Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest elmanito

Boekje open over macht alcohol-lobby

Recommended Posts

Guest elmanito

Dagblad de Pers doet een boekje open over de macht van de alcohol-lobby in Nederland. Die strekt zover dat supermarktketens en hun moederbedrijven filiaalhouders verbieden convenanten te tekenen om alcoholmisbruik door jongeren tegen te gaan.

 

Nederland staat al jaren in de top vijf van landen waar jongeren het meest drinken. De kans dat een jongere onder de zestien erin slaagt alcohol te kopen is minimaal 85 procent, blijkt uit het voorpaginaverhaal: ‘Cassieres controleren niet of nauwelijks, ze kunnen hun leeftijdsgenoten moeilijk verbieden alcohol te kopen omdat ze hen vaak kennen.’ Onder de kop ‘Zuipen, met dank aan de drankenlobby’ schrijft Pieter Sabel, verslaggever van de Pers:

 

‘Dat alcohol overal nog zo makkelijk verkrijgbaar is, is met dank aan de lobby van producerende en verkopende partijen. Burgemeester Jos Wienen van Katwijk probeerde een convenant af te sluiten met alle verkopers van drank in zijn gemeente om de minimumleeftijd op te rekken naar 18 jaar – tal van onderzoeken laten zien dat zo’n verhoging in elk geval iets helpt. Maar de filialen van grote supermarktketens werd door hun moederbedrijven verboden aan het convenant deel te nemen. Omdat de omzet anders wel eens zou kunnen gaan dalen.’

 

Misschien is de inzet van zogenaamde HIT-teams van de politie, die met de regelmaat van de klok coffeeshops ‘bezoeken’, een ideetje? En na twee geconstateerde gevallen van alcoholverkoop aan jongeren onder de zestien: sluiten die Albert Heijn!

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey , waar haal ik dan me boodschappen??

dat word geheid honger leiden dan :D

 

hehe

 

grz brt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier sluit ik me volledig bij aan je kan je hier als 15 jarige je zelf totaal krom zuipen.

en wat krijgen de albert hijen hiervoor een geldboete ??? die ze in een kwartier weer terug hebben verdiend,

terwijl de coffeeshops na 2 x verkopen aan jongeren gelijk de deuren kunne sluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wat in Nederland e, lijkt me erg Amerika geworden laatste tijd, met die lobby's, check in-check out bullshit !!!

 

Maar hoe meer deze verhalen tot bij de mensen kunnen komen, des te meer euro's dat er misschien gaan vallen,

 

Back to the seventies !!! Drugs , love and roken en rollen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

balkenelenden en consorten komen in de hel :wacko: zoals ze nu bezig zijn, volgens hun eigen geloofs overtuiging. wat zullen ze bang hun laatste weken-dagen-uren in gaan, terug denkend aan wat ze allemaal voor slechts gedaan hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas komen ze niet in de hel want die bestaat niet. dat is niet mijn idee maar een verklaring van het vaticaan, de paus himself. ook een excuus kwam er bij, de bangmakerij was bedoeld om de zielige zieltjes in het gareel te houden vroeger.

 

officieel bestaat de hel dus niet (meer). veel gerucht is er niet aan gegeven, je snapt wel waarom. denkbeeldige vriendjes brokkelen af...net zoals die openheid en helderheid die het cda zegt te be-ogen. stelletje leugenaars ten bate van de wapen-industrie (!). de kerklui promoten zelfs den alcohol zoals te lezen in deze toespraak van jeepee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf verbaast over het feit dat destijds de leeftijd om softdrugs te kopen opgekrikt werd naar 18 jaar, mischien nu de kans dat terug te draaien.

 

 

Ik zal er persoonlijk ook niet rouwig om zijn als er geen alcoholica in de schappen van de supermarkt meer ligt.

 

 

Alcohol = volksvijand no. 1!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de hel zal die waarschijnlijk niet terecht komen, maar dat hangt ook weer af hoe je dat gaat bekijken... hij maakt zijn eigen hel wel, omdat die geen echte vriendschap meer zal kennen, en wat goes around commes around

 

ik denk dat niemand van nature met haat wil leven,je kan er wel met geboren zijn, maar als je dan aan het sterven bent, en je vraagt je af wat je gedaan hebt...en dan kom je te weten dat ze je je hele leven in je aars genomen hebben, want de hoogsten onder hun heerschappij zullen zeker geen rekening houden met de rangen er onder, en de regeringsleiders zijn niet de hoogste rangen hoor,poppetjes

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is nou zo'n met het vingertje opgeheven veroordeel artikel om alcohol, de leveranciers en de winkels die het verkopen. Precies het zelfde wat het CDA en de grefo's met wiet doen.

 

 

Net zo fout in mijn ogen. Als jij een product levert dan bescherm je je belangen toch?

 

 

 

 

Ik blijf verbaast over het feit dat destijds de leeftijd om softdrugs te kopen opgekrikt werd naar 18 jaar, mischien nu de kans dat terug te draaien.

 

 

Ik zal er persoonlijk ook niet rouwig om zijn als er geen alcoholica in de schappen van de supermarkt meer ligt.

 

 

Alcohol = volksvijand no. 1!

 

Zo denken dus die CDA'ers ook over wiet. Waarom ben je er niet rouwig om? Omdat jij het niet lekker vind of whatever mogen anderen er dus niet van genieten?

 

Je bent net zo erg als balkenende en consorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is nou zo'n met het vingertje opgeheven veroordeel artikel om alcohol, de leveranciers en de winkels die het verkopen. Precies het zelfde wat het CDA en de grefo's met wiet doen.

 

 

Net zo fout in mijn ogen. Als jij een product levert dan bescherm je je belangen toch?

 

Alcohol ontwricht onze gehele maatschappij, en niet alleen de maatschappij, ga eens na wat alcohol met het menselijk lichaam doet. Tuurlijk wil ik het niemand ontnemen om zo af en toe een glas bier te drinken. Maar ik vind dat het niet de taak is van de supermarkten om ons deze middelen te verschaffen, dit is de taak voor cafés en slijterijen.

 

Alcohol is een zeer schadelijke stof, vooral in grotere hoeveelheden. Doordat de prijs van drank erg laag (bier is zelfs een stuntartikel in de prijzenoorlog) is, en supermarkten dit verkopen zullen mensen eerder geneigd zijn om dit in te slaan. Als men naar een slijterij moet om alcoholica in te slaan, zal er naar alle waarschijnlijkheid een heel ander consumptiepatroon ontstaan. Tuurlijk zullen altijd probleemdrinkers blijven, tuurlijk zal alcohol elk jaar weer de nodige verkeerslachtoffers eisen. Verbieden helpt niet, dat is algemeen bekend. Crack is ook verboden, toch zie ik bijna dagelijks mensen die hieraan verslaafd zijn.

 

 

 

 

 

 

Zo denken dus die CDA'ers ook over wiet. Waarom ben je er niet rouwig om? Omdat jij het niet lekker vind of whatever mogen anderen er dus niet van genieten?

 

Je bent net zo erg als balkenende en consorten.

 

 

Dit vind ik nou typisch met het vingertje opgeheven veroordelen. Dat je niet wist waarom ik niet rouwig was over deze gang van zaken, is tot daar aan toe. Maar mij vergelijken met Balkenende en consorten!? :D

Praten als een kip zonder kop, vergelijkbaar met Gerda Verburg? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het niet goed is elkaar hierover verwijten te maken, we zitten allemaal in hetzelfde (b)ootje.

 

naar mijn mening zit alcohol ons ook in de genen, tot voor een paar honderd jaar geleden was bv. wijn of bier de enige veilige drank te drinken, welliswaar dat bier en wijn toen waarschijnlijk wat zwakker alcoholisch waren. door het gistingsproces werd (vies) water op natuurlijke wijze gezuiverd. druivensap (most) werd vergist en daarmee ook veel langer houdbaar wat ruimte gaf om te overleven gedurende langere tijd.

 

waar we nu op het moment zijn is helaas wat ver doorgeschoten. door de welvaart en groei zijn we de laatste jaren de vrije dagen als feestdagen gaan typeren. iedere vrije dag, weekend of vakantie moet tegenwoordig een vet knal feest zijn met alles er op en eraan. dit is naar mijn mening wat we onze eigen jeugd onbewust aanleren. de welvaart heeft ons ingehaald en dit is het effect.

 

 

 

ik denk dat het niet goed is elkaar hierover verwijten te maken, we zitten allemaal in hetzelfde (b)ootje.

 

naar mijn mening zit alcohol ons ook in de genen, tot voor een paar honderd jaar geleden was bv. wijn of bier de enige veilige drank te drinken, welliswaar dat bier en wijn toen waarschijnlijk wat zwakker alcoholisch waren. door het gistingsproces werd (vies) water op natuurlijke wijze gezuiverd. druivensap (most) werd vergist en daarmee ook veel langer houdbaar wat ruimte gaf om te overleven gedurende langere tijd.

 

waar we nu op het moment zijn is helaas wat ver doorgeschoten. door de welvaart en groei zijn we de laatste jaren de vrije dagen als feestdagen gaan typeren. iedere vrije dag, weekend of vakantie moet tegenwoordig een vet knal feest zijn met alles er op en eraan. dit is naar mijn mening wat we onze eigen jeugd onbewust aanleren. de welvaart heeft ons ingehaald en dit is het effect.

 

 

 

hey allemaal,waar is de tekst gebleven in de berichten??hoop dat het opgelost wordt anders is er veel info weg...ps, tekst met koppeling is wel zichtbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...