Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tourtje

Tourtjes eerste kweekje 13 x NDB in DR60 tentje

Recommended Posts

Hoi Tourtje,

Hier word ik blij van,

je bent dus op de juiste weg. :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn er mooi rijp uit hoor

Ik zou ze omhakken :P

 

Mooi dat de eerste topjes toch iets van hulp/werking hebben gebracht

Binnenkort kan je goed aan het proberen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi tourtje :(

 

Dat heb je heel mooi voor mekaar gekregen seg ;)

Met mijn weinige ervaring ben ik ook van mening dat je aan het hakken mag gaan :o

Veel succes met het drogen en blij te horen dat je al werking hebt gevonden, hihihhi yeah!!!! :P:

 

ga je het ook nog proberen roken of verdampen?

 

tets

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren even een tussentijdse update. Met de schaar in de aanslag opende ik mijn tent en wat blijkt 4 dames hebben besloten om in 2 dagen tijd een kleine 10% in dikte toe te nemen met alweer wite haartjes. :( Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om de schaar erin te zetten en heb dus maar weer wat water gegeven (voeding ben ik 1 week geleden mee gestopt) even kijken wat morgen de stand van zaken is :P

 

Op zich jammer want ik had graag wat meegenomen as zondag . JA de kogel is door de kerk ik kom ook :o

 

@ Torsti Ja daar ben ik ook blij mee maar was te weinig om daadwerkelijk resultaat te meten was wel erg bitter van smaak maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan de voeding die ik toen nog gaf

@ Guesswho? bedankt voor de reactie zie hierboven waarom ik nog niet aan het hakken ben geweest.

@ Tets Hya :whistling Roken valt bij mij tot nu toe slecht maar verdampen ga ik zeer zker proberen mischien zondag al aangeizen weetje er een paar meeneemt . Nu maar hopen dat ik daarna nog in staat ben om terug naar huis te rijden ;)

 

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag GEHAKT dag.

 

Beste Mede-growers, na dit mailtje ga ik met camera en hakbijl mijn dames fileren :P Ongeacht de staat of welke verrassing ze nog in petto hebbe. Ik moet wel ivm met vakanties enz.

 

Iemand nog enige tips qua drogen ?

 

Ik ben nu van plan om ze eerst te ontdoen van alle grote bladeren en dan ondersteboven in mijn tent te hangen met natuurlijk het licht UIT. na 2 weekjes zal het dan toch wel klaar zijn ? Daarna zal er verder geknipt worden.

 

 

Ik hoor het wel

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

Nog een paar tips:

-laat de afzuiging gewoon doorlopen,

-zorg ervoor, dat het niet te warm is in de temp

- en neem de tijd, de smaak gat zich nu pas ontwikkelen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes daar!

 

Van die witte wegwerp handschoentjes zijn ook handig

Anders na de tijd je handen even goed invetten met wat boter

Afspoelen met water en afwasmiddel en je bent heel veel plakzooi van je handen kwijt

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knipse!

 

Torsti bedoelt trouwens tent i.p.v. temp 2 berichten terug. Die man is nu al overwerkt in z'n nieuwe functie :P

 

Wat trouwens ook goed werkt is schilders- of garagezeep. Wat ik ook doe is een uur van te voren alvast goed mijn handen wassen en insmeren met handencreme of vet. Dat heeft dan de tijd om in te trekken, maar je handen blijven iets vettig en daardoor plakt er een stuk minder aan.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Heren :o

 

en Guesswho? ik haal alleen maar de grote bladeren eraf, ik laat de dames met stengel en al ondersteboven droog worden voornamelijk wegens ruimtegebrek, het fijne knipwerk (waar ik de handschoentjes voor nodig heb) doe ik pas als alles droog is over hopelijk 1,5 -2 weken. Maar om het dan van je handen af te krijgen neem ik je boter tip ter harte :whistling

 

STERKER NOG het is al gedaan en de operatiefoto's woden geupload AS WE SPEAK :P

 

Torsten ze hangen in de tent zonder licht maar ik laat 1 fan erop/erlangs blazen. Lijkt mij wel goed zo ?

 

Grtnx Tourtje

 

Hahaha thnx EmTee is het ECHT zo erg ??

 

En dan te bedenken dat ik altijd naar mijn dames ging kijken voor slapen gaan, ze even herschikte zodat de geur aan mijn handen zat, en dan heerlijk slapen ;) :(. Met de geur van mijn eigen homegrown in mijn neus

 

 

Grtnx Tourtje

 

En dan NU FOTO's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat de fan dan nooit tegen de drogende planten blazen. Zodanig instellen dat er een luchtstroom is, zodat overal verse lucht langs/omheen komt.

 

Met een fan op de plant gericht, droogt dat stuk te snel en heb je aan de ene kant krokante topjes terwijl de andere kant nog vochtig is.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Thnx EmTee weer wat geleerd haal ik hem er dadelijk vanaf en mischien kan ik me er toe bewegen om eea NAT te wegen. (alhoewel?? er zit nog wel een dikke stengel aan die de boel vertekend dus of het zin heeft ??)

 

FOTO'S

 

De dames hebben nog niets in de gaten en verwachten natuurlijk dat ik ze water kom geven kijk ze eens hoopvol lonken :P

 

gallery_25471_9812_145868.jpg

 

gallery_25471_9812_284487.jpg

 

GEFOPT geen water maar een snoeischaar . Het leven kan soms zo wreed zijn.

 

gallery_25471_9812_64809.jpg

 

En daar hangen we dan, ondersteboven, boven de TL verlichting in het donker een beetje droog te worden.

 

gallery_25471_9812_129200.jpg

gallery_25471_9812_77237.jpg

gallery_25471_9812_191523.jpg

 

En dit had ik al aan grof knipafval

 

gallery_25471_9812_54999.jpg

 

That's it

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

germ plantjes, en de volgende trappen er weer in :P

 

was het niet handiger om de planten meteen te knippen? dat gaat een stuk makkelijker als ze net omgehakt zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees ,

 

zou ik wel willen maar heb ik de tijd niet voor om dat vanavond te doen moet morgen weer werken:(

Wilde vandaag de boel omhakken want van het weekend gaat ook niet worden.

 

Maaaarr het zou natuurlijk wel mogelijk zijn om van de week een avond te knippen het kan volgens mij natuurlijk wel tussendoor daar hoef ik denk ik niet voor te wachten totdat het droog is.

 

Ik heb ook gelezen dat als je alles aan de stengel laat incl. bladeren en dan ondersteboven laat drogen (dus bewust niet knipt) dat dat de smaak ten goede komt ? Wat vind jij dan ?

 

Zeau nu eerst een wit bier voor het werken :P

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt echt hele mooie plantje eraan overgehouden, zo'n resultaat wil ik ook wel, ook mooie toppen, ben benieuwd naar de smaak. Laat het ons iig. weten. M.b.t. stengels/bladeren eraan voor smaak, geen idee. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie toppen man! :whistling

 

Ik heb na het omzagen ook de boel meteen geknipt nu paar dagen verder hoef ik der niks meer aan te doen het is klaar ;)

Maargoed je zit met tijd en dat heb je niet altijd ook ik niet maar had er gewoon een uurtje vooruit getrokken voor het slapen gaan :P

 

Nou succes en hoop dat je flink wat grammen eraan overhoud :( Ik heb hier ook NDB liggen die ligt te kuren zal mij benieuwen hoe ie smaakt want ben onbekend met dit soortje :o

 

Laterrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn mooie planten geworden

Ook compacte toppen als ik dat zo bekijk

Mooie ronde tourtje :P

 

Ook je droogproces lijkt me niet verkeerd (na de ventilator verwijder tip van emtee natuurlijk)

Andere methode is makkelijker en sneller idd

Maar jij gaat voor smaak en dan zou ik het ook op jouw manier doen

Zo trekt de plant nog wat extra suikers uit het blad heb ik gelezen

Gewoon rustig aan doen, met dit weer heb je het zo droog...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai mijne Dames en Heren,

 

Ik kon het toch niet laten en heb 3 topen gewogen. En dan diegene die welliswaar klein zijn maar wel van beneden tot boven 1 grote top zijn (oa mijn kerstboompje en de Torsti snoepstengel

Nat wegen deze dus

56gr (kerstboompje)

57gr (Snoepstengel)

70gr (tussenvorm)

Ik vermoed dat de andere drie zwaarder zijn, ze zijn in ieder geval groter ;)

 

Geen idee of dit goed of slecht is voor eerste kweekje.

 

@ vrolijkeklopzak je ziet is niet moeilijk maar dan heb ik ook waanzinnig veel hulp gehad van oa Torsti en Guesswho?

@ spikey ik ben ook nieuwsgierig maar curen bewaar ik voor de volgende keer lijkt me wel interesant . Mischien dat ik van de week alsnog effe snel ga knippen maar morgen wil ik eerst vragen hoe dit precies te doen :whistling

@ guesswho? Thnx Mate :P niet alleen voor de tips maar gewoon voor alles. Heeft ook te maken dat ik niet goed weet hoe nu te knippen dus die vraag bewaar ik tot morgen aan de eerste de best die ik tegen kom. Enig idee hoe lang het duurt eer het goed droog is (dacht zelf 2 weken maar na jullie reacties weet ik niet meer zeker)

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een weekje rookbaar en met twee weken goed droog normaal

 

Heeft ook te maken dat ik niet goed weet hoe nu te knippen

 

Gewoon al het blad wegknippen waar geen thc kristallen op zitten :P

Op het moment van daadwerkelijk gebruik (als je het verkruimeld bv) kun je nog een laatste selectie doen en wat blaadjes weghalen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho?,

 

Ik heb de zaden die je me een tijd geleden gestuurd hebt afgebloeid en van de week geknipt.

de meeste zaden werden uiteindelijk man,

 

maar het vrouwtje heb ik gestekt en direct onder 12uur in de bloei gezet, de toppen zijn bij mij juist VET paars geworden inplaats van wit.

ik heb volgens mij een slaap pheno te pakken want ik werd er niet echt high van (beetje mild effect) maar later ben ik wel in slaapgevallen een half uur na het test blowtje.

 

hebben jullie wel eens die paarse variant gevonden?

 

gr peridan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch maar vandaag een weegschaal besteld. diegene die ik al had was tot 1gr nauwkeurig maar dat kan dus 0,5 gr t/m 1,4gr zijn B) Komt vrij nauwkeurig met mijn thee en zeker als ik die Shiva van Torsti eens goed aan de tand wil voelen ;)

 

Deze heb ik vandaag gekocht weegschaaltje :D. Ik laat wel weten of het wat is.

 

@ peridan op de meeting afgelopen zondag heeft Guesswho? behalve een banaantje ook paars ontdekt is gewoon een ander phenotype wat naar boven komt . IK zal je laten weten wat het effect op mij is :P

 

Grtxn Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die paarse verkleuring komt door een bestuiving met the one bij wierieman heb ik begrepen

Ik vond de paarse topjes zachter weg roken dan de groene idd

 

Grtz Guesswho?

 

Ps Het was even aangenaam zo in het zonnetje afgelopen zondag B)

Erg leuk je eens live ontmoet te hebben tourtje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als een bus guesswho, ook ik vond ze beter. Qua opbrengst waren de paarse varianten minder, maar qua smaak veel fruitiger en zacht. Vond het echt een speciaal lekker wietje!

 

Zeker lekker met een bong met wat cognac! Moet je echt eens doen, je zult versteld staan B)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guesswho? was inderdaad zeer aangenaam. Leuke eraan was dat je een bepaalde voorstelling van iemand heb en die later heel erg of juist niet blijkt te kloppen na een IRL'tje. Jij was in ieder geval compleet anders dan dat ik me voorgesteld had.

 

Natuurlijk moest ik weer eens (tegen mijn principes in) mijn grote b*k weer eens opentrekken zodra het over politiek ging. Had ik beter niet kunnen doen met KTM in de buurt B)

hehe.

Heb in ieder geval veel geleerd en moet zeer zeker nog veel leren. Wat voor mij nu wel 100% zeker is, is dat mijn kweekrondes zeer zeker niet tot 1 keer beperkt blijven maar dat er nog een hele wereld te ontdekken valt. Je gaat me zeker nog meer zien op meetings.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren.

 

De boel is klaar en geknipt :D Totale opbrengst droog is iets meer dan 80gr. Was mijn eerste ronde voor 6 plantjes en onder 200Watt (Heb pas op het laatst alle 10 de lampen aangezet dus gemiddeld zou ik op 200Watt uitkomen). Geen 1gr per Watt er is dus ruimte voor verbetering :P

 

Tevens heb ik nog een tweetal vraagjes:

 

1) kan je iets ook TEVEEL laten drogen ? Ik ging pas knippen toen het droog was (methode dat takje breekt en niet buigt) maar merkte dat bij verwijderen blaadjes ik ook veel haartjes afbrak :rolleyes: Of is dat nu juist de reden waarom je moet knippen als het nog nat is ?

2) bij 2 plantjes (mijn kerstboompjes) vind ik aan de stamkant erg veel witte "bolletjes? smurrie ??) wat kan dit zijn en kan het kwaad of betekent dit einde oogst van deze 2 plaantjes . Als ik er in knijp komt er inderdaad een wittige smurrie uit. Zelf denk ik onrijpe zaden omdat ik zelf een paar zaadjes uit deze stiekeme herma's heb gehaalt. Ik heb deze 2 in een apart bakje gedaan om ze wel te scheiden van de rest.

 

P.S. Guesswho? bedankt voor de boter tip tis nog wel niet helemaal weg van mijn vingertoppen maar scheelt wel veel. Kan in ieder geval weer normaal een sjaggie rollen ;)

 

Foto's ter illustratie

gallery_25471_9812_104453.jpg

gallery_25471_9812_205863.jpg

 

Witte Smurrie bolletjes

gallery_25471_9812_283280.jpg

gallery_25471_9812_154594.jpg

gallery_25471_9812_31060.jpg

gallery_25471_9812_200455.jpg

gallery_25471_9812_120043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft mooi hé 80 gram, da's 650-800€ uitgespaard :rolleyes:.

 

En heit ziet er zeer appetijtelijk uit (lekker)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...