Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

neirruj

Guerilla NDB

Recommended Posts

De reden dat die koebeesten je plantjes aanvallen is volgens mij omdat je spots knal op hun spoor liggen, en ze zullen niet zo graag afwijken van hun baan...

Vooral bij spot 1 en 2 (of is dat paadje tussen die 2 spots van jullie?).

 

Maak misschien de volgende keer zelf een open plekje tussen het gras?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die koeien lopen daar overal.

Dat paadje is van ons. Er zijn wel paden waar ze altijd lopen, daar hebben we natuurlijk geen planten staan.

De koeien die slopen alles puur uit nieuwsgierigheid. Zodra je aan komt wandelen en ze zijn in de buurt, komen ze naar je toe gesprint. Al gooi je vervolgens een fles of weet ik veel wat, 100 meter ver weg, rennen ze daarheen en gaan ze tegen die fles aan zitten trappen.

De reden dat ze spot nummer 1 nu met rust laten is omdat ze hun interesse hebben verloren.

Ze gaan sowieso weer lopen rossen tegen de nieuwe spots. Ik hoop dat we ze net buiten kunnen houden. Wil natuurlijk niet weer 100 pootafdrukken tussen mn plantjes hebben staan.

 

Waarschijnlijk komen ze over een aantal weken sowieso steeds minder op de spot. De brandnetels er omheen beginnen aardig te groeien. Zijn nu wel bijna een meter denk ik. Ik kan me voorstellen dat ze dan liever lekker in het weiland gaan liggen.

 

Groeten,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zet ik ze dus niet in een wei ;)

Maar met die bescherming van je moet het wel lukken of die koeien moeten opeen vleugels krijgen ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is een bos naast een wei.

Ik dacht in de eerste instantie dat de koeien helemaal niet in dat bos konden komen. Bleek dus dat ze dat toch wel konden.

De boer vond het leuk om het hek weg te halen ;)

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, het hek terug zetten dan??? :lol:

Maar denk dat het niet nodig is, het hek dat je nu gebouwd hebt ziet er steviger uit dan de meeste andere hekjes die ik in mijn leven heb gezien ;)

 

Top toch, een plantje zo verzorgen, they deserve the very best ;) en op naar die topoogst!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, ik maak me toch wel aardig zorgen.

Ik ga op niets rekenen.

De hoogte van het grond water is daar zo irritant. Als het even droog is, staat het zon 40 cm onder de grond (wat al hoog is) en als het dan 3/4 dagen achter elkaar regent is de grond zo drassig als het maar kan en loop je eigenlijk door de blubber heen.

Dus het is maar afwachten of de oh zo mooie plantjes het overleven.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer tijd voor een update.

Gister eventjes langs de spot geweest.

De 2 nieuwe plekken waren omgerost door de koeien. De touwen waren waarschijnlijk te dun, dus hebben ze die niet gezien.

Dus gelijk nieuw touw gehaald en alles weer even mooi gemaakt.

Ook hebben we naast de eerste spot nog een paar touwen gespannen. Hier willen we nog een paar plantjes zetten.

 

Hier de foto van de spot die we naast plek 1 hebben gemaakt.

 

gallery_10155_10120_383618.jpg

 

 

Hier een foto van spot 1 met de 5 plantjes erin. Hier wil ik er nog 4 bij zetten.

 

gallery_10155_10120_190413.jpg

 

 

Spot nummer 2, in elkaar gebeukt en weer opgebouwt.

 

gallery_10155_10120_1572676.jpg

 

 

Hier een foto van een opgekomen plantje in spot 2

 

gallery_10155_10120_458929.jpg

 

 

Spot nummer 3 heb ik geen foto's van.

Hier waren ook een aantal plantjes opgekomen en deze plek was ook helemala in elkaar gebeukt. Een gedeelte van de opgekomen plantjes was vertrapt door de koeien en een gedeelte stond nog.

Gelukkig dat ik in deze plek overdreven veel zaad had gestopt.

 

Graag jullie reacties en/of aanmerkingen.

 

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het toch maar een gekke manier van werken zo on-spot ontkiemen :verrygood

Als je het op deze manier probeert haal je nooit 100% opkomst, beetje zonde van het zaad vind ik persoonlijk

Maarja, als je zaadjes genoeg hebt...waarom niet :wOOt

 

Guerilla tussen de koeien is precies niet zo simpel, ik hoop dat het je lukt om daar met succes af te bloeien!

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was omdat we geen zin hadden om thuis te ontkiemen.

We vonden de opkomst inderdaad tegenvallen, dus nu nog 10 plantjes thuis aan het ontkiemen.

 

Is er iemand die ervaring heeft met het kweken tussen de koeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze volg ik! :P

Jouw plantjes mogen wel gelukkig zijn met zo'n burchten rondom ze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken toevallig iemand die tussen de koeien gekweekt heeft...

 

die had niets van afrastering... en de koeien lieten zijn plantjes gewoon staan :)

 

ik blijf erbij, met iets anders dan schrikdraad krijg je die koebeesten niet weg haha

 

die beesten zien daar een paar stevige takken in de grond... moeh, ik heb jeuk, ik ga eens goed krabben tegen die stokken

 

oei stokken op de grond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja klopt. En het is ook vooral nieuwsgierigheid.

Toen we die stokken erin hadden gezet en we kwamen die keer daarna terug, hadden ze alles omver gerost. Het was ze echter niet gelukt binnen te komen. Sinds toen hebben ze het gewoon met rust gelaten. Dus al gooi jij nu een plant tussen de koeien, dan rellen ze er eerst een paar uur op en daarna laten ze het met rust.

In ieder geval, zo is het bij mij gegaan.

 

Ik denk dat spot 2 gewoon weer in elkaar gerost word. Dat stukje wat uitgebreid is aan spot 1 is toch wel een heel stuk steviger. Ik denk niet dat ze hier doorheen komen.

Het is met 2 touwen afgesloten voor ze. De uiteindes zitten vast aan de constructie die we eerder hadden gemaakt en hij zit onderweg 2x om een stuk boom/struik heen.

Als die koeien dat mollen moeten ze dus of een stuk of 5 stokken uit de grond rukken, of een hele struik.

De constructie is goed te zien op deze foto:

 

gallery_10155_10120_383618.jpg

 

We zullen het zien. Ergens volgende week ga ik weer even kijken. Dan ook eventjes de laatste plantjes in de grond proppen die dan als het goed is thuis zijn ontkiemt en een klein beetje gegroeit. Deze laatste zaden worden morgen ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeroenproot:

 

idd, denk dat ze dat ook zeer verleidelijk vinden :P

maar er niets rond zetten is ook maar een gok natuurlijk, voor het zelfde geld schiet er dan niets meer van je plantjes over :)

eens ze groot zijn zullen ze er wel afblijven denk ik

je kan natuurlijk altijd zelf schrikdraad er rond zetten, zo moeilijk (en duur) is dat niet volgens mij :)

 

ofwel hun aandacht ergens anders op laten richten, je plantjes zetten (zonder bescherming) en dan ver weg van je plantjes iets bouwen waar ze zich op kunnen afreageren, hehe :)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, je moet natuurlijk wel aan stroom kunnen komen.

Denk dat dat daar een beetje moeilijk is.

Anders moet je weer met een accu gaan werken en dat is ronduit kut.

Ik hoop dat het op deze manier ook lukt :)

Ze moeten er 1x op gerelt hebben en daarna laten ze het toch met rust.

 

Een plek maken voor afleiding werkt ook niet.

Dit aangezien alle 3 de spots naar de klote zijn gerost.

 

Gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha tussen de koeien, ja dat kan natuurlijk ook. Lijkt me wel moeilijk :P Met zulke bouwerken ben je bijna een designer man! :)

 

Veel Succes!

 

Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol dankjulliewel :)

Je moet wat over hebben voor de mooiste plant van nederland!

Ik hoop dat ze trouwens niet zijn weggespoelt/verzopen met het weer van de afgelopen dagen.

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet daaro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gister even langs geweest na een lange tijd.

De planten weigeren te groeien. Ze zjin nu zo'n 25cm hoog.

Ook 2 mannen gespot en uit de grond getrokken.

Ik denk dat de planten niet groeien door de klei grond.

Ook is de grond de ene keer te nat en de andere keer te droog. Hierdoor ontstaan er dan scheuren in de grond.

Volgend jaar dus maar eventjes de grond opwaarderen en hopen dat er dan wel wat van komt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...