Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bots

vocht grondregelaar

Recommended Posts

hallo

ik zit me al een tijd te verbazen dat er nix op de markt is. dat voor ons kwekers

het gokken uit het water geven haalt.of te wel een {moisture controller}

had wel wat op het oog uit amerika maar kwam per toeval bij conrad wat tegen

 

KEMO Bodem-vochtigheidsregelaar 12V

 

Reviews van klanten

Bestnr. -191179

KEMO Bodem-vochtigheidsregelaar 12V

Deze vochtigheidsregelaar meet de bodemvochtigheid en schakelt bij droogte bijv. een magnetisch ventiel in voor de bewatering. De schakeldrempel is daarbij traploos in te stellen. De sensor van de regelaar wordt in de aarde gestoken, waar de meting plaatsvindt. Deze sensor is via een kabel met de regelaar verbonden. Er wordt ca. 2 meter kabel meegeleverd, deze kan echter met een normale 2-aderige kabel tot 20 meter verlengd worden. Het apparaat wordt door een gebruikelijke stekkernetvoeding (12V==/130mA, 3,5mm jackplug) gevoed (niet meegeleverd).

Wanneer de tuin alleen op bepaalde dagdelen of op weekdagen bewaterd moet worden, dan kunt u hiervoor een schakelklok gebruiken. Wanneer er spanning op de vochtigheidsregelaar komt te staan, wordt deze ingeschakeld.

 

Functiebeschrijving:

Na het inschakelen van de voedingsspanning wordt de bodemvochtigheid gemeten. Is de bodem droog, dan wordt de aangesloten pomp/ventiel gedurende ca. 18-30 minuten lang ingeschakeld. Is de bodem vochtig genoeg, dan springt het apparaat gedurende ca. 18-30 minuten op pauze en voert daarna een nieuwe meting uit. Dit proces wordt steeds opnieuw uitgevoerd, totdat de voedingsspanning uitgeschakeld wordt.

 

ik weet allen niet of het vocht nivo instelbaar is of allen een vaste waarde

voor de prijs hoeft ik het niet te laten

 

brand maar los

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de beschrijving staat dat het vochtniveau traploos regelbaar is. Ik vind de periode van inschakeling "ca. 18-30 minuten" wel vaag, hierdoor lijkt het me erg lastig om te voorkomen dat de planten niet teveel krijgen. Voor ene paar euri meer heb je een blumat systeem, dat lijkt me een beter alternatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is prima, en zeker uitvoerbaar,..... Dus bouwen en proberen die hap !

De pennetjes zijn wel aan de korte kant, maar kun je volgens mij ook door de zijkant van een pot steken.

 

Blumat is leuk voor een paar plantjes, maar niet als je er 50 of meer hebt staan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...