Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Monti

Automatic Mary (vensterbank zadenkweek)

Recommended Posts

Goedendag! Hierbij een verslag van mijn vensterbank kweek met Automatic Mary (Ruderalis x Santa Maria), autoflower. Ik had trouwens 5 zaden besteld ( regulier) maar ik had er 2 extra gekregen, geen flauw idee waarom, maar ik vind het prima :verrygood

 

7 april in de grond gegaan, 6,5 liter potten op zaai en stekgrond.

 

Zaden net lekker in hun bedjes gedaan

 

gallery_25884_10081_2084428.jpg

 

eerste hoofdjes boven de grond

 

gallery_25884_10081_3456496.jpg

 

gallery_25884_10081_4261695.jpg

 

het groeit

 

gallery_25884_10081_1535253.jpg

 

 

 

helaas omdat ik niet aan de ideaale kant van het huis woon, krijgen ze niet extreem veel licht, maar we roeien met de riemen die we hebben, helaas horen daar een beetje lange stelen bij.

 

gallery_25884_10081_4746437.jpg

 

gallery_25884_10081_2368550.jpg

 

gallery_25884_10081_568366.jpg

 

gallery_25884_10081_163950.jpg

 

De bloei is begonnen, dit is waar ze nu zijn, vanaf nu zou ik elke keer updaten om het proces te laten zien. Ik heb trouwens nu ze in de bloei zijn wat voeding gegeven in de zin van fosfaat en kalium. Het is biologosche voeding, vinasse en beendermeel

 

Een vrouw, in het totaal 5, goed resultaat van de 7 zaden

 

gallery_25884_10081_696402.jpg

 

Een man, een van twee

 

gallery_25884_10081_2163948.jpg

 

nog een vrouw

 

gallery_25884_10081_1699635.jpg

 

een late vrouw denk ik

 

gallery_25884_10081_359620.jpg

 

Wat ik een vreemd vind is dat het autoflowers zijn maar pas na een maand de eerste verschijnselen van de bloei kwamen , is dit gebruikelijk? Updates volgen en later nog een topic guerilla met special kush. Ok dan!!

 

Dikke later Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kerel, ik kweek nu 3 Swazi Skunk planten, ook in mijn vensterbank..

En hoe doe je dat met 12 uur licht, 12 uur donker?

Gaan ze nog naar buiten toe met het mooie weer?

latiee :verrygood

Edited by MRD_AFCA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo MRD_AFCA,

 

Ook lekker man! Het zijn autoflower dus ik hoef me geen zorgen te maken over 12/12. Helaas beschik ik niet over de mogelijkheid om ze buiten te zetten, maar ik wil de zaden kweken voor eventueel volgend jaar een groot schalige geurilla en om wat zaden te geven aan vrienden enzo. Ben wel met een geurilla bezig, special kush gaat het worden, alleen deze liggen nog te ontkiemen, ben er al wel een topic over gestart, denk dat ze over 2 a 2,5 week naar buiten gaan. :verrygood

 

Laters Monti

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze hun geslacht wat later laten zien heeft met name te maken omdat je ze met beperkt licht voorgroeit. Daardoor groeien ze wat langzamer en dus laten ze hun geslacht ook iets later zien dan normaal onder kunstlicht of bij voldoende zonlicht. Hopelijk wordt het nu een beetje goed weer, maar je zult er in ieder geval genoeg zaden vanaf kunnen halen.

 

Succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks tomas, klinkt idd logisch ;)

 

Update, er is net een dooie gevallen, was een plantje die al wat achter liep en die aan het begin niet mee groeide. Dacht eerst nog dat het een vrouw was aangezien de bloei zolang op zich liet wachten, maar was toch een man dus chop chop, blijft zielig :verrygood

 

dooie

 

gallery_25884_10081_2257902.jpg

 

Om het stuifmeel op te vangen heb ik conetjes om de plant gedaan, ik hoop dat dit gaat werken

 

gallery_25884_10081_1443708.jpg

 

gallery_25884_10081_1109434.jpg

 

budje

 

gallery_25884_10081_3774582.jpg

 

en allemaal in volle glorie voor het raam, ze zijn toch wat langer dan gehoopt, maarja ik heb het zonlicht niet onder controle :D

 

gallery_25884_10081_4092889.jpg

 

Ciao Monti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey,

zien er goed uit, alleen wat lang, maar dat was al een beetje te verwachten.

dat je 2 zaden extra kreeg is niet zo verwonderlijk als je je automatic mary zaden

hebt besteld bij azarius, deze had laatst een aanbieding dat je 2 van deze zaden

gratis erbij kreeg. Ik heb ze namenlijk ook gekregen ;)

 

succes

keep 'em growing :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sinteza: Ohw daar heb ik dan over heen gelezen, maarja prima :lol:

 

Een late update, dankzij ziggo 1,5 week geen internet gehad ;)

 

Een ding dat me opvalt aan deze soort is dat de geur nog niet echt lekker is, ik hoop dat het nog veranderd als de toppen zich verder ontwikkelen ;)

 

Maar goed Foto's

 

gallery_25884_10081_4950502.jpg

 

gallery_25884_10081_3980300.jpg

 

gallery_25884_10081_1367128.jpg

 

gallery_25884_10081_495370.jpg

 

gallery_25884_10081_270160.jpg

 

tot slot een lieve kleine peyote in bloei

 

gallery_25884_10081_17143.jpg

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: De planten gaan goed, er zou af en toe wel meer zon mogen zijn, want de buds groeien niet heel hard, naja niks aan te doen. Een aantal toppen die ik heb bestoven zijn wel lekker opgezwollen met zaden die er na mijn idee bijna uit gaan vallen, dus dat gaat goed. Als de zaden binnen 2 weken klaar zijn zit er nog een mogelijkheid voor me in om ermee geurilla te gaan, maar dat zullen we dan wel weer zien, ik heb er al wel een mooie spot voor, rijp voor een stuk of 30.

 

Foto's:

 

gallery_25884_10081_289399.jpg

 

gallery_25884_10081_2202225.jpg

 

gallery_25884_10081_561247.jpg

 

gallery_25884_10081_357202.jpg

 

gallery_25884_10081_338803.jpg

 

gallery_25884_10081_573852.jpg

 

gallery_25884_10081_566518.jpg

 

Voor een vensterbank kweekje ben ik wel aardig tevreden, ik hoop dat er lekker veel zaden af komen :P

 

Hoelang gokken jullie dat het nog gaat duren voordat de buds/zaden klaar zijn??? De planten zijn nog helemaal groen en gezond op een enkel blaadje onderin na...

 

Ciao Monti! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop ff een goedkoop microscoopje en check de trichomen, hier heb je zoveel plezier van!!

 

grtz,

Wekpot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit, die toppen dikken nog wel aan hoor!

Laat maar lekker zijn gangetje lopen, komt allemaal goed

 

Autoflower guerilla is ideaal, zeker doen ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wekpot84: Ja das wel een goed idee, ff kijken of ik er ergens eentje kan vinden, marktplaats ofzo...

 

@wakki, Ik hoop dat die toppen ook nog een beetje gaan uitzetten, de plant is nog heel gezond dus hij kan nog wel even. Bij jou gaat hij ook lekker, ik ben een stille topic volger, maar ik hou je in de gaten :)

 

Ciao Monti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu 76 dagen vanaf start [EDIT, erm, 92 ?] , met slecht licht weliswaar , maar zijn er al wat open zaadhulsjes te zien ?

Hoe ziet het eruit ?

 

Groet, GreenS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GreenS. en alle andere mensen...

 

Ja gaat goed man, de zaadhoesjes gaan open, ik heb er al een aantal kunnen oogsten, stuk of 20, de rest zit er nog in en zal binnen een week wel klaar zijn... Verder had ik niet alles bevrucht en heb ik de meeste niet bevruchtte toppen nu geoogst, na 5 dagen drogen heb ik al wat geproefd en dat smaakte niet onaangenaam hehe, maar t kan nog wat beter worden als ik het iets langer laat drogen. Ik heb een zaadje laten ontkiemen, heeft aL wel een wortel maar heeft wat moeite met boven komen, ik probeer verschillende dingen met ontkiemen, eerst in de vriezer, in de koelkast een aantal dagen, even het schaaltje crushen. Gewoon kijken wat het beste werkt, ik ze zo snel mogelijk ontkiemen om te kijken of ik nog een oogstje kan draaien buiten. Verder valt het me op dat de planten nog hele verschillende eigenschappen hadden en nog niet echt een vast soort is, er was namelijk een plant bij met meer foxtail toppen, deze heb ik niet bevrucht omdat dat niet is wat ik wil. ik heb de mooiste 2 planten bevrucht de kleinste met mooie compacte toppen en een iets grotere met ook compacte toppen, ik denk dat dat meer de santa maria genen zijn. Het valt me wel op dat de planten redelijk lang bloeien, maar misschien dat het buiten allemaal wat sneller gaat met een lekker zonnetje. Ik zal binnekort even wat foto's uploaden, eveneens van me guerilla, want die planten waren ook gegroeit als de *&*&^&&! iig laaste keer dat ik er was, maar ze zullen nu nog wel veel groter geworden zijn :rolleyes:

 

Ciao Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Monti,

Ik spiek van het begin eigenlijk al mee maar begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden... ;)

 

Dus hier komt ie... :wave: Hoe staat het er voor ? Hoeveel zaadjes heb je al kunnen oogsten, foto's van de zaadjes en van de planten ? Van de buds ? Ben er geinteresseerd moest je willen ruilen :icecream:

 

Ben momenteel ook bezig met een outdoor zadenrondje (Auto AK47) moet wel zeggen dat dat knetterharde plantjes zijn :wacko: Ze komen de storm door, ze overleven na een paar keer overkop gaan en allerlei andere accidentjes... en jaja ze beginnen erg op te zwellen die zaadjes, 'k ga ze nu lekker laten afrijpen om vervolgens (hopelijk) zo veel mogelijk zaden te oogsten...

 

Dus ik vraag je aub om pica's :lol:

Alvast bedankt

 

BioMan :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allen, voor bioman zijn request :D

 

Ik heb een lekker oogstje gedraait, zeker voor een vensterbank kweek, met niet de hele dag licht :smoke De planten waren hierdoor een beetje groot geworden, dus wel afstand tussen de toppen, maar de toppen zijn aardig compact, produceren veel zaad, ruiken goed, gaven wel verschillende stoned/high... De smaak is erg goed, de santa maria doet goed haar werk, de 2 planten met de mooiste santa maria achtige eigenschappen heb ik dan ook kunstmatig bevrucht (alleen een paar toppen) Ik heb van deze toppen toch een totaal van 100 zaden af kunnen halen, met de resultaten ben ik dus tevreden, ik denk dmv de nieuwe zaden reeks de eigenschappen van deze planten beter zullen zijn met meer santa maria en wat minder ruderalis, maar uiteraard wel de autoflower eigenschap :wave: ik heb gekozen voor het wat minder ruderalis, omdat ik niet echt een fan ben van die foxtailtoppen, alhoewel ze wel goede stoned geven. De nieuwe zaden heb ik al wat van laten ontkiemen, dmv het eerst een dag in de vriezer te doen, te kraken met mijn tanden en vervolgens in e aarde te doen met een plasticje er over heen. Op deze manier heb ik toch alles kunnen laten ontkiemen, ik heb ook andere manieren geprobeerd maar die waren minder succelvol, waarschijnijk omdat het zaad nog zo vers is, misschien dat dit later beter wordt (lijkt me wel). Maar goed om een kut verhaal lang te maken, FOTO's:

 

 

gallery_25884_10081_2374280.jpg

 

Zelfs de kleine topjes zijn lekker :

gallery_25884_10081_1198558.jpg

 

gallery_25884_10081_474882.jpg

 

gallery_25884_10081_4377651.jpg

 

De zaden, overigens allemaal mooi bruin, mooie grote en geen enkele groene :D

Wat betreft ruilen van de zaden, Graag! Ik heb nu nog niet zoveel maar ik ben nog een kweekje aan het draaien, dus eind zomer, begin herfst heb ik sowieso genoeg, gok ik :rofl PM me maar dan hebben we het erover ;)

 

gallery_25884_10081_2567920.jpg

 

gallery_25884_10081_640233.jpg

 

De nieuwelingen: ahwww

 

gallery_25884_10081_5064343.jpg

 

gallery_25884_10081_888756.jpg

 

gallery_25884_10081_2266085.jpg

 

gallery_25884_10081_1871677.jpg

 

Nou dat was hem, de laatste foto's van de planten in leven kan ik helaas nu niet bij, de lamp in het beeldscherm van me laptop was ermee gekapt, ik heb dus een nieuwe mac... maar niet de foto's mee, ja wel op die andere schijf maar daar kan ik nu niet bij :nerd hehe

 

Naja veel plezier ermee lieve mensen en tot in de pruimentijd :blink: Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar goed om een kut verhaal lang te maken, FOTO's: --- Monti

 

Is geen kut verhaal hoor , allemaal intressant, houd je vooral niet in. :D

Bedankt voor het mooie verhaal en de vele mooie fotos :nerd

 

 

 

Verder valt het me op dat de planten nog hele verschillende eigenschappen hadden en nog niet echt een vast soort is, --- Monti

 

Soortje stamt al uit 2007.

Waar heb je de zaden vandaan, Azarius ? , of ?

 

 

(EDIT): :blink: Hej die peyote pheno is mooi :smoke :wave: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green silhouette

 

Thanks man!

 

Volgens mij idd azarius, de toppen en de planten zelf waren zeer divers, dus vandaar niet echt standvastig, maar dat gaf me wel de mogelijkheid om zelf te bepalen wat ik in de volgende zaden voor eigenschappen meer naar boven wil laten komen, dus erg vond ik het niet... Wel leuk eigenlijk om zoveel diversiteit te zien in planten, weet je is wat er allemaal mogelijk kan zijn :blink:

 

Hehe en die peyote pheno, heeft me lang gekost om die erin te krijgen :smoke Nice! Thc+mescaline=hard gaan :wave:

 

Ciao Monti!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor die leuke eindpost ! :blink:

 

In mijn ogen een prachtresultaat voor een vensterbankkweekje ! Kan je ongeveer schatten hoeveel zonlicht de dames (en heren :rofl ) er kregen ?

 

100 zaadjes en buds voor AF'jes op een vensterbank :wave: geweldig gewoon !!

Een beetje minder ruderalis vind ik ook prima ! zolang ze maar autofloweren....

 

Ik zal je in de toekomst zeker nog eens PM'en om te ruilen !

 

Geniet er van !

BioMan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

aller eerst iedereen bedankt voor de reacties in het verslag

 

@bioman geen probleem, daar is het forum voor toch :tu De dames kregen niet bijzonder veel direct zonlicht van een uurtje of 13.00 tot einde (maar wel veel liefde :huh: ) Ja het zaden aantal is uiteindelijk uitgekomen op 120 zaden, ben erg blij mee en de rest van de wiet is goed te roken, lekker stoned :) ben zeker in voor een zaden ruil :D

 

Verder: Ben net terug van vakantie en had wat planten op me balkon gezet... Helaas is door de harde wind, maar een vrouwtje overgebleven, echt klote, want er stond echt een perfecte man bij. 40 cm hoog met de internodes 1.5 cm van elkaar, was perfect geweest om mee door te kweken :D Natuurlijk heb ik hier geen foto's van.... :verrygood Maar ik had er ook nog wat guerilla neer gezet en deze zijn wel mooi geworden, zelfde hoogte +- als het mooie mannetje en ook mooie compacte plantje, ik ben zeer tevreden... Ook tonen ze allemaal de zelfde eigenschappen, dus dit is ook goed gegaan :lol:

 

Foto's, helaas niet hele goede maarja

 

 

gallery_25884_10081_2018433.jpg

 

gallery_25884_10081_895696.jpg

 

gallery_25884_10081_2559345.jpg

 

gallery_25884_10081_457934.jpg

 

thats it, ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk soortje ! :verrygood

 

Zeker prima dat deze het Guerilla ook goed doen...

 

Gr.

BioMan (die nu snel een PB'tje gaat sturen :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, planten gaan aardig, alleen het verdomde weer houdt de top ontwikkeling enorm tegen, verder wel mooie planten, lichtelijk geel van al het water, maar ik mag niet klagen :lol:

 

pics

 

gallery_25884_10081_168104.jpg

 

gallery_25884_10081_217764.jpg

 

gallery_25884_10081_631831.jpg

 

gallery_25884_10081_946985.jpg

 

Olé!

 

Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ze stralen !! :huh:

 

Ik vind het echt mooie plantjes.. kan er niets aan doen :rofl

Hoe groot zijn ze nu ? Zou je dat even kunnen vermelden bij de volgende update aub ?

 

:D

 

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bioman

 

jojo ondanks het weer zijn ze idd redelijk :huh: ze zijn tussen de 35/45 cm, best netjes en ik vind de internoden ook op mooie afstand van elkaar.

Thanks voor de comments man, maakt het wat interessanter om een topic bij te houden :lol:

 

Ciao Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan hoor :huh:

 

Ik volg het ook met plezier,

jij ook bedankt om te reageren in mijn kweekverslagje hé !

 

Groeten

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Succes ermee ze zien er lekker

fruitig uit.

 

grtz Flowerhaze. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...