Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tsachi

Mag ik thuis wiet laten groeien in België?

Recommended Posts

Tja, ik begrijp het nog niet, dat het wel mag, daarna dat het niet mag, daarna dat alles legaal is geworden maar ik alleen maar 3,5 in mijn zak mag hebben.

 

Nu wil ik eindelijk een echte antwoord hebben, mag ik of mag ik geen wiet thuis laten groeien?

 

Alvast bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Ik dacht begrepen te hebben dat de overheid t niet verbiedt van zelf wiet te kweken, maar dat wil zeggen enkel voor eigen gebruik, zelfs al kweek je maar één of twee planten, van t moment dat t begint te stinken en er is overlast voor de buren, dan kan je t al vergeten denk ik....oppassen is de boodschap. je moet als t ware je gebruik (wat nu vastligt op 3 of 3,5gr) kunnen verantwoorden t.o.v. t aantal planten....dan moet je j e geen zorgen maken denk ik .

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat men (dankzij Marc Verwilghen zijnen toffe politieke stunt) de max op zak te hebben hoeveelheid op 3gr had gebracht en dat men ook thuis max 1 plant mocht laten groeien (zonder lampen of met da was nie zo duidelijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij hebben ze gezegt dat je 2 planten mocht staan hebben, of dit klopt weet ik niet want die wet hier rond softdrugs is lichtjes uitgedrukt vaag te noemen. Ik ken niemand die nu echt met 100% zekerheid kan zeggen wat nu mag en niet mag. Maar volgens dat artikel in dat ander topic staat ook 2-3 planten dus het zal zo wel zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien helpt het als je gewoon ff naar het plaatselijke politie bureau gaat en gewoon vraagd of het mag of niet ! dan weet je het tenminste zeker of je belt ff naar hun op....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien men in Nederland maar officieel 5 planten per huishouden mag houden, zal dat in belgie of geheel niets of op z'n minst geheel veel minder zijn. Het juiste weet ik er ook niet van af. Misschien dat je wat op de site van Justitie belgie kan vinden, daar staat vaak wel of pas gewijzigde wetten en regels.

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit komt uit 't belgische wetboek over onze drugswet.

 

Met die nieuwe bepalingen legt België zich toe op een normalisatiebeleid. Het gaat geenszins over een tolerantiebeleid noch over de legalisering van bepaalde stoffen. Dat beleid is hoofdzakelijk gegrond op de volgende punten:

 

de sancties op de illegale vervaardiging en op de illegale handel worden versterkt ;

cannabis bezitten of kweken, blijft een misdrijf. Bij «persoonlijk » gebruik (te weten wanneer iemand een hoeveelheid cannabis bezit die in een keer kan worden gebruikt, of ten hoogste binnen 24 uur, hetzij 3 gram), wordt een loutere vaststelling (plaats, datum en tijdstip van de feiten, aard en gebruik) gedaan. Bij « openbare overlast » of « problematisch gebruik », wordt een gewoon proces-verbaal opgemaakt. Onder « problematisch gebruik », moet een afhankelijkheidsgraad worden verstaan waardoor de gebruiker zijn gebruik niet meer kan controleren, hetgeen tot uiting komt in psychische of fysieke symptomen. Onder « openbare overlast », moet worden verstaan het bezit van cannabis in een strafinrichting, in een school, in de gebouwen van een sociale dienst, alsmede in de onmiddellijke omgeving ervan, of in andere plaatsen die door minderjarigen worden bezocht met het oog op schoolse, sportieve of sociale doeleinden ;

ontmoedigen van enig gebruik van verdovende middelen, daaronder begrepen recreatief gebruik door meerderjarigen;

geen illegale drugs in geen enkele omstandigheid voor minderjarigen. Bovendien is het recreatieve verbruik door meerderjarigen in aanwezigheid van minderjarigen nog steeds zo strikt mogelijk vervolgd;

verbod van het rijden onder invloed van verdovende middelen, daaronder begrepen van cannabis;

een geïntegreerd beleid ten aanzien van de problematische gebruiker: in iedere fase van de strafrechtspleging, opsporing, vervolging, straftoemeting en –uitvoering, beschikt de magistraat over rechtsmiddelen om de problematische gebruikers naar een dienst voor hulpverlening aan drugverslaafden door te verwijzen.

In het Belgisch Staatsblad van 2 juni is eveneens de wet van 11 mei 2003 bekendgemaakt houdende instemming met het Samenwerkingsakkoord tussen de Staat, de Gemeenschappen, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, de Franse Gemeenschapscommissie en de Gewesten voor een globaal en geïntegreerd drugsbeleid.

 

 

hoop dat je hier genoeg aan hebt dude.

spreken is zilver, zwijgen is goud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik woon in belgie, en op de televisie en debatten enzo wordt steevast gevraagd hoe het nou zit met het kweken voor eigen gebruik, daarop word steeds geantwoord dat het geen probleem is om een plant te kweken...

kijk gewoon dat je in 't dagelijkse leven nooit meer dan 3 gram bijhebt,

en dat je nooit betrapt word met minsderjarigen dan zullen ze je in principe niksmaken hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is toch duidelijk genoeg hé.

 

de sancties op de illegale vervaardiging en op de illegale handel worden versterkt ;

cannabis bezitten of kweken, blijft een misdrijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad maar waarom vertelt men dat niet aan het volk?

elke tv zender schreeuwtr van de daken dat één plantje geen probleem is :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen dit niet aan 't volk meedelen omdat 't een gedoog beleid is, net als in nederland,

de beslissingen liggen in de hand van de wetsdienaren of je tever bent gegaan of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is toch duidelijk genoeg hé.

 

de sancties op de illegale vervaardiging en op de illegale handel worden versterkt ;

cannabis bezitten of kweken, blijft een misdrijf.

 

En wetten worden al sinds het begin der tijden overtreden, dus waarom het zo nauw nemen?

Daarbij, bijvoorbeeld, als mijn buurman een plantje kweekt in alle discretie, en hij zegt het echt aan niemand, wie zal er dan ooit weten dat er daar een plantje staat? Zelfs ik kan niet door muren kijken, misschien de cops wel?...

 

niet teveel schrik hebben om een plantje te kweken, als je het niet teveel rondverteld, dan is de kans op combi aan je huis te krijgen héééééél klein!

 

yewz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meerderjarige mag cannabisplanten kweken voor eigen gebruik. Hoeveel planten dat zijn, bepaalt de wet ook niet, maar politiekringen houden het op twee of drie plantjes

 

dit is toch ook zeer duidelijk of niet en dit is echt niet zo oud hoor

miss een maand of zo :wink:

dus slaap ik al wat geruster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sprak een neef van mij die in belgie kweekt.

Je mag 5 planten hebben maar alleen voor eigen gebruik.

(Dat moet je ook aan kunnen tonen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plant buiten, dat is wat je in belgie mag :idea: belachelijk en hypocriet vind ik dat :twisted: stom belgen land :) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

of binnen of zelfs 2 plantjes...

ik bedoel maar : als die flik nu echt nie tegen wiet kan, dan zal hij u grof naaien, als die flik der niet echt tegen is, dan zal hij u een veel mindere sanctie opleggen.

Alle wetten zijn interpreteerbaar, en nee, nie alle flikken denken 't zelfde...maar ge kunt natuurlijk ook pech hebben, ja...maar da moet ge der maar bijnemen als ge wilt kweken.

kKweek gewoon een beetje discreet, dan komt niemand het te weten! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm ik weet dada 5 planten is en ja als je kan aantonen dat het enkel voor zelf gebruik is, er was is een minister die het wou verminderen tot 3 planten maar dit was nog nie eens een voorstel, zolang het nie in het staatsblad verschenen is geld het nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dan hebben jullie in belgie het misschien toch beter voor elkaar dan de nederlanders :? want dit is wat ik van de nederlandse site van justitie haal:

 

Cannabis is in Nederland de meest gebruikte illegale drug. Elke handeling met dit middel, behalve het persoonlijk gebruik, is verboden. De handhaving van een aantal onderdelen van dit wettelijk verbod heeft echter geen prioriteit, overtreding wordt onder bepaalde voorwaarden gedoogd. Dat betekent dat in coffeeshops door particulieren een kleine hoeveelheid cannabis gekocht kan worden (5 gram) en dat de coffeeshopbeheerder daartoe een grotere hoeveelheid cannabis in voorraad mag hebben (500 gram) zonder dat politie en justitie ingrijpen. De overige in het verbod opgenomen handelingen (import/export, teelt, vervoer, grootschalige verhandeling) worden niet gedoogd. Overtreding van de verboden wordt vervolgd en bestraft.

 

greetz,thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks 5 planten , 1 buiten das alles wat echt mag, als je 5 planten hebt staan pakken ze die gewoon mee plus boete :) ook als je aantoont dat dit voor eigengebruik is. er word zoveel gezegd maar wat in de wet staat geld :roll: greetz hex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je oversteekt op een zebrabad meoten doe autos ook stoppen, doet iemand dit?

 

doe het gewoon discreet, zorg dat er niet teveel geur vrijkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja wij krij vant school om de maand ofzo een boekske en dan noemt Maks ofzo en daarin stond er iets over drugsproblemen en een klein beetje uitleg over de cannabiswet:

Je mag 3 gram op zak hebben en max 1 plant hebben voor eigen gebruik maar of dat nu met of zonder lampen is stond er niet in.

Ik snap niet waarom het niet met lampen zou mogen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja wij krijgen vant school om de maand ofzo een boekske en dan noemt Maks ofzo en daarin stond er iets over drugsproblemen en een klein beetje uitleg over de cannabiswet:

Je mag 3 gram op zak hebben en max 1 plant hebben voor eigen gebruik maar of dat nu met of zonder lampen is stond er niet in.

Ik snap niet waarom het niet met lampen zou mogen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel aan kweken in belgie is dat de overheid(ministerraad) een gedoogbeleid heeft gemaakt voor gebruikers boven de 18jaar die geen overlast veroorzaken maar voor de rest weten ze(flikken&rechtbanken) zelf niet hoe ze het moetten bestraffen ...

 

zolang je kan uitleggen dat je bvb 3gr per dag rookt en op 2 maand 200gr oogst (en dus niets hebt om te verkopen), dan zullen ze je niets doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...