Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Semi-gesloten systeem met koelbatterij

Recommended Posts

Mijn tong, :lol: ik heb het er af gelikt :lol: .

 

Nee, het viel mee. Heb het eraf gewreven met de vingers en ff gespoeld en afgenomen. Zie er niks meer van terug. Nog een dag of 2, dan gaan ze de aardebak in. Dan gaat de zwavelverdamper 's-nachts 2 uurtjes aan :lol: .

 

Mooi dat je ook meekijkt. Vond jouw verslagen altijd leuk om te volgen, nu kan jij eens meekijken :verrygood

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

GL,

 

zijn die zwavelverdampers tegen alle ongedierte?

 

varenrouwmug+larven

spint+eitjes

meeldauw

enz

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker spul voor je neus dus.

 

als je een filter test wil doen kan je dat ding dus ook ff aanzetten :verrygood

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja @HM; Handig voor de test :verrygood

 

Weer ff een up-date(je)

 

De dames doen het goed, en ze zitten op de racefiets. Folie is eraf (wou niet echt goed). Ze gaan nu hard, staan lekker in een briesje, en zuigen de potjes leeg!!! Lv is nu 80+ en de temp rond 26.5 gr.

 

gallery_14245_9243_68808.jpg

 

gallery_14245_9243_1057892.jpg

 

gallery_14245_9243_1123285.jpg

 

gallery_14245_9243_794622.jpg

 

gallery_14245_9243_105673.jpg

 

We hebben vandaag de laatste aardebak voorzien van nieuwe vijverfolie en weer nieuwe zw/wit folie tot op de bodem. Dan kan de aarde er mooi tegen aan, en blijft alles mooi op zijn plek!

 

gallery_14245_9243_966062.jpg

 

De aardebak is gevuld met 30 zakken aarde .

 

gallery_14245_9243_755195.jpg

 

gallery_14245_9243_7473.jpg

 

We hebben er vervolgens ff een zeil overheen gelegd voor eventuele uitdroging tegen te gaan de komende dagen, maar de aarde kan zo wel lekker op temperatuur komen :lol:

 

gallery_14245_9243_660909.jpg

 

Tot later maar weer :lol:

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal netjes uit.

 

Heb je wel genoeg aarde zakken voor beide bakken?

 

Kan verder nog maar 1 ding zeggen, ga zo door.

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hardcore Maniac; Ja, genoeg zakken. Dat wordt keurig voor je uitgerekend :lol:

 

De weersvoorspelling voor vandaag was:'' 27-28 graden, zeer felle zon en erg hoge luchtvochtigheid!

Wat nou vrieskou :verrygood :

 

Ik had de dames gistermorgen hun eerste volledige waterbeurt gegeven. Ik had zo'n voorgevoel dat ik beslist uiterlijk de volgende morgen weer heen moest, en gelukkig maar......

Ze waren weer max. ingedroogd naar 4,5 en zaten op 60% gewicht. Snel de bende opruimen, de dames verhuizen naar het middenpad, aarde in de laatste bak doen, voedingsvat aanmaken, aardebed besproeien, dames selecteren en op hun plek zetten, gaatjesfolie erop, en gaan!

 

Hier de plaatjes:

 

De grotere dames waren na 3 daagjes al flink beworteld;

 

gallery_14245_9243_45906.jpg

 

gallery_14245_9243_171806.jpg

 

gallery_14245_9243_544900.jpg

 

Dit was de grootste looser deze voorselectie :lol: . Weinig internodes, en gewoon een iel dingetje. Zaten ook geen wortels omheen toen ze uit het potje kwam :lol: .

 

gallery_14245_9243_170369.jpg

 

Hier de dames in de rechter bak;

 

gallery_14245_9243_820060.jpg

 

Hier de dames in de linker bak;

 

gallery_14245_9243_1397371.jpg

 

Folie erover;

 

gallery_14245_9243_13576.jpg

 

gallery_14245_9243_969899.jpg

 

Zo, de dames kunnen hun gang gaan.

Tot later.

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Green-lady,

 

Ze zijn goed uit de kinder opvang gekomen!

Hoe lang laat je ze nu nog in de groei staan?

 

Toch wel een mooi systeem met die sproeislang/pijp tussen de planten in.

Heb je het nou af kunnen regelen met de druk en aantal liters per beurt?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey GL,

 

Gezien je sproeiers op de zelfde hoogte zitten als je plantjes, spoelen deze nu niet weg als je water gaat geven? :verrygood

 

enne vind je het normaal om dames op de grond te gooien ??

 

gallery_14245_9243_13576.jpg

 

Grtz HM (Heilige Mekkeraar :lol:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie; Ja, ik heb er een watermeter tussen gezet vlak voor het voedingsvat. Die meet tot aan deciliters. Hij sproeit precies 6 liter in 10 sec. weg. Ik had het vat gemerkt, 10 sec. gesproeid en weer bijgevuld tot aan het merkteken. Er ging precies 6 liter bij :lol: .

Ze blijven niet lang meer in de groei. Wil korte gedrongen dames houden :lol:

 

@ Hardcore Maniac; De dames gaan lekker vol onder de douche :lol: .

Enne..... jij moet niet zo scherp zoekend naar de plaatjes kijken :verrygood . ik heb door de drukte de dames nog in het gangpad te liggen ja. :huh:

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gezond uit green-lady !

Kan je uit ervaring wel vertellen dat het beter is om zo schoon mogelijk te werken in je hok....

Scheelt weer rare ziektes en beestjes halverwege.

 

Een plezier om naar te kijken dit, nice

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey GL,

 

je zit wel om foto's te vragen bij Guesswho? maar waar blijven jouw nieuwe foto's?

 

laat weer es ff wat zien, wil je goed in de gaten kunnen houden <_<

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook wel nieuwschierig <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, nog geen foto's ;) .

 

Heb hem expres niet meegenomen omdat het steeds op 24h draaide. Zit nu op 18/6 en de dames gaan zo hard dat ze morgenvroeg overgaan op 12/12. Ze hebben net nog een fijne douche gehad (1ste keer op het aardebed na de volzetvoeding). Morgen zal ik met de lampen uit wat plaatjes knippen.

De folie is er af dus wordt dat heel wat overzichtelijker :blink: .

 

Anders krijg je weer de opmerkingen:,, Kun je de volgende keer foto's nemen met de lampen uit???".

Om dat ff over te slaan morgen dus gelijk de goede exemplaren <_< :likken: :)

 

:blink: .

 

gr.

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt hele mooie foto's maken met het licht aan hoor...

 

Zoiets heet witbalans... Leg een A-4tje op je foto, ga op je computer bij je foto-edit programma naar witbalans en selecteer het wit van het A-4tje of iets ander wit of neutraal grijs.

 

OF je hebt een witbalansfunctie op je camera, pakt de gebruiksaanwijzing van je camera er bij en laat me dit niet uit leggen <_< .

 

Groetjes,

 

Kees.

 

3 minuten rijden toch ? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd even spelen met de witbalans

Bij mij een half uurtje heen en weer rennen tussen de dr120 tent en de pc

Instellingen opgeslagen en kan ze zo elke keer weer naar boven halen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zoek het ff uit! Bedankt voor de tips :likken:

 

 

3 minuten rijden toch ? :)

 

Hèhè, nee.....ben er heen verhuisd, en slaap er nu tussen <_<

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hèhè, nee.....ben er heen verhuisd, en slaap er nu tussen

 

En zo doet een echte die hard dat <_<

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is de beloofde foto-update.

 

Ff een kleine samenvatting:

 

8 dec;

Stekken binnen, 's-avonds 22:00 in de voorgroeipotjes die bewaterd waren met 60ml volzetvoeding verrijkt met enzym plus, bio roots en bio crop. temp 26, lv 70+. 03:30 waren alle dames gedaan. Startgewicht (potje met stek + voeding) was zo'n 240 gram gemiddeld. klok op 24/24. Lampen op 1.40m

 

12 dec;

Pluggen bewaterd met 30ml groeivoeding + verrijking. Temp voeding 22,5 gr., temp 27, lv 65-70

 

13 dec;

1e waterbeurt, groeivoeding 50ml-70ml pp, afhankelijk van de grote. Daar kwamen we achter door ze te wegen, en weer op hun startgewicht terug te brengen. temp 27, lv 65-70

 

14 dec;

De dames waren 's-morgens alweer drooggetrokken tot 4,5 en zaten op 60% van hun startgewicht, dus tijd om ze te verplaatsen naar de aardebak. Aardebak besproeid met 85 liter volzetvoeding met verrijking. Dames geplaatst en toen alles stond nog een beetje bij-bewaterd bij de dames zelf (50ml). Klok op 18/6

temp 27,5, lv 60, grondtemp rond 24 graden. lampen op 1.20m

 

16 dec;

na 18:00 de klok op 12/12 gezet. Dames hebben nog een waterbeurt gehad van 85 liter rond 17:00.

Filters aangesloten.

 

17 dec;

17:45 waterbeurt 70 liter groeivoeding met verrijking. temp in de nacht 21,5-22,5, lv +-60. temp dagfase 26.0-28,5, lv 50-55. lampen op 80 cm

 

De dames gaan vanavond hun 2de bloeidag in. Ik heb ze zo kort voorgegroeid omdat ik ze laag wil houden.

 

Het kraanwater is momenteel 9,7 graden. De vatverwarmers verwarmen 200 liter binnen 5 uur naar 22-23 graden <_<

 

gallery_14245_9243_938905.jpg

 

Temp/lv in de nachtfase;

 

gallery_14245_9243_209052.jpg

 

Temp/lv in de dagfase;

 

gallery_14245_9243_455300.jpg

 

De aardebak met dames links;

 

gallery_14245_9243_938025.jpg

 

De aardebak met dames rechts;

 

gallery_14245_9243_300422.jpg

 

gallery_14245_9243_815656.jpg

 

gallery_14245_9243_218169.jpg

 

gallery_14245_9243_920164.jpg

 

gallery_14245_9243_568971.jpg

 

gallery_14245_9243_754584.jpg

 

gallery_14245_9243_644500.jpg

 

Hier gingen de lampen weer aan, en branden nu zo'n 15 min.;

 

gallery_14245_9243_695590.jpg

 

Nog snel 1 plaatje voordat de lens helemaal beslaat :) ;

 

gallery_14245_9243_1070347.jpg

 

Ik heb zodra de dames in de aardebak kwamen te staan wel wat problemen gehad met de temp en de lv. Over het algemeen ging het redelijk goed, maar had met de temp uitschieters tot iets over de 30 graden, en een lv op z'n laagst van 43. De waterleiding voor de koeler is zo lang en maar 15mm, en er zitten ook nog meer verbruikers (huurders) op, dus de druk trekt de koeler nog maar net. Eigenlijk is het net te weinig! Als de koeler draaid (nu in de dagfase bijna continu) dan werkt de lv niet naar behoren omdat deze luchtbevochtiger nagenoeg geen druk heeft om goed te kunnen sproeien. Normaal stijgt hij binnen 2 minuten wel 10, bijv. van 50 naar 60.

 

Door dit voorval kwam de LV+ helaas niet goed tot zijn recht :likken: , en de koeler dus ook niet)

Nu de filters zijn aangesloten is het iets stabieler en de dames koelen ook iets meer mee en verdampen iets meer, dus nu is het mooi stabiel geworden.

 

groeten,

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel liter water heb je nu dan voor de koeler?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen precieze meting, maar het zit tussen de 900l/h en de 1000l/h. De 1000 haal ik niet :blink: .

Valt me nog mee dat de koeler toch nog zulke prestaties levert onder zulke omstandigheden!

 

Ik heb zelfs geprobeerd om de bronpomp er tussen te plaatsen en het water harder/sneller door de leiding heen te zuigen, maar die trok er zo hard aan dat je de lucht de leiding door trok <_< .

Zo lang is die fuck** leiding dus!

Dan trekt hij misschien de lucht door de keukenkraan bij de buurman :likken: :). Die schrikt 'm de pleuris ;) :blink:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het scheelt dat het water nu zo koud is uit de leiding

 

wel jammer dat de bevochtiger nu niet tot z`n recht komt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan trekt hij misschien de lucht door de keukenkraan bij de buurman :likken: :). Die schrikt 'm de pleuris ;) :blink:

 

green-lady

 

Leuke verrassing, inplaats van water te krijgen heeft hij nu een vacuum leiding <_<

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een goed werkende bron had uitkomst geboden!

Ach, het is nu redelijk onder controle, maar het was zeker beter geweest voor het begin!

 

green-lady

 

Leuke verrassing, inplaats van water te krijgen heeft hij nu een vacuum leiding <_<

 

Grtz HM

 

Wil je je glas bijvullen onder de kraan...... zuigt ie 'm leeg :likken: :) ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuke verrassing, inplaats van water te krijgen heeft hij nu een vacuum leiding <_<

 

Grtz HM

 

als die er een slang aan zet kan die mooi stofzuigen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...