Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

King Selasiei

vraagje over aarde in belgië

Recommended Posts

Hoi hoi, :)

nu zijn mijn zaailingen klaar om verpot te worden, maar ik heb geen grond en kan hier

niet naar de GS.(belgenland) Hier in de brico vind ik goede grond COMPO is me al aanbevolen..

Maar welke zou ik nemen zal alvast even de keuze laten zien.. :verrygood

COMPO universeel

voor aantplantingen?

universele met agrosil ??

Kamerplanten

kijk even, en laat het me weten. :D

 

Grz

 

king

Edited by King Selasiei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem deze van de brico klik .en rij ff naar een shop over de grens. scheelt een hoop miserie.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem deze van de brico ...... klik.en rij ff naar een shop over de grens. scheelt een hoop miserie.

 

Gr R

je link werkt niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu wel

 

je kan toch wel tegen een grapje he :verrygood maar er zit wel een kern van waarheid in.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem deze van de brico klik .en rij ff naar een shop over de grens. scheelt een hoop miserie.

 

Gr R

 

hahaha :verrygood

 

maar hij heeft wel gelijk king :D

 

hahaha één van de betere bwoehaha, sorry hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi King,

 

Er blijken geen Belgen te reageren, dan moeten de Ollanders het maar doen :verrygood

Ik zou voor een universele potgrond gaan. Kijk even of de grond is voorbemest ( staat wel op de zak). Dan weet je in ieder geval hoe, en wanneer je verder moet met je voeding. Kijk daarnaast ook even in de winkel of er geen kapotte zakken staan, meestal zitten er altijd wel zakken bij met een scheurtje ... dan ff een klein handjevol pakken en dan eventjes voelen hoe de grond is qua structuur.

Geen kapotte zakken .. ff met een klein prikvingertje een beetje frutselen .. en hopza .... je hebt wat grond :D

Hier in Nederland heb ik buiten ook wel gekweekt met universele potgrond en dat ging prima.

Je hebt nu eenmaal geen growshop en dan zul je het moeten redden met wat er wel te koop is. En dat gaat je zeker wel lukken denk ik.

Wens je veel succes toe vanuit ons kikkerland!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie zegt dat ik geen belg ben? :verrygood

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi King,

 

Er blijken geen Belgen te reageren, dan moeten de Ollanders het maar doen :verrygood

Ik zou voor een universele potgrond gaan. Kijk even of de grond is voorbemest ( staat wel op de zak). Dan weet je in ieder geval hoe, en wanneer je verder moet met je voeding. Kijk daarnaast ook even in de winkel of er geen kapotte zakken staan, meestal zitten er altijd wel zakken bij met een scheurtje ... dan ff een klein handjevol pakken en dan eventjes voelen hoe de grond is qua structuur.

Geen kapotte zakken .. ff met een klein prikvingertje een beetje frutselen .. en hopza .... je hebt wat grond :)

Hier in Nederland heb ik buiten ook wel gekweekt met universele potgrond en dat ging prima.

Je hebt nu eenmaal geen growshop en dan zul je het moeten redden met wat er wel te koop is. En dat gaat je zeker wel lukken denk ik.

Wens je veel succes toe vanuit ons kikkerland!

PF

bedankt hier heb ik wat aan ;)

 

Heb nog enkele vragen ivm mijn northern lights :P ,

maar daar moet ik foto voor hebben. :D

 

Grz

KING

Share this post


Link to post
Share on other sites
hahaha :verrygood

hahaha één van de betere bwoehaha, sorry hoor

Hij kan er niet om lachen geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker,

 

Jij ook een zuiderbuur :verrygood

Geef je landgenoten dan goed advies. :D :)

En verwijs ze niet naar het koude noorden ....

Racker, ook voor jou een geweldig seizoen gewenst in alle opzichten!

PF

 

Je leek me meer een Japanner met je avatar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet verkeerd bedoeld hoor peper maar potgrond aanraden ... kweenie maar daar heb ik toch erg uiteenlopende reacties over gelezen.

en als je dit dan doet moet je toch nog veel dingen toevoegen die ook niet in belgie te vinden zijn...al dit werk bij elkaar gerekend ben je

vlugger met de kruiwagen heen en weer

...nu niet van de ardennen he

 

ps; "belgen zijn slimmer" staat er in het chinees(om het er niet in te wrijven).

 

tsss japanner

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF voor onze zuiderburen,

 

Helaas hebben jullie geen Growshops. Inderdaad vervelend als je lampen, tenten e.d. nodig hebt.

Gelukkig kunnen jullie dmv Internet toch aan een hoop spullen komen.

Maar geloof me ... potgrond is geen probleem. Twee maanden terug een paar zakken potgrond gekocht via de Growshop van een goed merk. Vergeef me.... geef mij dan maar universele potgrond uit Belgie van de Brico. Jeetje wat een rommel!

Succes!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dentette,

 

Tuurlijk is het vervelend dat je geen growshops in de buurt hebt, maar ik denk dat we ook wel eens overdreven veel aandacht geven aan potgrond.

Geloof me... potgrond van de Intratuin of van de GS ... ik heb nog nooit veel verschillen in grammen gemerkt.

Tuurlijk zit er maar een beetje voeding in ... en ben je daarna afhankelijk van voeding. Ja en Plagron, Bac vindt je niet bij onze buren. Probleem, ik denk het niet.

Er is genoeg andere voeding te vinden. Hoe deden wij dat een aantal jaren terug .. bonsaivoeding, orchideenvoeding zelfs 20.20.20!

Dentette, heb nu een potgrond gekocht via de GS ... merk ff niet belangrijk. Een kliederboel .. brokken die je uit elkaar moet breken ... meer de restanten van een wedstrijd turfsteken.

Nee, dan zijn de Blegen beter af met de Bricogrowshop :) ;)

Dentette ... een kruiwagenrace ... van het Franse gedeelte naar de Growshop in Eindhoven .... nee, dan nog liever Plagron. :D

PF

 

PS Dentette,

 

Bedankt voor de vertaling. Maar geloof me, als er een tv programma is waarbij getest wordt wie slimmer is ... zijn ze slimmer!

Gewoon weer terug naar 1700 ... verenigde nederlanden :P :P :D :D

Wordt de Nederlander gemiddeld slimmer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Racker,

 

Jij ook een zuiderbuur :verrygood

Geef je landgenoten dan goed advies. :D :)

En verwijs ze niet naar het koude noorden ....

Racker, ook voor jou een geweldig seizoen gewenst in alle opzichten!

PF

 

Je leek me meer een Japanner met je avatar ;)

 

Ok, een goed advies (geen grapje) klikkerdeklik Gebruik dit samen met niet al te veel bemeste potgrond. Moet te krijgen zijn via internet.

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

De universele potgrond verrijkt met voedingsstoffen voor 100 dagen. Met beetje humus er bij en wat mineralen en extra Mg. Gebruik ik al 2 jaar, nooit problemen mee gehad. Zelfs mijn colombian Gold stond op deze potgrond. Dus ik ben er tevreden over. Geen idiote bedragen gaan betalen voor zo gezegde speciale potgrond. Gewoon brico :D Handig, goed, en goedkoop :) Kan je ook in ons landje blijven he ;)

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

soo, een beetje helderder nu :)

bedankt voor het lachen racker en pepper, hihi

 

nou king, hier heb je toch wat aan, als je ziet naar de kweekjes van chak-ra en peperfreak kan je toch wel stellen

dat ik ongelijk heb en jij hun verslagjes maar eens doornemen moet.

 

dentette

 

ps:

 

ojaaa.. :D "de slimste mens ter wereld" heeft nog nooit een nederlander gewonnen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie allemaal! :D

Ik ga er vandaag om gaan wss, voeding heb ik al!

Hypro !! ze zijn nu 24dagen oud, onder TL,

ik ga ze verpotten en 400watter aanzetten :verrygood .

Later vandaag wss een nieuw topic met foto's en nog vragen :)

 

ochja , wat is die agrosil in die universele grond? ;)

 

GReetz KING

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi King,

 

 

Agrosil: ( ff knippen en plakken via google)

Activeert de wortelgroei. Normaal komt fosfaat niet dieper dan 5cm in de toplaag. Met Agrosil gaat het fosfaat dieper tot wel 25cm. Dit zorgt voor een beter wortelbestand, bevordert daardoor de plantengroei op alle bodems en de regeneratie van de gazons. Het verhoogt de capaciteit van de grond om water en voedingsstoffen vast te houden.

 

Zou toch gaan voor de universele potgrond.

Veel succes met je kweek.

PF

 

 

King, als je een kweekverslag maakt ga ik dat volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi King,

 

 

Agrosil: ( ff knippen en plakken via google)

Activeert de wortelgroei. Normaal komt fosfaat niet dieper dan 5cm in de toplaag. Met Agrosil gaat het fosfaat dieper tot wel 25cm. Dit zorgt voor een beter wortelbestand, bevordert daardoor de plantengroei op alle bodems en de regeneratie van de gazons. Het verhoogt de capaciteit van de grond om water en voedingsstoffen vast te houden.

 

Zou toch gaan voor de universele potgrond.

Veel succes met je kweek.

PF

 

 

King, als je een kweekverslag maakt ga ik dat volgen.

Oki thanks :D

 

Ja wil wel kweekverslag maken maar is 1ste "betere" binnenkweek..

Ze zijn nu al bijna 4 weken in zaai & stekgrond in van die kleine potjes dat ken je wel :verrygood

Ze hebben en zeer goede wortelbouw, maar zou ik deze toppen?

het gaat over northern lights die worden toch niet heel hoog?

zou ik ze best toppen IK WIL SCROGGEN :)

 

Grzz king selasiei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koning,

 

Maak eventjes een kweekverslag, bij binnenkweek... plaats daar een paar foto's en stel je vragen en dan gaan we meekijken, smullen en adviseren, en ook wij leren daarvan.

Veel succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar ook in volle grond gekweekt met universele potgrond (brico) en wat compost (home made)

De planten bleven mooi groen, geen probleem gehad en ik heb 100g per plant gehaald

 

Dit jaar kweek ik weer in volle grond maar heb ik bemest met bloedmeel, beendermeel en kali (merk DCM)

Dan kan je perfect je NPK-samenstelling sturen, ideaal dus :D

 

Grtz, WaKKi de belg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem de bus naar maastricht :rofl kost 2,50 ofzo growshops genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan op de bus liggen sleuren met zakken aarde van de growshop :rofl

Denk dat je nogal bekeken wordt dan (ookal is die aarde niet illegaal)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dan op de bus liggen sleuren met zakken aarde van de growshop :no

 

Ik neem ondertussen, meer dan 6 jaar de bus naar breda vanuit antwerpen,

en heb nog nooit controle meegemaakt in welke richting dan ooit ...

Zakken aarde wordt mischien wel raar bekeken, maar buiten dat kan je bijna alles wat in een grote sporttas past over de grens krijgen, zonder dat er ooit iemand raar opkijkt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook de chauffeur vragen ofdat de zakken in de koffer mogen.

Een vriendelijke chauffeur gaat hier geen bezwaar tegen maken.

 

Ook handig zijn die boodschappenkarretjes die onze grootmoeders vroeger gebruikten.

Daar kan voldoende aarde in voor een paar rondjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...