Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groeneBelg

terug koud s'nachts

Recommended Posts

Mijn planten staan nu voor de 3de week in bloei, alles gaat goed, alleen ik geef ze overdag licht 8 tot 20u en s'nachts donker... nu het plots terug kouder wordt is dit een probleem, de temperatuur gaat zwaar omlaag en ik heb geen verwarming (in garage).

Ik weet dat ideaal voor donker net boven 20°C is.

Wat kunnen de gevolgen zijn ? Zal dit mijn bloei stilleggen/vertragen/...? Wat gebeurt er eigenlijk als je de lamp(en) terug langer zou doen branden?

Stopt dan ook de bloei ?

 

Een bezorgde GB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag en nacht omdraaien is een optie, maar ik weet niet of dat midden in een kweek mag/kan

komt erop neer dat je overdag geen licht geeft (dan is het meestal vanzelf wat warmer in de garage), en snachts, wanneer het afkoelt, licht geeft, zodat de lampen wat goedmaken ivm warmte...

ik ben geen expert, dus is het wachten op een prooo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet al van Torsti dat dit alleen kan als je geleidelijk aan een uur opschuift, anders krijg je problemen (groeispurt).

Dus dat is geen optie, anders al lang gedaan, gewoon verkeerd begonnen met het licht, stom gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat je geen verwarming hebt in je garage, makkelijkste optie......koop een verwarming en laat die branden als je licht uit is.

Een heatertje kan toch niet de wereld kosten. ('n vuurke)

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
koop een verwarming en laat die branden als je licht uit is.

 

het ei van columbus, noemt men dat ook wel eens :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de nacht gerust wat langer maken

morgen om 14;00 uur starten to 2;00

overmorgen om 20:00 en hopsa het nachtje door

no problema.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het advies van Weetje is goedkoper dan een kacheltje van 2000 watt :P

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

omswitchen is echt geen probleem hoor, hierdoor verkloot je het echt niet :P

heb dit al vaker gedaan, en heb nooit problemen ondervonden.

 

en wat is de minimale temperatuur. een koude lamp uit temp, kan ook bevordelijk zijn voor de aanmaak van cannabinoiden.

hierdoor verkrijg je dus meer kristallen, omdat de plant zich gaat beschermen tegen de kou !

 

dus doe hier je voordeel mee. maar het moet wel boven de 15 zijn... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet pas met zekerheid morgen juist hoeveel minimum was maar vorige nacht was het iets rond de 16°, moet zeggen dat ik ook de indruk heb dat ze er gezond bijstaan en het ze niet echt veel doet, kan natuurlijk niet inschatten of de toppen hierdoor minder gaan natuurlijk.

Bedankt iedereen voor de goeie raad !

 

Heb net gekeken vanmorgen, het is minimum tot 16,5°C gegaan dus dat zit dan goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al meerdere keren gekweekt bij temperaturen onder de 20 graden in hun nacht maar echt koud kan idd zorgen dat ze er een week of 2 langer over doen

met de warmte die er hopelijk aankomt kun je best s'nachts draaien

hoe je nu best die switch laat verlopen zonder al te veel " stress" of stilstand :

is je lampen uitlaten voor 24 u en dan instellen op het gewenste uur

Bijverwarmen is echt geen rendabele optie of ge moet gratis stoken

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Heb zelf ook problemen me de koude gehad (oa deze winter), heb een lpg kachel aangeschaft (ff 2e hands kijken, vaak gebruikt voor op de camping enzo) en die verwarmd echt goed voor maar 15 euro in de week (kan stroom niet tegen op en je kan het contant betalen aan de pomp!)

 

vwb je licht regime.... in 1 x overschakelen, is maar 1x stress voor de dames en als je verder alles in de hand hebt zullen ze het prima verder doen. de temp van 16 graden bij lampen uit hoeft geen probleem te zijn. is alleen niet efficient voor je kweekduur, je gaat er idd langer over doen en zelfs wat minder opbrengst halen. als je er voor zorgt dat het verschil tussen uit en aan maar niet groter is dan 10 en liever zelfs 8 graden.... hoe dichter bij de optimum waardes hoe beter natuurlijk je opbrengst he ...

 

He veel succes!!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...