Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Pfffffffffffffffffffff waar moet ik beginnen. Begin maar bij het begin!!!

 

Sinds september 2009 ben ik lid geworden en lees ik vaak de forums (maar reageer bijna nooit).

Ik had bij mijn introductie al maanden geleden aangegeven dat ik een tent zou kopen en me eerste oogst zou starten. Dit heb ik ook daadwerkelijk gedaan met vervelende gevolgen van dien.

 

Geen ervaring en alle kennis uit een dik boek over wiet kweken.

Grootste fout die ik heb gemaakt was dat ik bijna 2 maanden heb voorgegroeid met stekken !! YEPZ je leest et goed. bijna 2 maanden. Is om te lachen, ik weet het !! Anywayz, het schoot maar niet op dus raadpleegde het boek maar weer en begreep dat dit process maar 2 weken duurt. Dus ik alle plantjes weer uit de tent halen en op de helft knippen (zowel lengte als breedte) en direct laten bloeien. Tot nu toe heb ik twee keer de benodigde vitamientjes gekocht in 1 liter flesjes voor de bloei en inmiddels alweer op. Morgen koop ik weer nieuwe flesjes voor de bloei. Heb het gevoel dat ik echt bijna alles fout doe maar op één of andere manier groeien de plantjes nog steeds redelijk goed en denk ik er toch wel een redelijke goede oogst uit te halen over 4 weken als er niet weer iets mis gaat tenminste.

 

Waarom zolang laten groeien???

Wist dat ik het te lang deed, maar dacht dat de theorie van elke watt 1 gram kan worden flauwekul was. Dacht als ik de plantjes groot maak, dat ze dan ook meer geven!! Maar had dus bomen gecreeerd in een klein tent in bakken van 15 liter. :wacko:

 

Oh ja, heb al twee keer spint gehad.. Al die beesten gekilled !!! Was er vroeg bij gelukkig.

 

Ik zal straks een aantal foto's plaatsen van hoe ze paar weken geleden uitzagen en hoe ze er nu uitzien.

 

Gebruik:

1x 600 watt lamp

1x thermostaat met ec meter

1x tent 1,20x1,20x2,00

1x 500 kub afzuiger

12x 15liter bakken (ben gierig geweest denk ik)

Alles is nieuw!!

 

Met nog een maand voor de boeg ga ik een verslag hier bijhouden van de stand van zaken totdat ze allemaal geknipt zijn.

Hoop dat er mensen zijn die van mijn fouten leren maar ook dat ik goed advies krijg voor optimaal oogst voor de volgende keer.

 

Voordat ik met de volgende sessie begin wil ik nog een lamp kopen van max 400 watt. Ik betaal netjes voor de electro en het moet niet te gek worden. Kijk de laatste tijd veel naar led's maar de kosten/baat is nog niet gunstig denk ik. Dus mochten jullie nog een goede 400 watt lampje kennen dan hoor ik dat graag. De tent word dan ook groter dan wat ik nu gebruik. Weet niet of ik dan ook een grotere afzuigkap moet hebben. Ik vind het niks om voor te groeien.

 

Anywhoez, kijk uit naar jullie reacties!!

 

mvg,

 

The ultimate beginner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maak me zo benieuwd naar die foto's ,

maar zonder grappen, ga eerst eens een paar verslagen lezen hier (van begin tot eind) dan gaat het de volgende keer helemaal goedkomen.

 

Groet Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook wel benieuwd nar de foto's,

maar bedoel jij niet dat je een thermometer hebt met LV meter,

er staat EC meter... dat ijkt me erg vreemd,

als ik zou was zou ik niet gaat kijken naar LED's..

die dingen zijn erg duur en echt goede resultaten worden er voor mijn weten niet mee gehaald,

wagt eventjes en ga dan kijken naar plasma,

inductie, t5, pll..

dat zijn allemaal ook wel opties,

maar als je echt iets naders wilt dan hps, zou zou ik niet voor led gaan.

lezen hier hoeft eigenlijk niet eens,

als je een probleem hebt moet je gewoon even de zoekfunctie gebruiken.

dan is je probleem zo opgelost, (mits je een beetje goed kan werken met de zoekfunctie)

Succes!!

 

Greetz lemonhaze :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me aan bij mijn voorganger.

lees eerst ff wat verslagen.

 

ik ben nu bezig met m'n tweede kweek, en tot nu toe gaat het super.

je blijft altijd leren en verbeteren.

ik heb erg veel info van deze site gehaald en heb er dus ook veel van geleerd.

dsu blijf veel lezen en zoeken en proberen.

en heb een probleem gewoon vragen.

ik weet lang niet zo veel als de meeste hier maar je krijgt altijd wel een antwoord.

daar hoef je je niet aan te houden maar het is wel een richtlijn.

 

ga zo door :wacko: en ik ben indedaad benieuwd naar foto's

 

groeten tiny007

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedere fout die je maakt, is een leermoment voor de volgende keer!

 

ik heb al een aantal dames prima af laten bloeien en er staan er nu ook 2 op sterven na dood dus...

 

lezen lezen en nog eens lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sqoia,lemonhaze,tiny007,babylonboy bedankt voor de reacties !!!

 

Ik ga een reeks van foto's plaatsen van toen ze nog 3 weken groeiden, toen ze bijna 7 weken waren gegroeid en hoe ze er nu uitzien met bijna 3 weken bloei.

 

Ook zet ik foto's van de spullen die ik gebruik.

 

Jullie kunnen uiteraard reageren op alles. Graag zelfs !!

 

 

Lemonhaze: ik heb een vochtigheidsmeter. Dat is toch de EC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voordat er straks niemand meer reageert op je vragen:

 

links boven in je scherm zie je een linkje staan naar de "GrowGuide" hierin staat onmisbare info en als je die goed leest kan je de helft van je vragen doorstrepen.

 

Niet om moeilijk te doen maar zelf gevonden informatie is meer waard. :wacko: succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC is Electric conductivity(als ik zo het zo goed spel)

Luchtvochtigheid is LV(op sommige meters staat humidity)

je kan inderdaad beter eerst even de growguide doordelen,

en de zoekfunctie gebruiken, als word je op dit forum al snel als "lui" gezien.

dat is niet negatief bedoelt maar de growguide, daar staat alles in wat je wilt weten.

 

greetz lemonhaze :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook wel wat jammer dat je ze gesnoeid hebt, er zit sowieso een groeibeperking op je planten als je ze in potten

zet. Ik veronderstel dan ook dat ze na 2 maand niet veel meer waren gegroeid als je ze zo op 12/12 had gezet..

Grotere planten betekenen ook meestal stevigere en grotere toppen..

 

Nog meer lezen en vooral goed kijken en luisteren naar leden met véél ervaring, dat helpt :whistling

 

Merry x-mas to all off you :specool

 

grts

Richie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal zeker de grow guide lezen. Basiskennis heb ik nu redelijk ook al kom ik klunzig over. Maar toch bedankt gasten!!

 

Excuus voor de trage reacites elke keer maar een foto uploaden was toch niet zo eenvoudig als ik dacht.

 

Eerst stuur ik een paar foto's van de dingen die ik heb qua materiaal.

Weet trouwens niet wat materiaal 1 is. Wie kan me daarmee helpen?

 

thx

 

gallery_23869_9285_579131.jpg

 

gallery_23869_9285_230914.jpg

 

gallery_23869_9285_939989.jpg

 

Dit zijn foto's van de groei periode;

 

 

 

gallery_23869_9287_2179179.jpg

 

gallery_23869_9287_470035.jpg

 

gallery_23869_9287_250688.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is ook wel wat jammer dat je ze gesnoeid hebt, er zit sowieso een groeibeperking op je planten als je ze in potten

zet. Ik veronderstel dan ook dat ze na 2 maand niet veel meer waren gegroeid als je ze zo op 12/12 had gezet..

Grotere planten betekenen ook meestal stevigere en grotere toppen..

 

Nog meer lezen en vooral goed kijken en luisteren naar leden met véél ervaring, dat helpt :whistling

 

Merry x-mas to all off you :wacko:

 

grts

Richie :wacko:

 

 

yo richie rich thx for the info. Dat dacht ik dus ook totdat ik van een verkoper bij een growshop hoorde dat ik ze MOEST knippen als ik nog een redelijke oogst wilde. Hij vertelde mij ook dat er twee-derde van de lengte bijkomt als je ze in de bloei zet. Mijn gevoel hierover was dat die maar wat zat te lullen maar goed hij heeft er wel meer ervaring in, vandaar dat ik ze zo laag had geknipt. Ze zien er op dit moment wel redelijk uit maar of ik de 500 gramz ga halen is maar nog net de vraag. Zelf ben ik al tevreden met 300gramz de eerste keer, maar we wachten nog even af.

.

Trouwens ik knipte ze met veel pijn in me hart. Zoiets doe je niet met plezier. Neem dat aan van iemand die 2 maanden laat groeien :specool

 

Heb wel gedacht dat de wortels nu dikker zijn dus wellicht dat de wiet sterker wordt???

 

Maar als ik het kon overdoen had ik ze niet zo laag geknipt. Had zeker wat hoger gemogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar foto's van toen ze 5,6,7 weken in de groei stonden !!

 

gallery_23869_9287_1344501.jpg

 

gallery_23869_9287_407648.jpg

 

gallery_23869_9287_721767.jpg

 

 

 

 

Bij dit laatste foto had ik maar 6 plantjes in de tent en niet alle 12.

 

Hier begon ik shifts te draaien van 12 - 12. Dus 6 plantjes buiten de tent in donker en 6 in tent met licht. en ruilde ze zo elke dag om terwijl het licht 24 uur per dag aanstond in de tent. Dit deed ik paar dagen en besloot toen te knippen om ze allemaal weer in de tent te zetten want dit was gewoon gekke werk. Maar soms vraag ik me af hoeveel me oogst zou geweest zijn als ik hiermee was doorgegaan. (wat greed met een mens toch ook doet he) !!

gallery_23869_9287_820204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is trouwens een foto van een uur voordat ik begon met het knippen van de plantjes.

 

Je kan duidelijks zien dat de middelste plantje er ziek uit ziet in de top. De bladeren leken verbrand, krulden naar beneden en werden heel klein.

 

Las in mijn heilige (wiet) boek dat dat door bepaalde vitamine tekort kon komen. Zelf heb ik tot de dag van vandaag nog steeds geen idee waar dit door kwam. Vroeg et nog in de growshop maar die gasten wisten het ook niet. (Ik had zelfs een hele plant naar de growshop gebracht en ze wisten het nog niet). Tijdens dat bezoekje kreeg ik dus ook de advies om alles te knippen tot de helft zowel in lengte als in breedte.

 

Nu zien ze er inmiddels weer gezond uit na 2 weken bloei, maar hoeveel ik zal oogsten .....????

 

gallery_23869_9287_136794.jpg

 

Ik uit naar jullie reacties mensen.. Bring it !!

 

Binnenkort volgen foto's van hoe de planten er nu uitzien.

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo golden-arie hoeveel water geef je je plantjes je moet ze niet teveel geven he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smorgens arie,

 

Je eerste plaatje laat volgens mij een fancontroller zien, hiermee kun je de afzuiger temperatuursafhankelijk laten draaien.

Dat dunne draadje met het ijzeren puntje is de thermometer, met 1 van de draaiknoppen kun je de temperatuur instellen,

de andere is om het vermogen van de afzuiger te bepalen, je kunt hem daarmee bijvoorbeeld op 40 % laten draaien, en helemaal

open draait je afzuiger op 100%.

 

Verder moet ik zeggen dat je dames er best gezond uitzien, hoop alleen dat de laatste foto niet van 4 weken bloei is.

Er is zeer weinig bloei te zien, als dit een recente foto is dan gaat het nog wel iets langer duren dan die 4 weken.

 

Als ik het goed heb begrepen dan heb je nu weer alle 12 planten in je hok heb gezet, lijkt mij een beetje teveel, als ik zo de omvang van je planten zie.

 

Welke afzuiger gebruik je, en welke filter heb je erop?

 

En nog een 400 watter erbij hangen lijkt me vragen om problemen, probeer eerst eens een kweek goed af te ronden met deze opzet.

Mocht je echt willen uitbreiden dan zou ik eerder voor een tent erbij kiezen, dan voor een lamp erbij, kun je ook mooi dingen met elkaar vergelijken!

 

HoHoHo,

 

Fijne kerst,

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik zelf maar een beginner, maar ik lees helemaal niets over je PH.

Let je daar wel op?

 

Volgens mij is dat belangrijker dan de EC.

Met of zonder voeding maakt veel verschil in je PH en planten houden niet zo van PH schommelingen. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo golden-arie hoeveel water geef je je plantjes je moet ze niet teveel geven he

 

 

Ik gaf ze idd voor een tijdje iets meer dan dat nodig was. Maar had hierdoor niet al te veel last van ondervonden.

 

Ik heb ook geen schaaltjes geplaatst onder me potten dus elke keer vloeit het water eruit met de vitamientjes.. Tent word vies en geel. Ik maak daarom elke week zoiezo me hele tent schoon met schoonmaakmiddelen. K heb ook besloten om voor de volgende ronde pas schaaltjes te kopen want nu passen met potten nog net in de tent. Vandaar dat ik ook een grotere tent ga kopen met minder potten maar wel groter including schaaltjes eronder om het water op te vangen.

 

Omdat ik op aarde kweek heb ik nu wel door hoeveel water ik ze moet geven dat ze nou net niet lekken !!

 

En wat ik ook elke week doe is goed met handschoenen aan de aarde van alle potten masseren!! Hierdoor ontstaan geen kanalen in de aarde waardoor de wortel minder water opneemt en waardoor de potten sneller lekken.

 

Nu geef k elke pot 0,75 liter water including vitamines.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smorgens arie,

 

Je eerste plaatje laat volgens mij een fancontroller zien, hiermee kun je de afzuiger temperatuursafhankelijk laten draaien.

Dat dunne draadje met het ijzeren puntje is de thermometer, met 1 van de draaiknoppen kun je de temperatuur instellen,

de andere is om het vermogen van de afzuiger te bepalen, je kunt hem daarmee bijvoorbeeld op 40 % laten draaien, en helemaal

open draait je afzuiger op 100%.

 

Verder moet ik zeggen dat je dames er best gezond uitzien, hoop alleen dat de laatste foto niet van 4 weken bloei is.

Er is zeer weinig bloei te zien, als dit een recente foto is dan gaat het nog wel iets langer duren dan die 4 weken.

 

Als ik het goed heb begrepen dan heb je nu weer alle 12 planten in je hok heb gezet, lijkt mij een beetje teveel, als ik zo de omvang van je planten zie.

 

Welke afzuiger gebruik je, en welke filter heb je erop?

 

En nog een 400 watter erbij hangen lijkt me vragen om problemen, probeer eerst eens een kweek goed af te ronden met deze opzet.

Mocht je echt willen uitbreiden dan zou ik eerder voor een tent erbij kiezen, dan voor een lamp erbij, kun je ook mooi dingen met elkaar vergelijken!

 

HoHoHo,

 

Fijne kerst,

 

Groet, Sqoia

 

 

 

Smiddamgs Sqoia,

 

Bedankt voor de uitleg op de spullen. Ik weet nog niet of ik ze eigenlijk wel moet gebruiken of niet. Het gaat zo ook eigenlijk wel goed.. Vraag me af in welke stadia je zoiets gaat gebruiken. Wat ook belangrijk is om te weten is dat ik een luchtslang van binnen naar buiten heb lopen maar niet omgekeerd. Ik vind daarom snel de hele kamer best muf en warm worden. Maar dit los ik op door de tent open te houden wanneer de lampen aanstaan plus de deur van de kamer staat dan ook open en dan zorg ik altijd voor frisse lucht. Dit doe ik bijna elke dag. Maar voor de volgende ronde sluit ik ook een slang om lucht van buiten naar binnen te brengen. Een kachel heb ik al aangeschaft als het dan te koud word dat die automatisch begint te draaien.

 

De kachel draait op 2000 Watt en vandaar dat ik em nog niet heb aangesloten samen met de frisse luchtinvoer. Ik ben bang dat de elektro gebruik dan omhoog schiet door de kachel aangezien het buiten flink koud is nu waardoor die kachel vaak gaat aanstaat !! Dit is mijn eigen theorie... Je mag em best afkraken als ik ongelijk heb.

 

Dit zijn trouwens foto's van 3 weken al inmiddels in bloei !!

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...290_1361778.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9_9290_5978.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...290_1495837.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9290_840881.jpg

 

 

 

Klopt, zelf vind ik ook dat ik teveel plantjes heb staan voor mijn tent !! Daarom binnenkort een grotere tent met 400 watt erbij en grotere potten maar niet te druk zoals nu. Nu staan de potten tegen elkaar aan en lijkt het van bovenaanzicht een amazone zoals je ziet. Nu valt het nog mee trouwens, maar voordat ik ze knipte waren ze 30cm hoger dus :wacko: !!

 

 

Op de vraag welke afzuiger +filter ik gebruik hou je tegoed van me.. Laat je binnenkort weten gozer.

 

In ieder geval maak ik deze sessie zoals het nu is gewoon af. Voor de volgende ronde upgrade ik mijn strategie.

 

 

Jij ook een witte kerst met heelveel thc kristalletjes gewenst !!!

 

greetz Arie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ben ik zelf maar een beginner, maar ik lees helemaal niets over je PH.

Let je daar wel op?

 

Volgens mij is dat belangrijker dan de EC.

Met of zonder voeding maakt veel verschil in je PH en planten houden niet zo van PH schommelingen. :wacko:

 

Holy buddy thx voor de "heads up" !!

Je hebt helemaal gelijk. Ik doe ook idd niks met PH. Weet dat het erg belangrijk is en daarom heb ik deze zeker in de strategie voor de volgende ronde. Ik zal dan kraanwater meten en ervoor zorgen dat ik de preciece ph geef dat de kindjes nodig hebben.

 

Maar eerlijk gezegd hou ik de luchtvochtigheid ook niet erg in de gaten. Voor mijn gevoel klopt die helemaal namelijk. Kijk er zo nu en dan op en dan schommelt die tussen de 60 en de 45.

 

Wat ik wel doe is op me plantjes water spuiten (wat de kapper ook doet voordat die je knipt).

Dit probeer ik elke dag te doen en dan gaat er ook zo'n halve liter de lucht in. Volgens mij is dit heel goed voor de plantjes en zorg ik voor een hogere luchtvochtigheid als dat nodig is.

 

Waar ik wel mee zit is budrot !! Mijn vraag is dan ook of de kans bestaat of ik dit kan oplopen als ik blijf spuiten??? Is het daarom beter als ik niet te vaak spuit??

 

Anywhoes thx voor de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was zeker stoppen met je toppen nat te spuiten :wacko:

in de bloeiperiode moet je LV het laagste zijn dus zeker niet boven de 50%

 

Direct je rotte plekken verwijderen zodat de schimmel niet verder kan groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou als ik jou was zeker stoppen met je toppen nat te spuiten :wacko:

in de bloeiperiode moet je LV het laagste zijn dus zeker niet boven de 50%

 

Direct je rotte plekken verwijderen zodat de schimmel niet verder kan groeien

 

SHIT !!! heb net me toppen weer natgespoten en heb daarna op wietforum zitten kijken. Had al een gevoel dat het niet slim was. Stop er direct mee.

 

Maar ik heb geen rotte plekken trouwens.... nog niet !!

 

Hier zijn trouwens een paar nieuwe foto's. Deze zijn van 20 min geleden.

 

Heb ook een vraagje.. Sommige van me plantjes hebben gele bladeren. Punt van de blaadjes zijn geel tot aan het midden van het midden van het blad. Wie weet wat ik hier tegen kan doen?

 

Alvast bedankt.

 

Arie

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9290_433974.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9290_342437.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9290_537448.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1261653514/gal...9290_837767.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net alle planten eruit gehaald om goed door het aarde te roeren met me hand. Zo haal ik een beetje aarde van het midden van het pot naar de bovenkant en maak het allemaal fijn weer waardoor geen kanaaltjes onstaan. Verder heb ik net een paar gele blaadjes weggehaald en stukjes van sommige blaadjes geknipt die gele puntjes hadden.

 

Voor mijn eigen gevoel gaat het goed en heb geen last van problemen zoals in het begin.

 

Geef ze nu wel 1 liter water inplaats van de eerdere 0,75 liter. Spuit niet meer over de planten heen en hou me temp op 25 en vochtigheid op 45.

 

Weet iemand misschien aan de hand van de foto's wanneer ik moet beginnen met oogsten. En hoeveel kan ieder zo'n plant nou geven? Ik weet dat het gok werk is, maar ben gewoon nieuwsgierig.

 

gallery_23869_9290_1292656.jpg

 

De bovenste is een foto met 8 planten.

 

 

 

gallery_23869_9290_942551.jpg

 

Dit zijn alle 12 plantjes. Foto is van 20 min geleden.

 

Greetz en iedereen een groene/witte kerst !!!

 

Gouwe-Arie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update inclusief foto's.

Mijn verslag is afgelopen en heb heelveel lessen geleerd.

Binnenkort een tweede kweekverslag zodra alles is opgezet.

 

gallery_23869_9290_155136.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1264875782/gal...9290_108517.jpg

 

 

 

(de enige twee potten die er goed uitzagen)

https://www.wietforum.nl/uploads/1264875782/gal...9290_408894.jpg

 

(dit was een van de betere planten)

https://www.wietforum.nl/uploads/1264875782/gal...9290_713202.jpg

 

 

 

Heb volgens mij veel te snel geknipt. (Werd opgejaagd omdat alles vergeeld was en er echt bijna niks meer uit te halen viel)

De andere twee goede potten heb ik ook gelijktijdig geknipt omdat die ook langzaam zaten te vergelen.

 

De bladeren waren zeer klein geworden en ik kon geen insecten of schimmel vinden. Bij de growshop wisten ze ook niet wat er aan de hand was. Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat er precies verkeerd is gegaan.

 

Heb van 12 plantjes in 15 liter potten onder een 600 watter ,, 270 gram kunnen halen.

Het ruikt naar watermeloen en anders wel naar gras, behalve de twee goede planten/potten)

 

Effect is krachtig maar ook kort !!

 

mvg,

Arie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten hebben volgens mij een veeeeeeeeels te hoge ec verkregen en zijn hierdoor verbrand!

 

ondanks te tegenslagen wel een hel net resultaat hoor :rolleyes:

 

en nu weer opnieuw?

Share this post


Link to post
Share on other sites
je planten hebben volgens mij een veeeeeeeeels te hoge ec verkregen en zijn hierdoor verbrand!

 

ondanks te tegenslagen wel een hel net resultaat hoor :rolleyes:

 

en nu weer opnieuw?

 

 

Vond de resultaat qua gram goed voor de eerste keer, maar kwaliteit is veel minder dan gehoopt.

 

Zal morgen of anders maandag een ec + ph meter kopen. Heb nu 36 stekjes in de zelfde tent en nu alweer problemen.

Maar zal wel weer een nieuw verslag maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...