Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
metalbrain

Legaliseren softdrugs scheelt miljoenen

Recommended Posts

Door softdrugs te legaliseren kan de overheid tientallen miljoen besparen. Er zou een totale besparing gerealiseerd kunnen worden van 160 miljoen euro, alleen al doordat er geen kosten meer gemaakt hoeven te worden om wiettelers op te sporen en te vervolgen.

 

Dit blijkt uit één van de bezuinigingsvoorstellen die vandaag zijn gepubliceerd door twintig werkgroepen van ambtenaren. De werkgroep merkt wel op dat het lastig kan zijn om de softdrugs te legaliseren. De kans is aanwezig dat buurlanden tegen een dergelijke legalisatie zijn.

 

Zelfs als er geen complete legalisatie kan plaatsvinden, kan er nog steeds worden bezuinigd. Dit kan door bijvoorbeeld de wietteelt voor coffeeshops te gedogen. Ook dat scheelt politie en justitie veel werk. bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
De kans is aanwezig dat buurlanden tegen een dergelijke legalisatie zijn.

bron

 

Die moeten mee legaliseren tjien !!!!

 

Direct europees mikken.... griekenland is trouwens een prima plek voor mooie sativa's.... is daar inneens werk ook ze.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heuveltje in limburg voor de hasjplanten..

 

nee ze hebben hier toch niet de ballen voor.

raar maar waar, misschien ooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... en in die berekeningen zeggen ze: tientallen miljoenen. wel erg zuinig gezegd.

 

maar eh, hier is nog een quote: Verder pleiten ze ervoor de productie van en handel in softdrugs te legaliseren

 

en dan ben ik ook nog wel bereid een kleine leges per plant in de tuin te dokken zodat ik niet meer mijn dorp uit hoef met de auto, niet vervuil, niet naar een coffeeshop met de kans op vervuilde of verzwaarde wiet etc etc etc...

 

Legaliseren=vrij maken enniet aan allerlei banden leggen dat het alsnog verboden blijft thuis een paar planten te zetten!! politiek, pak het op de goeie manier aan, nu komt de kans!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat levert het plukken van kleine en grote kwekers op? Hoeveel brengt de shop nog in het laatje als het aanbod de markt overspoeld?

 

Er veranderd helemaal niks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groentje,

kleintjes kost geld en maakt aldaar een hele hoop ellende die alsnog als een boemerang terug komt.

de groten: die verdwijnen na legalisatie ivm dat die gewoon officieel een legale kwekerij beginnen om de shops toe te leveren.

 

na een paar jaar heeft nederland nog de minste gebruikers en problemen vergeleken met de rest van het starre en trage europa.

 

de cannabis is tegenwoordig zwaar gestigmatiseerd door al die negatieve symboolpolitieke aandacht van de laatste jaren onder balkie. het wordt tijd dat er eens positief over gepraat word in de actualiteiten programma's, en flink wat goede eerlijke docu's op tv!

 

je moet er wel in blijven geloven groentje.

 

greets

digibetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog liever dat die negativiteit betreft wiet verdwijnt, dan dat ze het legaliseren.

 

de 5 planten regel moet aangepast worden, want er is zo gruwelijk veel misverstand de wereld in gebracht door de overheid, justitie, en omstanders, dat niemand weet waar die aan toe is. wel/geen lampen, wel/geen overlast, wel/geen brandgevaar etc etc etc. als je graag wiet rookt die je zelf kweekt, dan kun je niets anders dan er een lamp boven hangen, afzuiging installeren. of je moet buiten kweken maar dan oogst je 1 keer per jaar, dus daar heb je nog niets aan.

 

grote kwekerijen legaliseren is geen optie, dat verkloot de handel, en daar word alleen de overheid rijker van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een illusie om legalisatie te zien als vrijbrief, om te kweken wat je wil.

 

Gedogen 5 plantjes of planten zonder strafvervolging heb je al! ; dus voorzien in je eigen behoefte zonder strafvervolging kan je al.

 

Legalisatie houd in gecontroleerde kweek door de overheid voor de overheid, daar zie ik echt niemand beter van worre, toch de overheid.

 

Kwestie van vraag en aanbod, ben in ieder geval blij dat we deel uitmaken van een minder ruimdenkend europa.

 

Lang leve het gedoogbeleid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, mooie verkiezingspraatjes. zijn we toch al gewend? denken ze nou echt dat we cda *kuch* gaan stemmen? nooit van mijn leven!

 

en de legalisatie die zij bedoelen houdt niet in dat je een paar plantjes mag groot brengen, reken daar maar niet op!!

 

GEEF DIE PLANT TERUG AAN DE MENSHEID!!! HET IS LANG GENOEG CRIMINEEL GEWEEST DE MENSHEID DIT TE ONTHOUDEN!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DuRbAn TuRpIn

 

 

nee die gedogen 5 plantjes regel is bullshit, want je mag niet meer als 5 gram wiet bezitten, en je mag geen hulpmiddelen zoals lampen, afzuiging etc gebruiken.

als dat allemaal wel gedoogd werd, dat zette iedereen wel zo'n mammoth neer met 5 gescrogde planten toch?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees verdiep je er eens in.

Er staat in de wet niks over hulpmiddelen. Alleen 5 planten er wordt geen woord gesproken over lampen. Daar is de wetgever niet duidelijk in, dus voordeel voor ons.

Sterker nog als iemand gepakt wordt met 20 planten onder tls dan is die zwaarder aan de beurt dan iemand zoals bijv GW of ik. Tot 5 planten, planten kwijt en misschien materiaal. En als je geluk hebt laten ze alles staan. Geen proces verbaal en hooguit een boete van een paar tientjes. En het belangrijkste is geen ontnemingsvordering iets wat diegene met 20 planten wel krijgt.

Wat die hoeveelheid betreft. Daar zijn ook al enkele uitspraken over geweest. Dat ze bijv 2 ons in beslag namen van iemand die met 5 planten buiten had gekweekt. De rechter vond de inbeslagname onrechtmatig omdat ze ervan uit hadden kunnen gaan dat het van 5 planten af was gekomen. Zo zijn er nog wel meer van dit soort dingen geweest. Ga er maar een snaar zoeken.

Maar wat je altijd hebt met gedogen je bent overgeleverd aan de agent of officier die je er op dat moment bij hebt.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kramer

 

 

juist als je jezelf erin gaat verdiepen kom je erachter dat de regelgeving waardeloos is, en dan nog zeg je zelf, dat ze de apparatuur en planten mee kunnen nemen bij 5 planten. en uiteraard ligt dit aan de agent of officier, maar zou het niet HEERLIJK zijn als al die hobbyisten gewoon weten: 5 = max, en je moet zelf maar uitzoeken hoe groot je ze laat worden. weer een knipoog naar de mammoth met 5 gescrogde planten. dat ze ook die gewoon laten staan als ze binnenvallen. dat je niet elke dag het gevoel hebt dat je van geluk mag spreken dat je geen inval hebt gehad, maar dat het 100% legaal is en je buren ook nog op de koffie kunt laten komen met een veilig gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar geef ik je absoluut gelijk in dat zou ook veel pretigger zijn. Maar ik denk dat ik je dan verkeerd begrepen heb. Er zijn namelijk een hele hoop mensen die het nog steeds niet geloven namelijk.

En je kan dan wel je spullen en je planten kwijt zijn. Maar geen taakstraf en vooral geen ontnemingsvordering. En daar wordt je echt niet vrolijk van, ik spreek jammer genoeg uit ervaring.

Maar die wet is zo onduidelijk als de pest en daar zou zeker verandering in moeten komen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wel eens een proefproces willen zien van een mammoth met 5 gescrogde planten, 5 x 600 watt erboven, en een 1 op 1 opbrengst. dat is 3 KG wiet, van 5 planten.

 

je houd je aan de regels die voor het gedoogbeleid zijn opgesteld, maar toch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Legaliseren scheelt ruim een miljard rapport D'66 en niet een honderdtal miljoenen.Ambtenaren kunnen niet rekenen as usual.:)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...