Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste forum bewoners,

 

Na mijn eerste kweek die op spint na redelijk is verlopen heb ik nu een probleem, paarse steeltjes welke niet weggaan.

 

Ik heb eens goed nagedacht wat ik anders doe dan tijdens mijn eerste kweek en vraag me af welke van deze veranderingen deze paarse steeltjes verzoorzaken.

 

De veranderingen zijn:

 

- Ipv van de nacht draai ik deze ronde op de dag.

- Ik blaas af in een kleine ombouw rondom een velux dakraam, heb de raam openingen van ongeveer totaal 20 cm verkleind naar ongeveer 12 aangezien ik niet wil opvallen om met de kou het raam een flink stuk open te laten staan. Te veel (tegen)druk?

- De temperatuur van mijn hok tijdens de lampen aan tussen 26 en 29 graden en met de lampen uit tussen 18 en 19. Te koud?

- De luchtvochtigheid zit tussen de 40 en 50 graden. Te droge lucht? Zit in de 4e week bloei.

- Het voedingswater zou wellicht te koud kunnen zijn? ik laat koud water uit de kraan minimaal 12 uur staan alvorens ik het in de kweekbak pomp (eb/vloed systeem op mapito) Geen idee hoeveel graden het water dan is en vraag me ook af wat de optimale temperatuur van het water moet zijn aangezien ik een verwarmingselement heb aangeschaft wat tussen 20 en 30 graden kan worden ingesteld.

- Ik gebruik geen bodemverwarming in mijn kweekbak maar dit lijkt me niet echt nodig met een houten vloer als ondergrond op de zolderverdieping?

 

Wat is de oorzaak of is het van alles een klein beetje?

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie niet direct iets verkeerd.

 

De beste temperatuur van je water is 20-21 graden celcius.

 

Purperen steeltjes hoeft niet altijd te betekenen dat er iets verkeerd is.

Het kan ook een genetische trek van de plant zijn.

 

Ik had ook eens 1 plant die paarse steeltjes had, terwijl de rest 'normaal' bleef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je medium?

zelf opgewaardeerde grond?

of praxis aarde?

en je voeding?

 

met de eerste heb ik een rondje gehad,

alles fier omhoog, maar continue rode steel.

te pittige grond= zelf opgewaardeerd.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medium is mapito,

 

voeding is canna a en b en start nu voorzichtig met PK 13/14

 

Ec nu rond de 1.9

Ph 5,9

 

Wat me nog opvalt is dat de meeste planten niet boven de 60 cm zijn gekomen, ik heb ongeveer 10 dagen voorgegroeid, misschien is dit nog een extra aanwijzing voor het probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi knakie blind.

Paarse steeltjes hebben velerlei redenen. ;)

Maare in uw verhaal ga ik voor nogal koud tijdens de donkere fase. Niks van aantrekken.

Het mag gerust slechts +2 graden zijn in je hok nachts. (die planten leven overdag in temp van +-47°, nachts +-0°!!)

Overdag is het sowieso warm genoeg (IR straling)

Mijn geheim, :smoke ;)

je moet ten allen tijde ervoor zorgen dat je medium (tijdens de voedingsgift,) min 18° is!!.

Onder de 18° ernstige problemen met voedselopname aan het wortelstelsel!!!

Ik warm mijn water op tot een 28° (Absolut niet warmer!!) en laat dat 2 min door het dripsysteem lopen,

Gewoon om mijn medium op te warmen. Na 5min onmiddellijk een 2de beurt. 2 min.

They love it.

O ja, ik trek ook lucht via zo’n velux ding. Ha ha ha dat ziet echt niemand.

Verder, Je lv. nou als kan, lager. nu nog niet maar voor de toekomst (3weken) zit je wel met een ideale schimmel LV!

Zijn je planten gezond? Use de max dose PK13/14! :wacko:

Hoezo voorzichtig??? Je gebruikt 13/14 best maar 1 week, en dan als het er zo uit ziet:

als de groei stagneert en er totale bloemvorming is dan pas PK13/14 gebruiken.(goed lezen wat er op het pulleke sta!)

zijn je plantjes gezond?? Dan mag je je EC optrekken naar 2.5 /2.9.!!

bij mij ziet het er na een 4 weken bloei zo uit

 

gallery_23369_9005_517566.jpg

 

gallery_23369_9005_929083.jpg

 

 

 

Je bent goed bezig volgens mij, je doet niks verkeerd of te weinig (behalve pk…)

Hou de temp regeling in de gaten en het komt helemaal goed. (pH 5.5 is ook wenselijk)

devlaming :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie niet direct iets verkeerd.

 

De beste temperatuur van je water is 20-21 graden celcius.

 

Purperen steeltjes hoeft niet altijd te betekenen dat er iets verkeerd is.

Het kan ook een genetische trek van de plant zijn.

 

Ik had ook eens 1 plant die paarse steeltjes had, terwijl de rest 'normaal' bleef.

 

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De paarse steeltjes die ik zelf heb gehad bij mijn planten zijn veroorzaakt door Pheno's of doordat ze op de tocht stonden.

(Te dicht bij ventilatieopeningen, hierdoor wellicht wat meer kou voor de stammetjes)

 

Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden want ze kunnen best wat kou en tocht hebben, je voedingswater moet inderdaad niet te koud worden want dat is wel nadelig voor de opnamen van de voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- De temperatuur van mijn hok tijdens de lampen aan tussen 26 en 29 graden en met de lampen uit tussen 18 en 19.

 

meer dan 7graden temperatuur fluctuatie tussen dag en nacht. paarse steeltjes hoe zou dat nu komen? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...