Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

9 BlueBerry's van Dutch Passion in de 350 liter aardebak

Recommended Posts

hey richie,

 

ook deze ronde ga ik je "stilletjes" volgen...

 

succes, op naar een top oogst!!!

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodnight growers :P

 

@ Peter de Pan en Kills, welkom mannen, hopelijk wordt het een beetje interessant :D

 

Ik heb rond middernacht de meiden in de aardebak hun dagelijkse verzorging gegeven..

 

Eérst en vooral heb ik een sproeioplossing tegen trips en spint aangemaakt, een half litertje met 25 ml pv+, mooi afgezuurd naar ph 6,0. .. Hiermee heb ik de dames 2 x drijfnat gespoten en ook de aarde heb ik mee gesproeid.

 

De dames schijnen wel wat last te hebben van de warmte die de 600w op de lumatek uitbraakt, veel ronde en licht gekrulde blaadjes.

Ik heb net ook de klok verzet naar 12/12, ook de kap hangt opnieuw 10 cm hoger en de ventilator staat ook weer op zijn

vorige positie.. Die blaast nu naar boven net over de plantjes de warme lucht weg.. Benieuwd of dit iets gaat uithalen..

Net zag het er prima uit maar uit ervaring weet ik al dat de temperatuur gestaag stijgt als de deur gesloten blijft..

Pfff ik moet echt dringend iets doen aan die afzuiging :rofl

 

Enkele foto's, opnieuw met de telefoon, want die geeft met de lamp aan veel mooiere de kleuren weer :D

 

gallery_18291_9052_204153.jpg

 

gallery_18291_9052_142699.jpg

 

gallery_18291_9052_255051.jpg

 

gallery_18291_9052_172750.jpg

 

Ze hebben elk 100 ml water met een halve dosis bloeivoeding ph 5,9 gekregen, en gisteren ook een dosis Sannie's bacto..

 

Hopelijk groeit het snel mooi vol :D

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht growers,

 

net even een grondige controle van de meiden gedaan en een niet zo prettige ontdekking gedaan :rofl

 

Van de 9 zaailingen is er maar ééntje die er 100% normaal uitziet, de andere 8 hebben allemaal vergroeiingen aan de blaadjes.

Bij ééntje was de nieuwe groeischeut helemaal vastgegroeid aan het vorige blaadje, dit heb ik voorzichtig "geopereerd".

De anderen zijn al niet veel beter, ik heb zelfs blaadjes met op één nerf 4 halve blaadjes die elk een andere kant uitkrullen :D

 

Je zou denken dat het aan de omgeving of de grond of zo ligt, maar hoe verklaar je die ééne perfect normale dan ??

 

Pfffffff :D

 

Hopelijk trekt het allemaal nog bij als ze wat groter worden.. ik heb echt geen zin in weer een kwakkelkweekje :lol:

 

 

@ easy^living, thanks man :D

 

 

grts

Richie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey richie,

 

Is het niet mogelijk dat het woon aan het zaad ligt? :lol:

 

Ik heb dit jaar voor het eerst buiten 4 planten gehad 1 daarvan had in het begin ook mis vormde blaadjes

 

Dat is later wel bij getrokken.

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gebeurd wel vaker dat DJ Short strains rare bladeren vertonen.

DJ Short is hiervan op de hoogte en zei toen dat die planten geen verminderde opbrengst of wat dan ook met zich meebrengen.

Het komt voornamelijk voor bij de 'blue strains'.

Dus geen zorgen maken Richie Hawtin. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Donjon, ik had wel al gedacht dat ze wel nog gingen bijtrekken, maar ik maakte me toch wat zorgen toen ik ze gisterennacht even goed bekeek..

 

Raar dat die 1ne er dan wel perfect uitziet..

 

We wachten nog even af B)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienacht medegrowers,

 

ik kan alvast zeggen dat die ééne die er vrij normaal uitzag nu ook vergroeiingen begint te krijgen..

 

en deze ziet er ook al niet echt normaal uit... ???

gallery_18291_9052_68314.jpg

 

Bij deze zit de gehele groeischeut in een hoekje geduwd door een hoop misvormde blaadjes, amputeren kan ik ze niet

want dan blijft enkel het scheutje van 5 mm groot over :lol:

 

;) ... het zal me benieuwen of dit nog goed komt..

 

grts

Worried Richie :j

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej richie.

Kan het niet zijn dat je iets te vroeg al bent begonnen met de bloeivoeding?

Lijkt me niet echt fijn voor de plantjes om nu al bloeivoeding te krijgen.

Correct me if i'm wrong.

Kijk of ze bij trekken als je gewoon een aantal dagen afgezuurd water geeft.

Verder ziet het er leuk uit!

Misschien nog een idee om te kijken of je ze van onder water kan geven?

 

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gek,je zou denken dat het aan het zaad ligt.Ik zou niet voeden of afzuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thommytt

 

aan die voeding zal het echt niet liggen hoor, als je goed leest kan je zien dat ik ze enkele dagen geleden 1x 2ml bloei gegeven heb.

Toen waren de misvormingen al volop aan de gang en hadden ze voordien enkel water met bio rhyzo (ph 5,9) gekregen.

Ook niet vergeten dat ik kweek in een aardebak van 350 liter, overvoeden wordt zo weer een stuk moeilijker :j

Overvoeding ziet er trouwens ook totaal anders uit...

 

Gisteren hebben ze trouwens gewoon afgezuurd water gekregen.. Het ligt deze keer echt niet aan mij maar aan het zaad..

 

@ Art

 

niet afzuren is niet direkt een optie in een aardebak, voor je het weet heb je een ph van 8 in je aarde, ik denk trouwens ook niet dat

het daar zal aan liggen..

 

kl...te is het wel B)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuur niet af,mijn kraanwater is 8.2,ik gebruik 18 liter potten.

Mijn ph rond de wortels is tussen 5.5 en 6.5,gemeten met een grond ph-meter,waarom zou ik dan afzuren?

De meeste met een aardebak zuren niet af vanwege de grote buffer i.c.m. het bodemleven.

 

Bij vorige mijn bladproblemen lag het nooit aan de ph,maar warmte/ventilator gericht op planten/te weinig luchtverversing etc :lol:

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar het aan ligt bij jou,ik verdenk het zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art, thanks for the reply(s) mate :j

 

Na wat rondsnuffelen op het forum heb ik idd gezien dat veel aardebakgebruikers niet afzuren, om die reden wil ik het ook wel

een keer proberen en hebben de zaailingen vandaag enkel gewoon putwater gekregen, met helemaal niets erbij..

 

Volgens mij gaat het idd niet zo'n verschil maken..

 

De plantjes zijn opnieuw een flink stuk gegroeid, de meeste zie ik nog min of meer goed komen, maar er zijn toch enkele twijfelgevallen.. die in het midden vooraan bvb is volgens mij een verloren exemplaar..

 

gallery_18291_9052_76365.jpg

 

Ik ben benieuwd hoe het er binnen een weekje gaat uitzien :lol:

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben beniewd wat dit zal geven

toch raar dat ze het alemaal hebben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiezondagmiddag medegrowers

 

even snel een tekstupdatetje..

 

In het hok is het nog steeds kommer en kwel, de meeste staan zo goed als volledig stil en de vergroeiingen worden steeds erger..

Bij de meeste is er zelfs geen mooie groeischeut, alles groeit maar scheef en door en over elkaar..

Ipv in de hoogte te gaan komen er aan sommige stengels onnatuurlijke verdikkingen, net of alle groeienergie daar blijft steken..

 

De zin om het hele boeltje om te hakken wordt steeds groter.. het veelbelovende begin begint steeds meer op een nachtmerrie te lijken.. :j

 

Gelukkig heb ik ook men Madonna's en ADH47's die er wel mooi uitzien..

 

Zucht.... dit wordt een lastige beslissing, maar ik denk momenteel eerlijk gezegd niet dat ik hier iets ga uithalen :lol:

Omhakken dan maar ???

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man :lol:

Als je gevoel zegt dat het niets wordt kan je beter meteen handelen.

Er zouden nu toch wel normale groei scheuten te voorschijn moeten komen,toch?

 

Wat ik vreemd vindt dat alle zaailingen zo zijn,slecht zaad of toch iets anders?

Ik hoop dat iemand anders nog een goed advies voor je heeft!

Wacht nog even met omhakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Richie Hawtin

 

Ik zou ze nog wat tijd geven.

Het zou zonde zijn als je ze nu omhakt terwijl ze er over 2 weken misschien heel goed bij staan.

omhakken kan dan ook nog. :lol:

 

succes ermee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een mailtje sturen naar de zaadleverancier met de fotos :lol:

 

en dan misschien stiekum snel ergens stekken halen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reply's Art, easy^living & panjaabie..

 

Een reeksje foto's om de groeiproblemen te illustreren en om af te sluiten ééntje van de gehele bak waarop je ziet dat ze de laatste 2 dagen amper bewogen hebben.. Alle energie gaat naar de aanmaak van de talrijke extra bladeren en halfslachtige vertakkingen..

 

gallery_18291_9052_2516478.jpg

 

gallery_18291_9052_2138854.jpg

 

gallery_18291_9052_35823.jpg

 

gallery_18291_9052_2320719.jpg

 

gallery_18291_9052_164517.jpg

 

gallery_18291_9052_316609.jpg

 

gallery_18291_9052_1345674.jpg

 

gallery_18291_9052_1521266.jpg

 

gallery_18291_9052_833025.jpg

 

gallery_18291_9052_1784234.jpg

 

B)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er idd heel vreemd uit.

 

Heb zoiets wel eens gezien bij een tomaten plant, deze maakte ook geen goede scheut aan maar alleen bladeren en dit kwam omdat deze de eerste kiemblaadjes verloren heeft en toch wonder boven wonder is blijven leven.

Vreemd dat je dit soort vergroeiingen hebt terwijl er niks raars gebeurt is.. en ook nog bij alle plantjes..

 

Ik zou ook zeggen omhakken als je nieuwe hebt geregeld

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn van dezelfde levering, mij toegezonden eind 2008,

 

 

 

gallery_13888_7602_597549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Richie

 

Heel appart idd..Heel jammer van alle tijd en energie die erin hebt gestoken.

Maar bij mij ging de stekker dr uit.

 

Sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pelske, die zien er nochtans perfect uit... het zaad is nu natuurlijk al een jaar ouder, maar bij het ontkiemen was er geen enkel probleem, nu doe je me opnieuw twijfelen of het dan toch aan de omgeving kan liggen.. :lol:

Ik zou dan alleen niet weten wat er fout gaat..

 

@ Harkostar, idd héél jammer.. die stekker gaat er dus hoogstwaarschijnlijk éérstdaags uit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kills, nope ze zijn nog niet getopt.. dat wordt lastig trouwens aangezien je bij de meeste exemplaren

niet ééns een groeischeut ziet..

 

Vanavond na het werk neem ik de beslissing.. :lol:

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...