Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Zwavelprobleem?

Recommended Posts

Binnenkweek

 

Soortje: Herijuana

Week 5 Bloei

Zaaiing

aarde --> Goldlabel Specialmix en ze staan in 11ltr potten sinds week 2 vd bloei.

voeding: 2x Hypro op halve sterkte 1x in week 4en 1x in week 5 en ik week 6 2x Guano thee 4ml op 1ltr

booster: bcuzz bloeibooster 1ml op 1ltr en iedere week vanaf week 2 keer meegegeven.

geef water vanaf onder met tensio gebruik dus geen langere zware overwatering of extreme uitdroging geweest

Temperatuur : 24 lamp aan, 19 lamp uit.

Luchtvochtigheid : 25-50%

400W met lumatek boost, Adjust a wing 35cm vd toppen af in DR100 met actieve inblaas via luchtverdeelslang.

 

Onderstaande begon eind week 4 vd bloei bij 1 van mijn planten en zette zich alsmaar door en doet zich inmiddels bij alle planten van dit soortje voor.

Extra bijvoedden zou wel helpen dacht ik maar dat deed het dus niet, steeds meer paars wordende bladeren vanaf de nerf naar buiten toe en dan vergelend blad wat, vreemd genoeg, pas na paar dagen afvalt.

 

Heb ze wel bezwangerd, paar topjes maar in week 3 overigens.

 

Misschien dat het aan mijn water ligt (water komt uit bron onder Veluwe ingewikkeld verhaal B) ), dit is de samenstelling:

 

 

Hardheid (DH) 5,9

Zuurgraad (pH) 7.65

Calcium (mg/l Ca) 38

Magnesium (mg/l Mg) 2,4

Natrium (mg/l Na) 10

Sulfaat (mg/l S04) 12

Nitraat (mg/l NO3) 7,3

Kalium (mg/l K) 1,1

IJzer (mg/l Fe) <0,01

Chloride (mg/l Cl) 10

 

gallery_22678_8577_283552.jpg

 

gallery_22678_8577_150493.jpg

 

gallery_22678_8577_171722.jpg

 

gallery_22678_8577_62782.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk overvoeding of ph problemen bij de wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk eens naar mijn topic.

 

Heb ik al eerder een reactie gepost B) .

Zie geen diep paarse bladeren bij jouw plantjes zoals bij mij het geval is en de bladeren worden niet broos en krullen dan op zoals ik bij jouw zie. dat heb ik wel bij 1 andere plant maar daarvan weet ik wat het is.

 

@art

ja, ph was ik ook al achter (te hoog) maar is het verschijnsel nu een zwavelprobleem of extreme behoefte aan bij P (ook ivm zadenvorming) en daardoor overschot van .. knap lastig aangezien ik op kokos dit tijdens de groei ook had en toen zuurde ik WEL af en toen ging het echt van kwaad tot alsmaar erger (mijn klimaat was toen ook slecht).

 

De volgende kweek met dezelfde soort wil ik graag voorzorgsmaatregelen nemen (zoals kieseriet aanschaffen) om dit te voorkomen want het kost toch opbrengst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

denkt niet dat het alleen een PH probleem is. een ph van 7.6 op goede aarde hoeft geen probleem te geven.

Fosfor tekort??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@babylonboy,

 

Ik doelde op de ph van de grond,niet van het kraanwater.

Met grotere potten vanaf zo'n 18liter is de aardebuffer wel voldoende,maar bij kleinere potten kunnen toch ph problemen ontstaan vanwege de kleinere buffer.Ik meet zelf met een ph grondmeter.

 

@lostchild,

 

Hoe sterk is die guano thee?

Mijn ingeving is een week alleen water geven,geen voeding,niets doen.Special mix is best een sterk goedje,gebruik nuzelf special mix light waarbij je meer kan sturen.

 

Met

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geen zwavel tekort, dat heb ik net overleefd door een niet geijkte ph meter.

 

Wellicht even wat Mearl kalk rond de stam strooien en inwateren. Sowiezo even

geen voeding geven nu, dan verbranden ze echt.

 

Lijkt ook wel iets op een hot spot van een lamp. Heb je een spiegel kap toevallig?

 

Maak eens een foto als het donker is als je wil, dan kunnen we de kleuren van het

blad beter bepalen.

 

Succes!

 

Edit:

 

Ik zit ook op de veluwe, en als je zelf je water op pompt hier zit je met een iets hoger kalk

gehalte volgens mij, maar dit zou ik voor je na moeten vragen.

 

Heb je zelf een bron laten slaan? Dan kan het je water ook zijn die je planten vergelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook rond de 4 5 de week dan moet je bij voeden

gold label kan wel maar dan in een aarde bak anders kom je rond week 4,5 of 6 voeding tekort

 

voor de rest is het super aarde peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wellicht even wat Mearl kalk rond de stam strooien en inwateren. Sowiezo even

geen voeding geven nu, dan verbranden ze echt.

 

Lijkt ook wel iets op een hot spot van een lamp. Heb je een spiegel kap toevallig?

 

Maak eens een foto als het donker is als je wil, dan kunnen we de kleuren van het

blad beter bepalen.

 

Nu kalk gaan strooien heeft echt geen zin meer is half week 6 vandaag

 

Voeding geven doe ik sowieso al niet meer, ze hebben gisteren Final Solution gekregen en uiterlijk woensdag gaan ze om, tot die tijd alleen niet afgezuurd water.

 

Hot spot vd lamp?

Er hangt een Adjust boven, geen spiegelkap.

Bij geen enkele herrie is er sprake van verbrand blad of bladpunten ergens.

Dat opkrullende blad wat je ziet op 1 foto is geen droog verdord blad maar slap en week, leeggezogen zegmaar van wat erin zat.

 

denkt niet dat het alleen een PH probleem is. een ph van 7.6 op goede aarde hoeft geen probleem te geven.

Fosfor tekort??

 

Fosfor tekort zou opgelost moeten zijn met de Guano en de Hypro eerder dus dat kan ik uitsluiten denk ik.

 

De anestasia zaailingen die ik heb staan hebben ook gelige/heel lichtgroene groeitopjes, dit trekt later wel bij maar bijna iedere node is het raak, mede nav dat verschijnsel, het heftig paarse blad kwam ik bij zwavel uit.

 

Ook zal meespelen dat ze eigenlijk te groot zijn vd potten waar ze in staan, ze hebben aardige voorgroei gehad en de 6.5ltr potten verschillen helemaal niet zoveel met de 11ltrs..

 

De een zegt, voeding tekort op deze aarde in week 4/5, de ander zegt niet bijvoeden iedere keer is het weer anders?

 

Zou handig zijn als je hierbij even vermeldt hoe je kweekt?

vanaf stek of zaailing en hoelang groeien jullie voor en verpotten jullie ook tussendoor 1 of meerdere keren?

 

Ik heb juist voor deze aarde gekozen om niet te hoeven kloten met extra voeding en ik weet dat deze vol bemest is.

Heb ook geen enkel tekort op andere terreinen kunnen ontdekken bij de Herries op de Special mix, alleen die paarskleuring en uiteindelijke vergeling maar dit gaat wel behoorlijk gelijk op met het afrijpen vd toppen.

 

Heb een ww en deze staat op Agro grondje... B) wat dus al problemen heeft gegeven qua voeding.

 

Zal vanavond, als ik op tijd ben, ff foto's in het donker maken en ook vd zaailingen en topic aanvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren was ik dus te laat, lamp was al aan.

Vandaag dus niet en heb foto's gemaakt die ik morgen echter pas kan uploaden, batterijen vd digi zijn weer eens leeg.

 

Nieuwe info btw, heb aantal dagen nog eens teruggeteld dat ze nu id bloei staan en dat staat nu op 46 B) .

Dat verandert de zaak een beetje.. misschien dan toch enorme PK honger gehad en zichzelf helemaal opgevreten ook door extra behoeftes ivm bestuiving dus her en der zaadvorming?

 

In ieder geval ga ik mijn water weer afzuren, ben hier alweer mee begonnen eigenlijk, geleidelijk aan om nu een wortelshock te voorkomen terug van 7.4 uit de kraan naar 6.8 eergisteren en vandaag naar 6.3 is maar 2/4 druppeltjes Canna ph- op een 5ltr emmer :tu en dat was het dan... dinsdag avond gaan de hoofdtoppen geoogst worden en dan ff wachten of r nog genoeg blad opzit om de onderste topjes verder af te laten bloeien, anders gaan ze helemaal om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats je goede duidelijke foto's, krijg je verder geen reactie meer?

 

Heb nog steeds alleen zwaar vermoeden wat het is verder niet en zou volgende kweek graag van tevoren erop inspelen als het kan ipv "ik sta erbij en kijk ernaar" aangezien ik zelfde soortje (nu stekken van) ga gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Guano die is toegevoegd blijkt bij navraag GEEN fosfor te bevatten :rolleyes:

 

De paarse bladeren en vergelend zijn in dit geval te wijten geweest aan een duidelijk fosfor tekort.

 

Huidige run met stekken van deze planten, nu in grote aardebakken geeft geen enkel probleem meer (op wat paarse bladsteeltjes na vd kou).

 

Wat is er anders deze keer?

 

- Geen zadenkweekje dus minder fosfor ontrekking voor aanmaak zaden

- grote aardebakken met buffer tabs, wormen en special mix allmix, niks afgezuurd

- in de groei guano op 1/4 dosis 2x gegeven meer niet

- maar 1x id week BAC bloeistimulator sinds wk 2 bloei 1/2 aanbevolen dosis

- in de bloei in week 4 1/4 aanbevolen dosis BAC bloeivoeding 1x gegeven

- in de bloei in week 5 1/2 aanbevolen dosis BAC bloeivoeding 1x gegeven + 1/4 aanbevolen dosis BAC biologische PK

- in de bloei in week 6 1/2 aanbevolen dosis BAC bloeivoeding 1x gegeven + 1/2 aanbevolen dosis BAC biologische PK

- week 7 bloei en laatste week, final solution ivm hergebruik grond straks en verders alleen water en ik laat de grond wat droger staan dan anders en lage lv voor wat extra harsvorming.

 

Door deze keer extra aandacht te schenken aan de NPK verhoudingen tijdens groei en bloei is alles onder controle en kan ik vaststellen dat het probleem een fosforprobleem is geweest vergezeld van een niet optimale ph waarde, combineer dat met gebruik biologische en minerale voeding door elkaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild,

 

Nou hopen dat je het probleem voor kan zijn.

Het valt niet mee om aan de hand van je bladeren te bepalen waar nu echt de oorzaak ligt.

 

Succes deze ronde :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overvoeding?

 

Hoe kom je daar nu bij?

 

Eerder ondervoeding want ze hebben zo goed als geen toevoegingen gehad :rolleyes: op wat bloeistimulator en 2x hypro halve dosis na.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het valt niet mee om aan de hand van je bladeren te bepalen waar nu echt de oorzaak ligt.

Succes deze ronde :rolleyes:

 

Daarom ga ik ook nooit alleen af op wat er zich in het blad vertoond.

 

Heb al aardig wat kweekjes achter de rug en heb daar veel mee verkloot, meestal is het gewoon een stomme fout van mezelf geweest (zoals nu met de Guano), de genetica of het inzetten van een nieuw product wat anders reageerd dan je gewend bent.

 

Alles is nu ok, op wat paarse bladstelen na door de kou (15C) maar aangezien ik nu in grote bakken kweek is dat niet zo'n probleem.

 

Zal zaterdag wanneer ik ga oogsten wel wat foto's maken vd dames, ze zitten nu op eind week 7 en alles is nog gewoon groen, op her en der normaal lichter wordend en dan afvallend blad wat altijd is als je op het einde zit, tenminste bij mij is dat altijd zo omdat ik laatste 10dgn zeker geen voeding oid meer geef, alleen water dan nog en de plant dus zichzelf leegzuigt.

 

Scheelt boel qua smaak en hoestten ook :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allmix Buffertabs en een bloeivoeding en 15 graden , sorry dat ik het zeg lost maar denk toch echt dat je een overvoeding heb van je medium. :rolleyes:

 

Ik zou ze een keer spoelen en een paar keer gewoon kraantjes water geven , en een aarde monstertje nemen.

 

Haast iedereen gebruikt te veel voeding in een 11 liter ben je zo klaar snel te veel. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allmix Buffertabs en een bloeivoeding en 15 graden , sorry dat ik het zeg lost maar denk toch echt dat je een overvoeding heb van je medium. :rolleyes:

 

Die foto's zijn vd run die half november al is omgegaan en mocht het je zijn ontgaan.. ik kweek nu in 45ltr bakken met allmix+buffertabs+bac -->bloestimulator-->biologische bloeivoeding-->biologische PK en heb GEEN ENKEL PROBLEEM

 

Als je alleen maar op 1 post gaat reageren reageer dan helemaal niet svp :D want wat je stelt slaat helemaal nergens op...

 

Gisteren heb ik DUIDELIJK een opsomming gegeven van wat er veranderd was en hoe het er nu voorstaat en dan kom jij ff met advies ;)

 

- Spoelen KAN NIET in grote aardebakken

- Volledig biologische kweek in grote aardebakken werkt HEEL anders dan kweken in potten

- 15C maakt GEEN RUK UIT in grote aardebakken, juist een plus van deze manier van kweken

 

Als de worteltemperatuur maar niet zo laag is en als mijn temp met lamp aan is 24C zit dus 9C verschil is ok op tophoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig lost dat je probleem opgelost is hoor , ik kweek al jaren in een grote aarde bak :rolleyes: Geen 45 litertjes hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het nog wat complexer te maken :wacko: :D

 

Zit dus paars/mooi rood? in de herijuana pheno's die ik afgelopen zaterdag heb geoogst.

1 had meerdere toppen die mooi gekleurd zijn met ook enkele paarsige/roodachtige bladeren maar niet dat echte paarse over het blad van de vorige run en de andere planten (2) ook een aantal gekleurde toppen tegengekomen.

 

Hoe is dit gekomen?

Euhm.. ze hebben eind week 6 1 dag op 9/15 gestaan (wou ze vervroegd afbloeien maar bedacht me) en dat viel samen met een behoorlijk koude nacht (-12 toen).

 

Vanaf die dag werden de haartjes, zo leek het, alrap bruiner en begonnen ze inderdaad af te rijpen.

Onder de HPS was de topverkleuring niet zo goed te zien maar toen ik de takken los van het net in het normale licht had :P

paars/rood en dat ook id toppen :D niks verbrand of anders raars dus echt genetica.

 

Ben overigens 10u bezig geweest net leeg te krijgen en gok dat ik tegen de 400gr droge wiet overhoudt, met 50gr bladafval (nouja afval, is was knippen zat dus verknipte topjes)

Genoeg tot aan de volgende oogst in ieder geval en de herijuana is geen grote opbrenger dus ik vind het netjes, ook omdat ik ze eerder heb moeten oogsten dan gepland (1 week eerder).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...