Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Peperfreak

Zadenkweek met Jack Herer

Recommended Posts

Hoi Bioman,

 

Laat de zaden nooit voorontkiemen. Gaan rechstreeks de zaai en stekgrond in.

Ja gelukkig Bioman eindelijk lekker weer. Waren we met zijn allen ook wel aan toe denk ik.

Succes met jouw plantjes en jij ook een geweldig Pinksteren toegewenst!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden staan nu 4 dagen in de zaai en stekgrond. Net even onder de plasticzak gekeken. Nog niets boven de grond.

Nog een dag of 3 denk ik, en dan zullen ze wel boven komen.

Vandaag even naar mijn volkstuin geweest . Achter mijn stukje grond is iemand gestopt met tuinieren ... het is daar al twee jaar één grote puinhoop. Daar ga ik de planten neerzetten voor het zaad. Gelet op de leeftijd van de daar aanwezige volkstuinders verwacht ik geen problemen. Ze zullen hoop ik niet weten hoe wiet ruikt zei PF van 59 jaar ) :lol:

 

Nog even twee foto's gemaakt van de plek. Het is dus pal achter mijn broeikas.

 

gallery_21845_10046_2199933.jpg

 

Het staat er overigens vol met brandnetels .. dus dat lijkt prima.

 

gallery_21845_10046_284257.jpg

 

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peperfreak,

 

leuk tuintje, en pas maar op met die leeftijdsgerelateerde tuinierders, ;) straks hebben jullie een gezamelijke wietkwekerij. nou ja heeft ook weer z'n voordelen. watergeven en knippen. :lol: of met men dan de rollator aan de kant zetten. broekie

 

ga je alleen daar je zaadkweek doen? als er toch wat mis gaat moet je weer opnieuw.

 

succes ermee,

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie,

 

Ja, dat zou geweldig zijn zo'n gezamenlijke volkstuin wiet kweek. We hebben allemaal groene vingers en een rollator :lol: Reken op hoge opbrengsten ! Van de slaboontjes moet je het niet hebben. Als die dingen geplukt kunnen worden kosten ze op de markt 20 eurocent per kilo. Ben alleen bang dat als ik met het voorstel kom, ik mijn zadenkweekje wel kan schudden :D

Nee, ik gok niet op 1 plek. Ik zet op de volkstuin 1 man en 1 vrouw en heb ergens anders ook een plek gevonden. Daar zet ik ook een stelletje neer. Ja, en dan moeten er van die 5 plantjes ook nog stekken worden genomen voor de tent.

Groetjes.

PF

 

Ja, en de moederplanten gooi ik ook niet in de otto/kliko ... daar zoek ik tzt wel een plek voor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

mooi zo'n spot die eigenlijk voor de voeten ligt van oplettende lui. heb ook 2 van zulke spots gevonden van de week en ga ik morgen mn laatste overbodig geworden NL moeder neerzetten. heb eergister 2 andere moeders (NL en BB) ook op een andere spot geplant....

 

Ben benieuwd of je stoutmoedige plan z'n vruchten gaat afwerpen !!!

 

Keep my fingers crossed mate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden willen gewoon niet ontkiemen( 9 dagen nu). Te koud?

Heb ze nu maar in de Homebox gezet .... is het warmer .. kijken wat het dan gaat doen.

 

Daar staan ze dan:

 

gallery_21845_10126_1863856.jpg

 

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

 

jammer dat het zo lang duurt, hopelijk doet de warmte wat.

 

was er nog helemaal niets te zien aan de zaadjes? anders kun je ze misschien alsnog in water, of in vochtig keukenpapier leggen als er over een week of zo niets mee gebeurd is.

 

succes ermee.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie,

 

Heb eerst bij 1 pot gezocht naar het zaadje. Met zo'n theelepeltje. Na enig graafwerk geen zaadje tegengekomen. Volgende pot ... ook geen succes. Of ik heb ze te diep gezet .. of hier in Twente dwaalt een zaadvretend insect rond.. Ja, Djuzie .. we werden ook zo maar landskampioen met voetbal .. dus ik sluit niets uit. ;)

Nee, nu maar ff in de tent .. en als ik binnen 4 tot 5 dagen niets zie ... ga ik echt op zoek!

Goed weekend!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Djzusie,

 

Heb eerst bij 1 pot gezocht naar het zaadje. Met zo'n theelepeltje. Na enig graafwerk geen zaadje tegengekomen. Volgende pot ... ook geen succes. Of ik heb ze te diep gezet .. of hier in Twente dwaalt een zaadvretend insect rond.. Ja, Djuzie .. we werden ook zo maar landskampioen met voetbal .. dus ik sluit niets uit. :huh:

Nee, nu maar ff in de tent .. en als ik binnen 4 tot 5 dagen niets zie ... ga ik echt op zoek!

Goed weekend!

PF

Dit is mij ook overkomen !! Ik had 5 voorontkiemde Auto AK47 zaadjes in de stekgrond gestopt, 3 zijn er bovengekomen, ik aan het zoeken en aan het zoeken waar die andere zaten, maar gewoon nergens te bespeuren ;) zouden slakken dit doen ? ;) of welke beestjes doen dit ? (bij mij stonden ze wel outdoor want het was die dagen super goed weer ;) )

 

Succes met je zoektocht en hopelijk zijn ze niet verdwenen :lol:

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Peperfreak

 

Ik had daar ook last van dit seizoen, ik heb ze toen gewoon op het grond oppervlakte gelegd met een bedekking van een halve centimeter of nog minder.

Toen zijn ze goed ontkiemt, ik denk dan ook gewoon aan hoe het in de natuur ook gaat, ze laat haar zaden ook niet onder de grond vallen.

Ze ontkiemden toen zelfs in een best koud klimaat dus kou ofzoiets moet niet uitmaken.

Ik wens je nog veel succes met het zaden maken, ben ik zelf ook van plan dit seizoen.

 

Groeten BoboJonko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Luitjes,

 

BoboJonko: Geloof me, ik zet ze nooit te diep.Ik leg ze op de aarde en strooi er dan een beetje stekgrond over heen.

 

Maar PF vond het genoeg vandaag. Ik heb de zaden ergens rond 20 mei in zaai en stekgrond gezet. Toen er na een dag of tien geen ontkieming begon, heb ik ze in mijn kweektent gezet. Ja, hopen dat een iets hogere temperatuur wonderen zou doen !

Helaas dus! Het is nu 15 dagen geleden dat ik zaden heb gepoot.

Dus dat werd zoeken vanmiddag:

 

gallery_21845_10126_100220.jpg

 

Geloof me, probeer de zaden maar eens weer te vinden. In de zaai en stekgrond zaten veel kleine kiezelsteentjes. Na, zeker een uur voelen en knijpen was dit het resultaat:

 

gallery_21845_10126_2278438.jpg

 

Heb er dus 4 terug kunnen vinden. Geen enkel spoor van ontkieming!

 

Heb ze nu op een schoteltje gelegd op een nat stukje papier. Ja, een mens probeert wat :verrygood

 

Hier liggen ze:

 

gallery_21845_10126_1278998.jpg

 

En nu met een nat dekentje er over heen:

gallery_21845_10126_179099.jpg

 

Maar geloof me, ik heb er geen goed gevoel bij. Als zaad na 15 dagen nog niets laat zien... dan gaat het echt niet goed.

Djzusie, ik hoop dat je dit probleem niet tegenkomt bij je JH zaden!

Maar ach, er blijft altijd een sprankje hoop. PF had vroeger zelf ook traag zaad ... maar uiteindelijk ontkiemden er nog 5 leuke kinderen :wOOt

Maar geloof me, mijn gevoel zegt me dat ik binnenkort moet melden . PF zijn zadenkweek stopt!

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik kan je nog wel een aantal opnoemen waarbij de zaden een speciale ontkiembehandeling nodig hebben.Probeer eens met een stukje bananenschil ivm vrijkomend ethyleengas in een afgesloten omgeving.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito,

 

Dank je .. zie ik over 4 dagen nog niets .. ga ik dat proberen.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peperfreak,

 

ik had minder geduld als jij. heb ze gisteren alle 5 opgegraven, is IDD niet makkelijk.

 

ook een reden voor het opgraven was dat de andere 5 wel allemaal opgekomen waren en de potjes aan elkaar zaten en beide kanten hadden andere behoeftes.

 

ik heb ze nu ook tussen nat keukenpapier liggen.

 

succes ermee, anders met de laatse paar iets anders proberen, we moeten toch wel iets ontkiems krijgen. :verrygood

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie,

 

Kijk het een paar dagen aan. Als het dan nog niet lukt dan probeer dat met een bananenschil.

Zou jammer zijn dat ons zadenkweek mislukt.

Fijn weekend gewenst!

PF

 

Bioman, zou echt jammer zijn als het niet zou lukken, maar ik hou de moed er in. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren het al oudere zaden??

Die hebben toch vaak moeite met ontkiemen zeker vergeleken met een fresh batch.

 

Ik heb toevallig ook oude jacks staan,,,,,,,,van sensi en van blacklabel (resp. van voor de euro en de andere van net na de invoering)

Normaal doe ik ze gewoon in pitpot,spongpot of zelfs een steenwolpluggie maar heb deze eerst even lichtelijk met een schuurpapiertje geschuurd en daarna in de watten gelegd.

 

Ik hoop dat ze nog boven komen :verrygood

 

Good luck,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha,

 

Jongens ik las ergens op een site dat je wietzaadjes ongeveer 2 jaar goed kan bewaren, want daarna neemt de kiemkracht per jaar met iets van 20% af. Dus volgens mij heb je niet veel meer aan die zaden.

 

Mahalo

 

O

S

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aloha,

 

Jongens ik las ergens op een site dat je wietzaadjes ongeveer 2 jaar goed kan bewaren, want daarna neemt de kiemkracht per jaar met iets van 20% af. Dus volgens mij heb je niet veel meer aan die zaden.

 

Mahalo

 

O

S

Ingevroren of gewoon in de frigo ?

BM :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd luchtledig in de koelkast toch?... :wOOt dan kun je ze tien jaar bewaren.

Het is zonde om zulk zaad stof te laten vangen buiten de koeling :verrygood

Hopelijk komen de andere nog uit :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kracht verliezen ja!!

Nutteloos?? Nee!!

Beetje liefde enzo,,,,,,dan poppen 15 jaar oude zaden vaak ook nog :verrygood

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi luitjes,

 

Vanavond terug gekomen. Heb een week in Groningen moeten doorbrengen. Dus ik had mijn zaadjes lekker nat achtergelaten.

Dus snel naar de keuken .. kijken onder het schoteltje.. resultaat .. nog geen ontkieming.

Heb ze nu in een borrelglaasje gedaan en wacht dus nog maar een paar dagen af.

Maar ik denk dat ik deze topic straks kan gaan sluiten. Djzusie .. heeft met dezelfde zaden ook al geen succes.

Ach, oude zaden .. dat zegt niet alles. Lees over Opa's die met heel oud zaad kindjes verwekken bij 20 plussers. ;)

Maar ik kweek en ontkiem al een poosje ... dit gaat niet goed komen ..

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

 

gaat zeker niet wat het zijn moet, ik heb er nog een paar over, maar weet even niet wat de beste manier zal zijn om deze te proberen. ;)

 

alles lezende zat ik te denken aan licht opschuren, daarna in en glas water en dan met een bananenschil ter ontkieming tussen de watten. kan ook meerdere dingen proberen.

 

of wil je zelf nog een poging wagen.

 

het zal toch moeten lukken het liefst met een man en een vrouw, als ik het goed heb zijn er nog 4 over.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie,

 

Heb nog 4 zaden. Heb ze in een borrelglaasje gedaan .. en probeer de temperatuur op 20 plus te houden.

Jee, eigenlijk zijn we een beetje gek ... proberen tegen beter weten in. Maar ja, de moed opgeven past ook niet bij ons. Maar ik ga toch maar eens nadenken ..met welke kweek ik over een paar weken begin.

Djzusie .. de Big Bang ... moet voor mijn gevoel nog 2 a 3 weken .. dan ff drogen. Als het klaar is bel ik je wel... moet je het maar eens proberen.

Groet

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...