Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

w13rd0

stekken.

Recommended Posts

ik las ergens op was sites dat het ook mogelijk is om gebruik te maken van honing in plaats van stekkenpoeder of gel.

iemand hier ervaring mee toenvallig ?

ga het denk van de week zelf even proberen als ik ze van me moeder af ga halen.

 

maar ben toch wel benieuwd.

 

greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me wel handig dat het iets van rooting hormoon bezit? (Indole Butyric Acid).

 

Suiker als voedingstof kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar waarom het sneller zou wortellen als in water zou ik niet weten.

 

Nou ja wie niet waagt wie niet wint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik voor een complete test ook eens voor wilgenbast water gaan.

hier

 

en anders gaan wij het in t lab doen.

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honing bevat naast suiker nog vele andere stoffen. Zo heb ik gehoord dat het ook goed is voor wondgenezing. Wat dat betreft zou het zomaar goed kunnen. Alleen heeft stekgel ook een rooting hormone, en ik weet niet of honing daar een goede vervanger voor is. Mischien leuk voor een test? Dit ga ik wel onthouden. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik van de auxie werking begreep is dat er eigenlijk alleen een shot van nodig is,

dus in water voor een nacht,

en daarna hoed het er niet meer te zijn, omdat het al in de stek is opgenomen,

als er dan wondgenezing nodog is

en suiker helpt daarbij,

hey wie weet .

 

 

Uit de oude volksgenees-kunst stamt het gebruik om op een jong stukje wilgenschors te kauwen als men ergens pijn had. Later ontdekten farma-ceuten dat wilgenschors salicine bevat, dat in het menselijk lichaam wordt omgezet in salicyzuur. Aspirine is de chemische uitvoering van deze natuurlijke pijnstiller.

Heb je kopzeer? Neem een roegkop!

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

over dat wonden genezen heb ik ook iets gelezen ja.

hier het onderzoek.

http://www.psycholoog.net/?p=164

 

hier nog iets gevonden.

 

Besides presence of various sugars and mineral, acids, a number of other substances are believed to be present. It has been found to have antibacterial property and has lately been found to be promoting rooting in Chrysanthemum & Thuja. Honey has been found to have same effect as by NAA (a rooting hormone), in formation of more roots as well as in the increase in root length. It is also speculated that plant hormones may be present in honey

 

bron : http://wikieducator.org/User:Manjuanandila...n_Ancient_India.

 

ik heb nu een moederplant staan van 3 weken zodra ik stekken kan snijden ga ik dit cker proberen.

 

zou een goedkope oplossing zijn .. bedoel wie heeft er geen honing in huis.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...