Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chassie

Flower seed soak

Recommended Posts

Ik kwam op het net Flower Seed Soak van accent tegen. Het zou, door reguliere zaden er in te weken, zorgen voor allemaal vrouwelijke planten. Dat klinkt zo mooi dat ik er meer van wil weten. Er zou inzitten: Ehylene Acid, Alginic acid en pietamientjes. Stevig zoeken op googel leverde me wel wat info op, maar voor bijvoorbeeld Ethylene Acid allen twee wikipedia vermeldingen die me niet verder helpen. (ik ben geen chemicus,) Dus wie weet hoe het werkt en wie heeft een idee wat er in zit. Ik had er al wat over gezegd in m'n kweekverslagje maar dit lijkt me een toepasselijkere plek.

 

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag! Ik zag het flesje pas ook ergens voorbij komen en vroeg me ook af wat het was.

Een beetje google'n leverde me wel wat op.

Eigelijk zit er geen ethyleen in het flesje, maar iets welke de "ehtyleen-spiegel" in de plant dusdanog zou beinvloeden dat dit een positief effect geeft op verschillende processen binnen de plant.

http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/...E/Ethylene.html

Er staat onder andere bij dat het ethyleen invloed heeft op de ontkieming en bloemvorming.

 

Als ik nog even verder zoek vind ik een artikel waarin staat ethylene de vrouwelijkheid van komkommerplanten kan beinvloeden.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC396605/

 

Het doet dus weldegellijk iets met sommige planten maar of het ook op zaden werkt en welk mechanisme precies beinvloed word zou ik ook graag willen weten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zet ik 'm hier. Op de site van accent hydrophonics, die het op de markt heeft gebracht, staat dat er ook ethylene acid in zit. Voor zover ik weet bestaat dat niet. En dat maakt me juist zo nieuwsgierig. Dat komt omdat het vaak zo is dat: Als er een raar vehaal verteld wordt, het product vaak al gejat is... en heel simpel ;)

 

Maar is er nou helemaal niemand die het ooit geprobeerd heeft? die kan vertellen of het wel of niet werkt???

 

Toe nou ,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Flower Seed Soak stimulates the seed to have a tendency to become a female plant."

 

je bent niet de eerste http://forum.grasscity.com/general-indoor-...g-solution.html

Hier kan je het o.a krijgen:

http://www.basementlighting.com/Merchant2/...e=1/PROD/SS/SS1

http://www.hydroponic-shop.com/product_inf...products_id=154

http://www.accenthydroponics.com.au/prod_i...0soak_info1.htm

http://www.h2grohydroponics.com.au/flower-...tml?language=en

 

 

 

Ethylene is found on the market as a chemical (actually the chemical is ethephon, which, as soon as the plant absorbs it through stomata, converts to ethylene.) Monterrey makes it, its called Florel

Most of the produce you eat from a grocery strore has been treated, it speeds up ripening. It can also induce senescence if not careful. It has been used to control fruit and plant growth and ornemantal fruit control for years.

 

I use it once in mid vegatative stage as a foliar. 95% successful thus far. Almost Never females from seeds

 

Don't expose growing medium or soil though, it concentrates in soil and can become toxic to plant. It really works!!

 

I found it in some article on Erowid years ago.... did some research and found other, more valid journals (found an article in a botanical journal w/ lots of controlled experiments called Hemp Husbandry) and utilized ethephon to increase females.!!!

Bron: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=59902&page=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bruut : Tnx voor de links De meeste had ik al gelezen en de anderen zijn nu aan de beurt. Helaas ben ik nog nergens van iemand tegen gekomen die het gebruikt heeft en wat de resultaten er van waren.

Ik had het Hier gevonden.

Die ethephon ga ik me even in verdiepen....

 

Bedankt voor je reactie,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chassie, ik wil zelf altijd graag de werkingsmechanismen achter een product dat ik op mijn planten gebruik weten. Ik kwam bij de eerste its op google deze post uit 2009 op icmag tegen:

Comes nicely presented in 30ml dropper packs for ease of use.

DIRECTIONS FOR USE:

Place cleaned, dry seeds in the centre of a WHITE tissue or paper towel. Fold the tissue in half and keep folding until the seed is covered by about 3 or 4 layers. Shake Seed Soak well. The normally clear liquid should appear cloudy. Apply Seed Soak to the tissue, continuing to apply until the tissue is saturated. It is important that the contents of Seed Soak do not become contaminated by fingers, tools, etc. Place saturated tissue into a clean, sealable plastic bag. Record the date and time the seed was placed into the bag. Leave in plastic bag for no less than 24 hours and no more than 30 hours. Remove seeds and germinate as normal. Do not allow seeds to dry out.

Ingredients: Ethylene Acid, Alginic Acid, Vitamins

 

I also found a uk site selling same stuff but says this -->

 

Quote:

 

A unique product designed to assist in the ferminisation of seeds.

Accent Flower Seed Soak binds high nitrogen to Ethylene Acid (feminine) which stimulates the seeds to encourage a tendency for the plant to become female.

This results in more flowering sites and overall better flower development, greater yields.

Simply soak your seeds for 24 hours and Germinate as normal.

Available size: 30ml.

 

Er vanuit gegaan dat de ethyleen concentratie in de plant verhoogd vanuit het zaad wordt en dit de vrije stikstof in de plant bind, waardoor het invloed heeft op het geslacht van de plant.. kan het een positief effect op het geslacht van de door on geliefde plant uit oefenen?

Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Ik denk dit omdat bij een wietplant bij de bepaling van het geslacht hele andere mechanismen betrokken zijn dan in bijvoorbeeld een komkommer of tomaat. Daarnaast ken ik de functie van ethyleen voornamelijk vanuit de fruitrijping, denk dan bijvoorbeeld aan het fenomeen waarbij een stuks rottend fruit in de fruitmand de rest van de mand verknalt. Dit komt doordat rottende of over rijpe vruchten vermeerderd ethyleen uit scheiden wat de andere vruchten in de mand weer aanzet tot verdere rijping.

Even wiki raadplegen over Ethepon leverde dit op:

Ethefon

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ethefon

 

Structuurformule en molecuulmodel

 

Algemeen

Molecuulformule C2H6ClO3P

IUPAC-naam 2-chloorethaanfosfonzuur

Molmassa 144,49 g/mol

SMILES C(CCl)P(=O)(O)O

CAS-nummer 16672-87-0

EG-nummer 240-718-3

PubChem 27982

Beschrijving wit kristallijn poeder

Waarschuwingen en veiligheidsmaatregelen

C, corrosief

Risico ® en veiligheid (S) R-zinnen: R20/21 - R34 - R52/53

S-zinnen: S1/2 - S26 - S28 - S36/37/39 - S45 - S61

EG-Index-nummer 015-154-00-4

LD50 (ratten) oraal: 1564 mg/kg

 

Fysische eigenschappen

Aggregatietoestand vast

Kleur wit

Dichtheid 1,58 g/cm³

Smeltpunt 74 °C

Goed oplosbaar in water

LogP (octanol/water) -1,89

Nutritionele eigenschappen

ADI 0,03 mg/kg lichaamsgewicht

 

Ethefon (2-chloorethaanfosfonzuur) is een plantengroeiregelaar. De stof bevordert de vruchtrijping en wordt op onder meer tomaten, paprika, appel en kersen verspoten om een uniforme en/of versnelde rijping te bekomen. In de planten wordt het gemetaboliseerd tot etheen, dat een plantenhormoon is. Bij graangewassen reduceert het de stengelgroei waardoor ze minder snel legeren (= gaan platliggen door regen of wind). In de Verenigde Staten wordt het ook gebruikt om katoenbollen en tabaksbladeren uniform te laten rijpen. Men gebruikt het ook om rubberbomen langer latex te laten produceren[1]. Ethefon is een zuur en daarom dient bij het verspuiten de pH van de spuitoplossing verhoogd met bijvoorbeeld kalium- of natriumbicarbonaat.

Ethefon is een economisch belangrijke plantengroeiregelaar en er zijn verschillende producenten die het verkopen, onder meer Bayer (merknamen Arvest, Cerafon, Cerone, Ethepro, Ethrel, Prep...), Certis, Agrichim en Belchim.

De stof Ethepon, wordt pas hoormoon door opname via de stomata van de plant dus feitelijk is het een pro-hormoon dat pas bij opname actief word. Het plastic zakje eromheen is puur omdat de ethyleen waar het om gaat een gas is. Al betwijvel ik zelf echter de opname en het effect van ethyleen in een zaadje dat nog niet eens ontkiemt is. In hoeverre kan deze soak voor de toekomst van het zaad dan al bepalend zijn zegmaar. Gezien de duur van de bloei en de vroege aplicatie van de stof (nog voor het ontstaan van de kiem) denk ik dat deze werking zeer beperkt is bij wietplanten.

 

Maarja zonder test.. puur op gevoel is dit.

 

Laters, snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ snowy : Ik deel je twijfels. Het lijkt mij ook moeilijk om eender welke stof ook in voldoende hoeveelheid te binden in een zaadje, maar twijfel is twijfel en geen zekerheid. Maar gezien de stellige claim van de fabrikant twijfel ik net zohard aan mezelf :P Dat is dan ook de reden dat ik dit topic gestart heb. Aangezien deze vraag al even staat ben ik heel zachtjes van plan om het spulletje aan te schaffen en gewoon op het forum te testen. Alleen heb ik het op dit moment zo verschrikkelijk druk dat ik er net aan toe kom.

Eén van de punten die mij aan het twijfelen heeft gebracht of het niet toch een beetje kan werken is de volgende: Ze zeggen dat de zaadjes niet uit mogen drogen. En door het alginezuur (E400 verdikkingsmiddel) zou er best wel wat op de schil kunnen blijven zitten. Als het zo is dat de plant al in het kiem stadium kan beslissen of ze man of vrouw wil worden dan zijn er maar een paar cellen die beïnvloed hoeven te worden. Het effect zou dan vergelijkbaar kunnen zijn met het gebruiken van rottende bananenschillen onder de (jonge) plantjes. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden op o.a. ICMAG zweren sommige mensen daarbij en claimen 10 to 20% meer vrouwen dan mannen te krijgen (dat is significant genoeg om het potje van te betalen). Het behandelen van zaad heeft (vind ik) voordelen bij met name Guerilla growen. Het vervoeren van de stekken naar de spot is 1 van de risicofactoren en dat heb je bij zaad niet, vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben. Overigens is mijn STS experiment al voor de helft geslaagd omdat ik (stom stom) de behandelde dame tussen de andere dames heb laten staan en ik nu een hele berg zaden ga krijgen :D (F0 NDB en Blue widow) Als die vruchtbaar blijken dan ben ik alsnog happy.

In ieder geval bedankt voor je (waardevolle) input, ik stel dat zeer op prijs. Mocht je iemand tegenkomen die het geprobeerd/getest heeft gooi het er gewoon bij want iedere info is welkom. Dan weten we straks tenminste of het óf een bruikbare stof is óf een hoax die naar Tell sell door kan :)

 

Ik vermoed echter dat het niet werkt omdat ik er nergens mensen over hoor juichen en internet is te groot en toegangkelijk dat zoiets onopgemerkt zou kunnen blijven ;)

 

groetjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vermoed echter dat het niet werkt omdat ik er nergens mensen over hoor juichen en internet is te groot en toegangkelijk dat zoiets onopgemerkt zou kunnen blijven

 

Helemaal mee eens dus ;) Als het goed is gegaan en je een zorgvldig geselecteerde stabiele vrouw met de STS oplossing behandeld heb heb je nu inderdaad een hele vracht NDB X BW feminised zaden Chassie. Volgens mij is dat nog veel interessanter voor een guerilla kweek want dan hoef je het geslacht helemaal niet meer te controleren.

De verhoging van 10 tot 20% is op 8 planten natuurlijk nooit voldoende om een wetenschappelijke uitspraak te kunnen doen (een niet signifikant verschil). Maar opzig is deze werking te verklaren.. de alginezuur of soms ook natrium alginaat worden gebruikt om zaden te coaten en deze beter houdbaar te maken weet ik. Of het is om deze te coaten met een laagje dat de zaden vochtig houdt weet in niet maar aangezien je het via een tissue aanbrengt volgens het voorschrift denk ik ook dat dit wel mee valt. de plasticzak die vind ik meest opvallen om het etheen binnen te houden. Als ik meer weet.. of tot nieuwe inzichten kom hoor jij het ook!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi Snowy, teamwork gaat altijd beter en sneller ;)

 

Veel snuffelplezier,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...