Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wizzy

70x amnesia onder 3 x 600W op cocos

Recommended Posts

Mooie planten gozer, alleen jammer dat je zo geen fluf hebt wat k altijd gebruik voor mijn recepten, maar zullen zo wel mooi compact worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Wizzy

 

Je heb de beentjes aardig kaal geschoren :P :P ga ik bij mijn rondje ook doen deze keer......onderste 2 takjes

Ze gaan lekker bij je!!

Succes kerel, houd ons op de hoogte!

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik krijg het maar niet voor elkaar om op tijd m'n nest uit te komen...... :P

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Whizzy, erg fraai, erg fraai, strak hokje en mooie dames! Ga je zeker volgen.

Ben wel benieuwd hoe hoog ze gaan worden. Heb beetje ervaring met die Hazen en ze gingen bij mij toen dwars door de lamp heen;-)!

 

Anyway heb een vraagje:. Cool;-) dat je met AT&T koelsysteem werkt. Ben vorig jaar eens bij Adje op bezoek gegaan en geloof zeker dat dit fraai werkt. Ik moet met een nieuw hokje starten en verhuis naar de zolder. Ik zit in de buurt van Amsterdam en nou zie ik niet de hele nacht heli´s voorbij vliegen hier maar een koele uitblaas is natuurlijk wel een erg veilig gevoel. Tevens wordt het op die zolder straks warm natuurlijk en de waterkoeling van AT & T kan daar goed bij helpen.

 

De reden dat ik het toen niet gedaan heb waren de prijzige start kosten maar vooral de grote hoeveelheden, liefst bron/put water, die je nodig hebt. Mijn vraag dus: Hoeveel water verbruik je met jou set up? En: waar haal je het vandaan en voer je het af? Ik kan me toen iets herrrinneren van tussen de 5 en 10 kuub water per dag?

 

Overigens iets heel anders.AT&T verkoopt volgens mij ook het enige ´anti detectie´ folie dat écht werkt. Hij heeft het me toen laten zien met een 600 watter waar hij verschillende zgn anti detectie folies en zwart wit folies voorhield. ALLEMAAL lieten ze het licht gewoon door en er is er maar één die de lamp echt, totaal, niet liet zien. Zelfs toen hij het folie er helemaal omheen trok, wonderlijk! Weet niet meer hoe het precies heet maar weet waar ik AT&T kan vinden als ik starks met mijn nieuwe hokje aan de slag ga;-)!

 

Dank voor je feedback!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel heb je eraf gediefd?Lijkt me wel erg veel zo...

 

 

grtz tomato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update! We zijn nieuwschierig!!

 

Hoe houd je klimaat-systeem het tot nu toe?

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 1eklaswietjunk

 

Inderdaad, geen fluf..hoop ik…maar wel flinke toppen!.. :huh:

 

 

@ IreZumi1

 

tsjaaaah.., van zulke dames met die lange benen zou je toch een beetje opgewonden raken... :lol:

Gemiddeld een stuk of drie scheuten eraf, niet meer dan 4...

 

 

 

De reden dat ik het toen niet gedaan heb waren de prijzige start kosten maar vooral de grote hoeveelheden, liefst bron/put water, die je nodig hebt. Mijn vraag dus: Hoeveel water verbruik je met jou set up? En: waar haal je het vandaan en voer je het af? Ik kan me toen iets herinneren van tussen de 5 en 10 kuub water per dag?

 

@ R72

 

Hoe de bron uitgevoerd moet worden, hangt natuurlijk af van de bodem en hoe diep het grondwater zit, ik had genoeg aan 5 meter diep, dus dat kon met een ramfilter. Samen met een grondboor, van het type dat te verlengen is, zou je hier maximaal tot een meter of 10 mee kunnen, als je tenminste niet een rotsachtige bodem hebt.....dan moet je echt gaan boren.

 

Met deze setup (koeler) heb je genoeg aan 0,08 liter /sec, dat komt neer op nog geen 300 liter per uur... Momenteel koelen de planten zelf ook lekker mee, en draait de pomp hooguit twee uur per dag... Water kan gewoon het riool in.

 

Hoeveel heb je eraf gediefd?Lijkt me wel erg veel zo...

 

Komt weer goed hoor Tomato! Alles is intussen al weer aardig dichtgegroeid..... ;)

 

Kijk maar naar de foto's....

 

gallery_25777_9932_896745.jpg

 

Je ziet bijna al niet meer dat er wat af is gehaald..

 

gallery_25777_9932_1110072.jpg

 

Intussen ben ik ook begonnen met het toevoegen van enzymen

 

gallery_25777_9932_1116511.jpg

 

gallery_25777_9932_942283.jpg

 

Foto's van de eerste bloemen op dag 17

 

gallery_25777_9932_533313.jpg

 

gallery_25777_9932_692481.jpg

 

Dus gaat er vanaf nu ook de Aptus P Boost bij, een beetje voorzichtig beginnend op 2,5 ml per 10 liter

 

Momenteel heb ik wel een beetje last van een te hoge LV. Net bij het aangaan van de lampen geven de planten zoveel vocht af, (is wel weer goed voor de koeling....) maar hierbij heb ik al een LV van 78 % gezien, een dag daarvoor was dat nog nog 73 %!. Als ze nog wat groter worden, zie ik het zo maar boven de 80 % komen. Misschien vinden ze dat nu nog lekker, maar het filter vindt dat zeker niet.... en straks neemt de kans op toprot ook toe.

 

Misschien wordt dit nog veroorzaakt door het ietwat gebrekkige T-stuk na de koeler, waardoor de bypass het niet helemaal kan bijhouden, bij de volgende ronde ga ik dit nog vervangen door een broekstuk.

Nu heb ik eerst maar even een puike luchtontvochtiger gescoord, die houdt het nu ook met gemak onder de 68%. Als dat de permanente oplossing is, heb ik daar ook geen problemen mee.... :huh:

 

gallery_25777_9932_315215.jpg

 

Deze heb ik aangesloten op een timer zodat ie 3 uur voordat de lampen aangaan start, en dan 6 uurtjes meedraait, dat is in ieder geval ruim voldoende, naderhand kijk ik nog of dat wat minder kan...

Trouwens even een tip, digitale schakelklokken bij Hornbach....€4,95 met 16 schakelmomenten... <_<

 

De koeler draait trouwens intussen nog maar hooguit 1 uurtje per dag, dan houdt ie alles netjes op 29,5 graad :smoke

 

Dat was het weer even,

 

Groetjes wizzy... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wizzy

 

Ziet er goed uit allemaal <_< zijn weer mooi vol gegroeid, worden mooie toppen denk ik!

 

Gr Ire :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz wizzy ;

 

Kan je by dit systeem je filter nog weglaten ? Aangezien er nu toch nog niet

echt n geur probleem is zou je deze nog wat kunnen sparen.

Kan de hoge luchtvochtigheid je filter niet om zeep helpen ....

Is maar luidop denken hoor.......... en vroeg het me af.

Weet niet in hoeverre dit de rest van de opstelling zou kunnen beinvloeden..

 

grtz Poppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees met grote vrees voor je hoge RV die alleen nog maar hoger zal worden als de planten groter worden en dus meer verdampen :smoke

Ik zou ondanks dat je al draait de T splitsing vervangen voor het broekstuk om de RV te verlagen en toprot te voorkomen anders gaat je eerste rondje zo de kliko in <_< . Temp omhoog kan ook iets helpen.

 

 

Green Lady had een RV klep in het systeem en dat lijkt me toch een must, anders de Klep helemaal open

 

Helpt dat niet dan denk ik dat wellicht de uitlaat groter moet worden anders raak je het vocht niet kwijt.

 

Rv met licht aan zou 30-45% moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken!

 

De aangezogen lucht is al 53 %, dus daar zal ik niet snel onder komen.

Het filter overleeft het nog wel op deze manier.

 

Nu het T-stuk vervangen door het broekstuk is nogal ingrijpend, want ook de koeler moet dan verplaatst worden en alle leidingen aangepast....da's niet even een uurtje werk...

Maar die uitlaat zou ruim voldoende moeten zijn, zal ff checken met welke LV green lady draait...

 

Volgens mij is de ontvochtiger nu het meest effectief, misschien langer laten draaien??

 

Groetjes Wizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola, dank voor je feedback. Ok das niet zoveel water en het kost, uit zo´n put natuurlijk ook niets...Zou dit ook haalbaar zjn voor een hokje met 2 lampen op een zolder? Dat water moet ik dan natuurlijk 2 verdiepingen omhoog pompen. En hoor je dat dan niet de hele nacht door de leidingen stromen? Laatste vraag, wat zou zo´n initiele setup ongeveer aan kosten met zich meebrengen? Het lijkt me nl echt wel top, in canada (zie de Urban Grower) doen ze het al jaren zo met dichte ruimtes en ook permanent dikke ontvochtigers trouwens. Voordelen zijn natuurlijk legio, geen warme uitblaas meer met stank optie. Niet meer afhankelijk van warme lucht in de zomer en volop kunnen profiteren van gebruik van CO2. heb jij dat er ook al in hangen?

 

Dank en succes! Ziet er top uit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Hoogste tijd voor een kleine update en wat foto's van de laatste stand van zaken.....

 

De dames schieten behoorlijk omhoog en zijn intussen zo'n 85cm hoog

 

gallery_25777_9932_143641.jpg

 

.....Fotos van dag 18

 

gallery_25777_9932_746517.jpg

 

gallery_25777_9932_555693.jpg

 

......dit is dag 21

 

gallery_25777_9932_668529.jpg

 

een paar dames heb ik even om moeten knakken omdat ze wat al te hoog werden.

 

gallery_25777_9932_795525.jpg

 

De laatste 2 foto's zijn van vandaag, dag 23, volgens mij gaan ze als een raket....

 

gallery_25777_9932_834312.jpg

 

Met die LV is het nog een beetje spannend (rond de 55%), maar ik heb begrepen dat de toppen van dit soortje niet al te massief worden, zodat de kans op toprot iets kleiner is. Tegen het eind van de rit zal ik dat goed in de gaten moeten houden, en de boel op tijd omgooien....

 

Ik heb het vermoeden dat een deel van het vocht uit de goot van de drain komt...daar blijft altijd een klein laagje water in staan waar de luchtverdeelslang dan een beetje in staat te blazen. Met die lampen erbij wil het dan ook wel verdampen, en dat helpt in ieder geval niet mee.....

Bij het volgende rondje ga ik die goot afdekken zodat daar minder uit kan verdampen. En ook zoals ik al eerder zei ga ik dat t-stuk vervangen door een broekstuk en de lucht toevoer iets vergroten, zodat ik in ieder geval de mogelijkheid heb om iets meer te verversen.

 

Ik heb nog een waslijst met modificaties in m'n hoofd, misschien maar weer voor het bouwverslag ?? ;)

 

De temperatuur blijft makkelijk op 29 graden, de koeler houdt dat prima bij. Wat ik eerder zei, dat de koeler hooguit een uur per twaalf uur draait, is blijkt niet helemaal waar te zijn. Ik heb dat een tijdje geklokt, en hij draait vijf minuten en staat dan vier minuten stil, dus draait hij ieder uur gemiddeld toch zo'n 35 minuten ...

 

Wat de voeding betreft heb ik intussen de Aptus P-boost verhoogd van 2,5 naar 4 ml per 10 liter. Ik blijf een klein beetje voorzichtig en iets onder het schema. Ook de basisvoeding iets omhoog van 15 ml naar 19 ml/10liter. EC is nu zo'n 1,95

Ph (redelijk) stabiel op 5,4.....

 

Verder zijn er op dit moment niet zoveel spannende zaken te melden, 't groeit en bloeit gewoon lekker verder..... :D

 

Even nog aan R72,

 

Met een simpele bronpomp heb al gauw een opvoerhoogte van 15 meter (dit wordt altijd opgegeven bij de specs van de pomp), dus lijkt me dat je makkelijk je zolder kan halen.

 

Wat die hele setup zou gaan kosten, kan je je het beste laten voorrekenen door A&T. Elke situatie is toch weer een beetje anders, en Adje kan je dat precies voor jou uitrekenen.

Extra CO2 gebruik ik (nog) niet, maar met dit systeem is dat natuurlijk wel goed mogelijk. Maar eerst maar eventjes de boel gewoon onder controle krijgen...en dat is al moeilijk genoeg voor een beginnertje als ik.... :verrygood

Hoe gaat het trouwens met jouw kweek en je 12 x 12 systeem.... want dat zag er goed uit! :P

 

Groetjes Wizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Wizzy,

 

Ze zien er goed uit, volgende keer maar niet voorgroeien :verrygood

Ec mag denk ik wel iets omhoog.

 

Ik kijk weer rustig mee

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch de onderste 20 cm niet gebruikt kun je ze inderdaad net zo goed meteen op 12/12 zetten om enkel hoofdtoppen te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan goed zo he, Ga je geen net hangen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos?

Redelijk intressant verslagje mooi opgesteld.

Hopen op een goed eindresultaat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker zo :lol:

 

Nog genoeg hoogte voor je lampen over zo?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

 

Die amnesia's gaan echt pijlsnel de hoogte in! Daar ga je echt veel lekker mooie toppen

hebben, want alles ziet er echt keurig uit.

 

Vind het ook altijd wel leuk die grote projecten :lol:

 

Ik wens je een zorgeloze kweek toe,

 

groetjes matser

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zit het hier??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal verzorgd en mooi schoon uit............

 

Hoop voor je dat je een mooi resultaat neer gaat zetten.

 

Rond de 1500 gram ofzo ;P

 

groeten van lul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, eindelijk dan weer!

 

 

Inderdaad heb ik m´n hoofd gebroken over die hoge LV. Het begint nu zo langzamerhand behoorlijk tricky te worden, het gevaar voor toprot wordt inderdaad steeds groter.... ;) straks meer daarover....

 

Intussen staat het veldje er zo bij:

 

gallery_25777_9932_836794.jpg

 

De toppen gaan zich behoorlijk vormen, ik hoop dat het een beetje overkomt op de foto....

 

gallery_25777_9932_568662.jpg

 

Dit is trouwens intussen op dag 32 van de bloei...

 

gallery_25777_9932_561007.jpg

 

Overigens had ik nog last van hier en daar gele bladeren, eerst dacht ik aan een beetje voeding tekort....

 

gallery_25777_9932_366080.jpg

 

....maar bij de EC meting van de drain bleek deze ruim 4 te zijn! Veel en veel te hoog dus, wat veroorzaakt werd door een tekort aan drain. Door de constructie waarbij het drain gelijk via die goot de afvoer in loopt, valt dat niet zo erg op....

Ik heb de resterende voeding uit het vat (zo´n 40 liter) er helemaal door laten spoelen en daarna de boel gespoeld met 80 liter water en enzymen. De voedingbeurten heb ik verhoogd van 1 naar 2 minuten zodat ik weer goede drain heb.

 

Dat lijkt nu weer aardig onder controle, de EC van de drain is weer terug naar 1.90, en de gele bladeren worden niet meer erger.

 

gallery_25777_9932_448952.jpg

 

Intussen ben ik ook begonnen met het toevoegen van de K-Boost van Aptus, een beetje voorzichtig met 2,5 ml/10liter.

Deze week ga ik de EC weer afbouwen, te beginnen van 1.95 naar zo´n 1.80.

 

De LV blijft nog steeds een struikelblok. Als mogelijke oorzaak kan ik volgens mij de verdamping uit de goot (zoals ik eerder dacht) schrappen, want die heeft een paar dagen bijna droog gestaan. Het vocht kan alleen maar komen uit de aangevoerde lucht en de planten.

Ik heb intussen de temperatuur van de koeler lager (van 29,5 graden naar 28) ingesteld zodat die veel vaker aan moet slaan.

Als deze nu aanslaat, blijft ie eigenlijk continue draaien, waardoor de boel behoorlijk ontvochtigd wordt. Dat blijkt zomaar 5 % LV te schelen! Met lampen aan zit ik nu tussen de 66 en 58%

 

Voor de volgende ronde in ieder geval maar de lucht afvoercapaciteit verhogen!

 

Bedankt allemaal weer voor de reacties!... :lol:

 

@ Irezumi, Amnees

Dit is een soortje wat hoe dan ook nogal hoog wordt, maar een dag of 6 voorgroeien lijkt me niet te overdreven toch?

 

Gaan goed zo he, Ga je geen net hangen?

 

GrR

Ik heb aan de voorkant een draad gespannen Racker, verder kunnen ze nergens heen en ze houden elkaar mooi overeind....

 

fotos?

Redelijk intressant verslagje mooi opgesteld.

Hopen op een goed eindresultaat !!!

Hoezo fotos?.... ;) :lol: maar ik wacht ook met spanning op het eindresultaat....

 

Gaan lekker zo ;)

 

Nog genoeg hoogte voor je lampen over zo?

 

:huh:

Ken nog net met die lampen, ik kan nog 5 cm omhoog... Ik had met de bouw van het hok al een beetje rekening gehouden met planten van zo´n 90 cm hoog.

 

 

@ Matser

Helemaal goed Matser.....thanks!! ;)

 

hoe zit het hier??? :rofl

Wat denk je Adje, zal ie goed gaan zo???

 

Ziet er allemaal verzorgd en mooi schoon uit............

 

Hoop voor je dat je een mooi resultaat neer gaat zetten.

 

Rond de 1500 gram ofzo ;P

 

groeten van lul

Bedankt lul! :lol: Voorlopig ben ik voor dit eerste rondje al dik tevreden met 1200 gram, maar ik hoop dat jij toch meer gelijk hebt! :blink:

 

Groetjes Wizzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit, goed bezig, Volgende x ga je een net spannen...wedden? Misschien kun je ipv je temperatuur te verlagen, minder door je koeler blazen (als dat kan) Dan blijft je temperatuur op peil en koel je ook constant. Het is even de weg zoeken met zoiets.

 

Succes GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...