Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hengel

zand opwaarderen?

Recommended Posts

weet iemand een goede manier om zand waar een paar keer mee gedraait is op te waarderen?

spoel nu na iedere oogst met enzymen.

Edited by hengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

duvelduvel over wie ben je zal hier toch niet over gepraat hoeven te worden of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hengel

 

Er is wel een sectie voor, dus stel je eigen gewoon even voor zoals verzocht is in je welkomsmail ;)

 

en je grond opwaarderen gaat heel goed met bio-supermix van Plagron

Ik upgrade m'n grond hier elke ronde mee, dit is ook de 3e ronde op dezelfde grond

Kijk anders even in mijn topic hoe ik het heb gedaan..

 

en zoals duvelduvel al zegt, even de zoekfuntie gebruiken..

potgrond hergebruiken

ideale grondmix maken

opwaarderen van grond

etc..

 

Succes ermee..

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus stel je eigen gewoon even voor zoals verzocht is in je welkomsmail ;)

En 2 pm's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond opwaarderen zus, grond opwaarderen zo.

Maar Hengel heeft het over zand opwaarderen

 

Ik heb nog nooit iemand gehoord die kweekt op zand. ;)

 

Lijkt mij te dicht en het houdt geen voedingsstoffen vast volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken op zand is zo gek nog niet hoor ;) heel erg veel tuinders doen dit met verschllende gewassen.heb een keer boomen gezien van 260hoog en heel erg breed.heb er foto,s van zet ze er vanavond wel op.zand bevat geen voeding is ook niet nodig kijk maar naar een hydro kweek.wel stoomen de tuinders hun zand om ziektes tegen te gaan.gewoon wat boeren verstand en losse pkn korrels en je kijkt je ogen uit.ook het geven van bladvoeding zorgt ervoor dat een ervaren tuinder makkelijk een kilo per plant trekt in een kas.is geen gelul is gewoon hun beroep.en dat zie je als ze aan het hobbyen zijn in hun kas. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand bevat veel SI (silicium) goed voor celversterking.

Ik verwacht dat kweken met zand als hydro substraat geen succes zal zijn met cannabis.

Als het wel zo is ga ik dit jaar een buitenkweekje doen in de kennermeduinen. ;)

 

Laatst werd er gepraat over zeewater als voeding.

 

ZAND+ZEEWATER=strand

 

We gaan dus op de vloedlijn kweken??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat volgens mij wel redelijk goed op zand,en dan zou ik hier een mooie foto plaatsen. ;) ben al een half uur bezig en het lukt me nog niet kijk anders effe in me album daar staat ie wel dat ging ook best snel ;) maar de rest zou er haast stress van krijgen.als ik geen lekkere bubbelgum hier had dat dan weer wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) begrijp geen kloot van je reply. ;)

Beetje Kierewiet?? :D

Rustig aan met de groene pretsigaret als ik het zo zie :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een beste struik.

Je hebt je album alleen op prive staan dus is hij niet zichtbaar voor leden.

Foto's plaatsen doe je ZO

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat volgens mij wel redelijk goed op zand,en dan zou ik hier een mooie foto plaatsen. ;) ben al een half uur bezig en het lukt me nog niet kijk anders effe in me album daar staat ie wel dat ging ook best snel ;) maar de rest zou er haast stress van krijgen.als ik geen lekkere bubbelgum hier had dat dan weer wel!
gallery_3392_9641_686814.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes, enkel op wit zand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nu doc haha,gaat volgens mij best wel goed zonder duure grond.bij het water geven geef je eerst de helft zonder voeding dan daarnaa de andere helft met voeding.kan gewoon met een tuinslang en een gieter.een mooie groote kas en een goede zomer is wel nodig natuurlijk.de losse p k n korrels gooi je in de gieter en gaan.als de plant ze eerste bruine haaren laat zien dan kan je over stappen op pk13 14 omdat dit goed werkt en ook nog eens niet zo duur is.voor een binnenkweek is dit niet echt geschikt omdat de zandlaag in een kas zoals deze wel een paar meter dik is.dit werkt zo goed dat de plant tot het oogsten groen blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik denk net als dok nog steeds niet het gat te zien waar de plant in staat.. door de nette afwerking met het schuttinkje ;) Maargoed op zand kweken moet best kunne maar je zult met voeding en met regelmaat moeten bewateren.. zand ligt immers onder stoeptegels zodat het vocht snel weg kan.. daarnaast is zand arm aan voeding en leven dus dat zul je moeten introduceren en in stand moeten houden. Tis wat dat betreft net zoiets als op steen wol kweken, maar dan met een slechtere structuur en water vasthoudend vermogen ;)

 

Goed ik zal het zand even uit mn schoenen gooien...

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...