Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

parve

planten blijven te klein door de kou in de nacht.

Recommended Posts

heya

 

 

ik heb een aantal bubblegum planten staan maar ze blijven te klein ze hebben immiddels vier weken in de groei gestaan en ander halve week in de bloei.

zou je denken waarom geen kachel er in gezet dit kon niet omdat ik met twee hokjes draai die om en om draaien en dan lukt het niet met de stroom.

Heb nu mijn afblaas van het dag hok op de inblaas gezet van het nacht hok had dit waarschijnlijk al veel eerder moeten doen maar ben het gewoon vergeten om deze mogelijkheid toe te passen en ook ging ik er van uit dat het wel goed zou komen. Maar vroeg me af wat ik nu het beste kan doen de planten zijn allemaal getopt op 20 cm maar ze zijn nu nog maar steeds ongeveer 35 cm lang lijkt me dat als op deze lengte blijven er nooit mooie toppen in komen. Dit is dus best wel een serieus probleem er zitten nog niet echt bloei verschijnselen in de plant. Wat kan ik nu het beste doen ze weer in de groei zetten of iets anders iemand tips om dit probleem te verhelpen.

 

Alle raad is welkom zit namelijk beetje met de handen in het haar over wat nu te doen.

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een verwarmings matje bij een aquarium /rearium winkel van ongeveer 10 a 12 watt leg het matje onder je potjes en je plantjes krijgen het weer wat warmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kacheltje kopen en verwarmen die handel.

Of je nu om en om draait of niet wat maakt t uit?

Te warm krijg je t nu toch niet in je hok,... en dan nog,... beter lekker warm dan te koud want daar kunnen ze echt niet tegen!

Min temp liefst een graadje of 18 ook met lampies uit!

Als je ze te klein vindt moet je ze gewoon ff terug in de groei gooien, paar weekjes tot je ziet dat ze weer lekker schieten en dan knal je ze terug onder 12/12.

Als je vindt dat ze er nu echt niet lekker bijstaat kan je mss opnieuw beginnen, das beter dan verder te klooien met plantjes waar geen schot in zit.

Dit is natuurlijk mijn mening maar je kiest zelf wat je wil.

Veel succes in ieder geval en hou ze warm!!!

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je je twee hokjes niet verbinden aan elkaar zodat als in het 1 hok de lampen aanliggen de afgezogen warme lucht naar je tweede hokje gezogen word. Omgekeerd net hetzelfde, als je die mogelijkheid hebt denk ik dat dit de beste oplossing is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fif dat doet hij al, maar heeft he te laat gedaan. En een matje dan heeft ie wel wat groters nodig. Aarde bak had perfect geweest. Dan had je geen verwarming nodig vriend. Ooit terug zetten in de groei dan ken je beter opnieuw beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fif, je moet wel lezen, hij zegt zelf dat ie dat nu al doet maar er te laat aan gedacht had: Heb nu mijn afblaas van het dag hok op de inblaas gezet van het nacht hok had dit waarschijnlijk al veel eerder moeten doen .....

 

Mijn vraag is meer hoe lang je precies in de bloei staat?

 

Groetjes van Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freud , je moet wel lezen ....... en ander halve week in de bloei :wacko:

 

alsnog extra bij verwarmen en HOPEN dat ze nog een beetje bij trekken .

 

grtzz chase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeeeeeeeeee dit word gewoon geen goeie ronde.

 

Wat ik wel had gedaan is een lamp uit laten en dan een kachel er in. Al ben ik er helemaal tegen, maar jij wil het,.....

 

Ik had ze echt al lang uit de potten getrokken, dan maar wat kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad zo te horen kun je ze beter killen en overnieuw beginnen.

 

krijg van dit verhaal flashbacks naar mn 0.25 gram per watt kweekjes.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit al op fucking vier weken groei en bijna twee weken bloei wordt helemaal gek als ik ze er uit moet trekken. Denk dat ik maar effe een weekje aankijk kijken wat ze doen zijn verder wel mooie plantjes als er nog wat cm aankomen kan het nog wel goed komen. Terug in de groei zetten hoor ik al van meedere dat dit geen optie is en dat dit niet goed gaat. Gelukkig heb ik twee hokkies andere draait als een tierelier. Vandaar dat het niet zo heel erg is als dit een mindere oogst is maar kijk als dit een resultaat op levert van 0.2 gr/w tja dan is het beetje zonde van de energie lijkt me.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen zijn net aangegaan effe gechecked hoe het er uit ziet vrees dat dit niet echt veel gaat worden en dat ik overnieuw moet gaan beginnen.

weet iemand hoe dat met die aarde zit dit is de tweede draai heb opgewaardeerd met bacto force, heb een aantal keer afgezuurd water met ph 6 en groeivoeding meegegeven. Moet dit opnieuw gemixed worden met bacto force en/of gespoeld worden? Moeten de wortels ook worden verwijderd of is wortels verwijderen en grondje effe opnieuw opschudden genoeg?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je het jezelf veels te moeilijk maakt met bactoforce etc etc,

 

kijk naar je min/max temp,lv en je waterhuishouding! indien dit goed is gaan je dames groeien!

 

ik zie geen fotos en of andere specs en kan je daarmee weinig helpen! Denk ik.

 

 

te koude nacht? gewoon een kachel erbij en knallen, dit is toch echt de enigste effectieve oplossing lijkt me.

 

minimale wortel temp op 20/21 en ze groeien zeker goed,indien de worteltemp te laag is zul je zekers te weten problemen ondervinden,

zoals je nu merkt en vooral nu je al ver in de cyclus bent is het nogal jammer dat t nog niet goed gaat,eerder je verlies nemen, je spullen voorelkaar hebben en opnieuw proberen......

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je het eigenlijk wel gelezen, zit met een serieus probleem en dan moet ik dat domme geleuter aanhoren denk je dat ik dat niet weet of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom gelul?

 

je vraagt met een situatieschets om advies en dat krijg je.

 

dat je dan liever stug doorgaat met je kweek das jou ding.

 

succes i.i.g.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

had het niet tegen jou maat maar tegen tim, dacht dat de korte lontjes wel met oud en nieuw afgeknald waren word gewoon moe van die gasten die topics niet goed lezen en vervolgens advies gaan geven wat mensen al lang weten en totaal niet relevant is. Ze gaan er uit hoor maak je niet druk morgen ochtend ga ik ze met veel geweld omleggen.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de aarde nog wel een keer gebruiken

 

wel even je ec vastellen en de ph waarde van je grond dan weet je waar je mee begind

 

anders even top laagje deraf halen en aanvullen beetje doorspitten beetje bac derin en weer gaan

 

groeten

 

hoop dat je tweede poging meer su6 zal brengen voor je

 

groeten

 

skunkie

 

ps als je tog gaat omspitten gelijk verwarmings matje deronder :D net zo makkelijk en worteltemp is belangerijker dan plant temp

 

wortels op 20 graden en dan groeien ze als kolen maar wel het soort dat je kan roken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacht temp is al onder controle nu alleen nog effe boel leeg trekken en weer opstarten, echt zonde van mijn tijd maar jah is niet anders.

Leuk die winters hier zeg scheelt me gewoon een kweek en een hoop werk.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

verstandige keuze als ik het zo lees, de voorgroei bij mij was ook niet goed had ze ook gewoon om moeten leggen maar ben stug doorgegaan....uiteindelijk zijn ze toch al weggehaald door verkeerde mensen maar toch het was niets en het werd niets althans veels te klein, dus omleggen is zeer verstandig :wacko:

 

succes met de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...