Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WinterWolf

Beginnen met een plantje.

Recommended Posts

Beste,

 

Ik rook nu al een paar jaar marihuana en ik ondervind helemaal geen negatieve kantjes. Een kennis wist mij het volgende te vertellen: "Stop met uw geld weg te gooien en zet zelf een struikje of dergelijke." Nu wil ik dat natuurlijk heel voorzichtig en grondig aanpakken, maar natuurlijk ontbreekt mij de nodige kennis. Ik ben dus van plan om binnen enkele plantjes te zetten (liefst 1 of 2) maar natuurlijk moet ik eerst enkele zaadjes planten en dan de mannelijke eruit halen. Natuurlijk is er nog enorm veel werk voor ik daartoe kom.

 

  • Graag zou ik een houten constructie maken van ongeveer 1,5m hoog met vanboven natuurlijk de lamp en in de zijkant een stuk of 5 kleine computerfans die zorgen voor wat luchtstroming. Bij de beginnersguide hier kon ik niets terugvinden van luchtstroming of dergelijke, dus ik denk dat het geen must is, maar het kan toch geen kwaad als de temperatuur constant blijft?
     
     
  • Verder zou ik graag weten welke zaadjes ik het best kies? Ik wil geen massive planten, maar ook geen low-ryders waar ge dan na al uw harde werk maar 10-15gram kan afhalen. De planten moeten natuurlijk binnen kunnen overleven, maar mits de nodige verzorging denk ik wel dat iedere plant dat kan.
     
     
  • Nu heb ik die Grow FAQ gelezen en ben ik al heel wat wijzer geworden. Ik moet me dus een pH-meter, een lamp, een timer die op een bepaald tijdstip de electriciteit afsluit en zo het licht dooft en een thermometer die ook de luchtvochtigheid meet aanschaffen. Waar ik dat het best haal zal ik nog moeten uitmaken.
     
     
  • Het liefst van al zou ik de starterskit die hier te koop staat aanschaffen, maar ik raak eigenlijk niet veel wijs van wat er allemaal bij zit. Voor wat dient alles precies en welke hoeveelheden moet je gebruiken? Ik dacht dat ik enkel iets nodig had om de pH-waarde van m'n kraantjeswater op niveau te brengen, maar ik zie niet onmiddellijk iets daartussen zitten die daarvoor dient en is de starterskit kopen eigenlijk wel een wijze beslissing?
     
     
  • Eens ik alles heb ontvangen, hoe moet ik dan te werk gaan? Kleine potjes vullen met potgrond, de zaadjes erin steken en alles in de box plaatsen zonder ze water te geven? (Natuurlijk wel zorgen dat de grond vochtig en luchtig is). Dan moet ik even wachten tot er kleine plantjes naar boven komen en dan selecteren? Wanneer mag je dan alles overplaatsen naar een grote pot en wanneer moet je ze voeding beginnen te geven?

De reden waarom ik dit hier post en niet gewoon ga zoeken tussen de growguide(s) op deze website is omdat ik graag een basisuitleg had gekregen. De meeste growguides hier zijn van een hoog niveau en voor een echte leek is het dus even schrikken en om eerlijk te zijn begrijp ik er de ballen van, maar dat neemt niet weg dat ik enorm veel respect heb voor de mensen die ze maken.

 

Het zijn enorm veel vragen en ik ben er zeker van dat ik er nog enkele vergeten ben. Mijn excuses hiervoor en alvast bedankt voor de antwoorden.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallooo

 

kijk HIER eens naar de sticky's

 

o.a.:

  • Sticky ! 25 Meest Gestelde Noob-vragen
  • Sticky ! De Basisinfo, Alle Informatie Voor De Beginner van bouw tot oogst, informatie en links voor het forum
  • Sticky ! Zoeken Zoeken En Nog Eens Zoeken... De info voor beginners...
  • Sticky ! Welk Soortje? Welke Soort? Wat Moet Ik Kiezen? Makkelijk, indica, sativa, smaak, bloeitijd en opbrengst......
  • Sticky ! Lucht En Ventilatie
  • Sticky ! Inrichting Van Kast Of Tent

 

Vind je al heeeeel veel info. Speciaal gemaakt voor vragen als de jouwe.

 

Nog 1 ander ding. In je welkomstmail werd verzocht je voor te stellen in het wie is wie topic. Doe je dat nog ff?

 

Als je na dit leeswerk nog vragen hebt zijn er zat mensen die je verder helpen. Maar eerst beetje moeite moet je zelf doen.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuuuuuuurlijk! De stickies. Mijn excuses. Ik keek vooral rond op de website zelf en niet zo zeer op het forum. Enkel bij de growguides. Bedankt. Zo zijn er al heel wat vragen opgelost. Eventjes lezen dus, maar eerst mij even gaan voorstellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom om te beginnen , je hebt vast een mailtje gehad van één van de modjes , daar staat in dat je je het beste eerst kan voor stellen , klik

 

Hier staan ook beginners vragen , ga eerst maar een hoop lezen

mocht je een hokje gaan bouwen dan vind je in de bouwhoek wat je weten wil

 

De zoekfunctie is je beste vreind , niet dat we te beroerd zijn om te antwoorden maar vragen die al tig keer gevraagt zijn wekken soms 'vrolijke' reaktie's op :j

 

Buble

 

Ik type wat langzamer dan de rest zo te zien :lol: B) Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad,

 

Een mail van de moderators heb ik gekregen toen ik registreerde, maar zoals je kan zien is dat toch al een klein jaar geleden. Van daar m'n belachelijk foute attitude. Door hier wat rond te kijken ben ik al heel wat wijzer geworden, maar moest er iemand zich geroepen voelen om één van mijn vragen te beantwoorden mag hij / zij dat altijd doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som na het lezen van de stickys even op wat je nog mist aan info en ik zal mijn best doen!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

winterwolf je ben al lekker aan het lezen geloof ik doe dat gerust nog een maandje dan snap je dat het nivo best wel toegankelijk is voor iedereen met de sticky's enkel zonder basis is het wat groot en veel .

 

vergeet je ph meter , neem groot genoeg potten met aarde ph regelt zich zelf wel .

 

en voor opbrengst verhogend kijk naar een scrog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

en op een gegeven moment,

ben je uitgelezen,

heb je een lijstje

en een foto van de situatie

een schets van de opstelling.

 

en voordat je wat koopt start je een topic

in bouwen sectie

dan is alles iets concreter,

en kunnen dingen zich toespitsen op jouw situatie,

jouw voorkeuren etc.

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inderdaad druk bezig met het lezen en onthouden / noteren van alles. 'k Zou het graag van de eerste keer goed doen. Dus eigenlijk mag ik gewoon telkens kraantjeswater gebruiken zonder te letten op de pH-shizzle? Is dat dan niet ongezond voor de plant als ik hen water geef als ze nog klein zijn?

 

Voor mijn part mag dit topic gesloten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...