Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaGanja

Zwavel tekort?..Help!

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Ik heb sinds een maandje wat Bonsai autoflowers staan..Maar nu sinds een week beginnen de onderste bladeren te verkleuren en geel te worden..Het begint met een licht gele verkleuring en dat wordt van buiten naar binnen steeds geeler totdat ze uitdrogen.

Het medium is Cocopeat van ecostyle met een klein beetje potgrond erdoorheen(Ik vondt namelijk dat het nogal dik was en waarschijnlijk de wortels zou verstikken)..Ik zag op het Forum hier dat het wel eens zwavel tekort kon zijn..Maar ik weet dit niet zeker en wat kan ik hier tegen doen?!

Ik geef trouwens ook sinds kort voeding mee van Atami (bloei) omdat ik d8 dat het voeding tekort was..Aangezien ze al in de bloei staan..

De grond is niet te nat..Niet te droog..Wortels zijn zover ik weet ook niet beschadigd tijdens het overpotten..

 

Sorry..Niet alle foto's zijn goed scherp, maar wel te zien

 

Foto 1

gallery_16104_10047_172272.jpg

 

Foto 2

gallery_16104_10047_142981.jpg

 

Foto 3 ( Voor de rest gezond )

gallery_16104_10047_87556.jpg

 

Hopelijk weten jullie wat het probleem is <_<

 

Mzzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit probleem heb ikzelf ook, ik heb dit nooit eerder bij zaailingen gehad terwijl ik altijd grond uit de shop gebruik bij het aanplanten.

echter zijn het deze keer wel zaden die ik zelf heb gekweekt, misschien licht het aan de kwaliteid van de zaden.

 

wellicht heb je deze zaden ook zelf gekweekt.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook een keer meegemaakt, vergeelde en soms dorre bladpunten bij de oudere bladeren.

Wat lichtere nieuwe bladeren.

Voor mijn gevoel een chloroform probleem wat ontstaan kan door een tekort aan calcium.

Toevallig een van de componenten die weer niet in een 1 component voeding zitten.

Maar dit is slechts een gok hoor.

 

Ik had voor die ronde een aantal zakken Canna aarde gekocht ipv de voor mij gebruikelijke plagron aarde en dit probleem stak de kop op.

Misschien dat er in de plagron aarde wat calcium zit en misschien dat dit ontbreekt in de canna`aarde?

 

Feit is dat ik na deze ronde weer op op plagron doorging en de problemen waren weer verdwenen.

 

In de diverse ronde's heb ik met dezelfde zaden gewerkt, uit een white widow zadenkweek van mezelf, voor mezelf dus een bekend soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook sinds het eerste jaar Atami grond voor mijn zaailingen buiten. Voorheen had ik altijd de plagron growmix en nergens geen last van.

 

Ik vind plagron een van de beste en fijnste grondjes hebben vooral de growmix ben ik zeer over te spreken.

Heerlijk gewoon die plagron producten <_<

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabusinesss

Nee ik heb de zaden niet zelf gekweekt..Deze zijn gewoon van een online-shop..

Maar ik ben van plan dit wel te doen met mijn buitenplantjes..Maar dat kan je volgens in het verslag:

4x Blue Cheese 1x White widow

 

 

Dus t probleem komt vaker voor zie ik..Maar een echt duidelijke verklaring is er niet voor jammer genoeg..

Misschien ligt het idd aan het kwaliteit zaden of aan de voeding..Ik heb nu mijn voeding wat verhoogt en volgens mij gaat het nu al wat beter..Maar ik hoop dat dit zo blijft <_<

Ik zal binnenkort nog wat foto's maken..Bedankt voor de reacties :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan gewoon te nat, als je op de eerste foto kijkt zie je dat het ibj de kiembladeren is begonnen :smoke

 

te nat:

 

vergeling van het blad dat begint in de bladpunten, gaat van onder naar boven ! ! !

 

er zijn trouwens wle veel mensen die dit hebben dit jaar ik heb het zeker al 5 keer gezien hier <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze staan gewoon te nat, als je op de eerste foto kijkt zie je dat het ibj de kiembladeren is begonnen ;)

 

te nat:

 

vergeling van het blad dat begint in de bladpunten, gaat van onder naar boven ! ! !

 

er zijn trouwens wle veel mensen die dit hebben dit jaar ik heb het zeker al 5 keer gezien hier :verrygood

 

 

 

Nee ze staan niet te nat..Dat is nou juist het probleem..

Ik geef ze maar af en toe weinig water, want ik weet wanneer ze te nat staan of te droog..Ik geef ze 1x

in de 4 dagen water..En ik voel ook regelmatig in de aarde hoe vochtig het nou precies is..

Dus die optie kunnen we ook wegstrepen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op dit moment overeenkomstige problemen. Heb je dit nog op kunnen lossen? En hoe heb je dat gedaan?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

goed dat ze al bijgetrokken zijn :P

Mijn idee is dat ze in het begin te nat hebben gestaan en later zijn hersteld

 

Maaru hoe was de pH,Ec, RLV en temp van de afgelopen weken dan??

Heb je een algehele foto van zijaanzicht van de plant, met stelen enzo... :D

 

keep ´m green :D

 

 

salu2

Pierre Paf

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

 

goed dat ze al bijgetrokken zijn :icecool

Mijn idee is dat ze in het begin te nat hebben gestaan en later zijn hersteld

 

Maaru hoe was de pH,Ec, RLV en temp van de afgelopen weken dan??

Heb je een algehele foto van zijaanzicht van de plant, met stelen enzo... :wave:

 

keep ´m green :icecool

 

 

salu2

Pierre Paf

;)

Denk niet dat deze plant nog leeft :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...