Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BigStickSmoke

PC Fan aansluiten

Recommended Posts

Eeey allemaal ,

ik had gehoord dat je een PC Fan op een telefoon oplader kan aansluiten is dit waar want ik wil mijn 2 pc fan´s inbouwen.

grtsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechts boven zit een knop "zoeken". Als je daar invult: "pc fan aansluiten" ... dan kom je na 5 sec speuren uit op onder andere DIT.

 

Volgende keer eerst even zelf zoeken dus.

 

Ik persoonlijk heb gekozen voor een verstelbare adapter. Kun je het toerental ook nog een beetje regelen.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

ja dat kan en het is niet eens zo moeilijk.

ik heb het zelf met een fan gedaan uit een xbox 360. en met hulp van een telefoon adapter van mijn oude sony ericson is het gelukt.

uitleg. knip dat ding dat je in je telefoon doet om het op te laden af, dan zie je 2 draden een rode en een zwarte, dan kijk je naar je 'in jou geval pc fan , die heeft misschien ook een rode en een zwarte draad ( kan ook andere kleur zijn bijv bruin en blauw ), een plus en een min , sluit de plus op de plus aan met behulp van een kroonsteentje, de min op de min en klaar is klaar.

check als het gelukt is of je adapter niet erg warm wordt na een tijdje, zowel dan zou ik een andere adapter pakken want anders gaat het niet goed komen.

 

hier een handige link mocht het niet duidelijk zijn:

 

http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads...elefoon-adapter

 

veel succes

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) topic no 56 over de beroemde pc-fan. Nou nog één keer een tip: google -> pc fancontroller (computervoeding en een controllertje van 12 euro en je kunt er 4 traploos regelen)

 

(verplaatst naar electro hoek waar de overige 55 topics over pc-fans staan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patrick-d4l

 

..... en met hulp van een telefoon adapter van mijn oude sony ericson is het gelukt.

Hier ben ik mee eens:

Een telefoon-adapter produceert gelijkstroom/ spanning om een batterij op te laden, dus deze optie kan.

 

...... knip dat ding dat je in je telefoon doet om het op te laden af, dan zie je 2 draden een rode en een zwarte, dan kijk je naar je 'in jou geval pc fan , die heeft misschien ook een rode en een zwarte draad ( kan ook andere kleur zijn bijv bruin en blauw ), een plus en een min , sluit de plus op de plus aan met behulp van een kroonsteentje, de min op de min en klaar is klaar.

check als het gelukt is of je adapter niet erg warm wordt na een tijdje, zowel dan zou ik een andere adapter pakken want anders gaat het niet goed komen.

 

Blauw en bruin is 230 volt wisselspanning! En nooit gelijkspanning! Dus gewoon effe een blauwe en bruine of zwart en rood pakken, dat werkt niet.

Dus hier kan het fout gaan.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Torsti,

 

goed bedoeld commentaar en met wisselspanning moet je zeker oppassen, maar ik denk dat patrick de 3e en soms 4e draad van een pc fan bedoelt. Deze zijn meestal geel en blauw en zijn bedoeld om het toerental te kunnen meten en de fan op verschillende snelheden te kunnen draaien.

 

Als hij wel dikke koperdraden aan de verkeerde kant van de adapter gebruikt heb je helemaal gelijk. Heb je er geen verstand van? blijf er dan vanaf!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...