot voor.

 

Ik bedank jullie allen voor de geplaatste reacties.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zo'n grote 5liter bronwaterfles kopen, heb ik ook gedaan. Bodem er uit, 4 bamboestokjes er naast in de grond prikken en klaar. Werkt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...