Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djeerdtown

verschillende kleuren bladeren door te veel voedling? Kritiek welkom!

Recommended Posts

Hola ik kom net terug van vakantie en mijn lieve moeder heeft op de dames gepast.

 

En zoals iedereen weet zijn moeders veel te zorgzaam voor hun kindjes vandaar dat ze wat te veel voeding hebben gekregen.. Heb op een aantal bladen bruine plekjes.. Ik gebruik de bio voeding van b.a.c. dus e.c. meter is niet in gebruik. Maar ik heb mooie donker groene bladeren die goed zijn. Ik heb geel achtige met bruine vlekjes, donker groene met bruine plekjes.

 

Ik zit in week 4 bloei, 32 babes in 6,5 of 7 liter bakjes, 2 x 600 watt, G-tools (G-Kit) kast

 

Dus mijn vraagjes:

 

Zijn er op meer aspecten dingen verkeerd gegaan behalve bij de voeding?

Wat kan ik het best doen? Tijdje spoelen? Terug gaan naar de dosering waar alles goed bij was en vanaf daar langzaam op bouwen?

 

Hoe vinden jullie dat het gaat? Puntjes die ik kan verbeteren? Kritiek altijd welkom! Dus leef je uit ;)

 

Hier wat foto's ( let niet op oranje waas.. slechte camera)

 

gallery_15611_4551_265095.jpg

 

gallery_15611_4551_211933.jpg

 

gallery_15611_4551_85984.jpg

 

GROEPSFOTO!

 

gallery_15611_4551_431088.jpg

 

gallery_15611_4551_571650.jpg

 

gallery_15611_4551_322476.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bladeren vertonen eerder (N/Mg) tekorten, dat zie je wel vaker na een paar weken 12/12.

Dat kan natuurlijk ook komen door een blokkade (overvoeding dus) of verkeerde Ph, echter ik kan dat zo niet vaststellen.

 

Zijn het je lagere bladeren die verkleuren?

 

Gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo WietVriend,

 

Een enkel blad laag is wat gelig maar het gaan vooral om de bladeren bij de toppen..

 

Mvg Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietvriend zit aardig goed lijkt me

 

Je kunt natuurlijk wat bitterzout meegeven met je voedingswater

ook kun je de dames eens een flinke douche geven met een bitterzout oplossing

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi guesswho?,

 

Ik heb nog magnesium/ vloeibaar bitterzout staan toevallig..

 

Maar over de voeding.. gewoon doorgaan of minderen of even spoelen?

 

En hoe vaak zal ik dat bitterzout mee geven? Tot het probleem is verholpen? Kan ik het en aan het water mee geven en besproeien? Of zal ik het om en om doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je weet niet of er voeding opgehoopt zit, maar je kunt altijd een keer afgezuur water geven met enzymen, volgende keer voeding met extra N geven, kijken hoe ze daar op reageren, magnesium zou idd ook nog kunnen, maar is wel een licht tekort dan, anders zou je blad er wel erger uit zien. wellicht komt dat nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant heeft inderdaad een stikstof-tekort denk ik, bij magnesium-tekort blijven de nerven meestal groen. Als ze echt overvoed zijn door je moeder zou ik geen magnesium-sulfaat toevoegen aangezien dat een zout is en je EC nog meer omhoog zal drijven. Je zou er eerst moeten achter komen of ze te veel kregen en daardoor geblokkeerd zijn of dat ze net te weinig hebben gekregen en een beetje extra stikstof nodig hebben.

 

Misschien kan je je moeder eerst eens aan een kruisverhoor onderwerpen over wat ze precies gedaan heeft voor je van alles gaat toevoegen wat de boel eventueel nog kan verergeren.

 

Grtjs, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me mams zei dat alles er perfect uit zag.. Ze heeft de laatste dag voordat ik weer in het land kwam de voeding lichtjes verhoogt zoals ik haar verteld had.. Toen ik thuis kwam zag ik wat lichte blaadjes zoals je kunt zien en de bruine plekjes... Er zijn planten die nog mooi donker groen zijn zonder ook maar iets te zien op de planten...

 

Wat moet ik nou doen?? ;) :P

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie kan me helpen?? Bitterzout of niet?? Ze heb de voeding niet verhoogd!! Dus het zelfde aan gehouden!! Alleen de Pk met 5 ml per 10 liter verhoogd zoals op b.a.c. schema wordt aangegeven.... De Bruine plekjes komen toch van een calcium te kort? Dus dan toch beter geen bitterzout? Keertje extra final solution mee geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja paar bruine plekjes, ik zou me meer zorgen maken om dat gele/witte blad icm rode stelen = stikstof. meestal begint dit onderin en breidt zich uit naar boven. wel oppassen dat je niet teveel geeft want dan krijg je weer uitschieters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

final solution is niet om dit soort tekorten op te lossen en het valt nog reuze mee hoor.

 

Heb je ook de bloeivoeding van BAC in gebruik?

 

Als je de hele mikmak van BAC samen in 1x geeft en de PK is wat ad hoge kant dan, heb ik gemerkt, heb je ook een stuk sneller problemen met de planten.

 

Ik geef de goedjes van het schema dan ook verdeeld over 2x, dan minder water per keer geven en dan 2dagen achter elkaar of met dag ertussen: ene keer bloeivoeding en de stimulator en de x erna de PK dosis (waar ik niet hoger ga dan 3/4 aanbevolen) en, volgens schema, de final solution in de laatste week zodat de grond hergebruikt kan worden de volgende keer.

 

Succes en ziet er vd rest goed uit, ph zou iets buiten ideale waarde kunnen liggen maar daar kun je ook niet ineens op in gaan grijpen want dan gaat je bodemleven naar de fillistijnen wat je net met zoveel moeite met gebruik van BAC hebt opgebouwd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties Amnees en Lostchild, Ik gebruik de hele lijn zo'n beetje van b.a.c. maar is een goeie tip om te verdelen over 2 x!

 

Die rode steeltjes had ik al snel.. Komt volgens mij omdat er soms groot verschil in temperatuur zit.. Was soms 16 graden in donker.. Maar krijg nu wel rond 18.. Maar die gele bladen begon juist op de grote bladen bij de toppen... Onderin heb ik het nog niet.. Is het dan alsnog stikstof te kort? Zo ja hoe los ik dit op? Heel erg bedankt voor de reacties !

 

Groetjes Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...