Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GodsGift

Voor als je niet kan slapen .....

Recommended Posts

# Stilte. Dit is een zeer belangrijke voorwaarde voor een goede nachtrust. Ondanks het feit dat hersenen slapen, horen ze wel alles. Als de oren te veel of "verdachte" geluiden waarnemen, maken ze de slaper wakker. Dit alles is een natuurlijk verschijnsel. In de vrije natuur kan het voorkomen dat er levensgevaar is. Dit is nu vaak een overbodige functie, maar soms kan het bij de mens ook nog gevaar voorkomen (inbreker horen, brand ruiken). Er zijn twee factoren van invloed op doorslapen of wakker worden bij geluiden. De ene is de sterkte van het onbewust waargenomen geluid en het andere is de slaapdiepte. Slaapt men licht, dan is er minder voor nodig om wakker te worden. En andersom. Daarom is het belangrijk dat er rust in de slaapruimte heerst, want als de uitwendige prikkel sterker is dan de slaapdiepte, wordt men wakker, of kan men niet slapen, want iedere keer wordt men opgeschrikt. Drie andere factoren spelen hier ook mee. 1) Herhaald wakker worden resulteert in weer moeilijker inslapen. 2) Als men prikkelbaar wordt van het (herhaaldelijke) lawaai, slaapt men ook moeilijker in. 3) Herhaaldelijk lawaai op hetzelfde moment (de buurman die telkens om 2.00 uur thuis komt) kan resulteren in makkelijk wakker worden op dat moment. Maar dat hoeft niet, want men kan er ook aan wennen gaan en dus niet wakker worden. Bepalend is meestal of men er zich aan gaat ergeren en bijvoorbeeld gaat opstaan (toilet, water drinken, uitschelden). Indien de omstandigheden het toelaten, adviseer ik om oorproppen te gebruiken ( de wekker is dan ook zeer moeilijk te horen) als men van lawaai of geluiden wakker wordt. Meestal zal het gebruik tijdelijk zijn, want zodra men het vaste slaappatroon weer heeft, kan men meestal weer zonder. Dit trucje heeft mijzelf enorm veel geholpen met mijn toen vervelende bovenbuurman.

# De juiste temperatuur in de slaapkamer. Een koele en goed geventileerde slaapruimte verbetert het slapen en het inslapen. Bij een te warme slaapkamer kan het lichaam de warmte niet goed kwijt, waardoor men moeilijker zal inslapen. In het lichaam hebben we namelijk een soort thermostaat die de lichaamstemperatuur tijdens het slapen iets verlaagt. Kan het lichaam de temperatuur niet goed verlagen, dan wordt inslapen moeilijker.

# Te veel licht in de slaapkamer is ook niet bevorderend, want onbewust wordt licht waargenomen en licht is een activerende factor. Ik zeg daarom ook niet dat een te lichte slaapkamer een belemmering voor inslapen is, maar meer een extra hindernis.

# Geen planten in slaapkamer bij slaapproblemen. Planten produceren zuurstof en deze zuurstof is wel goed voor de gezondheid, maar veroorzaakt ook dat men geestelijk actiever wordt en dit is weer niet goed voor slaap.

# Geen last van een partner. Onrustige partners en snurkers kunnen de nachtrust van iemand goed verknallen. Het gevolg is meestal slecht slapen. Wordt men vaak wakker, dan raakt men daardoor prikkelbaar en door die prikkelbaarheid, slaapt men nog moeilijker in. Deze irritatie versterkt alles dus ook nog eens. Apart slapen en oorproppen zijn vaak de enige hulpmiddelen, hoe vervelend dit ook kan zijn. Apart slapen resulteert in herstel van het normale slaappatroon. Zodra dit een feit is, kan men het weer eens samen proberen. Doordat men het vaste slaappatroon weer heeft, wordt men minder snel wakker van de partner en daardoor slaapt men misschien door de storingen heen.

# Regelmaat. Ieder levend wezen heeft een soort innerlijke klok (bioritme) die invloed heeft op de geestelijke activiteit. Deze klok is vrij precies en regelmatig. Verstoring hiervan kan slaapproblemen veroorzaken. Als men regelmatig leeft (vaste tijden voor alles), ontstaat slaap, wordt men wakker en heeft men perioden overdag waarbij men wat minder helder is (vaak in de namiddag). Uit onderzoeken is gebleken dat de meeste mensen de beste geestelijke prestaties leveren in de ochtenduren. Sommige mensen echter, presteren het beste in de avond en late uurtjes. Dit heeft gedeeltelijk te maken met ochtend- of avondmens zijnde en gedeeltelijk met gewoonte. Gewoonte is een sterkere invloed dan men denkt. Vroeger was ik bijvoorbeeld een avondmens, maar door veranderde omstandigheden, ben ik nu soms een ochtendmens. Als dit van nature had vast gelegen, had dit niet kunnen veranderen. Gewoonte kan dus een bepaald vast ritme veroorzaken. Ook al zullen velen dit niet willen geloven. Hoe beter men zich aan een vast waak-slaapritme houdt, des te beter zal men inslapen. Dit is ook de reden dat men maandagochtend vaak meer moeite heeft met opstaan als men in het weekend uitslaapt. Door dan later op te staan, is men daardoor ook 's avonds pas later slaperig. In die twee dagen verschuift het ritme zich tijdelijk enigszins. Doorbreking van een vast levenspatroon veroorzaakt innerlijke onrust (ploegendienst, jetlag) en kan slaapproblemen, irritatie en soms verwardheid veroorzaken. De klok zegt dan bijvoorbeeld "slapen", maar dit doet men dan niet om bepaalde redenen op dat moment. De mindere alertheid ontstaat als het vaste "programma" bijvoorbeeld zegt "slapen", maar doordat men het levenspatroon heeft moeten veranderen, gaat men niet slapen. En andersom, als men wil gaan slapen, zeggen de hersenen dan "Maar het is nog geen bedtijd." Hoe duidelijk je dit ook uitlegt, ze snappen het niet.

# Doe geen middagdutjes als men slaapproblemen heeft 's nachts. En vermijd steeds langer blijven liggen 's morgens als men slecht geslapen heeft. De kans is dan namelijk vrij groot dat men de volgende nacht weer slecht slaapt want men is te uitgerust. Soms kan tussendoor even een minuutje indommelen al voldoende om ’s nacht niet te kunnen slapen.

# Vaste slaaptijden. Niet alleen veroorzaken grote veranderingen van het vaste ritme (ploegendienst, jetlag) slaapproblemen, maar ook kleine aanpassingen kunnen problemen gaan opleveren. Ga je bijvoorbeeld normaal gesproken om 24.00 uur naar bed en nu besluit je om 22.00 uur naar bed te gaan, "want je moet morgen extra vroeg op", dan is de kans vrij groot dat inslapen niet gaat. Hierover ga je je irriteren en daardoor kun je helemaal niet meer slapen. Tenzij je erg slaperig bent (dan lukt het misschien), kun je beter gewoon om 24.00 uur gaan slapen. De eventuele achterstallige slaap haal je wel weer in. Hier zorgen de hersenen wel voor. Tegen je vaste programma inwerking is op korte termijn niet makkelijk. Alleen als je het consequent volhoudt, kun je je waak / slaapprogramma omgooien. Waarschijnlijk heb je ongeveer twee weken daarvoor nodig.

# Drinken. Wat je drinkt in de laatste uren voor je gaat slapen, speelt mee in het kunnen inslapen. Ik kan hier geen vaste omschrijvingen gebruiken, want mensen verschillen in reactie hierop. Alle vocht waar activerende stoffen in zitten, bemoeilijken het inslapen. Vooral koffie, thee, chocolade en cola kunnen problemen gaan veroorzaken. Ik zeg kunnen gaan, want het hoeft namelijk niet. Sommigen kunnen uitgebreid koffie drinken vlak voor het slapen en geen problemen hebben, terwijl anderen vier uur van te voren zelfs geen kopje slappe thee kunnen drinken. Maar ondanks dat sommigen totaal geen problemen hebben met deze activerende dranken, blijven het activerende dranken. Ze kunnen er alleen beter tegen. Waarschijnlijk speelt gewenning hier ook een rol. Een klein beetje te veel van een activerende stof, zou een slaapprobleem kunnen veroorzaken. Het in slaap vallen, is een kwestie van een bepaalde grens (het inslapen) overschrijden. Je slaapt dus wel of niet in. Een klein beetje te veel geestelijke activiteit, kan net voldoende zijn, om net niet de grens van inslapen over te kunnen gaan. Het is dus niet dat kleine beetje cafeïne, maar dat kleine beetje te veel. Als je bijvoorbeeld op een andere avond slaperiger bent dan gewoonlijk, hoeft dat zelfde beetje cafeïne geen probleem te zijn. Je moet er ook voor zorgen dat je ongeveer de juiste hoeveelheid vocht in je lichaam hebt. Heb je te veel, dan zweet je te veel bij warm weer en bij koud weer word je misschien wakker, omdat je naar het toilet moet. Heb je te weinig vocht in je lichaam, dan zou dorst je wakker kunnen houden. Als je ‘s nachts niet wakker wordt door vochtproblemen en je 's morgens een normale hoeveelheid urine kwijt moet, is je vochthoeveelheid in orde geweest. Hoef je niet direct naar het toilet bij het wakker worden, dan heb je te weinig gedronken (op den lange duur is dit slecht voor je nieren). Sta je op knappen, dan heb je iets te veel gedronken, maar omdat je er 's nachts niet van wakker bent geworden is het nog net acceptabel.

# Eten. De hoeveelheid voedsel in je lichaam voor het inslapen telt ook mee voor een wel of niet ongestoorde nachtrust. In tegenstelling tot drinken, kan de invloed van voedsel een negatieve of positieve invloed op inslapen hebben. Activerende stoffen in dranken (in eten komen die nauwelijks voor) hebben altijd een negatief effect, want het zijn activerende stoffen. Dat velen er geen last van hebben is punt twee. De juiste hoeveelheid vocht is ook bevorderlijk voor het kunnen inslapen. Dit alles is voor ieder mens gelijk. Met voedsel ligt het wat anders. Er bestaat niet zoiets als een ideale hoeveelheid voedsel die voor iedereen gelijk is. De juiste hoeveel voedsel kan per mens verschillen. Sommigen moeten 's avonds niks meer eten, want anders kunnen ze absoluut niet slapen. Anderen daarentegen moeten juist wel eten om te kunnen slapen. Ikzelf bijvoorbeeld, kan 10 minuten voor het gaan slapen nog eten zonder problemen te hebben. Zou ik de laatste uren niet eten, dan kan ik gegarandeerd niet slapen. Zelfs vet eten verdraag ik moeiteloos. Wat, wanneer en hoeveel men eet, moet men zelf uitproberen. Hier kan ik geen richtlijnen voor geven. Ga wat dat betreft, op je instinct af.

# Vermijd zo veel mogelijk stress als men slaapproblemen heeft. En hiermee bedoel ik alle stress. Een aantal hiervan zijn: ruzie, aan problemen denken, enge en spannende films en te veel sporten. Hoe actiever je bent (door wat voor oorzaken dan ook), des te moeilijker zul je inslapen. Door bepaalde oorzaken ontstaan er dan te veel stoffen in je lichaam die je actief maken. Deze stoffen afbreken heeft veel tijd nodig. Hoe meer van deze stoffen, des te langer het duurt voordat je tot rust gekomen bent en kunt gaan slapen. Het opwekken van deze activerende stoffen gaat veel sneller dan het afbreken ervan. Probeer je daarom ook om je zo weinig mogelijk druk te maken over van alles. Een lege maag, kan je prikkelbaarder maken dan gewoonlijk en daardoor ga je jezelf steeds meer opblazen. Een hapje eten kan je tot rust brengen.

# Bereid je voor op de slaap. Dit doe je door alle spanningen te vermijden (zie hierboven) en alle omstandigheden optimaal maken. Dit zijn onder andere de juiste hoeveelheid eten en drinken, proberen te ontspannen, rustige muziek, geen fel licht en lucht je hart als het nodig is (vriend, vriendin, opschrijven, brief aan iemand schrijven). Hoe eerder alles om je heen en in je tot rust komt, des te beter.

# Lezen. Hoe ouderwets dit ook klinkt, het is nog steeds een goed slaapmiddel. Door ontspannende lectuur te lezen, komen je (probleem)gedachten tot rust. Als je lichthoeveelheid beperkt is en je wat lekkers (en gezond) te eten hebt, zul je je vrij snel ontspannen gaan voelen.

# Er zijn een aantal ongevaarlijke middelen om de slaap te bespoedigen. Melk bevat stoffen die enigszins slaapopwekkend zijn. Daarnaast bestaan er homeopatische middelen en kruidenthee. Welke je het beste kunt gebruiken, kan een goede reformzaak je uitleggen. Ze zijn misschien niet zo sterk als medicijnen en alcohol, maar zijn wel onschadelijk.

# Een langdurig heet bad of douche kan zeer slaapbevorderend zijn. Het lijkt misschien of het oppept, maar dit is van korte duur. Daarna slaat de vermoeidheid toe. Maar niet direct het bed inkruipen, want dan zul je te veel last hebben van nazweten. Na het hete bad en douche (pas wel op voor benauwdheid in de badruimte), moet je eerst afkoelen. Dit doe je door zo weinig mogelijk kleren aan te trekken en uit de badkamer te gaan. Zodra je het flink koud hebt, kruip je het bed in.

# Zoek het meest saaie programma op de televisie op, leg je afstandbediening ver uit je buurt en probeer aandachtig te blijven. Begint het te boeien, zoek dan wat anders op. Politiek kan zeer slaapbevorderend zijn.

 

 

BRON Leo krans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :D :P :wacko:

 

(dit waren mijn gezichtsuitdrukkingen :P . Vind je het erg dat ik het verhaal niet heb gelezen??? Is ook niet voor mij bestemd. Heb goed geslapen :P

 

Mooie filosoof :D , ga toch slapen man :)

 

green-lady

Edited by green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
# Er zijn een aantal ongevaarlijke middelen om de slaap te bespoedigen. Melk bevat stoffen die enigszins slaapopwekkend zijn. Daarnaast bestaan er homeopatische middelen en kruidenthee. Welke je het beste kunt gebruiken, kan een goede reformzaak je uitleggen. Ze zijn misschien niet zo sterk als medicijnen en alcohol, maar zijn wel onschadelijk.

 

En dan vermeldt je niet het kruid waarom we allemaal lid van dit forum zijn en over het algemeen behoorlijk me bezig?

 

Bij de reformzaak wijzen ze je daar niet op :D maar ik weet dat een klein blokje stukje hash of wat wiet in warme melk wonderen doet qua inslapen en canna helpt mij al bijna 15jr van mijn inslaap probleem af wat op geen enkele andere manier aan te pakken was.

 

Als je (chronisch/langdurig) ziek bent gaat meeste van de lijst niet op omdat er andere factoren spelen (zoals pijn en hersen- en zenuwactiviteit hierdoor) die je niet onder controle hebt/krijgt is wat ik aan wil tekenen en ik denk dat veel medicinaal gebruik forummers dit kunnen beamen :wacko:

 

ikzelf zit al 3jr met een slaaptekort van 2u per nacht helaas door neuropatische pijnen en slaaphoudingsprobleem ivm belasting van mijn nek waarin ik 2 wervels kapot heb en veel zenuwschade als gevolg van een auto ongeluk, niks aan te doen (ja diazepam oid nee dank je :D ).

 

Lijst lijkt wel beetje op Frits de Winter maar de vlieger gaat helaas niet voor iedereen op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zenuwen pijn kan je ook lyrica gebruiken ,gaat ook lekker maar niet zo goed voor de nieren .

 

Ik kweek zelf voor 2 mensen mediwiet en die hebben daar baat bij maar naast een hele hoge dosering capanol .

 

Dus ja ik weet hoe het werkt, maar ik had dit stukkie geknipt en geplakt en wilde er niet zelf in gaan knutselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
# Er zijn een aantal ongevaarlijke middelen om de slaap te bespoedigen. Melk bevat stoffen die enigszins slaapopwekkend zijn. Daarnaast bestaan er homeopatische middelen en kruidenthee. Welke je het beste kunt gebruiken, kan een goede reformzaak je uitleggen. Ze zijn misschien niet zo sterk als medicijnen en alcohol, maar zijn wel onschadelijk.

 

 

wieeeeeeeeeeet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, leuk stukje en gelukkig niet meer op mij van toepassing.

Maar als het warm is slaap ik idd moeilijker en hetzelfde geldt voor mezelf ergens over druk maken.

Lekker chillen is echt de remedie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vind het ook een leuk stukje , je herkend er wel dingen in, vond ik ook wel grappig.

 

Alleeen help het bij mij niet echt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor zenuwen pijn kan je ook lyrica gebruiken ,gaat ook lekker maar niet zo goed voor de nieren .

 

ja en als Lyrica niet helpt ga je toch ad morfine pomp en als je de dosis van een olifant hebt bereikt en dus niet verder kan dan ga je toch over op zenuwen platspuiten of laat je maar zenuwen wegbranden ed?

 

wat een kul zeg, iedere keer trek je wel weer zo'n regulier medische sector antwoord tevoorschijn, stoor me daar behoorlijk aan eerlijk gezegd en daarom ook deze reactie van mij....

 

Lyrica, morfine.injecties,zenuwen platbranden allemaal besproken met iemand die er echt verstand van heeft en helpt allemaal niks, ja op weg naar meer problemen maar dat vertellen ze je niet als je er niet zelf om vraagt, nee dan ga je een traject in en is het pappen en nathouden met alle gevolgen vandien en blijkt dan toch (wat ze bij voorbaat al wisten) dat ze niets voor je kunnen doen.

 

dat heb ik en vele lotgenoten met mij mogen ervaren en wij kunnen er dan ook slecht tegen als er "zomaar" uit de losse pols ff een draai aan gegeven wordt die de werkelijkheid geen eer aan doet

 

Waarom komen de meesten die (helaas) ervaringsdeskundige zijn toch zo terug vd reguliere sector en hoe er daarin met voorgeschreven middelen omgegaan wordt? Zolang de voorschrijver en de verzekeraar er maar aan verdienen is het belang wat geldt ipv jouw gezondheid en kwaliteit van leven.

 

Lees dit maar eens:

Lyrica en zenuwpijnen

 

Dit had ik dus ook met Tramadol (opiode, lichte morfinevorm zegmaar) en Lyrica begin ik niet eens aan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

viel al in slaap van het zien van de lap tekst

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat jouw probleem verholpen word met een stukkie hash of wiet , maar wat heb dat met dat stuk wat ik post te maken dat is door iemand geschreven en de bron heb ik er bij vermeld daar ga ik niets in veranderen toch .

 

Daar bij kom jij met je hele mediwiet verhaal aan dat is leuk maar bek me niet zo af dan :D

 

Ik heb het stuk niet geschreven, en ik weet best wel wat van medicijnen , en hele zieke mensen die gerust wel een beetje maar let op een beetje baat hebben bij mediwiet of hash oill , mijn vriendin gebruikt kapanol in en hoge dosis en dan is een wietje of oill gerust wel een beetje verlichting van de pijn maar dat is te verwaarlozen.

 

Er zijn ook mensen die zeggen of beweren dat ze kanker genezen met oil , nou daar ga ik verder maar niet op in anders krijg ik het hele forum over me heen . :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

viel al in slaap van het zien van de lap tekst

Leer quoten....ga je voorstellen & stop met dit soort reakties ! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon LOST CHILD????

 

Ik heb met verwondering mee zitten lezen maar hier moet ik toch echt op reageren....

 

Je schrijft: ja en als Lyrica niet helpt ga je toch ad morfine pomp en als je de dosis van een olifant hebt bereikt en dus niet verder kan dan ga je toch over op zenuwen platspuiten of laat je maar zenuwen wegbranden ed?

 

Denk jij nou echt dat er ook maar 1 patient is die voor zijn plezier dit soort medicijnen neemt? Ben jij helemaal gek geworden? Dat doe je alleen in uiterste nood, als er echt geen andere uitweg meer is.

 

Voor jou is er nog een andere uitweg blijkbaar. Geweldig als je probleem nog zo is dat je het met wat wiet kan oplossen, maar geloof mij dat dat echt niet mogelijk is als je een groter probleem hebt.

Ik gebruik morfine en elke dosis die ik in moet nemen doet me verdriet, wat zou ik graag zonder die bende willen en dan mijn bed nog uit kunnen komen. Wiet helpt mij ja, maar puur en alleen om de morfine ietsjes uit te stellen of iets minder te hoeven nemen maar onmogelijk om zonder reguliere medicijnen te kunnen.

 

Als jij zoiets zegt ben ik blij voor jou dat je probleem zo klein is dat je het met wiet kan oplossen. Van vele anderen helaas niet. Denk daar aan de volgende keer dat je de reguliere geneeskunst zo bestempeld....

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij vat je iets helemaal verkeerd op Freud?

 

Mijn reactie is gericht naar gg met zijn stelling die blijkt geeft van wat men altijd maar stelt" we stoppen er wel wat in, dat helpt wel"

 

ALS ERVARINGSDESKUNDIGE weet ik maar al te goed voor wat voor (onmogelijke) keuzes geplaatst te worden.

 

Wat denk je dat ik moet nemen als mijn pijn NDi score van dik 9 heeft?

Tramadol/dicloflenac en nog wat pammetjes maar dat probeer ik ten alle tijden te vermijden want ben er weken ziek van nadien.

Morfine/Lycrica heb ik nog niet voorgeschreven gekregen, vanmorgen nog aangeboden gekregen door de neuroloog maar erover gehad of dit zin had en toch maar niet, notabene duidelijke onderschrijving, blijf het met je cannabis en incidenteel Tramadol ed doen zola :wacko: ng als dat gaat

 

Dat ik ervoor kies om te lijden (kan nu eenmaal ERG veel hebben kan ik ook niks aan doen, bijv halve duim eraf met een flens monteren doet me weinig, ja beetje misselijk van het bloed en de wond maar pijn.... ach niks vergeleken met mijn 24/7 nekpijn) en dus niet voor wat ik al in grote getale had kunnen krijgen, neem me dat dan svp niet kwalijk. Ieder zijn eigen weg.

 

Dat je mijn probleempje klein durft te noemen vindt ik helemaal banaal, zal je wat meer info geven :D

- Versnelde degeneratie 3 tussenwervels C5-C7 met aantasting facetgewrichten en ligamentschade + ernstige zenuwbaan schade in deze regio

- Cervicale kanaalstenose C5-C4 en C6-C7 (ernstig).

 

Operatie kan maar doet alleen risico hoge dwarslaesie en hersenschade door dichtdrukken ruggenmerg,de stenose minder worden met meer kans op bijv hernia's 3jr nadien op boven en onderliggende wervels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat heb dat met dat stuk wat ik post te maken dat is door iemand geschreven en de bron heb ik er bij vermeld daar ga ik niets in veranderen toch .

 

 

wat een kul zeg, iedere keer trek je wel weer zo'n regulier medische sector antwoord tevoorschijn, stoor me daar behoorlijk aan eerlijk gezegd en daarom ook deze reactie van mij....

 

dat is wat jij ermee te maken hebt.

 

 

 

en hele zieke mensen die gerust wel een beetje maar let op een beetje baat hebben bij mediwiet of hash oill , mijn vriendin gebruikt kapanol in en hoge dosis en dan is een wietje of oill gerust wel een beetje verlichting van de pijn maar dat is te verwaarlozen.

 

Er zijn ook mensen die zeggen of beweren dat ze kanker genezen met oil , nou daar ga ik verder maar niet op in anders krijg ik het hele forum over me heen . :wacko:

 

hoe weet jij dat allemaal zo goed ? ben jij al wetend of zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan jou reactie te zien zeiksnor heeft het geen zin om hier verder op te gaan reageren . :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw probleem klein noemen, tja dat was niet helemaal de bedoeling.

Dat je rug versleten is en je een vernauwing van het hals-wervelkanaal hebt is natuurlijk niet fijn.

Maar het kan altijd erger en er zijn ook mensen die geen dag door komen zonder om de 3 uur morfine

te moeten spuiten en dan helpt daar geen wietje tegen hoor, niet volledig althans.

Ik vind jou degene die wel even bepaalt dat er teveel reguliere medicijnen gebruikt worden.

"Waarom zouden we niet allemaal aan de wiet gaan en daar beter van worden?!" Beetje onrealistisch jouw ideeen.

Maar goed, veel sterkte met deze last en geweldig dat jij met je vreselijke pijnen toch af kan met een wietje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het maar versleten :D , ben nog geen 40 en zit met deze zooi door een auto ongeluk en het zit allemaal in mijn nek,onderin.

Zat het maar in mijn rug, hoe erg ook, een lage dwarslaesie kom ik nog wel mee weg maar een hoge op C7?

 

Een of andere sukkel zat niet op te letten en reed in op mijn trekhaak :wacko: nu bijna 3jr terug, 2jr ben ik voor gek verslten (zit tussen je opren, je hebt maar een whiplash) totdat de MRI's gemaakt werden, toen kwamen de excuses.. je stelt je dus toch niet aan, euhm weet niet wat ik moet zeggen....

 

In mijn familie helaas veel (chronisch) zieken en enorm veel medicijn gebruik en wat dat aanricht heb ik van dichtbij mee mogen maken eerder, nooit gedacht zelf in die situatie terecht te komen, altijd erg zuinig op mezelf geweest.

 

Ik bepaal helemaal niks, gelukkig niet maar ik mag wel aangeven dat men in de regulier sector eerder met het receptenblok klaarstaat en aan symptoombestrijding doet niet?

 

Wat mij zo stoort is dat "leken" dit over gaan nemen en daarom was mijn reactie ook zo: idereen kent wel iemand maar men gaat er even aan voorbij dat iedere chronisch zieke/ chronische pijn een eigen gebeuren is wat je NIET kunt vergelijken met wat anderen hebben, raakpunten zijn er maar verders niks.

 

Vanochtend nog beaamt door mijn neuroloog want ik ben wel iemand die gewoon het gesprek aangaat en geen ontzag heb vd witte jassen met hun overwegende kul omdat ze zich geen raad weten met wat je hebt of er niets aan kunnen doen maar te laf zijn om je dat te zeggen of andere belangen dienen dan de jouwe omdat ze anders de rekening niet betaald krijgen (macht vd verzekeraars).

 

Ik ga niet zomaar wat lopen te beweren, wat ik vertel/post komt puur uit eigen ervaring (lees mijn topic chronische pijn en ik rook maar eens door) of van directe lotgenoten, waarvan er nu dus 1 voor die epidurale injecties id nek gaat omdat morfinetraject ten einde loopt (olifantendosis) en men weet al dat de spuiten niets gaan doen... maar men wil 1st spuiten en dan pas eventueel medicinale canna overwegen bij hem terwijl toch bekend is dat je door canna gebruik met minder morfine/ langer op morfine traject kan blijven zitten? Hij geeft aan dat de morfine zo goed als niets doet en wat hij heeft is grotendeels mijn letsel alleen heeft hij het id vorm van een hernia en ik progressief dus niet voortdurend die scherpe hernia pijnen (sporadisch heb ik die).

 

Snappen jullie nu misschien waarom die ene cynische regel, morfine en dan maar spuiten/wegbranden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freud en Lost Child zijn weer vrienden hoor, nu de rest van het forum nog! Please respecteer elkaar, stelletje ruzie-zoekers! :D :wacko:

Vergeet niet dat iedereen een verhaal heeft en dat alles een achtergrond heeft. Mensen reageren niet voor niks op een bepaalde

manier en probeer daaraan te denken als je een reactie leest die je niet goed valt.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...