Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jaap2

gele bladeren, wat doe ik fout?

Recommended Posts

Heb dus die buitenplant nu een week binnen staan op 12/12. En heb nu rond de 10 bladeren die echt geel zijn. Wat zegt het als sommige bladeren geel zijn? Wat doe ik verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de gele bladeren onderaan de plant, of bovenaan de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Bovenaan, ik kan nu ff geen foto maken zal maandag ff een foto posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit volle grond naar pot verpot?

alsook, de zon en een hps lamp zijn niet identiek. Als de lamp te dicht op de plant zit (een volwassen plant die tegen een stootje kan) zal de plant raar beginnen doen en verbranding is ook een mogelijkheid

 

medium? hoeveel liter? ec? ph? welke voeding? tensio?

 

its a great green world out there and if its yellow something is wrong but none can tell what with the info "its yellow" :lol:

 

er is trouwens een topic met bladproblemen, ff zien, zal wel een equivalent van jouw probleem tussen zitten

 

Goede kweek verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Ja ik heb de plant gebogen want hij was veel te hoog, hij zit nu iets van 50 cm van mijn 600 watt lamp af. En bladeren die nu recht onder de lamp zitten zijn geel geworden, alleen sommige toppen die hoger zijn en dichter bij de lamp maar aan de zijkant zijn nog mooi groen.

 

Hij is niet uit de volle grond naar een pot verpot maar heeft al die tijd in deze pot op het balkon gestaan. Elf liter pot.

 

Ik geef nu soms een klein beetje hy-pro terra voeding, half dopje om de paar dagen bij mijn 6 ph water. Ik weet eigenlijk niet welke ph waarde mijn grond heeft. Zal maandag ff testen. Ec meter heb ik niet. Wat betekent tensio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio is de vochtigheid van het medium,je gebruikt daarvoor bv een blumat tensiometer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het binnenhalen van een buitenplant is altijd een beetje risico nemen.

Je plaatst de plant dan ook in een compleet andere omgeving.

Ander licht, andere lucht, andere temperatuur, enzovoort...

Volgens mij is het de schok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij is niet uit de volle grond naar een pot verpot maar heeft al die tijd in deze pot op het balkon gestaan. Elf liter pot.

 

Ik geef nu soms een klein beetje hy-pro terra voeding, half dopje om de paar dagen bij mijn 6 ph water. Ik weet eigenlijk niet welke ph waarde mijn grond heeft. Zal maandag ff testen. Ec meter heb ik niet. Wat betekent tensio?

 

waarschijnlijk gewoon te weinig voeding. rustig aan bij gaan voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaap:

 

leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn de foto's. Het gaat alleen om bladeren recht onder mijn lamp die geel zijn of die gelig worden.

 

Mijn toppen beginnen een beetje bruin te kleuren trouwens.

 

gallery_23915_9025_3355063.jpg

 

gallery_23915_9025_4277975.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

niks aan de zeis jongen. mischien even wat te weinig voeding gehad. of te droog of nat gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...