Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vudew

250Watt HPS 3xcheeseberry 3xnewcitralcity 1xEarly girl

Recommended Posts

Beste wietforummers.

dit is mijn tweede kweek onder een 250watter. helaas kreeg ik bij mijn laatste kweek last van toprot in de laatste weekjes en die kweek was dus redelijk mislukt.

hopen dat het nu allemaal beter gaat.

 

ik heb 3 cheeseberrys staan en 3 new citral city's(freebies van sannie) en 1 feminised Early girl. ik hoop zon 4-5 dames over te houden.

ik start gelijk 12/12 direct uit zaad!

en ik geef nog geen voeding, alleen kraanwater en regenwater wanneer moeder natuur het toelaat.

 

maar genoeg gepraat ik ga gelijk door naar de foto's

 

 

Het hokje

gallery_18885_9672_386878.jpg

 

alles bij elkaar

gallery_18885_9672_400753.jpg

 

nog 1x

gallery_18885_9672_301165.jpg

 

zij zijn allemaal gezond boven gekomen(op 1 cheeseberry na die lijkt wat problemen te hebben). die grootste helemaal achteraan is een early girl die heeft 2 weken voorsprong op de rest. ik had er 2 laten ontkiemen, maar 1 bleek een mannetje te zijn terwijl het feminised zaden zijn :lol:

 

 

ik heb nu niet zoveel tijd meer maar ik zal proberen minimaal 1x per week up te daten

 

wish me luck :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vudew, leuk kastje! Ga je ze overpotten zodra het geslacht bekend is? Daar passen wel een paar mooie 6,5 liter potjes in. Wat voor grond gebruik je eigenlijk?

 

Keep 'm green!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes,

 

 

net een Jointje NCC gerookt , waarvan ik de zaden aan tijger had gegeven, lekker hoor. mooi topje, kruidige roker die me wel best stonde maakte... :lol:

was lekker!

 

laat ze lekker groeien en bloeien!

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Vudew, leuk kastje! Ga je ze overpotten zodra het geslacht bekend is? Daar passen wel een paar mooie 6,5 liter potjes in. Wat voor grond gebruik je eigenlijk?

 

Keep 'm green!

 

BF

ik twijfel nog of ik ze over ga potten, ben er persoonlijk niet helemaal uit of het heel zinvol is. ik heb 2 rondes terug een plant grootgebracht in een jodenkoekblikje :) en dat waren nog best dikke toppen :lol: heeft een plant er echt veel meer baat bij als die een grotere bak krijgt?

ze staan in standaard potgrond btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vudew,

 

Volgens mij hoort het jodenkoekblik nog steeds tot je collectie , alsmede je afwasbak en wegwerpsoepkommetjes en een Johma saladebakje. Hoop in ieder geval dat je er gaten in hebt gemaakt.

Een plant heeft er echt veel baat bij als hij een grotere pot krijgt. Hoe meer grond hoe groter de plant!

Hier krijg je geen opbrengst van ... je mag je handen dichtknijpen als je 40 gram per plant haalt.

Dus mijn advies, en van velen hier , zo snel mogelijk in zo groot mogelijke potten overzetten.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vudew,

 

Dat ziet er allemaal heel goed uit, hou de LV in de gaten als ze gaan toppen, minder gevaar op toprot. Maar ziet er goed uit.

Die bakken is idd een ander verhaal, jodekoek blik is leuk maar heeft geen zin meer als het grotere planten worden, wortels verstikken.

Maar ik ga er vanuit dat het goed komt,

s6 man

 

Golden Jelly Bean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vudew

 

leuke plannetjes heb je daar :):

Maar ik zou inderdaad net als wat de andere zeggen even langs de GS gaan om even een paar flinke potten te halen, zou kijken voor minimaal 6ltr tot 11ltr potten in jouw geval (ivm je ruimte) en die goed te vullen tot aan de rand...

Voor het geld hoef je het niet te laten want zulke potten kosten maar 1 tot 2 euro per stuk en een zak grond 8 euro :blink:

Even een stomme vraag: waar zitten je luchtinlaten?? en waar zit je afzuiger en filter, heb je die buiten je kast geplaatst ofzo??

Ik d'r lekker voor zitten :lol: veel succes, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Vudew,

 

Dat ziet er allemaal heel goed uit, hou de LV in de gaten als ze gaan toppen, minder gevaar op toprot. Maar ziet er goed uit.

Die bakken is idd een ander verhaal, jodekoek blik is leuk maar heeft geen zin meer als het grotere planten worden, wortels verstikken.

Maar ik ga er vanuit dat het goed komt,

s6 man

 

Golden Jelly Bean

ja inderdaad, ga binnenkort maar eens bij de intratuin langs dan :blink:

 

Hey vudew

 

leuke plannetjes heb je daar :):

Maar ik zou inderdaad net als wat de andere zeggen even langs de GS gaan om even een paar flinke potten te halen, zou kijken voor minimaal 6ltr tot 11ltr potten in jouw geval (ivm je ruimte) en die goed te vullen tot aan de rand...

Voor het geld hoef je het niet te laten want zulke potten kosten maar 1 tot 2 euro per stuk en een zak grond 8 euro :P

Even een stomme vraag: waar zitten je luchtinlaten?? en waar zit je afzuiger en filter, heb je die buiten je kast geplaatst ofzo??

Ik d'r lekker voor zitten :lol: veel succes, mvg B

afzuiger zit links bovenin het hok te zien op de eerste foto. is een 100m2 afzuiger. kooflstoffilter is vandaag besteld, even wachten tot die binnen is dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee Wanne See More PICS!!!!, I Love The GIRLS!!

Green and Full with Flowers@!!

Yeah Baby

 

Golden Jelly Bean,

 

trans: Hey Vudew, alles lekker,

Mooi, ik wou graag meer plaatjes zien,

Mooie groene dames, met bloemetjes

Ja Baby,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mee Wanne See More PICS!!!!, I Love The GIRLS!!

Green and Full with Flowers@!!

Yeah Baby

 

Golden Jelly Bean,

 

trans: Hey Vudew, alles lekker,

Mooi, ik wou graag meer plaatjes zien,

Mooie groene dames, met bloemetjes

Ja Baby,

haha :)

morgenmiddag foto update, beloofd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vudew,

over de potten hadden het de medekwekers het al gehad, dus hierop ga ik niet meer op in.

De planten hebben meer nodig.

 

"dit is mijn tweede kweek onder een 250watter. helaas kreeg ik bij mijn laatste kweek last van toprot in de laatste weekjes en die kweek was dus redelijk mislukt.

hopen dat het nu allemaal beter gaat. "

 

De toprot is volgens mij het gevolg van jouw manier om de lucht te verversen. Jouw kap is bijna net zo breed als de kast, de lucht kan alleen an de voor en achterkant na boven weg. Dus tussen de planten blijft de lucht staan en koelt af en het ontstaat condens.

Een klein ventilatortje kan hier wonderen verrichten.

Als jij hier niets verandert, krijg je zo meteen weer met toprot te maken, ongeacht van de maat van de potten.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medegrowers, ik ben jullie al een tijdje een update schuldig maar dit ging niet doordat mijn camera kapot was. maar eindelijk fototjes kunnen schieten dus ik houd jullie niet langer in spanning. :)

 

we zijn nu 2 weekjes verder en ondanks dat ze de gehele tijd slechts op 12/12 staan groien ze als kool :)

van de 6 non-femised zijn er 5 dames uitgekomen :) van een achterblijver weet ik het nog niet maar die ga ik denk ik killen omdat ik 5 een prima aantal vind.

ook heb ik ze nog niet overgepot, denk eigenlijk dat het een beetje te laat daarvoor is en de dames lijken het zelf ook niet erg te vinden ;)

 

gallery_18885_9672_184168.jpg

gallery_18885_9672_532497.jpg

gallery_18885_9672_625196.jpg

gallery_18885_9672_61997.jpg

 

tot volgende week.

greetings vudew

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hebbie nie ff 5euro geinvesteerd in degelijke potten?

zeker die doorzichtiche bak laat licht door op de wortels deze sterven hierdoor... onnodige stress??

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom hebbie nie ff 5euro geinvesteerd in degelijke potten?

zeker die doorzichtiche bak laat licht door op de wortels deze sterven hierdoor... onnodige stress??

 

je hebt ongetwijfeld gelijk hoor dat het beter zal gaan met degelijke potten, maar mijn vorige kweek deed ik ook met ''slechte'' potten en het resultaat vond ik alsnog super. het maakt me ook niet echt uit hoeveel ik oogst, het is toch voor eigen gebruik en ik trek er op deze manier toch al meer van af dan dat ik ooit op kan roken ;)

 

 

Hangt nu een Rhino phat 255m2 koolstoffilter boven. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee gast,

 

Zeuu die zijn flink gegroeit! Is het nog gelukt met de filter? Ik en Gjb hebben er nog maar een paar plantjes bij geknald

(cheese, trainwreck en arjan's ultra haze) je moet binnenkort maar een keer komen checken.

(of check ons kweekverslag :))

 

Laterz,

 

Spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo.

Zie ik daar verbrande/ verdorde bladeren?

Of ze staan te droog of je lamp hangt te laag..

Beter haal je de verdorde of verbrande bladeren weg... deze bladeren nemen toch geen licht meer op en zo verhoog je alleen de kans op schimmels en bladrot.

Keep them green !

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yooo.

Zie ik daar verbrande/ verdorde bladeren?

Of ze staan te droog of je lamp hangt te laag..

Beter haal je de verdorde of verbrande bladeren weg... deze bladeren nemen toch geen licht meer op en zo verhoog je alleen de kans op schimmels en bladrot.

Keep them green !

Thommy

 

ja ik was 2 daagjes niet thuis en de Early Girl had per ongeluk haar hoofd gestoten tegen de hps. bladeren zijn inmiddels weggehaald. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wietforummers. hoog tijd voor een update :D

ze staan vanaf dag 1 al op 12/12 en de bloei zit er nu zon 2 weekjes in.

 

1 van de NCC is dood gegaan helaas :D geen idee waardoor het kwam, die ncc had vanaf zaailing al problemen en heeft het niet gered helaas ;)

 

totaalplaatje nu

gallery_18885_9672_698126.jpg

gallery_18885_9672_196694.jpg

 

de early girl ( gaat de grootste opbrenger worden zoals het er nu op lijkt)

gallery_18885_9672_461371.jpg

 

Ik heb nu weinig tijd en dit is de 2de keer dat ik dit schrijf wegens fout in me browser ;) :D

morgen of overmorgen zal ik ze wel even uit hun hok halen en goed fotografere.

 

PS. is het in 2 weken in de bloei al te laat om over te potten?? of kan ik het beter laten staan zoals het nu is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoner!, je had ze al vanaf dag 1 in fatsoenlijke potten moeten zetten!!

huh!? treed ik nu in herhaling? ja!!! check mijn reply 3berichten terug!!!!

jonge,.. potten zijn zoooo belangrijk!!! je medium is alles! daar kweek je op, daar leeft je plant op!!!

zoveel mogenlijk wortel ruimte geven.. dit kan NOOIT kwaad!! al denk ik niet dat het nog een kwaliteids wietje word zou ik ze alsnog in fatsoenlijke LICHTDICHTE potten zetten..

 

geloof me nou maar, alle probleemen die je nu al hebt of gaat krijgen komt door je CRAPPY Medium..

doorzichtig plastic bakken half gevuld met aarde:S..

 

ik wil echt niet zeggen dat ik er veel verstand van heb, maar jij bent echt een prutser! ;)

op een positieve manier dan!! (ik ben ook heel eigenweis en heb alles ook via the "hard way" moeten leren.. dit betekend veel falen en daar je lering uit trekken;)..... )

 

het maakt me ook niet echt uit hoeveel ik oogst, het is toch voor eigen gebruik en ik trek er op deze manier toch al meer van af dan dat ik ooit op kan roken

 

:D als je zo door gaat is je hobby echt niet rendabel beer ben ik bang ;)

 

nou..Pruts ON!

greetz skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey skunkmonster! ;)

 

ja ik geef toe, ik pruts maar wat aan deze kweek ;) ik geef ze eigenlijk alleen water en voor de rest vind ik het gezegend.

betekent niet dat ik niet beter weet hoor, ik doe het ongetwijfeld slechter dan dat ik eigenlijk zou kunnen doen.(al ben ik er wel heillig van overtuigd dat Licht de allergrootste factor is, en dat de rest als medium,voeding,pot,ph etc veel minder meetelt)

toch vind ik de plantjes prachtig :D ze doen het heel goed als je na gaat hoe erg ik de dames mishandel op het moment.

maar ik denk dat ik alsnog wel met vingers in mijn neus mijn doel ga halen van 60+gram :D dat is genoeg om door te smoken zonder geld uit te geven in de shop. en in de tussentijd genoeg tijd voor een nieuwe (hopelijk veel betere) kweek.

gaat elke kweek weer een stukje beter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Vudew,

 

Hoe gaat het met de dames? Krijgen we binnenkort nog wat pica's van dikke kerstbomen te zien? ;)

 

Greetz,

 

Spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...