Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Drogen en groeien in zelfde kast

Recommended Posts

hallo medekwekers,

 

beetje in dubio :) , heb een micro kastje met scrogje en dit is klaar om geoogst te worden.

onderin dit kastje is ruimte voor genoeg droogrekjes om de oogst van het kastje ook in het kastje zelf te drogen.

 

ongeveer in het midden vh kastje (1.7 hg) zit een plank met 4 gaten met 90C bochten erin wat de bodem is vd micro kweekruimte en ik zuig af met een 125m3 Pflieger die uitblaast in een 100M3 filter.

 

Nu wou ik de oogst dus onderin leggen en bovenin 4 Litte Devils x Auto Blueberry gaan zetten op 20/4 maar zit ermee of deze net opgroeiende zaailingen geen last gaan krijgen van bijv de etheyleen die vrijkomt bij het drogen vd oogst onderin?

 

andersom, dus de filter ipv bovenin, onderin de kast gaat niet lukken vanwege te weinig drukopbouw vd Pflieger en hele verbouwing vd bodemplaat vd micro kweekruimte.

 

kan natuurlijk ook 2wk alleen drogen maar vind het een beetje zonde en de LDxAB staan nu op 24/0 war ik ze zsm vanaf wil hebben.

 

Iemand dit vaker gedaan, lucht aanzuigen van drooghok naar voorgroeikast zonder problemen met opgroeiende planten daarin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof zeker in een sturende werking van de planten die om het ontkiemen heen staan.

van wiet die ligt te drogen, mwah,...

tjah een plant leeft nog wel even door als je hem op t koppie hangt,

dus een losgeknipte top ook wel ff.

maar of dit invloed heeft,... pwef..

uhm andersom,

als je ff door wat timmerwerk heenkijkt....

zou ik de invloed uitsluiten en de opzet omdraaien.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ff gegoogled en kwam erachter (wat ik al vermoedde)

 

De fysiologische aspecten van ethyleen zijn verlaagde kieming van zaden en bloei-inductie bij planten van Bromeliaceae.

Het versnelt de vruchtrijping en de vruchtkleuring (tomaat, banaan) en bevordert de bladval. Algemeen kunnen we ethyleen omschrijven als een verouderings- of afrijpingshormoon.

 

ga de grote voorgroeikast ff ombouwen naar droogkast (filter erop zetten) en daarin drogen en dan maar even alles wat nu id voorgroeikast staat in micro kastje, verbouwen gaat echt ff niet gezien lichaemlijke conditie en best wel veel werk en ik kan dan ook nergens met wat nu klaar is om geoogst te worden heen.

 

Moeten andere dingen (administratie) maar even dagje wachten hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jackterror vroeg of de groei geremd kon worden, en ik moest aan ethyleen denken. Even mijn kennis opgefrist, en ik denk dat het inderdaad geen goed idee is om rijpende dingen bij kiemende dingen te leggen.

 

goed opgemerkt van die drogende wiet. het zou gemeten kunnen worden met de juiste apparatuur. Tot dan het zekere voor het onzekere.

 

rottend fruit bij bloeiende planten leggen zou de bloei wel eens kunnen versnellen, en de ontwikkeling van eventueel zaad stimuleren. iemand die daar meer over kan zeggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...