Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HighLife

2010- Alles in volle gang- Op naar die Top oogst ;)

Recommended Posts

Gewoon met de zaadjes op de spot nog en zadenkweek doen en daarna ongeveer 1000 tot 500 auto's zaaien :verrygood Lijkt me een supermooi zicht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk...

en ze al in de grond stoppen waar je ze volgend jaar wilt zien opkomen... :D :)

 

Heb hier ook wat ADH47 liggen... ik ga meteen een dametje bevruchten volgend outdoor seizoen en de rest wat lekkere wierie vanafhalen, ben benieuwd... :verrygood

 

Groeten,

Bioman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in theorie zal het een lekkere vroege oogst betekenen nog ver voordat mijn ''gewone kweek'' klaar zal zijn..slappezever flikte het ook dit jaar al was dat geen guerilla move.lijkt mij toch wel fijn om de eerste verse wierie eind juli al binnen te hebben...lekkere verse rokert voordat ik ga slachten met de feitelijke tuinen :verrygood

maar dan zou ik er inderdaad minstens 1000 moeten zaaien om tot een vruchtbaar resultaat te komen.

en ik denk dat het een slagveld wordt om op tijd alle mannen eruit te krijgen.daarnaast blijven ze ook veel dichter bij de grond en dat is niet zo best met brandnetels en distels die dan al zowat twee meter zullen zijn.

mwha..die adh47 is wel een highly quality wietje die eigenlijk best wel de moeite waard is om dusdanig es in te zetten op locatie.

ik heb stiekem bij zeiksnor es in de tuin meegekeken en dat zag er toch eigenlijk best wel heftig uit.

maar het lijkt mij echt een bult extra werk om het soort er grootschalig bij in te zetten.

ondanks dat ik dit jaar wel redelijk alles onder controle had met dat deense geweld...ik kan het voor mezelf niet verzinnen,laat staan pasklaar een plan smeden waar deze auto's tussen passen in mijn algehele planningen voor 2011.

kut....want ik wil er wel heel graag es serieus mee gaan stoeien om te zien wat ze kunnen in het wild..

 

grtzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga volgend jaar lekker experimenteren met die AF'jes in het wild :verrygood geen ganse velden ofzo, maar gewoon op veel plaatsen er een stuk of 3-4 zig zag door elkaar zetten, als ze niet te groot worden vallen ze helemaal niet op, zo heel hard geuren ze niet en hier in Belgie weten toch slechts een paar mensen hoe zo'n wietplant eruit ziet :)

 

Kijken hoe geschikt sommige spots zijn en voor de fun natuurlijk... niet zo heel groots, maar ik blow toch niet veel dus alles wat er af komt is extra... :) en als je al erg vroeg wilt oogsten kan je ook gewoon een paar stekken van vroege Deentjes medio maart buiten zetten zoals Carpie deed (zie zijn verslagje) die beginnen dan meteen te bloeien, maar dan ben je ook weer eens binnen bezig met moeders enzo... (waar ikzelf dus geen mogelijkheid tot heb)

 

Voor een urban guerilla lijken die AF'jes me wel erg handig... En als indo die ADH'tjes al potent vind dan moet dat zo ook wel zijn denk ik :D

 

Groeten,

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bio,

nooit geen stekken inzetten op je spot!!

daar komen alleen maar teleurstellingen van!!zekers met deense soortjes..

zaailingen en anders niet,trust me,i know so!!ook carpie kan hier nu over meepraten.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als je al erg vroeg wilt oogsten kan je ook gewoon een paar stekken van vroege Deentjes medio maart buiten zetten zoals Carpie deed (zie zijn verslagje) die beginnen dan meteen te bloeien, maar dan ben je ook weer eens binnen bezig met moeders enzo... (waar ikzelf dus geen mogelijkheid tot heb)

 

 

@bioman: ik heb geen deense stekjes medio maart buiten gezet....wel rond 1 mei...de meeste gingen bloeien behalve de ndb.

WEL heb ik die 3 afgekeurde DF moedertjes buiten gezet eind maart voor de fun...das niks geworden..

 

toevallig had ik ook me oog laten vallen op die auto's( 3weken groei+8weken bloei)...omdat ik een spot heb met vals licht...

En die plek is safe gebleken in 2010 is natuurlijk "zonde" om niet te gebruiken.

maar idd...autos blijven laag dus tis veel werk om de begroeing laag te houden rondom.

mja hoe dat te doen.... :verrygood ?

ik denk aan 2 literrozenpotten tripple inzaaien en binnen voorgroeien vanaf week 2 in april en dan 2/3 weken later naar buiten....

 

en dit totaal 3x doen...

 

in een 240x120 tent gaan dan 128 potten (a 2 liter) x 3keer = 384x3zaden= 1152 zaden nodig...en een laatste charge evt meteen in de volle grond zaaien...optie

 

tja.. wel erg veel gesleep met die potten met planten dus.. :D

mja je kan dan idd wel oogsten van begin juli tot begin aug...en daarna aan je denen beginnen..

 

zet je ze dus op 50 cm dan heb je een veldje nodig van zeg.. 10x10 meter...

mja...nog maar eens goed over denken... :)

@highlife: hoever ga je je ak's uitelkaar zetten op de spot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indo:

Ik was ook helemaal niet van plan om stekken te planten hoor... die mogelijkheid heb ik trouwens ook niet om ze zelf te maken, en ik ken geen stekkeboer hier in ons Belgenlandje :D

 

@Carpie:

 

Sorry, ik heb het ook niet opgezocht... daar was ik even te lui voor dus heb ik maar op me geheugen vertrouwd, en mijn geheugen is dus blijkbaar NIET te vertrouwen :lol:

 

en 3 rondes ga ik ook niet doen hoor... dat lijkt me ook niet aan te raden op Guerilla, 3 rondes op ééndezelfde spot :) telkens weer heen en weer met die potten enzo... en je zal dan ook wel een spoor nalaten vrees ik... neenee, voor mij maar 1, maximaal 2 rondes met AFj'es op dezelfde spot :)

 

En een veldje ga ik ook helemaal niet aanleggen hoor, op verschillende plekjes 3-4 planten droppen :) Laat staan 1152 :) da's wel wat teveel voor mijn eerste Guerilla denk ik :P

 

Ik weet niet als dat tegen mij bedoeld was hoor... maar het staat wel onder '@Bioman:'

 

 

Ik ga zaterdag nog wat plantgaten maken... nog iemand tips ofzo ? Ik ga ze gewoon A la DameBlanche maken :D

 

@HighLife:

Als het stoort dat we hier over die dingen discucieren laat het dan even weten hé ;)

 

Groeten,

BioMan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee vrienden van het goede leven ,,

 

Een boeiende en interessante ''discussie'' is opgang gekomen zie ik :P

Wat betreft de Auto's volgend jaar. Wij gaan niet 3 rondes houden.. hooguit 2.. De Denen staan bij ons in de grootste belangstelling en daar willen we zo goed als kan onze energie aan besteden. Daarnaast is alles mooi meegenomen en mooi als Back-Up

 

Hoe gaan wij het doen? We hebben een mooi aantal roottrainers die we gaan gebruiken om de Denen en andere zaden in voor te laten groeien. Dit (wat Carpe zegt, zo rond de 2e a 3e week April/ afhankelijk van de weersverwachtingen) Ook moet er rekening gehouden worden met de nieuwe maan ofcourse..

 

Het plan is om een mooie ''kas'' te maken Een beetje Indo-stylo :D Haha. Da's perfect. Hierin laten we onze nieuwe strijders hun eerste weken in opgroeien. We hopen dan al een groot deel van de mannen weg te kunnen halen, en hopelijk ook al veel vrouwen te kunnen spotten :verrygood

Zo kunnen we ook misschien 1 of 2.. vrouwen- veldjes zetten.

Misschien, maar dat zien we op het moment zelf wel, en hoe het uitkomt maar; leggen we (over de planten die nog geen geslacht laten zien) vijver folie voor 30 uur max. Om zo al veel vrouwen te kunnen spotten...

 

Zodra dan alle planten uitgezet zijn, gaan we de roottrainers gebruiken voor de Auto's. Hier doen we dan weer hetzelfde, Ze zullen na een week of 3/4 wel geslacht laten zien...

We willen niet op de spot zelf alle mannen weg halen.. Da's geen doen (lijkt me). Niet met grotere aantallen.

Dus bij een genoeg aantal vrouwen zullen ze worden uitgezet op de spot met zo'n 25 cm tussen elk plantje/ geen kale plekken! Da's zonde :) !

En als we na het uitzetten dan nog tijd en zaden overhouden zullen we zelfs dan de lege roottrainers weer opvullen met nieuw groen!

 

 

@ Indo 1

ADH47 ken ik verder niet.., Maar als ik kijk naar Auto-ak, en sommige lowriders.., de Wiet is zeer oké! :) 'T heb zeker potentie

Echt beter dat je nog een wijffie hebt kunnen pakken voor het nageslacht!

En op de manier die wij graag willen hanteren, zul je niet vaker naar je spot hoeven.. sterker nog, minder zelfs ;) ''Thuis''/ bij vrienden houden we genoeg over ter indicatie om zo je oogst moment te kunnen vaststellen.

En om veel nieuwe kogels mee te produceren. :)

2

Klopt man, het is moeilijk om het tussen de bedrijven door allemaal in te plannen. Zodat je echte knal velden er niet onder zullen lijden.

Ik denk dat onze manier wel aardig zal gaan uitpakken.. blijven kiemen, blijven uitzetten tot je er bij neervalt. Dit goed combineren en proberen. Loop je ergens vast., kom je het jaar erop weer verder dan waar je gebleven was.. De aanhouder wint.

Hoe ging 'die' ook alweer ... :D

Ik- Kan- Niet ligt op het kerkof, Ik- Wil- Niet ligt er naast

 

@panjaabie

WEG die twijfels joh ! gewoon doen

 

@Dr. G

Me to man :)! en het is zeker mogelijk met de goede aanpak!

 

@ Bio*1

Ze van te voren in de grond stoppen.. in de winter? Lijkt me geen goed plan ..

Dametjes bevruchten is altijd goed ;)

2

O, je gaat er een klein aantal bij elkaar zetten.. dan is het sowieso geen probleem ;)... Het gaat mij meer om honderden+ bij elkaar te zetten.. Dan kan het ook ''echt uit'' naast onze planning.

3

Opwaarderen A La Dame Blanche, dan zit je altijd safe toch ;) En meten is weten heh :D

 

Wat betreft met stekken werken. Inderdaad- Di's een dikke vette DON'T DO ! Niet aan beginnen man ;)

Ook niet in de kast voorkweken.. Ik heb me goed verdiept en van veel kanten reactie's gehad. De plusjes en de minnetjes naast elkaar gehouden.. Neehjj ;) niet doen gewoon.

 

 

@ De Carp ^^

Jij hebt je spot dus al zeker gesteld :lol: toppie man.

Ja, de aanpak qua ruimte tussen de planten, aantal zaadjes in 1 pot en de aanpak van onkruid hangt af van je gereedschap/ grote potten etc..., je spot en je ervaring die je tot nu toe hebt met andere spots. Ook de beschikbaarheid naar je spot zal van groot belang zijn..

Veel dingen kunnen van cruciaal belang zijn. @ iedereen- BlIJF OVERWEGEN

 

Ik ga ze niet 50 cm uit elkaar zetten. Maar jij hebt ook 3 bij elkaar dus.. als je het zo bekijkt heb jij 9 bij 9 bij 9 staan op1 m2. +- 25 Komt bijna op hetzelfde neer als bij ons. Al zul jij de mannen er nog wel uit moeten vissen op die manier...

10 bij 10 meter zijn dan leuke veldjes ... ;)

 

 

Wat betreft het zadenkweekje wat hier loopt..Ze staan nog.., En de eerste 50 goede Lowberry zaden zijn binnen!

Hierover snel een update ;)

 

 

Greets Mensen ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee allemaal :verrygood

 

Wat een abrupt einde aan de discussie ? :) ! zijn er geen op- of- aanmerkingen meer?

 

Ik heb nog even een paar foto's geschoten van de nog lopende autoflower zadenkweek met Big Devil en Auto Ak. De lowberry's zijn inmiddels omgegaan. Hiervan ga ik de zaden nog even tellen...

 

Als je goed kijkt zie je (Cannabis For All), dat de Fan leaves onderin nog 5 vingers hebben. Maar bovenin overgaan op 3 vingers... ? Bij alle zij-takjes zitten ook 3 vingers?

Er zit zeker enige stress in dit soortje...Gelukkig geen ballen gezien! :)

gallery_19927_8338_1448584.jpg

 

gallery_19927_8338_2916675.jpg

 

gallery_19927_8338_3674870.jpg

 

Deze heeft nog 5, je ziet alleen maar 4...

gallery_19927_8338_4054070.jpg

 

Het kleinste plantje ooit :D

gallery_19927_8338_1244221.jpg

 

gallery_19927_8338_3074814.jpg

 

De Auto-Ak nog..

gallery_19927_8338_1774592.jpg

 

gallery_19927_8338_6307.jpg

 

Andere (hele kleine) Auto Ak

gallery_19927_8338_1290555.jpg

 

gallery_19927_8338_663379.jpg

 

Ze gaan vandaag of morgen om. Ze staan ook al vanaf 15 juli..= bijna 4 maand...

 

Als ze echt zo klein blijven volgend jaar.. kunnen er wel 100 op 1 m2 :lol:

 

 

Tot laters,

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij gooit ze al om?

wow .. ik zal wel ff close up van mijne maken want dan begin in ook twijfels te krijgeN :)

 

joune zitten trouwens lekker in de hoogte! :verrygood mijne echt klein meer in breedte, wat een verschil :D

bij mijn planten heeft maar 1 plant 5 vingers de andere gewoon alles 3! zeer vreemd

en hoeveel big devils heb je dan precies?

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze van te voren in de grond stoppen.. in de winter? Lijkt me geen goed plan ..

:verrygood

 

Was dan ook sarcastisch bedoeld :D ... :)

 

Groeten,

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey highlife,

 

tering kerel,wat zal jij het druk krijgen het komend jaar met het uitvoeren van je plannen.

toch ben ik hier wel wat door gekietelt en overweeg het toch ook sterk om er een veldje auto's bij te zetten...baat het niet dan schaadt het niet..

ik heb zelf totaal geen verdere ervaringen met auto's.

maar de ADH47 zaden die ik heb getest voor eigen impressie afgelopen zomer in buurmans tuin....well...die hebben bij mij een behoorlijke impressie achtergelaten :verrygood

deze planten werden toch echt gemiddelt een halve meter hoog en doorsnee,wietje zelf compleet wit uitgeslagen en hard genoeg om iemand nokkie mee te meppen!

ik heb er ook geen grammetje van verkocht maar alles zelf opgepaft en vindt het eigenlijk zwaar klote dat ik niet meer heb!!knetterstonedeshit!!

tjek het topicje van zeiksnor maar eens om te zien hoe vet deze zijn.

het enige wat mij tegenhoudt om deze grootschalig in te zetten is omdat ik alle plannen al rond heb voor komend jaar op eentje na :smoke .

en als dat laatste plan kortgesloten gaat worden dan heb ik absoluut geen tijd en ruimte om deze erbij te doen..

ik ben echt heel benieuwd of jou planning in de praktijk is uit te voeren.

ik denk dat ik er komend jaar maar es een honderd bij buurman drop en vervolgens gespannen je topic hierover ga volgen..

dr is natuurlijk ook nog 2012 he? ;) ;)

tegen die tijd heb ik vast ook wel wat meer ADH47 kogeltjes om mee los te gaan hier in de polders.

veel succes met het uitpielen van je kogeltjes :tu

 

grtzz,indoflow

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bezig!

Ik wil het precies het zelfde aanpakken volgend jaar als jou, het werk valt dan wel mee eigenlijk. alles is dan lekker goed verdeeld kwa oogst tijden

Die autoflowers zijn ook erg vroeg klaar.. misschien wel vroeg genoeg om goed buiten op de spot zelf te kunnen drogen? dat zou natuurlijk lekker makkelijk zijn. of is de luchtvochtigheid in de zomer maandjes toch te hoog om dat spul goed te kunnen drogen?

 

Die autotjes vind ik er trouwens wel heel erg klein uitzien, ik dacht altijd dat aktje wel redelijk groot was?

 

het is moeilijk om het tussen de bedrijven door allemaal in te plannen.

 

hmm niet in context maar ik heb al wat mooie spots tussen bedrijven door gespot :smoke

 

@ indo in buurmans tuin :verrygood ?

 

 

Cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites
.. misschien wel vroeg genoeg om goed buiten op de spot zelf te kunnen drogen? dat zou natuurlijk lekker makkelijk zijn. of is de luchtvochtigheid in de zomer maandjes toch te hoog om dat spul goed te kunnen drogen?

 

drogen doe je: in donker, droog en koel ( optimaal = 17 graden, donker en 30% lv)

 

warmte en licht breken THC af... :verrygood

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Drogen

 

en snacht heb je vaak dauw in de zomer... das dus 100% lv... :smoke

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja dauw ja.. maar dat is alleen dicht bij de grond, stel je hang ze in een boom ( een beetje een dichte boom of naaldboom waar weinig licht doorheen komt maar die evengoed stokdroog is) wellicht kan je dan nog wat licht tegen houden met een strategies opgehangen doek/deken die niet erg opvalt tussen dat groen en met strategies bedoel ik zo dat het niet de wind tegen houd of de droogplek vochtig maakt.

 

beetje boompje klimmen ben ik goed in dus voor mij zal het niet zo'n gedoe zijn, ik denk dat ik het wel ga proberen/tresten als er een goede boom in de buurt is. Als het een beetje werkt dan bespaardt dat zo'n enorm veel tijd en risico. Hoe heb jij dat drogen eigenlijk aangepakt carpe? want dat is eigenlijk waar ik volgend jaar het meeste last van ga krijgen.

 

 

cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dauw is niet alleen bij de grond...

 

tja kheb weleens fotos gezien van omgekeerde tonnen die in de boomgehesen werden met touw...mja...je hoort mij niet zeggen dat het succesvol was... :verrygood

 

 

ik heb gewoon een donkere droogruimte met filter en afzuiger... de ruimte kan evt. bijverwarmd worden, dus 24/7 klimaat / lv te regelen...eventueel had ik er nog een lucht droger bijgezet...maar dat was niet nodig.

 

buiten knippen en drogen is voor mij geen enkele optie die ik overweeg/overwogen heb...niet haalbaar in tijd om met de hand ;) te knippen en risko op verrotten van je oogst ;) .....en het stelen van je oogst... :tu

 

ik snap ook niet wat jij bedoelt met besparen van tijd en risico :smoke ?

 

heb je geen droogruimte dan zou ik eerder gaan watercuren als buiten drogen op guerilla...maar daar is wel info over tevinden hier op wf dacht ik..

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watercuren is nog eens een goed idee voor mij aangezien ik het allemaal stealth moet houden bij me guerilla... dat ga ik zeker eens proberen volgend jaar :smoke

 

Groeten,

BioMan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai :verrygood

 

 

@ Cannabis for all

Ze staan nog steeds..;) Sta ik daar weer bij mijn plantjes met de schaar in de hand.. ''Ja ze kunnen wel om'' Ja.. ..uhhu..

Maar uiteindelijk loop ik dan toch weer weg met de gedachte.. Ahhh 1 dagje extra is wel mooi :tu

Ik heb 2 Big devils.. En zo hoog zijn ze niet hoor.., die grote is een 65cm? En die HELE kleine (Small Devil) is misschien 5 cm hahaha

 

@ Bio.. Oke.. ;)

 

@ Tha Indow.,

'T word zeker zweten en zwoegen volgend jaar! En wat heb ik zin in die drukte zeg ! :smoke Het kan me niet snel genoeg beginnen allemaal.

Wat betreft die Auto's: Het is echt harde wiet ja! Zeker met binnen te vergelijken.

Nooit geschoten is altijd mis. En er valt in de guerilla topics hier op het forum niet veel/ niks te vinden over mooie aantallen in de natuur. Dus dat wordt hoog tijd :P

Ik heb anders nog wel wat Auto Ak & Big Devil zaad voor je liggen?

O en nog even een vraag.. 't houdt me flink bezig.

Is: We gaan in roottrainers voorgroeien, de grootte. Daar kunnen ze wel een weekje of 8 in staan om lekker aan te sterken. Na hoeveel tijd denk je dat de Gemiddelde 'Deen' zijn of haar geslacht laat zien? Want het zou wát mooi zijn als we dit kunnen zien.

 

Zo terug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai :smoke

 

 

@ Cannabis for all

Ze staan nog steeds..:P Sta ik daar weer bij mijn plantjes met de schaar in de hand.. ''Ja ze kunnen wel om'' Ja.. ..uhhu..

Maar uiteindelijk loop ik dan toch weer weg met de gedachte.. Ahhh 1 dagje extra is wel mooi :D

Ik heb 2 Big devils.. En zo hoog zijn ze niet hoor.., die grote is een 65cm? En die HELE kleine (Small Devil) is misschien 5 cm hahaha

 

@ Bio.. Oke.. ;)

 

@ Tha Indow.,

'T word zeker zweten en zwoegen volgend jaar! En wat heb ik zin in die drukte zeg ! ;) Het kan me niet snel genoeg beginnen allemaal.

Wat betreft die Auto's: Het is echt harde wiet ja! Zeker met binnen te vergelijken.

Nooit geschoten is altijd mis. En er valt in de guerilla topics hier op het forum niet veel/ niks te vinden over mooie aantallen in de natuur. Dus dat wordt hoog tijd :nerd

Ik heb anders nog wel wat Auto Ak & Big Devil zaad voor je liggen?

O en nog even een vraag.. 't houdt me flink bezig.

Is: We gaan in roottrainers voorgroeien, de grootte. Daar kunnen ze wel een weekje of 8 in staan om lekker aan te sterken. Na hoeveel tijd denk je dat de Gemiddelde 'Deen' zijn of haar geslacht laat zien? Want het zou wát mooi zijn als we dit kunnen zien :verrygood .

 

 

@'Allo 'Allo

Dat buiten drogen zou ik ook maar uit je hoofd laten. Beter zoek je dan nog een verlaten tuinhuisje o.i.d..? Buiten is buiten en da's niet constant goed. Een afrader :tu

 

@ Bio.

Ga ik volgend jaar ook proberen ! :wOOt

 

 

Later Boys :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@highlife,

 

denen laten gemiddelt op de vijfde internode geslacht zien..mannen ietsie sneller dan de vrouwen.

mannen zijn dikwijls ook iets groter dan de vrouwen,alleen daarop zou een geoefent oog al geslacht kunnen bepalen als je die vijfde internode niet wilt afwachten.

maar goed..ik heb niet zoveel ervaring met die roottrainers en weet dan ook niet of het zaailingetje zorgeloos,vrij en blij kan groeien tot de vijfde internode..

vuistregel bij mij is dat als de wortel de onderkant raakt van of de cel of anders potje gaat ie eruit en direct de volle grond in!(als ik al wat voorgroei in een alternatief medium)

en als ik jou was zou ik dat voorgroeien dan(gezien de hoeveelheden)lekker op de spot gaan doen en er een paar in eigen tuin op dezelfde manier zodat je een indicatie hebt hoe het op je spot vergaat zonder het te hoeven tjekken...dat scheelt je zo wellicht een paar onnodige bezoekjes :verrygood

cheers mate!

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Met tijd en risico bedoel ik de tijd die je neem om het te vervoeren, en met risico bedoel ik die enorme luft die eraf komt die sommige mensen niet zo fijn vinden! Maar zo'n filter zou dus alle wiet lucht eruit moeten filteren?

 

 

Ben nu ook wat tabak aan het drogen onder een soort van afdak, bij tabak is het juist de bedoeling om het heel langzaam onder vochtige omstandigheden te drogen zodat al het groen compleet uit de bladeren verdwijnt. het bladgroen en stikstof geloof ik moet dus omgezet worden naar ehmm suikers of zetmeel ofzo. dit is voor de smaak aangezien groen blad echt niet te roken is. Het lijkt me dat het bij wiet niet veel anders is.

Stel dat ik een afdakkie, of boomhut ofzoiets maak bij een guarilla spot. en ervoor zorg dat het genoeg open is en genoeg natuurlijke ventilatie doorheen waait, dan zou dat toch moeten lukken?

Uiteraard blijft het probleem van licht, ik vraag me trouwens af hoeveel licht hoeveel invloed heeft over welke tijdseenheid, heeft iemand daar indicaties van?

 

 

Cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad...

zou tabak goed kunnen drogen in een goed geventileerde serre denk je ? :P

 

Maar wiet ? Droog en donker drogen denk ik... weet je wat, probeer het eens volgend jaar... maar naar mijn weten gaat je wiet dan rotten en zoals Carpe al zegt breekt licht THC af, en bij tabak droog je de bladeren, bij wiet de toppen, dus ik weet het nier hoor :)

 

Groeten,

BioMan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft het drogen van tabak,

 

Tijdens het groeiproces worden de planten getopt, de bloemen worden eruit gesneden, waardoor alle voedingsstoffen aan de bladeren ten goede komen. Omdat niet alle bladeren tegelijk rijp zijn, worden ze een voor een geplukt. De bladeren moeten na het oogsten drogen, dat wordt op 3 verschillende manieren gedaan : in de zon liggend, in ovens of onder een afdakje hangend.

 

Het drogen duurt ongeveer 3 à 4 weken.

 

De tabaksbladeren worden nu gebundeld en op een stapel gelegd. Hierdoor gaat de tabak broeien (fermenteren). Dat duurt ongeveer 10 weken. De tabak die dan is ontstaan is vaak een beetje bitter. Om de smaak te verbeteren worden verschillende tabakssoorten met elkaar gemengd en worden er naargelang de toepassing allerlei geur- en smaakverbeteraars aan toegevoegd. Voorbeelden hiervan zijn: suikerstroop, honing, chocolade, pepermunt, enzovoorts. Als dat gebeurd is worden de tabaksbladeren gesorteerd op kwaliteit, grootte, dikte en kleur. In de sigarettenfabriek wordt de tabak in het papier gerold.

 

Bron: tabak drogen

 

 

@ FlowingIndo

Beter beter!! Dan kunnen we sowieso een groot deel (het grootste deel) wel identificeren voor uitzetting ! :verrygood Ideaal :P

Thanks For Reply

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje..

ik heb nog nooit eerder geoogst, maar bij mij zitten er helemaal geen dikke brokken aan de planten.

kun je ze dan wel eens oogsten? of gebruiken?

 

grtz cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...