Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

super#skunk

mijn eerste plantje

Recommended Posts

Nou hier dan een verslag over mijn eerste kweekje

 

Ik ben 8 dagen geleden begonnen met het ontkiemen van 1 zaadje

Zaadje komt van sensi seeds in amsterdam is een supper skunk en is feminized (zou dus vroutje moeten worden)

Ik hoor jullie denken waarom 1 zaadje en niet 10 of 20

 

de kast waar ze in komt is effectief 100x100x200 is 240 maar omdat de koolstof filter in mijn kast hangt kan de lamp niet hoger en natuurlijk mijn dubbele bodem

 

na 3 dagen ontkiemen op een schoteltje tussen de vochtige watjes heb ik haar in een potje met grond gezet en al gouw zag ik het eerste blad boven de grond uit komen

 

gallery_24548_9214_349578.jpg

natuurlijk deed ik hier al iets verkeerd grond is te nat en er zitten geen gaatjes onder in de pot

 

tog groeide ze de eerste 3 dagen als een raketje

 

med_gallery_24548_9214_36468.jpg

en al snel zag ik de eertse blaadjes echt ontstaan ze ontdeed zich van haar zaad schilledje en schoot nog verder de lucht in

med_gallery_24548_9214_26004.jpg

toen merkte ik dat ze wel heel hoog probeerde te komen op het forum na gevraagd en toen hoorde ik dat ze zich aan het strekken was vanwegen te weinig licht

als een echte vader heb ik de twee dagen daarna dag en nacht aan mijn kastje gewerkt om haar een betere leef omgeving te geven

en die is nu dus af en ze staat daar nu met in ieder geval voldoende licht 1 x 400 watt

ik heb gaar met haar voetjes iets dieper in de grond gezet zodat ze niet om zou vallen

en toen stond ze er zo bij

med_gallery_24548_9214_49564.jpg

med_gallery_24548_9214_345119.jpg

 

ik merkte wel dat ze geen lenzen on dragen vanwege de lage lv dus heb ik er toen een condens maker bij gezet

med_gallery_24548_9214_123477.jpg

met de vochtige wind door haar blaadjes staat ze nu op mijn zoldertje

 

 

helaas moet ik bekennen dat ik nog niet zon hele goede vader voor haar kan zijn

ik hoorde dat ik een tensio meter er bij moest hangen weet nog niet wat dat is

dat ik haar niet in de gewonen allroud potgrond mocht zetten was wel de duurste die ze hadden hoor

en de temperatuur kan ik ook nog niet helemaal op pijl houden van 28 tot 30 met lamp aan en 20 tot 24 met lamp uit

 

tips zijn altijd welkom ik wil mijn schatje natuurlijk zo groot mogelijk zien worden omdat ze enig kind is en ik wil van haar kunnen genieten tot lang na dat ze dood (en droog) is

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand met tips ik heb er nu tensio meter ingedaan en zoals verwacht te veel water dus paar dagen geen water vanaf nu aleen beetje met spuitje nevelen vool lv denk ik

 

ik houd me open voor tips alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo super#skunk

 

ik kan je nog niet veel tips geven ben zelf nog beginner maar houd je verslag in de gaten.

veel suc6 en hoop dat het een vriendinnetje is B)

 

grtn Opoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh ho,

 

ok ok ok, er reageren wel mensen hoor en wees gerust. Je topic zal vaak genoeg gelezen worden hoor, geen stress. Een tensiometer is een meter die de vochtigheid van je medium/aarde meet. Voor de rest weet ik het fijne er niet van want ik heb er geen. Ik voel altijd aan mijn potten, door het gewicht te kennen met/zonder water kan ik eindelijk water geven zonder iets nodig te hebben. Ik werk dus op gevoel wat dat betreft. Kijk eens rond hier en je vind meerdere topics regelrecht vanuit zaad, bijvoorbeeld die van Go2Hell. Tsja, wat je aarde betreft, die kun je wat mij betreft er wel uit gooien. Het verschil tussen de bouwmarktgrond en die vanuit de GS is erg groot. Deze laatste is reeds voorzien van alles wat, in ieder geval het meeste, wat een plantje als de onze nodig heeft. Schaf hiernaast nog wat voeding aan en je zit eigenlijk al voor meer dan de helft op de goede weg.

 

Kijk maar eens rond hiero, lees veel, leer je een hoop van.

 

Succes kerel, ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ga morgen naar de gs om echte gront te kopen dan kan deze de tuin in B)

die tensio meter heb ik al door 80 is goen in de groei 120 in de bloei lager is natter hoger is droger

ga zeker ook wat voeding halen moet wel een lekker wietje worden he

 

 

bedankt voor de tips

 

nog een vraagje trouwens

als ik nu naar andere grond ga kan ik dan gewoon om de plant heen grijpen en met een klein kluitje overzetten

 

zullen nu tog nog niet zo heel veel wortels aan zitten denk ik

 

b.v.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, je zit volgens mij boven op je pc B)

 

Moet volgens mij geen probleem zijn. Ik heb zelf ook een paar jongelingen overgezet, hoppa, eruit gegraven, rustig en voorzichtig en netjes in een andere pot geplant. Misschien dat je een beetje stress veroorzaakt maar zou hier niet wakker van liggen. Wat ik al zei, kijk eens rond en worstel je door een paar topics heen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een klein vervolgje

 

ik heb het plantje in een kleiner potje gezet had nog bijna geen wortels en in die grote moest ik veel water toevoegen om de hele pot te voorzien

 

in het kleinere potje zit nu ook grond van de gs ik zou niet weten welke maar zat in een gouden zak

 

ook heb ik er een tensio meter in gedaan en gebruik deze nu om te bepalen hoeveel water ik moet geven

 

ook heb ik besloten om voedingstoffen te gaan gebruiken

via de gs heb ik van house en garden dna-cel nummer 1 voor wortel stimulatie en voor als ik haar in de groei zet 1-component aarde ook van house en garden

ik gebruik nu aleen de dna voor wortel stimulatie

 

hier dan nog even een foto van hoe het er nu bij staat

https://www.wietforum.nl/uploads/1259934702/med..._9214_27527.jpgmed_gallery_24548_9214_27527.jpg

zoals je ziet geeft mijn meter bijna geen vocht aan maar ik moet even een nieuwe halen deze klopt denk ik nix van

ik heb handdoeken die nat zijn die condens maker met fan en ik sproei elke 2 uur de wanden nat

deze meter is een keer in het water gevallen maar sinds dien doet ie beetje raar met de lv

 

tips zijn altijd welkom zeker over de voeding het is voor mij allemaal voor het eerst

 

ik gebruik nu 1 ml op 1 l voeding en heb tot nu toe ongeveer 300 cl water gegeven

 

groeten

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die meters kloppen vrijwel nooit.

eerst moet die 300 ml weg, voordat je opnieuw water geeft.

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skunkie,

de natte handdoeken en de mistmaker mag je opruimen.

Je werkt met een zaailing, deze bouwt een wortelstelsel naar behoefde op.

Heb je stekken is het een ander verhaal, deze hebben nog geen wortelen, dus moet hier de lv

hoog gehouden worden om een uitdrogen te voorkomen.

Voordat je het plantje verzuipt, geef van onderen water. Vul het schoteltje met water en wacht een half uur.

De grond zuigt het water op. Hierna verwijder je het overtollige water.

De zaailing ontwikkelt een pen-wortel, welke direct naar beneden gaat en hier het water en de voeding bereikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die natte doeken en en bevochtiger mogen wel weg ja.

Dat is nergens voor nodig,

En je grond is veel te nat!!

ik zou ,als ik jou was

Een paar dagen/tot een week alleen met een plantenspuit je plantje sochtends en savonds 1 keer te besproeien.

En geen water meer in de pot geven , tot de grond goed opgedroogd is.

 

Leuke opzet 1 plantje,

Ik ga je volgen

 

grtz Elmo B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja die natte doeken en en bevochtiger mogen wel weg ja.

Dat is nergens voor nodig,

En je grond is veel te nat!!

ik zou ,als ik jou was

Een paar dagen/tot een week alleen met een plantenspuit je plantje sochtends en savonds 1 keer te besproeien.

En geen water meer in de pot geven , tot de grond goed opgedroogd is.

 

Leuke opzet 1 plantje,

Ik ga je volgen

 

grtz Elmo B)

 

 

heb 8 zo een super skunk's staan die gaan heel goed en is gemakelijk te

onderhouden

die vragen niet veel

vind wel dat de bloeitijd niet al te snel gaat

greetz mr weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle tips zal stoppen met water geven tot dat de pot weer droog is nog wel een vraagje ik heb het licht nu overdag aan staan maar wil eigenlijk naar nacht tijden voor de temp beter te kunnen controleren kan ik gewoon de klok zo zetten dat de plant 1 dag 24 uur licht krijgt en dan weer terug naar 16 8 ? En moet ik in die planten spuit dan ook voeding doen alvast bedankt groeten skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor alle tips zal stoppen met water geven tot dat de pot weer droog is nog wel een vraagje ik heb het licht nu overdag aan staan maar wil eigenlijk naar nacht tijden voor de temp beter te kunnen controleren kan ik gewoon de klok zo zetten dat de plant 1 dag 24 uur licht krijgt en dan weer terug naar 16 8 ? En moet ik in die planten spuit dan ook voeding doen alvast bedankt groeten skunkie

 

als die nog in de groei staan zie ik daar geen enkel probleem in om deze tijd te verzetten

er zijn er zelfs die hun groei doen op 24/24

nou nog veel suckses

greetz mr weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de brandmelder doet het

 

vanacht om 2 uur sprong ie aan

ben nog nooit zo snel wakker geweest en boven gestaan met hart kloppingen

gelukkig niets aan de hand ik had mijn mistmaker er gewoon in laten staan omdat de lv zonder de mistmaker zakt naar 19% en dat vond ik wel heel weinig

maar omdat ik gisteren overgeschakeld ben van 08:00/24:00 naar 22:00/14:00 en dat deed om 01:00 toen mijn lamp dus al een uur uit stond was de temp in het hokje zo ver gedaald dat de afzuiging nog niet aan sprong met als gevolg dat de mistmaker het hele hokkie vol mist zette en voor de brandmelder leek dat voldoende op rook om mij uit bed te halen meschien ook wel gelukkig als de temp uitijdelijk wel was gestegen en het filter was aan gesprongen had het koolstof filter best wat condens moeten verwerken en das er volgens mij ook niet zo goed voor

 

wel mooi de reactietijd kunnen zien ik dekn 1.3 sec van alarm tot het moment dat ik de deur open deed met een brandblusser in mijn hand

verder gaat het goed met het plantje begint nu echt aan te slaan in de nieuwe pot grond en met de wortel versterkers en dat na 1 dag lekker hoor

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, lekker geslapen nog daarna ?

maar fijn om te horen dat het goed gaat.... grtz

 

 

en die tijd kan je gewoon omzetten hoor, daar zal zo`n klein plantje niks van merken

grtz

E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn is dat, wakker worden zo. Heb zelf tijdje geleden ook gehad maar dan om 04:00 en door een "stofje" voor de optische straaltje waardoor dat ding af ging (mijn melder ligt op een tent, in de tent heeft geen zin).

 

Je mag je brandmelder wel bedanken, deze heeft je een verzadigde koolstoffilter bespaard :verrygood

 

Houdt wel de filter goed id gaten aangezien de lv in je hok errug hoog is geweest en koolstoffilters hier niet zo van houden (lees, kool is snel verzadigd en verliest geuropnemende capaciteit).

 

Probeer ALTIJD afzuiging te laten draaien (met lamp uit gedimd) om je lv niet boven de 70% te laten uitkomen en ik denk dat je met de wisseling van de aarde en de andere maatregelen die je inmiddels genomen hebt er wel komt.

 

Pas beetje op met die 1 component voeding in combi met je aarde (staat er Allmix of Lightmix op de zak?), start pas na een aantal weken met voeding geven en rustig aan hiermee (op halve aanbevolen dosis beginnen en langzaam opbouwen).

 

Als je de plant verpot naar een 11ltr of groter net voordat je haar id bloei zet dan hoef je waarschijnlijk helemaal niet bij te voeden :lol:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij bent grappih :verrygood binnen 1,3sec.. je staat nog eens versteld van jezelf. leuke topic, ik blijf je volgen

 

 

ff oftopic , maar sparta, had je mijn bericht al gehad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor de info ik wil haar nog zeker 2 weken in de groei houden voor ik overstap naar 12 12 en dan gaat ze in een 29l pot dus weinig voeding morgen weer een foto update is nu al een echt plantje nog 1 vraagje vanaf wanneer moet ik gaan toppen om haar lekker veel toppen en lekker breed te laten worden ze mag wel 150 hoog worden en 80x80 en vanaf hoeveel cm moet ik haar dan in de bloei zetten? Weer bedankt groeten skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hier weer een klein verhaaldje

 

heb hem water moeten geven is nu flink aan het drinken heb ik ket idee

grond vloelde echt droog aan en kreeg lichte plekken heb water in de schotel gedaan waar de pot in staat en na 5 min was het helemaal weg (met wortel stimulator 1ml/1l 100 cl water)

komen nu al flink wat bladen bij hier dan de foto

gallery_24548_9214_79348.jpg

en hier een foto 24 uur later

gallery_24548_9214_62262.jpg

vind het een beste groei voor 24 uur staat op 16/8

verlichting is van een beveiligings camera met nachtzicht is een ip camera ben ook bezig met een time lapse filmpje van de groei

heb een programmatje die een time lapse opname maakt neemt elke 12 min een foto en maakt van al die fotos een filmpje die dan de hele dag laat zien in 5 sec dus de hele groei zeg 100 dagen van een plant dan duurt het hele filmpje 500 sec dus 8,3 min ben alleen nu pas begonnen dus de eerste 2 weken staan er deze keer niet bij

 

nog iemand ideeen over het toppen en zo om hem breed en gooh te krijgen met zoveel mogelijk topppen mag van mij best wel 4 ween nog in de groei maar wil dan wel weten hoe ik hem de breete in krijg met veel topjes maximale opbrengst uit 1 plant maakt me niet uit dat ie lang moet groeien komt ook in een 29 l pot dus wortel ruimte genoeg

 

groetjes

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan weer een kleine foto update

 

zoals ze der nu bij staat met telefoon gemaakt

med_gallery_24548_9214_4903.jpg

gallery_24548_9214_326999.jpg

 

en dan nog een foto uit de reeks beveiligings camera waar ook de time capture op gemaakt word

gallery_24548_9214_35184.jpg

 

zoals je kan zien heb ik de kap iets lager gehangen nu op ongeveer 35 cm zoals je ook kan zien zit er een fan aan mijn lamp dus de temp bij de plant blijft wel netjes op maximaal 24 graden nu ook omdat ik nu de afzuiging zo heb ingesteld dat ie altijd een klein beetje blijft zuigen eerst was dat niet zo ging ie telkens van uit naar 80 % ofzo en dat wisselde nog iets te veel in de temp nu zie ik dat ie duidelijk op 24 blijft staan zonder te schommelen heb wel een uur naar het beelt zitten staren van de camera

 

tips zijn natuurlijk altijd welkom vooral over mijn vorige vragen over het toppen enzo

 

b.v.d

 

en de groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand die mijn vragen kan beantwoorden ????

 

plzzz help

 

is mijn eerste plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt gaan scrogggen dit wordt veel gedaan om meer dekking van je veldje te krijgen ff zoeken en je vind er een heleboel

voor de rest succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hioer dan een foto update na dat mijn lampen net uit zijn gegaan tog mooiere fotos

 

van voren

med_gallery_24548_9214_203380.jpg

van onder

med_gallery_24548_9214_183634.jpg

en van recht boven

med_gallery_24548_9214_20329.jpg

 

kleurtje ziet er zo wel goed uit denk ik

 

gebruik vooralsnog aleen wortel stimulator

 

nog even in dit potje dan naar een maatje groter

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gaat goed hoor , maar laat em nog maar lekker even groeien voordat je topt :verrygood

oja hoe warm is het met lamp aan en uit en wat is je min en max Lv ?

 

Greetz E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...