Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Teiwaz

Kent er iemand dit soortje?

Recommended Posts

Hey,

 

Afgelopen outdoorseizoen stond er een onbekende plant in mijn tuin. Ik had hier echter maar 1 zaadje van en een zadenkweek is er spijtig genoeg ook niet van gekomen...

 

Dus vroeg ik mij af of iemand van jullie enig idee heeft welke soort dit kan zijn.

Ze lijkt me immers wel leuk om er eens een indoorkweekje met te doen.

 

Het is niet echt een outdoorsoortje volgens mij, eender een commerciële soort (ik koop de soort namelijk af en toe maar kan bij mijn "leverancier" geen verdere info krijgen, hij weet het zelf niet :wacko: )

De opbrengst was een goede 30gr droog, na de schimmel te verwijderen, en afbloeidatum was ongeveer half oktober.

Volgens mijn beperkte kennis had het plantje in het begin voornamelijk indica-kenmerken en tegen het einde van de groeiperiode een groeispurt met voornamelijk sativa-kenmerken.

Heb het binnen laten kiemen, als het boven de grond was buiten gezet (18/05) en nadien in een grote pot (30L overgeplant). Tevens is het 1 keer getopt geweest.

 

En daar foto's meer zeggen dan woorden:

 

Het plantje op 15-06 (net geen maand oud)

gallery_22347_9507_130506.jpg

 

Op 15-07 (2 maand)

gallery_22347_9507_68450.jpg

 

Op 06-10 (5 dagen voor de oogst)

gallery_22347_9507_427553.jpg

 

Top op 28-09

gallery_22347_9507_467819.jpg

 

Gedroogd topje outdoor

gallery_22347_9507_228620.jpg

gallery_22347_9507_338121.jpg

 

Gekocht topje

gallery_22347_9507_45696.jpg

 

Alvast bedankt

 

Groetjes,

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: hallo het lijkt mij een turks plantje .had zelf verleden jaar ook een paar opgetrokken .zelfde kenmerken succes verder .groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, niemand een idee welk soortje het is? Er lijken mij immers veel turkse soortjes te zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft die plant nou paarse pistils in de top?

Zou wel leuk geweest zijn om met verder te kweken. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

De plant had inderdaad paars/rode pistels, was wel mooi om te zien. En het had inderdaad leuk geweest hier verder met te kweken.

Achja, dan blijven we alvast hopen op een nieuw zaadje in een zakje :rolleyes:

 

Bij deze nog enkele foto's van de pistels.

 

gallery_22347_9507_138819.jpg

 

gallery_22347_9507_134486.jpg

 

Greets,

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hammiejammie, je zou er zo een marmelade van neigen te maken.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een paar hazejes staan enneh het heeft er best wel wat van weg, check maar even mijn kweekverslag en dan de laatste foto's

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een basicgarden stond afgelopen jaar ook een turk met een dergelijk kapsel,

deze kwam van noord turkije als ik mij niet vergis.

Heel benieuwd of deze cyaan rood zich doorzet in de volgende generatie,

dit is niet rood

niet paars

niet blauw

geen purper

geen ticensis

 

90% zekerheid een turkje.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Turks lijkt mij onwaarschijnlijk, vanwege Turkse variëteiten altijd een hoog gehalte hebben aan CBD (commercieel oninteressant).Haze stamt af van de Colombiaanse soort Punto Rojo en dit kan best een kruising zijn tussen Haze & een indica (Pakistaans of iets anders Hindu Kush, Noord_India).

 

Colombian Punto Rojo

 

med_gallery_16467_4905_33778.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto's...

ik heb dit afgelopen jaar gehad bij een hollandse hoop.

maar dit verschijnsel was maar bij 1 van de 4 dames...

een questie van geluk hebben denk ik.... :rofl

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey,

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Een haze is het in elk geval niet, een kruising zou wel eens kunnen al heeft ze dan niet de haze-smaak meegekregen.

 

'k ga dan eens een keertje verder zoeken tussen de (noord-)turkse soortjes en de soortjes die elmanito vermelde.

 

Thanks,

 

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Een haze is het in elk geval niet, een kruising zou wel eens kunnen al heeft ze dan niet de haze-smaak meegekregen.

 

Wat versta jij onder een Haze-smaak????

 

Turkse indica met weinig geur

 

gallery_16467_4905_1107622.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Een iets of wat scherpe smaak, vooral achterin de mond of't begin van de keel. Of dat is toch de smaak die ik merk bij de meeste als haze verkochte soortjes :rofl

 

Onaangestoken heeft de indoorvariant een frisse, ietwat zoete smaak, aangestoken ontwikkelt de smaak zich voornamelijk vooraan in de mond en heeft ze dezelfde frisse/zoete smaak maar dan scherper (en met een vleugje "koffiesmaak").

Onaangestoken heeft de outdoorvariant een zoet ruikende sinaasappelgeur, de indoorvariant een redelijk neutraal/zoete geur. Aangestoken hebben ze een sterke "typische" wietgeur (trek eens de deur van een shop open en adem eens goed door je neus in :D ).

 

Het effect is vooral bij de indoorversie een mooie combi van stoned en high, die na een trekje of 2/3 al komt inzetten en toch makkelijk een uurtje duurt.

Ook als pijnstiller doet dit soortje zijn werk goed tot zeer goed, echter de outdoorversie beter dan de indoor.

 

Groetjes,

 

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...