Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

4 x WW & 4 x NDB onder 150W Tneon

Recommended Posts

Meer foto's posten :)

 

Maar je gaat dus overdag de lamp laten branden? Komt dat goed met je temp? Zelf heb ik de timer van 7 tot 7 staan, ik ken alleen nog niks meten qua temp :)

 

Over de Blumat kan ik je niet veel vertellen, er staat geloof ik wel een handleiding op de site zelf.

 

We zien je pica's op 12/12 tegemoet ;)

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej guys!

Hier ff wat foto's for the fun! :) ( misschien dat er dan meer mensen reageren?? ;) )

 

WW Lekkere korte internodes

gallery_11089_8950_36483.jpg

 

WW , De plant van de korte internodes

gallery_11089_8950_55574.jpg

 

Links NDB Rechts WW

gallery_11089_8950_389072.jpg

 

NDB Beduidend langere internodes dan de WW

gallery_11089_8950_91632.jpg

 

NDB,

gallery_11089_8950_219980.jpg

 

PP, begint nu ook lekker op te schieten,

gallery_11089_8950_291274.jpg

 

NDB voorbloei met harige benen :) Zelfs al bruine haren...

gallery_11089_8950_207323.jpg

 

Overzichtje!

gallery_11089_8950_415118.jpg

 

Moet zeggen dat ik mijn scrognetje wel redelijk hoog heb hangen. Ongeveer 35 cm vanaf de stam.

Vanaf vandaag krijgen de dames nog maar 12 uur licht en 12 uur donker... Denk dat ik het netje nog wel vol ga krijgen aangezien ze altijd nog wel 2 a 3 weken doorgroeien na overschakeling 12/12.

 

Vanaf het eerste moment dat de bloei echt goed te zien is bij alle dames ga ik beginnen met het toevoegen van Alga bloei volgens het gewone schema.

 

Dit was hem weer voor vandaag!

Alle reactie of tips zijn welkom!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thommy,

 

Looking good mate! Ik moet zeggen dat je WW echt een hele mooie compacte plant is en ik wil nu al voorspellen dat deze het meeste gaat opleveren :)

 

Hoeveel watt heb je nu in totaal hangen? Iets van 190 toch? En heb je de bloeilampen al in je armatuur geprikt of wacht je daar nog een paar dagen mee?

 

We blijven je volgen hoor, maar volgens mij zijn veel micro-kijkers een beetje stiekeme gluurders ;)

 

Keep m green :)

Jaymaestro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jay!

Thnx man!

Haha ja volgens mij hebben we idd te maken met stiekeme gluurders :)

Die WW is idd super compact maar ze mag van mij wel wat gaan strekken..

Heb haar een beetje verhoogd omdat ze anders wel heel veel kleiner was dan de rest...

Ik heb er nu in totaal 2x18 W spaarlampjes en 2x75 W Tneon boven hangen..In totaal dus 186 Wat.

Wat de bloeilampen betreft die laat ik nog even achterwegen.. Dit om strekken te voorkomen.. Aangezien ik er al 2 x warm white kleur 827 hangt en ze hierdoor best de lucht in schieten hou ik de groeilampen er nog een weekje of 2 in denk ik..

Wat de spaarlampjes betreft is dit ff een tijdelijke oplossing.. Er vielen een beetje gaten in me hokje waar weinig licht kwam..

Als het goed is hangt er binnenkort Nog 2 x 55 w Tneon bij...

GReets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vroeg me af of dit een compleet setje is...

http://www.blumat.nl/internet/Webshop/2021...probeerset.aspx

Loop iedere x te kloten met water geven en nattigheid enzo lol.gif

Hoe werkt dit?? sluit je dit aan op een vat of grote emmer of iets?

Heb al een beetje research gedaan maar kom iedere x uit bij onderdelen dry.gif

 

Is een complete set idd

Heb hem zelf ook eens aangeschaft en werkt idd met een vat wat je iets hoger als je potten zet

Dikke week afstellen en je hebt er weinig omkijken meer naar

Soms gaan de slangetjes wat dicht zitten door de voeding

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej guesswho?

Thnx man heb hem al besteld.. Hoop dat hij overmorgen binnen is :)

Heb vernomen dat als je slangetjes dicht gaan zitten je het ff moet doorspoelen met een sopje '' waar je wasmachine langer van mee gaat ;) you Know you Know aha? Werkt prima hoorde ik)

Hoe staat het eigenlijk met de amnesiatjes?

Al mee begonnen ?

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die liggen in de kluis!

Wachtend op gebruik

Nu kwam er weer hericules tussendoor :)

 

Ik spoelde eens per week even door met wat schoon water

Wel goed opletten waarop je pijltje staat

Anders blijf je aan het afstellen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

ik ben niet blij geworden met de Blumats.

Ik had het regelmatig dat mijn tank leegliep.

De Blumaten zijn niet geschikt voor organische voeding.

Hierdoor slibben zij dicht, en je hebt in een pot een overstroming.

Omdat The Clown vroeger met Metrop bezig was, heb ik de hele lading aan hem op gestuurd.

Ik ga deze dingen nooit meer gebruiken!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Torsti.

Hmm ok naja ik heb hem al besteld dus ik ga het iig proberen!

Ik gebruik alleen biologische voeding voor de bloei en ph min uiteraard.. gaat het hierdoor dichtslibben?

Hoorde dat als je het af en toe schoonmaakt met een sopje ''waar je wasmachine langer van meegaat'' dit wel te verhelpen is..

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy,

misschien heb je geluk!

Ik had alleen maar pech en ik ben blij, dat ik deze dingen niet meer gebruik.

Met organische voeding verwacht ik, dat jij problemen krijgt, helaas.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommy ;)

 

lekkere soortjes heb je staan ben zelf ook wel gek op WW en NDB heb ik op moment ook liggen die gooi ik eind mei naar buiten dat soortje is mij nog onbekend zal mij benieuwen :)

Ik hoop voor zaterdag je Tneon in huis te hebben je hoort van me als ik hem in huis heb :)

 

Mvg Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer uitstekend :)!

 

Doe zo verder!

 

Ik kan niet wachten om mijn schatje te verzorgen tot haar dood als ik dit zie.Die 150W Tneon zal een uitstekende keus geweest zijn ;) ben blij dat ik het gedaan heb, en nogmaals bedankt voor de tips en adviezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommy!

 

Tijdje geleden he haha ;) Nog steeds aan het genieten van je skunk?

Je plantjes staan er weer lekker gezond bij.. Had ook niet anders verwacht :)

 

Werk je nog steeds met die plieger fan? Heb je die verticaal of horizontaal hangen, en maakt hij veel

lawaai?

 

Ben benieuwd hoe je het blumat systeem vind. Heb bij een kennis ook gezien dat het met Bio voeding niet echt wil werken.

Daarom heb ik er toen ook van afgezien... Maar het is toch wel heel handig :)

Misschien toch een kans geven want voor de prijs hoef je het niet te laten.

 

RDV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Guys!

Thnx voor de comment!

 

@ Torsti,

Nouja het is maar ff afwachten dan... Voor die prijs kon ik het ook niet laten liggen :)

Anders is het altijd handig voor de 1e 3a 4 weken voorgroei omdat ik dan geen voeding toevoeg..

 

 

@ Spikey,

Zeker lekkere soortjes.. werd me nou toch afgelopen weekend weer ff benadrukt toen ze NDB bij de shop hadden..

Pffoeeh lekkere smaak en goed knetter:)

 

 

@ Vlaanders,

 

Thnx man!

Haha kan ik me goed voorstellen..

Ben momenteel al weer in de volgende fase beland..

Nog 110 W Tneon binnenkort erbij :wOOt :)

Dan gaan de spaarlampjes er ook uit en hangt er dus 260 W aan Tneon.. Lijkt me toch wel voldoende!

Op naar de 200/250 gram :D :)

 

@ RDV,

Heeeej kerel jij ook weer es hier :) ;)

 

Ja nog steeds aan het genieten van me skunk..

Alle Blikjes zijn nu wel zo goed als op. Ben nu druk bezig met de kleinere topjes( al moet ik zeggen dat ik tussen de kleinere topjes af en toe en paar mooie paarse buds vind die echt zeer smaakvol zijn( bijna haze achtig) en doen ze zeker niet onder an de hoofdtoppen) Heb wel aan het begin 1 heele mooie top uitgezocht en die mooi ingepakt in een strijkzak en opgeborgen in mijn kast. Deze bewaar ik om ooit een keer mee te nemen naar een meeting of iets dergelijks :D

Uiteraard vind ik het ook leuk om te zien wat bv 4.5 of 6 of misschien wel een jaar curen doet met het wietje..

 

Wat betreft de blumat, we zien wel toch.. anders gebruik ik hem voor de 1e 3 a 4 weken alleen. Gebruik in het begin toch geen voeding..

 

Mijn plieger fan hangt horizontaal voor 90 % buiten het hok en voor 10 % erin.. Heb een gat gemaakt waar hij precies in kon met de roosterkant naar binnen zeg maar en die dicht gekit na bevestigen schroefjes. Maakt net zo veel lawaai als me computer denk ik..

Kastje staat wel aan andere kant van me kamer..

 

 

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even over die blumats. Ik heb ook 2 keer gehad dat mijn hele vat in 1 keer leeg liep. (Had trouwens geen organische voeding) Gelukkig overleefden de plantjes de overstroming ondanks mijn gebrek aan gaten in de bodem. (Vat van 5 liter op 2 bakken met elk 14 liter aarde)

 

Nu draai ik elke week 1 keer de blumats open (4 markeringen), laat ze even 30 sec stromen, en draai ze dan weer op de oude stand. Dat LIJKT nu goed te gaan.

 

Suuk6 ermee!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ThommyTT,

 

Ik heb hem hoor je Tneon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Spickey!

Thnx man! Hij is al binnen handbereik :)

 

@ rest

Heb mijn blumat systeem binnen en heb heb ze direct gevuld met water en een nacht laten weken...

Vandaag mijn blumat aangesloten. Heb een bak van ongeveer 10 liter en daar aan de onder/zij kant een gat geklust waar dat dingetje in kan met het slangetje eruit :D :) ( net een goede joint gerookt en weet niet meer hoe het heet :D )

Heb alle tropf Blumat sensoren/druppellaars aangesloten en direct in de grond gestopt nadat ik de grond grondig nat gemaakt had. Na een tijdje begon de 1e te lopen.. deze dichtgedraaid en nog 2 streepjes verder gedraaid.

Na nog even begon de 2e en 3e te lopen. Helaas is het hier ook bij gebleven. inmiddels 3 uur geleden

 

Weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Heb aan het niet een T vorm maar een haakje zodat het niet eruit loopt.

Ook zit er geen lucht in de sensoren/druppelaars.

De aarde is redelijk nat en de stelschroeven staan open..

Ook loopt de slang nergens ( erg) omhoog.

 

Verder gaat het goed met de dames!

Vandaag een beetje aan het binden geweest... een aantal staken al +- 10/12 cm boven het netje uit

Een aantal zijtakken onderin groeien erg langzaam.Als deze over een week of 2 niet bij het netje zijn dan haal ik ze weg.

Verder begint het al een volle boel te worden!

De NDB heeft al veel witte haren en de WW blijft nog steeds compacten gaat nog niet echt de lucht in!

Ik denk dat er ook 1 mannetje bij zit.. Dit is de WW en hier heb ik nog geen 1 wit haartje gespot..

Over een week hier meer over!

 

Foto's komen morgen!!

 

Nu lekker f chillen!!

 

 

Thnx alvast!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej guys!

Was net ff aan het prutsen met de slangetjes en toen zag ik dat het slangetje van de druppelaars dicht zat :D

Met mijn vingers keertje gedrukt en plop daar stroomde het water :D

Bij die andere zelfde verhaal..

 

Heb gister ook een aantal toppen gebonden omdat die wel heel erg de lucht in gingen..

Ook aan de onderkant wat loze scheuten en bladeren weggehaald..

Heb ff paar foto's gemaakt.. :)

 

Zuur momenteel af op ph 6.0 en geef voor iedere liter water die ik meegeef 4 ml alga bloei mee

 

De spaarlampen gaan snel verdwijnen aangezien er a.s. zondag 2x55 W Tneon bij komt te hangen!

Lekker knallen onder 260 W Tneon dus! :D :)

 

Ook kwam ik erachter dat de gaten in mijn netje veel te groot zijn... Heb in ieder vlak tirips gespannen... misschien dat dit werkt.. zo niet dan moet ik wat anders verzinnen...

 

 

Pica's

 

Links,

gallery_11089_8950_57865.jpg

 

Midden,

gallery_11089_8950_341076.jpg

 

Rechts,

gallery_11089_8950_434631.jpg

 

Overvieuw,

gallery_11089_8950_120544.jpg

 

Kan iemand zien of dit een mannetje is of niet?

Ik kan er zelf weinig van maken. Ik heb een klein voorgevoel dat dit een mannetje gaat worden..

Dit is de plant linksvoor...,

gallery_11089_8950_664412.jpg

 

Hier ff een vooraanzicht,

Ben iig van plan alle blaadjes weg te halen tot aan het netje..

gallery_11089_8950_468556.jpg

 

 

Alle comments zijn welkom!

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!! Lekker dames!!

 

Van die ene foto waarop je vraagt of het een mannetje is kan ik zeggen dat het nog beide kanten uit kan. Volgens mij hetzelfde als ik ook had. Wat uitstekende puntjes bij de vertakkingen van de plant. Nu is het bij mij zo gegaan dat het toch allemaal vrouwtjes (had immers fem seeds) waren. Dus denk dat dit ook wel goed gaat.

 

Keep it up!!!

 

Grtz SoftIce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
*knip*

 

@ RDV,

Heeeej kerel jij ook weer es hier :) :)

 

Ja nog steeds aan het genieten van me skunk..

Alle Blikjes zijn nu wel zo goed als op. Ben nu druk bezig met de kleinere topjes( al moet ik zeggen dat ik tussen de kleinere topjes af en toe en paar mooie paarse buds vind die echt zeer smaakvol zijn( bijna haze achtig) en doen ze zeker niet onder an de hoofdtoppen) Heb wel aan het begin 1 heele mooie top uitgezocht en die mooi ingepakt in een strijkzak en opgeborgen in mijn kast. Deze bewaar ik om ooit een keer mee te nemen naar een meeting of iets dergelijks :D

Uiteraard vind ik het ook leuk om te zien wat bv 4.5 of 6 of misschien wel een jaar curen doet met het wietje..

 

Wat betreft de blumat, we zien wel toch.. anders gebruik ik hem voor de 1e 3 a 4 weken alleen. Gebruik in het begin toch geen voeding..

 

Mijn plieger fan hangt horizontaal voor 90 % buiten het hok en voor 10 % erin.. Heb een gat gemaakt waar hij precies in kon met de roosterkant naar binnen zeg maar en die dicht gekit na bevestigen schroefjes. Maakt net zo veel lawaai als me computer denk ik..

Kastje staat wel aan andere kant van me kamer..

 

 

Greets,

THommy

 

Hey Thommy,

 

Inderdaad een tijdje geleden.. Druk druk druk. Leuk om te horen dat je geniet van je topjes ;). Maar hoe komt het dat je wat paarse buds hebt? Heb vorige zomer een Purple Star buiten gehad, en dat smaakt wel ja, die paarse wiet :D

Ben wel benieuwd naar je top die nu aan het curen is! Wie weet zie ik het ooit wel op een meeting... De sample van je smaakte al zo lekker, dus dat zal wel goed zitten ;)

 

Mooi dat die plieger fan zo stil is, ga ik daar ook eens voor kijken, want mijn afzuiging stelt nu niet zo veel voor.

Hoe gaat het nu met de blumats?

 

Je plantjes staan er verder lekker bij... nu maar wachten op de witte haren :D

 

RDV :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej RDV.

Wat die paarse buds betreft schijnt dit iets te zijn waardoor je een echte bankhanger krijgt..

Wat er precies gebeurd weet ik ook niet maar ik ga er eens wat info over opzoeken..

Merk wel echt dat als er een top is met een aantal paarse buds dat het wel echt een knetter joint is.. lekker 1tje voor het slapen gaan zeg maar :)

Had ze dan ook wat langer laten staan dan normaal.. Ze hebben in totaal zo'n 12 a 13 weken gestaan ipv 8/9 :D

Moet zeggen dat ik denk dat ik met het beetje geduld extra goed wat meer geoogst heb :)

 

Blumats werken goed.. nog geen problemen mee gehad ( sinds ze het allemaal doen) en ben ze iedere dag ff aan het afstellen..

Moet ook zeggen dat ik er nog geen voeding bij heb gedaan...Dit komt als alles goed staat..

 

 

Wat de witte haren betreft die zijn er al genoeg!

Alleen bij de plant links voor niet... Die heeft nog geen geslacht getoond..

Verder is de rest sowieso vrouw..

Zal morgen ff wat foto's schieten van dichtbij...

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update!

 

Heb vandaag mijn 2x 55 w Tneon setje gekregen..

Heb hem er maar direct ingehangen..

Moet nog wel ff zo;n link kabeltje kopen..Kan ik de 2 Tneon sets aan elkaar linken.. :D

 

Topic gaat bij deze verder als 2 x NDB 1 x WW 1x AH 1x PP onder 260 W Tneon :)

 

Zoals je ziet is er 1 WW weg..

Nouja ( nog) niet helemaal weg maar wel voor het grootste gedeelte..

Het bleek een mannetje te zijn :D

Ik had al zo;n voorgevoel maar zag toch echt balletjes vandaag..

Ik heb alle zijtakken eraf geknipt en heb de 2 bovenste stengel laten zitten.. Misschien kan ik hier eventueel wat stuifmeel vanaf halen maar ik denk dat ik hem helemaal weg ga halen ivm bestuiving.. Of heeft iemand hier een idee voor?

 

Morgen nog ff een pc fan halen voor de warme lucht onder de kap :)

Zal dan ook wat foto's plaatsen. Gaat waarschijnlijk wel morgenavond /eind middag worden..

 

Greets,

THommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

en Thommytt tevreden? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thommy T(-Neon),

jij wordt nu ook een grote jongen (met 260 watt T-Neon). :)

Hoe zit je nu met de ventilatie? Gaat dat lukken?

 

 

Hej guys!

Was net ff aan het prutsen met de slangetjes en toen zag ik dat het slangetje van de druppelaars dicht zat :D

Met mijn vingers keertje gedrukt en plop daar stroomde het water :)

Bij die andere zelfde verhaal..

 

Zuur momenteel af op ph 6.0 en geef voor iedere liter water die ik meegeef 4 ml alga bloei mee

 

 

Biologische voeding? Daar waar toch iets?

De blumaten zijn niet geschikt voor het gebruiken met biologische voeding, ze slibben dicht.

En het wordt steeds erger! Daroom ben ik gestopt met de blumaten.

Ik raad je aan, om op minerale voeding over te stappen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gatverdamme Thommy, je wattage word veels te hoog! Dit is geen micro meer! :)

(stikjaloers, succes man!)

 

Hihihi :)

 

Jaymaestro

 

Edit: Heb je nergens ff ruimte om het mannetje neer te zetten? Plak je er gewoon een 20 watt spaarlampje bovenop. Wordt t wel een zielig plantje, maar kun je iig nog een topje of 2 bestuiven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...