Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pablo Escobar

help mijn aarde in de tent is te droog?

Recommended Posts

ok goeie dag heren van het goeie leven

ik heb een vraagje aan de gene die mij kan helpen ???

er is een tent van 2.40 1.20 2.00 er zit 24 potten in van 18 liter

maar nu werk ik volgen schema met water geven maar me aarde van boven is te droog vooral de middelste

8 planten natuurlijk loopt het dan schuin af maar me aarde blijft ook droog aan de andere kan

hoeveel water raden jullie mij aan ??

ze zijn lichtjes zijn nu net 2 weken aan hebben al beginnende kleine topjes

momenteel geef ik 1:5 voeding/terra vega temp.18.4 tot en met 27.8

hoop bij hier genoeg informatie gegeven te hebben en dat iemand mij snel kan helpen ??vriendelijke groet pablo:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
geef ze rond de 150/250 ml per keer

ok is dat uit je eigen ervaring beter uitgepakt want ben bang dat ze te geel worden....

maar hoe meer water hoe meer voeding uiteraad toch ????

en bedankt !!!!! voor de snelle reactie

 

ok is dat uit je eigen ervaring beter uitgepakt want ben bang dat ze te geel worden....

maar hoe meer water hoe meer voeding uiteraad toch ????

en bedankt !!!!! voor de snelle reactie

trouwens je zegt 150 /250 ml wat er neem ik aan maar ik geef ze nu 1liter water en ze zijn nog te droog hoe in hemelsnaam als ik ze zo weinig geef word het nat???

Share this post


Link to post
Share on other sites
trouwens je zegt 150 /250 ml wat er neem ik aan maar ik geef ze nu 1liter water en ze zijn nog te droog hoe in hemelsnaam als ik ze zo weinig geef word het nat???

 

ja 150/250 ml water met voeding ik weet niet hoe je je voeding mengt ik doe het in 1,5L flessen 7,5ml voeding

als ik jou was zal k je voeding er even bij pakken en even uitrekenen hoeveel je er dan bij moet doen

jij gebruikt volgens mij ook CANNA of niet? zo ja 7,5 ml op 1,5L water gr HS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak geef je ze water dan?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe vaak geef je ze water dan?

 

Grtz Guesswho?

ik geef om de dag water maar 1 liter per stuk is egt weinig nu ben ik gestegen naar 1.2 maar geen verschil nog steeds droog van boven af midden is hij wel nat en via terra schema mag mij vega terra ik heb opgeboust van 30 naar 50 ml op 10l water meer mag je niet geven dan 50 ml 1;5 id dus max

Share this post


Link to post
Share on other sites
om de dag is wel weinig wat voor lamp gebruik je??

3 keer 600w philips bulp

 

 

3 keer 600w philips bulp

hoe vaak advieseer je dan water te geven elke dag dat is toch niet goed je mag ze toch niet verwennen ....:$

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan mag je zeker wel 2/3 per dag water geven!!

hoe beter je ze verwend hoe grotere toppen je krijgt :smoke

maar je moet ze ook geen overdosis geven natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan mag je zeker wel 2/3 per dag water geven!!

oke eff duidelijk hoeveel liter per plant zo dat ik om de dag water kan geven 24 stuks 2l per plant is wel goed dan toch ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
een liter is meer dan genoeg :smoke dat zullen ze wel lekker vinden

geef je dan liever boven op de aarde of dat ze het zelf opzuigen van onder

maar asl je elka dag geeft met voeding gaat je ec dan niet veel te hoog worden ?? of geef je ene dag met voeding en de ene dag zonder voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef ze van boven af,elke dag voeding

ook iets van 2/3 keer per dag

en ph en ec meet ik niet ,toppen komen er zonder dat apratuur ook wel in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch beter dat je gewoon kijkt naar je grond als je je vinger in de grond steekt en die voelt nog vochtig geen water bijgeven en anders kan je best een tensio meter kopen bv van blumat of no mercy en steek je die in de pot. Dan weet je zeker wanneer je water moet geven.

 

Want bij iedereen scheelt dit, ik moet men planten maar om de 2 dagen water geven en telkens +-1.5l per pot (35Liter potten) er zijn natuurlijk ook periodes dat ze meer water/voeding vragen, je moet echt voelen om te weten wanneer of je kan ook altijd je potten wegen

 

Het scheelt per soortje, luchtvochtigheid, temperatuur in je hokje, soort medium of grond je gebruikt er zijn geen eenheids hoeveelheden..

 

Liever een dagje wat droger dan een dagje te nat, staan ze te nat verzuip je ze en rem je de plant serieus af :smoke

 

Greetz,

Fif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd bij iedreen is het anders ik doe het gewoon op het oog mijn planten schieten echt de lucht in ik geef ze

zoizo 500 ml water met voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt ook van de grootte van de pot af. Ik heb 11L potten, en als ik 1 L per dag geef dan loopt alle er aan de onderkant weer uit. Mijn plantjes zijn bijna klaar, en ik geef 400ml om de dag (dus 200ml per dag). En dat is al aan de ruime kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik goed versta dan is het goed van tussen de 200ML & 500ML water te geven aan 11L potten per dag ?

 

of om de 2 dagen ?

 

wat geef je het beste per dag van hoeveelheid per plant ?

Ik geef namelijk tussen de 350ML & 500ML per plant elke dag , en als ik aan de aarde voel dan is deze droog de dag erna wanneer ik terug water geef .

Zelf wanneer ik ze 500ML water geef dan zie ik nooit het water er langs onder uit komen dus de pot neemt het water goed op .

 

of is het best om gewoon om de 2 dagen 500ML water te geven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar indoor beginnersvragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de bovenkant van je aarde ingedroogd is ,is het ook wel is verstandig om je water in 2x te geven bijvoorbeeld als de lampen net aan gaan 200ml en dan een uurtje of 3 erna nog een keer 200ml zo kan de aarde het vocht goed opnemen ook aan de bovenkant en loopt het niet gelijk aan de onderkant eruit dat zie je vaker met droge aarde je zal zien dat het werkt zo ben je de droge aarde bovenin de pot ook kwijt

 

 

gr wesleyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook gebeuren dat de vochtopnamen door de aarde niet goed meer werkt wanneer de aarde te droog is geweest.

De oppervlakte spanning is dan te hoog (dacht ik)

Anyway, als je aarde slecht opneemt kan je alle potten nogmaals inwateren met een mengseltje van 1 druppel dreft op 10 liter water.

Yucca is hier ook prima voor maar dat is wat lastiger te krijgen, sannie verkoopt het geloof ik wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...