Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hardcore_Holland

Autoflowers in de maisvelden

Recommended Posts

hoe bedoel je een zadenronde? (bioman)

Ik bedoel daarmee dat je misschien eerst een zadenkweekje kan doen en dan voor de wiet gaan in je 2e ronde (2e kweekje in eenzelfde zomer)

 

BioMan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee man dat ga ik niet doen duurt me allemaal te lang en dat gekut met die mannelijke ertussen uit halen nee dankje..

er zijn ook al een paar zaadjes uitgekomen :verrygood

 

gr HH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een boer heeft mij ooit eens verrot geschopt toen hij mij en een paar vrienden betrapte in zijn schuur.

We waren in het hooi aan het spelen.

De schuur stond midden in de wei.

 

Een boer heeft eens achter mij gezeten met een stuk prikkeldraad omdat ik wat met zijn koeien aan het dollen was.

 

Een hovenier heeft mij uitgescholden met het schuim op zijn lippen omdat ik door zijn groente weide wandelde.

Ik dacht dat ik eraan was.

 

kweenie hoe het met het temperament zit van de gemiddelde nederlandse boer...maareuu een paar maisplanten verwijderen om dan

wat vierkante meters in te pikke? hihi :verrygood

 

maak in elk geval werk van een vluchtroute en ga tussen 2u en 3u

 

maar waarom worden ze zo kwaad.....

 

succes

 

dentette

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar waarom worden ze zo kwaad.....

hij is bang dat je zijn planten vind :D ...boeren hebben echt geen wf-ers nodig... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Je bent een loempia als je gewoon met je grow spullen overdag op en rond je spot bezig bent !!!!

 

Tuurlijk ga je overdag langs maar met een goed verhaal en spullen voor je alibi ! En als je hem 1 keer hebt moeten gebruiken, ga er vanuit dat je er nooit meer hoeft te komen.

 

De handelingen doe je snachts en als je dat niet kan en/of wilt blijf dan helemaal maar thuis dan !

 

En als je je spot hebt gekozen waar actief gepost word door de opzichter, hebbie een spot gekozen waar je zeker het einde van de bloei van je dames niet gaat halen.

 

Heb niet alle wijsheid in pacht (zeker omdat ik nu voor het eerst plantjes ga wegzetten) maar kom op lui beetje helder nadenken...

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
High..

 

Je bent een loempia als je gewoon met je grow spullen overdag op en rond je spot bezig bent !!!!

 

:no Das waar. Wij doen het net zoals Higlife. Met de schemering toekomen, en in de donker vertrekken...

Ook lees ik super guerilla tips van carpie :rofl

 

 

Ik heb 1 spot die bijna naast een akker ligt.. hier wil ik mijn autoflowers gaan droppen.

Het gewas voor deze zomer op het akker zijn patatten.

 

Wanneer planten ze deze?

Welke middelen worden er gesproeid?

Na hoeveel weken groei zal de boer zijn gewas komen bespuiten?

Waneer worden aardappelen gerooid?

 

groeten irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer planten ze deze?

er zijn vroege tot late soorten, deze worden gepoot van midden maart tot midden mei. als ze nu dus nog niet geplant zijn, is het een late soort.

maar hoe weet je dat er aardappelen komen?

 

Welke middelen worden er gesproeid?

geen idee, maar zal niet echt gezond zijn voor jouw plantjes

 

Na hoeveel weken groei zal de boer zijn gewas komen bespuiten?

sja, na n maand ofzo? niet echt n idee van

 

Waneer worden aardappelen gerooid?

vroeg: midden juli-eind augustus

middel: aug-sept

laat: midden sept tot eind okt

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor elke spot is er een taktiek denk ik

 

Hier ben ik het helemaal mee eens!

En het is de kunst om dat juist in te schatten.

 

die autoflowers is toch echt iets nieuws ofniet?

Zolang er hennep bestaat denk ik :rofl

 

Hoeveel ruimte ga je kappen voor je AFjes?

 

Mais & AFjes zijn niet mijn style maar suc6.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer planten ze deze?

er zijn vroege tot late soorten, deze worden gepoot van midden maart tot midden mei. als ze nu dus nog niet geplant zijn, is het een late soort.

maar hoe weet je dat er aardappelen komen?

 

Welke middelen worden er gesproeid?

geen idee, maar zal niet echt gezond zijn voor jouw plantjes

 

Na hoeveel weken groei zal de boer zijn gewas komen bespuiten?

sja, na n maand ofzo? niet echt n idee van

 

Waneer worden aardappelen gerooid?

vroeg: midden juli-eind augustus

middel: aug-sept

laat: midden sept tot eind okt

 

greetz

 

Er zijn al rijen getrokken in dat veld.. Die verdacht veel lijken op de rijen die ze trekken voor patatten :rofl ik post wel n foto

 

Dus patatten doen er langer over om te groeien dan weed? :no (autoflowers)

Jaaa ik ga ze droppen ;)

thq jeroenproot

Share this post


Link to post
Share on other sites

He irri

 

Ja, de aardappels doen er langer over. Toch zouden de meeste leden hier hun planten niet tussen de aardappels zetten.

 

Mensen poten om 2 redenen juist in de mais.

1) de zichtbaarheid. Door de hoogte van maisplanten zijn de wietplanten alleen vanuit de lucht te zien.

Maar vooral:

2) op gegeven moment zijn de maisplanten zo hoog dat de boer er niet meer overheen kan met zijn tractor. Er wordt dan dus niet meer gespoten (ik neem aan dat jij geen pesticiden op je wiet wil) worden.

 

Bij aardappels wordt wel langer gesproeid met van alles om de planten gezond te houden omdat de aardappels in de grond zitten en de planten redelijk laag blijven.

 

Mijn advies is dus duidelijk: niet doen!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

enkele redenen om het wel te doen:

 

één van mijn spot ligt niet ver NAAST een akker (goed verscholen tussen allemaal heuvels in)

Het gewas vd boer zijn geen patatten, maar asperges! :rofl

 

de reden waarom ik het niet zou doen: pesticiden die toch kunnen over de heuvels waaien... (onwaarschijnlijk maar mogelijk)

 

groeten irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo.....mister hardcore :rofl al eens over nagedacht dat er sommige boeren bestaan die er wel van houden wat zwart geld in de hand te krijgen?? je ken eens kijken...weet niet welke regio je zit maar hier zijn de boeren best schappelijk..en vriend van me heeft een afspraak met iemand dat ie hele zomer mag planten tussen het mais naturrlijk op eigen risico en dan aant eind betaald die eind van de rit netjes de boer ook wat cetjes in zijn handjes hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben er ook over nagedacht smokiebear.. :rofl

Alleen hoe regel je zo iets ff anoniem, betrouwbaar en geloofwaardig.

 

Want ik ga echt niet bij ze aanbellen ofzo :no hahahaha

 

In welke regio zit je ? ;) haha

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk idd dat je dan een bekende moet aanspreken of iemand die zo'n boer kent. Behoorlijk risico als je ff aanbelt!

 

Zou wel een goede oplossing zijn voor het probleem.

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard kende me maatje deze menneer al en ik werk met 2 boeren ook nog dus kan als ik wil wel doen maar vind het geen leuke ervaring ( ik haat het om mensen te moeten betalen voor iets van mezelf) gaat tegen me principes in

Share this post


Link to post
Share on other sites

je plant wel op iemand anders zijn land dus in principe verdient diegene ook een comissie vind ik niet anders als normaal eigenlijk,

zou wel een kas van een boer willen huren hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zowiezo eigelijk niet normaal dat je wietplante kweekt zo buiten ergens.

dat is echt het laatste waar ik me druk om maak van wie het land is waar ik op kweek.

zolang hij er maar niet komt vind ik het goed. pas als hij gaat maaien en mijn planten zijn al geoogst,

dan ziet hij flinke ope plaatsen in de mais, lekker voor um :rofl mij een zorg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad. schijt aan de hardwerkende boer die 12 tot 14 uur per dag werkt voor een hongerloontje :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Ik geloof er ook niet in dat tegenwoordig er nog heel veel boeren in trappen ! bij ons in brabant iig niet!

Zolang we geen grote impact hebben op de opbrengst van de boer, zie ik er geen probleem in dat we een stukje land leasen voor niets!

Ik bedoel kinderen die in het mais spelen slopen meer als ons, tenzij je er 1000 op 1 stuk land zet natuurlijk ! Moet wel zeggen dat we allemaal wel de verhalen kennen van vroeger dat je van het land verjaagd werd puur en al alleen omdat je op zijn land was.

 

Maargoed, als je slim ermee om gaat dan hebbie langer profijt van je spot! Ik pak liever een paar kleine spots als 1 grote (en niet alleen om het risico te spreiden) zodat ik niemand over de jank heb als ze hem ontdekken! en dus lekker door kan kweken!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello beste vrienen.

 

Zelf had ik er ook aan gedacht om een autoflower soort tussen de mais te zetten.

Ik vroeg me alleen af of de bemesting wel genoeg was om de plantjes een beetje deftig te laten presteren?

 

Ik ga het planten in velden waar voedermais voor runderen geteelt wordt en heb er geen idee van of mais

veel verlangt van voedingstoffen in de bodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...