Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wesleyB

helppppp! wie wil mij helpen 2010

Recommended Posts

hallo growers , ik ben al een tijd aan het kijken voor zaden voor de buiten kweek voor deze zomer.

maar ik weet echt niet welke zaden ik moet kiezen,iedereen heeft andere ervaringen met bepaalde zaden nu hoop ik dat er echt ervaren buiten kwekers zijn die mij een eindje op weg willen helpen.met eventueel zaden , welke voeding , welke kuip formaat is het beste en wat ik moet doen kwa voeding als ik plagron light mix ga gebruiken ik wil ongeveer 5 planten gaan kweken in speciekuipen ik hoop snel iets van jullie te horen ik heb me wel goed ingelzen en heb ook veel goede ideeen gezien en veel geleerd maar wil het graag goed doen en er een leuke zomer aan over houden door lekker bezig te zijn in de tuin met vriendelijke groet wesleyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Wes,

Ga je verduisteren of niet ?

Niet , dan zou ik even boven kijken in Sannie's shop naar de Basiczaden die zijn speciaal voor buiten

Wel verduisteren, dan zou je ook even in Sannie's shop kunnen kijken en willekeurig een binnen zaadje nemen

 

Zo groot mogelijke kuipen op van die rol dingen ( Plantenverplaatser ) , plagron light mix kan en voeding is weer een persoonlijk ding de één vind ditZO beter en de andere datZO

Succes en laat af en toe wat foto's zien

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke man bedankt, ik had idd al een beetje in sannie's shop rond zitten kijken maar je hebt zoveel keus maar ik ga er gelijk even naar kijken bedankt voor je hulp gr wesley ps die buffer tabletten werkt dat een beetje en me planten verduisteren hoe doe jij dat op de makkelijkste manier

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke man bedankt, ik had idd al een beetje in sannie's shop rond zitten kijken maar je hebt zoveel keus maar ik ga er gelijk even naar kijken bedankt voor je hulp gr wesley ps die buffer tabletten werkt dat een beetje en me planten verduisteren hoe doe jij dat op de makkelijkste manier

Verduisteren van je planten

 

verduisteren:

 

wat is verduisteren:

 

verduisteren houdt in,je planten afdekken om deze vroegtijdig in de bloei zetten om nog in een goed klimaat je planten te kunnen afbloeien.

 

waarom verduisteren:

 

zoals jullie weten is ons klimaat niet geschikt voor onze planten perfect af te bloeien (schimmels,toprot), door te verduisteren forceren we onze planten om vroeger in de bloei te gaan en zo toch nog perfect kunnen afbloeien!

 

hoe verduisteren:

 

we kunnen op meerdere manieren onze planten verduisteren,je kan ze ergens thuis binnen zetten waar het donker is en de temp. toch nog redelijk rond de 20gr ligt.

je kan je planten afdekken met een lichtdicht zeil door middel van 4 palen ofzo in de grond te zetten,zo kan je gemakkelijk je zeil er op en af doen!

je kan ook natuurlijk de zwarte zijde van zwart-wit folie nemen,zie zelf wat je kan gebruiken of wat niet zo veel kost,er zijn middelen genoeg.

 

wanneer verduisteren:

 

het beste is om je planten van eind juni tot half augustus te verduisteren,nadien doet de zon de rest...

doe dit elke dag door je planten 12uurs achter elkaar in het donker te zetten (je kan op de lichturen tabel van 2009 kijken om welke dag op welk uur te verduisteren).

 

door dit te doen zal een kortbloeier eind september al klaar zijn om te oogsten,je kan ook natuurlijk je planten eerder verduisteren zodat de plant nog vroeger klaar is met bloeien!

 

op deze manier blijf je het koude en vochtige weer altijd 1 stap voor en zal je oogst met ziender ogen verbeteren,dan ligt de kwaliteit tussen binnen en buiten soorten niet meer ver uit elkaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook kun je kiezen voor Deense buiten soorten. klik hier

 

Dit omdat deze planten geschikt zijn voor ons klimaat en vroeg afbloeien.

Ik heb zelf mooie verslagen gezien van de royal dane. Dit is dus een aanrader.

 

Het verduisteren vind ik persoonlijk te veel gedoe. Dit moet je elke dag op plus minus het zelfde tijdstip doen. Dit vergt discipline en tijd iets wat ik alle bij niet heb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, psies die kwaliteiten hebben de basicseeds ook,

veredeld in Nederland voor Nederland(en daarbuiten)

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar dutch passion van durban super wietje mooie opbrengt en lekker vroeg klaar zekker een aanrader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens op WWW.nomercy.nl

Daar hebben ze Dubblefun zaden en dat is een geweldige buiten plant.

Half mei zaaien dus je nog even de tijd.

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Double Fun is absoluut niet meer mijn aanrader van vroeger.

Sinds verleden jaar zal ik voor het eerst geen DF meer neerzetten.

 

Vanaf nu alleen nog maar Deense genetica voor deze jongen ;)

 

Check oa de site in de link van Tjapado !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk eens op WWW.nomercy.nl

Daar hebben ze Dubblefun zaden en dat is een geweldige buiten plant.

Half mei zaaien dus je nog even de tijd.

gr

 

 

Die dubbelfuns zijn zeker goede zaden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...