Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
NaGa

Anti-detectie schakelkast

Recommended Posts

Beste WF,

 

Ik ben van plan om een nieuwe schakelkast aan te schaffen op EU Growshop, en nu ben ik van plan om een schakelkast aan te schaffen met een anti-detectie.

 

Dit is wat EU Growshop erover zegt (http://www.eugrowshop.eu/nl/schakelkast/)

 

Anti-detectie

Anti-detectie voorkomt metingen van energie maatschappijen. Wanneer er een meeting plaats vind wordt kort de spanning van het net gehaald, op het moment dat de spanning er weer op gezet wordt (voor het meten van de piek) zorgt anti-detectie ervoor dat het schakelbord/ schakelkast niet opnieuw aan springt. Natuurlijk blijven alle continu groepen (bijv. afzuiging) gewoon werken. Pas wanneer de reset knop wordt ingedrukt beginnen de lampen weer te branden.

 

Mijn vraag is dan ook het volgende, werkt dit echt of is dit slecht een verkoop praatje ?.

 

Overigens wil ik graag zoveel mogelijk informatie hier over in deze topic op het gebied van anti-detectie schakelkasten.

 

Mvg,

NaGa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er zelf nog niet van gehoord ;)

maar als dit werkt lijkt dit mij iets voor mensen

die tappen niet voor mensen die hun stroom

gewoon betalen

 

grtzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat klopt ze meten met een korte puls .

 

Ze gooien de stroom eraf en erop,en als jouw ruimte dan opstart zien ze waar de groot verbruiker zit .

 

Ik heb begrepen als je met lumatek werk, dat die niet gelijk opstart dus dan zou je het al niet nodig hebben want dan is het niet te meten daar is dan de puls weer te kort voor .

 

Zo is het mij uitgelegt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Dat zou echt meesterlijk zijn,

Hartelijk dank !

 

Graag zoveel mogelijk info hierover nog !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij heb lumatek ;)

 

 

En voor een paar lampjes hoef je het niet te doen hoor is meer voor de groteren hokkies .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek wacht tot de lampen weer koeler zijn voor dat die weer worden aangezet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Nee ik heb geen lumatek het gaat wel om een redelijk groot aantal lampen vandaar dat ik geen risico wil lopen etc.

Gewoon de normale 600watt met een VSA geen EVSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet van plan ben over te stappen naar evca dan is dat bord niet een slechte keuze .

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me wel eens af of dat er daadwerkelijk door de leverancier de stroom voor een klein moment afgezet wordt om een meting te verrichten,

het zou toch eigenlijk te gek voor woorden zijn als dat gebeurt, computers die uitvallen, digitale wekkers die weer op tijd gezet moeten worden...

 

 

is dit een fabeltje of gebeurt het echt zo???

wie kan dit met zekerheid zeggen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AT-Trading,

 

Ik zat met dezelfde vraag ;)

 

Ik geloof er zelf ook niet zo in....dan zou het toch wel erg makkelijk zijn om ze te ontmaskeren.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook nog steeds met dezelfde vraag.

Want ik doe immers niks op de gok, ik wil gewoon een redelijke zekerheid hebben.

Anders slaap ik slecht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Naga,

 

dan zorg je gewoon dat je het hebt... slaap je iig goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet door mijn vorige werk (opzichter woningcoörporatie) dat als er een vermoede is van een kweek ze in trappen huizen in de algemeneruimtes metingen doen. zijn de waardes erg verschillend met de andere trappenhuizen kunnen ze een inval aanvragen bij de politien. Deze waarnemers van eneco lopen trouwens in normale kledeing (ze willen niet op vallen).

 

over stroom uit zetten en weer aan heb ik eigenlijk niks gehoord.

 

Gr.Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het gebeurd maar dit soort metingen bestaan wel.

Ze zouden het toe kunnen passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Ra,

met welke meet apparatuur en hoe ?

gr Carp

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze toch een ampere tang op het kabeltje zetten dat naar jou huisje loopt kunnen ze toch precies zien hoeveel je op dat moment aan het verbruiken bent ...of je het nou voor of achter de meter pakt ..

1 lampje mischien niet meteen maar een paar meer toch zeker wel

 

en als je eerst een knop in moet drukken wil dat zeggen dat je er 24 uur per dag bij moet zijn voor als ze toevallig aan het meten zijn en de stroom is er af ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij een zeer korte stroomonderbreking gaat je pc niet eens uit. Een spoel echter zal daar wel op reageren, dus als er een grote concentratie magnetische VSA's aanwezig is zal je waarschijnlijk wel wat zien. Geen idee hoe ze dat zouden kunnen doen, de stroom uitzetten zullen ze in ieder geval niet en het lijkt me erg moeilijk om effe naar paar fases tegen te houden oid ;). Ben ook wel benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van als je je lampen om 19:00 aan laat gaan en om 07:00 weer uit .

gaat mij niet vertellen dat ze voor 07:00 komen of na 19:00 . en laten voor groeien onder tl of iets dergelijks,

grtjs bill ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bill babboo Vandaag, 18:14

 

das onzin natuurlijk de politie komt ook niet alleen tussen 9 en 5 he

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi Ra,

met welke meet apparatuur en hoe ?

gr Carp

 

 

Bij elke flat en/of trappenhuis zit er een apparte elktrameter, deze meet het totale stroom verbruik van het trappenhuis, algemene berging en de huizen in dat trappenhuis. ze halen het verbruik van de huizen eraf en wat overblijft is het algemeene gebruikte stroom. met wat voor een meter ze het stroomverbruik meten weet ik niet maar ze hoeven hem er alleen maar tussen te klemmen.

 

Bij deze meterkast (achter een deur in de algemeneruimt) komen de voedingen van de huizen binnen en zijn daar gemakelijk zonder dat iemand het in de gaten heeft afzonderlijk te meten.

Bij oudere flats is dat één voeding voor de linker rij huizen en één voor de rechterrij huizen. bij deze oudere bijvoorbeeld 4 hoog flat's kunnen ze dus minder nauwkeurig meten omdat het om 4 huizen gaat. verschild het dan veel dan gaan ze verder onderzoeken, ze proberen met een smoes binnen tekomen. dat zal bij jou niet lukken maar bij de 3 andere hoogwaarschijnlijk wel.

Ik heb ook mee gemaakt dat ze bij de bendeburen metingen naar boven hebebn gedaan.

Meten is weten.

 

Ik weet ook niet waarom :lol: ;) maar de meeste illegale plantages staan op de bovenste verdieping en dan ook nog vaak op een hoek ;)

 

 

 

@bill babboo

tijd maakt niet uit voor ze het is een speciaal fraudeteam die dag en nacht hun werkdoen.

Ik heb ze stomdronke van feestjes zien komen om een metertje weg te halen onder hoogspanning om 23:30 uur ik had toen ook wachtdienst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer zo een mooi fabeltje die al aardig wat mensen als feit hebben aangenomen.

 

De stroom van een gemiddelde buitenkabel die naar het wijkcentrum gaat is maximaal rond de 250A per fase. Hoe wil je deze even kortstondig (50ms)onderbreken? Dit kan natuurlijk helemaal niet.

 

Alle verbindingen zijn vastgebout en hier zit echt nergens een supergevoelig stukje electronica tussen die specifieke inductieve lasten kunnen meten oid.

 

Als ze een meting doen is dit met een power analyzer met logfunctie, deze wordt geplaatst en een paar dagen later opgehaald en uitgelezen. Als je meer als 4 lampjes hebt is er dan geen omkomen meer aan ongeacht of je dag of nacht draait.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt dat wat uit? Als je iets in twijfel neemt kunnen we daar dieper op in gaan.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen een meting doen met een puls middels een TDR (Time Domain Reflectometer). Als er 1 verbruiker aan het eind van de kabel zit zou je hier iets uit op kunnen maken maar bij meerdere wordt het plaatje (als je er een hebt met een monitor) niet te begrijpen.

 

Als je een TDR gebruikt moet de kabel wel van het net worden gescheiden en dit is het punt waar het mis gaat. Een kabel even kortstondig onderbreken van deze diameter is gewoon onmogelijk helemaal als er zulke stromen door heen gaan. Als deze dan los is even snel de TDR meting starten en dan weer de stroom er op en dat binnen de 50ms? Dit verhaal rammelt aan alle kanten.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...