Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tourtje

Tourtjes eerste kweekje 13 x NDB in DR60 tentje

Recommended Posts

Bij deze nog een foto waar je de witte massa duidelijker kan zien. Wat is het ? en kan het kwaad ?

 

gallery_25471_9812_53330.jpg

 

@ Vlaanders :rolleyes: dat is dan ook wel weer zo. Iedere niet gekochte gram wiet is pure winst. Niet alleen qua geld maar vermoedelijk ook qua gezondheid.

 

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

gefeliciteerd met de eerste oogst! :rolleyes:

 

De witte smurrie-bolletjes?

Ik zie op de foto´s niets bijzonders, af en toe ontstaan er druppels met hars,

maar deze zijn niet gevaarlijk.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx 4 the reply Torsti maar ik vertrouw het voor geen meter :rolleyes:

 

het zijn echt witte bolletjes en als je er in knijpt komt er een witte smurrie uitzetten . Schimmel ? vorm van toprot ? Zaadjes die nog niet rijp zijn of juist rot/te rijp ?? het is in ieder geval niet zoals bv bij jou SHIVA top. Tevens was alles wel erg droog en heb ik ben ik bang teveel haartjes afgebroken tijdens knippen

 

Ik zal wel proberen zo'n wit bolletje te isoleren en fogto te maken maar dat gaat het beste als ik dat overdag doen.

 

Iemand anders een idee of ervaring ermee ?

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

je hebt geen toprot, ik kan het tenminste niet zien.

Toprot is bruin een geeft een pluizig velletje.

Ook een andere vorm van schimmel kan het niet zijn.

Wat er wel in kan zitten, zijn onrijpe zaden.

Deze zitten in een groen omhulsel en als je in deze knijpt, komt er een witte smurrie uit.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik denk dat dat het dan is . Blijft de vraag wat te doen hiermee kan ik hier nog gewoon mijn thee van blijven maken (wat doet iemand die rookt met dit soort wiet ?) , Moet ik het eruit halen ??

Deze wiet ruikt ook heel anders (muffer ???) dan die van de overige plantjes en dan de sample die ik van Guesswho? op de meeting heb gehad (nog bedankt dude :rolleyes: )

Hier wat macro opnames van de "onrijpe zaadjes ?". Het zijn er wel erg veel en voelen na fijnknijpen erg "smurrieachtig" aan.

 

gallery_25471_9812_56252.jpg

gallery_25471_9812_16432.jpg

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat zijn bijna zeker onrijpe zaad hulsjes .. .. .. zonde man

 

de witte smurrie die eruit komt is eigenlijk het worteltje van het miniplantje vwat in het zaadje zit :rolleyes:

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel kunnen wat elmo zegt

Ik heb het nog nooit zo gezien , ook niet zo op gelet trouwens

 

Mooie opbrengst dude :rolleyes:

Het ziet er heerlijk uit

 

Grtz Guesswho?

 

EDIT na torstie's reactie

 

Kijk anders eens in mijn hericules topic , daar staat op het eind een duidelijke foto van een mannelijke bloem met zaden en zaadhulsjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

dat denk ik ook,

heb je ergens banaantjes gespot of zaadballen gezien?

 

Wat met deze wiet te doen?

Probeer deze omhulsel´s eruit te peuteren.

Als het teveel werk is, probeer gewoon de thee hiervan te trekken.

Maar je zult weinig werking voelen hiervan, omdat de plant bezig was met zaden aan te maken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik t nu zo even bekijk en lees

 

denkt pappie clown

licht

dat is t probleem geweeest

te veel licht in de nacht :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok als ik dit allemaal lees dan zijn het dus zaadjes van een herma die onrijp zijn :rolleyes:

 

Ik probeer wat mee te nemen naar de meeting op 2 augustus kunnen jullie zelf checken hoe goed of slecht het is.

Elmo , Guesswho?, Torsti en The Clown bedankt voor het reageren ;)

 

@ Torsti dat zou best kunnen Guesswho? ontdekte op de meeting een banaantje.

 

@Guesswho? ik ga gelijk even kijken op je topic .

 

@ The Clown, lijkt me sterk met een DR60 tentje en verlichting in de nacht aan. Dan zou overdag de tent open geweest moeten zijn en daar was ik heel strikt in.

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje :smoke

 

Is het nog gelukt met die thee?

Ik en tits vonden het een heerlijk rokertje die sample van jou :blink:

 

We hebben hem na de meeting in de toermalijn nog een 14tal dagen te drogen gelegd.

erg compact en vol van smaak, van bananen heb ik niets gemerkt.

Eerde stoned dan high.

 

tets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt idd op onvolgroeide zaadjes of mannelijk bloemetjes die "witte bolletjes".

 

Wel jammer maar een geluk dat je niet rookt, thee zetten van gaat prima.

 

Een lichtlek bij een tentje kun je wel hebben gehad, bijv. omdat de inlaat flap ergens iets open stond (1mm) waardoor er toch een lichtstraaltje de tent in is gekomen? vooral de zijflappen kan veel licht door naar binnen komen wat door de wanden sterk wordt gereflecteerd.

Anderzijds kan he ook heel goed id genetica gezeten hebben, dat er vd planten die er stonden er 1 of 2 herma neiging hadden en daar doe je (bijna) niks tegen: ja verwijderen of de mannelijke bloemetjes wegplukken maar dat is niet aan te raden, dumpen is beter dan omdat je met plukken vd mannelijke bleoemn op een herma toch veel ksn loopt stuifmeel te verspreiden.

 

Ik zou, als het mogelijk is, je tentje alsnog uitgebreidt inspecteren (webcam erin?) om een mogelijk lichtlek in ieder geval uit te sluiten als oorzaak vd afgelopen keer en er niet tegen aan te open de komende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tourtje je mag best 2 augustus naar de meeting komen ,

 

maar ik ben bang dat de rest er op 1 augustus is :wave:

 

en ik zou dan graag een topje zien en voelen . om te kijken of het is wat ik denk dat het is :blink:

 

grtz Elmo2007

 

in iedergeval veel plezier met je oogst :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi all,

 

excuses voor later reactie maar ben net terug van vakantie :P

@ dentette Mooi dat het beviel je bent de eerste met een soort van rookverslag ik neem morgen ook weer wat mee ter test en beoordeling (oa voor Elmo2007) wat overblijft mag jij hebben.

 

@lostchild dat is een goed idee ik zet er volgende ronde een webcam in kan ik de boel monitoeren tijdens licht aan EN licht uit. Mischien hebben jij en The Clown toch nog gelijk want bij nader inzien kan er zeer zeker wel licht door de te korte lucht invoer gelekt zijn. Ik hou je op de hoogte

 

@Elmo2007 hehehe helemaal gelijk was in de war met mijn verjaardag (2 aug) vandaar dat ik niet zeker wist of ik zondag kon komen omdat ik dacht dat zondag al 2 augustus was . Heb ook de hele mieterse boel die ik voor mijn verjaardag uitgenodigd had kunnen afbellen om naar volgende week te verplaatsen :lol:. Morgen ben ik dus van de partij zal wel rond etenstijd weg gaan maar hoop nog wel mijn samples aan jou te kunnen laten zien/proeven. EN ik rook NOG NIET B) wat niet is kan nog komen maar wil tzt als eerste stap eerst verdampen in bijzijn van weetje.

 

See y'all tomorrow

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe maakt niet uit . . tot vanmiddag ..

 

 

B)

 

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja net terug en leuk je ontmoet te hebben en even je wiet te mogen zien , en ja t zijn beginnende zaadjes wat erin zit ..

 

 

maargoed

 

zit net het topje op te roken

 

en ruik en proef nu een beetje een diesel/benzine smaak en geur , apart..

Maar zeer lekker

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Elmo2007 voor je reactie blij dat het bevalt (toch geen slecht eerste kweekje dus).

 

En ehhhh ik had gehoord dat als je wat Euro 95 of Super benzine over je toppen sprenkelt dat het bloeien dan nog beter en harder gaat! Maar je proeft dit dus duidelijk. Hmm volgende keer maar terpentine nemen B)

 

Hahahahahaha kon het niet laten :lol:

 

Klopt de beschrijving van zacht en fruitig verder wel een beetje ?

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer bij getrokken .. en ja zacht is die zeker om te roken.. lekker

 

 

en maar ik ruik en proef toch echt benzine achtige smaakt.. wel lekker

gister op de meeting kwam er zoveel voorbij dat de smaakejs een beetje ontschoten waren afetoe B)

 

 

en ja dat kan je best doen die peut over je plantje gooien , kan best :lol:

 

doet die het niet zo heel lang meer denk ..:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh is dat dus het probleem. Mijn plantjes gingen allemaal hangen en geel worden na de benzine toevoeging. Heb toen maar gauw geoogst B)

 

Blij om te horen dat de smaak van mijn wietje bevallen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: en al plannen voor een volgende kweek..?

of ben je al lekker bezig ?

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tourtje

 

ben wat laat geloof maar volgende run zit ik bij met doritos en nacho cheeeeeeeeeeese :lol:

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Jahfya,

 

daar hou ik je aan :)

 

En nee Elmo2007 dat had JIJ zeker te horen gekregen van mij, ben dus nog niet bezig met 2e ronde. Kga eerst op jacht naar de richting van het juiste soortje (oa via pm aan e$kob@r) en dan de beslissing maken : ga ik met 1 in scrog (zoals iemand anders van dit forum nietwaar :lol: of ga ik voor 5 stuks in DA TENT. En in laatste geval 5 x zelfde soortje of 5 verschillende (en in laatste geval HOEVEEL zaden moet ik dan wel niet "uitbroeden" om zeker te zijn dat er minstens 1 vrouw bij zit, dus mischien maar werken met stekken (met gratis bijgeleverde spint om maar iets te noemen) ???)

 

vragen, vragen, vragen maar dat de 2e ronde er zeer spoedig aan zit te komen staat wel vast.

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ,leuk om te horen dat je wel plannen hebt :lol:

 

enne niet al te moeilijk doen :)

 

hou ons op de hoogte

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...