Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tjapado

Guerilla 2010

Recommended Posts

Ben net in de regen even naar mijn spot geweest om de ph waarde te meten. Deze kwam uit op een 6.8

 

Hier mee heb ik de ph waarde gemeten:

 

bild0002j.jpg

 

Zal wel niet de meest nauwkeurige ph meter zijn. Heb deze voor een 10tje bij de Tuindorado gehaald, heb ze op ebay gezien voor ongeveer een 4 euro.

 

Tjapado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je gemeten op verschillende dieptes ?

Heb je gemeten op verschillende stukjes in de omgeving ?

 

Ook gok ik dat regenwater ongeveer 6,3 is, als je dan oppervlakkig de grond meet - terwijl het regent (zoals je zei) - schat ik dat je je een hogere pH moment opname meet : als het tenminste zo is dat die naalddingen op wat zurige grond groeien. Ik heb geen verstand van grond waar naald dingen groeien ;p Alleen ietwat van wat zurige laagveengronden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 1 keer gemeten op een diepte van 18 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er nog mensen die last hebben van foto´s die te groot laden? bij mij zelf is dit wel het geval. heb de fotos al in een album gezet alleen helpt geloof ik niet echt hoe komt dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grond is zo arm als de pest.

 

En in koemestkorrel zit ook maar +/-3% voeding. Nihil dus. Leuk voor het bodemleven, maar voor de plant zit er niet veel in.

Ik hoop dat je kalk met een hoog magnesium gehalte hebt gekocht, anders (of misschien toch) moet er magnesiet bij.

Een paar kilo lava of basalt meel is goed voor de sporenelementen. (goed inwerken)

 

Straks hebben ze overal weer half organische (rozen, coniferen) mest te koop voor weinig. (Aldi, Lidl, Action)

De coniferen mest heeft extra Mg. , altijd goed. Wel goed inwerken, want op de grond doet het niets.

Nu hebben ze bij de Aldi gazon mest in grote dozen. (5-3-20 +3 Mg. -erg weinig stikstof voor gras- maar prima voor jou)

 

Omdat organische mest erg traag is, zou ik elke paar weken Nitrophoska Blauw (Welkoop) strooien. 12-10-18 kan ook, maar daar zitten geen sporen in.

De laatste maand alleen trippelsuper en patent kali. (Welkoop) Om ze af te harden, en de bloem aan te zetten.

 

Alaaf, Surt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag naar de spot geweest. Kreeg het onderweg nog met iemand aan de stok die liep te zeuren dat ik mijn hond vast moest doen. Heb nooit een touw bij mij mijn hond is poes lief.

 

Maar goed had thuis een zak gevuld met kalk en koemest korrels dezen over de plaats delict uitgestrooid. binnen kort gaten maken met zaai en stek en grond en de zaadjes toch maar recht streek´s de grond in. Geen zin om plantjes er heen te sjouwen omdat mijn spot niet zo super afgelegen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah op plaats delict :)

 

Maar beter ja! Hopen dat het 't wild wat er rondloopt overleefd.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij niet dat die het kalk op gaan eten als je dat bedoelt. Staat geen gras in de buurt alleen dennenbomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah op die fiets.

 

Dit is inderdaad een probleem waar ik tegen aanloop. Heb overwogen om flessen of gaas over mijn lowriders te doen. Maar aangezien mijn spot redelijk dicht bij een wandel pat ligt stap ik van dit plan af

 

Heb in de de buurt van mijn spot ook keutels van konijnen of iets dergelijks aangetroffen. Hopen dat er niet te veel wordt opgegeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de foto's in je album hebt geplaatst moet je de oude foto's verwijderen in je topic,

en dan de bb-code van de foto in je album kopiëren.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt logies en als veel werk :) Misschien dat ik dit op een verveel moment of iets dergelijks nog wel even doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...