Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
donnyenelvira

nieuw hok advies nodig

Recommended Posts

Goeiendag mensen,

 

zoek wel gewoon stilletjes de forums af :lol:

 

al die discussie punten nu al.. iig voor veel mensen keep up the good work, jullie doen echt leuke dingen hier :wacko:

 

laat er wel een x wat van zien wat het geworden is.

Edited by donnyenelvira

Share this post


Link to post
Share on other sites
de reden dat ik nu een hok boven neem is deze x echt voor thuisgebruik aangezien mijn vriendin aan de chemo zit en voor haar een jointje het best werkt, het gaat mij nu niet zozeer om de opbrengst (maar als je naar sannie kijkt krijg je een mega opbrengst als je wat liefde deelt met je plantjes) maar echt om de smaak. dit word dus geen hok vol met planten gestouwd maar ben echt van plan voor ze te zingen dansen en knuffelen als het even moet en ze stuk voor stuk aandacht geven, dus met dat uitgangs punt moet mijn hok gebouwd worden :wacko:

ciao :wacko:

 

Je draait dan maar 1x per jaar?

Minimaal kilootje per ronde wordt dat met deze opzet per hok dan he, weet niet hoeveel je vriendin op kan roken :lol:

 

4x400W en dat x2 noem ik geen thuisgebruik/eigen gebruik meer hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niks beter, gelukkig niet zeg en mijn dag wordt er niks anders door hoor, die zijn door mijn letsel na auto ongeluk over het algemeen al zwaar verneukt.

 

Misschien is je koffie verkeerd gevallen?

 

Waarom denk je nu dat je niet zoveel info aangaande de door jouw gewenste opzet hier op het forum terug kan vinden?

Juist...

Dit forum is voor hobbykwekers..

 

Ik ben geen mod oid maar mensen die met 8 lampen beweren thuiskweek voor eigen gebruik te doen en dan zo reageren als hier wat over wordt opgemerkt omdat met de helft van je lampen en hokruimte je beoogde resultaat te halen is en

 

5gr pdg, zeg eens 6 is 180gr pmnd wat je nodig hebt dan.

Per jaar iets meer dan 2kg..

 

Wat denk je dat ik zou kunnen halen per keer met jouw gewenste setup?

1.5kg per kant meneer... en da's voor mij geen kweek voor eigen gebruik meer want je maakt mij niet wijs dat je maar 1x pj met die mooie setup gaat draaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wilt gewoon zonder zorgen de ene na de andere kunnen draaien.. ah wat een droom :wtf2: maar sukkel hoeft dan ook weer niet he vriend :lol:

In de achterste kamer loopt bij ons ook het dak schuin af.

Maar waar het recht is heb je wel zeker anderhalve meter recht.. (jij zegt meer te hebben) toch nice ah?

 

Wel kun je beter IETS minder dan IETS meer doen :wacko: da heb ik het over lampen.

Ook zou ik als ik jou was een sluis bouwen (zoals juweliers dat ook hebben) betreft geur kom je zo goed weg.

 

ben best wel van de kaart dus hoop dat je mij snapt :wacko:

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie duidelijke openingspost!

ik moet zeggen dat ik dit niet veel van een hobbykweek weg vindt hebben, maar goed, ieder zijn ding.

 

misschien is het een idee om de breedte (3.24 mtr) in 3en te delen, en het linkse deel, waar lampen toch een moeilijk verhaal wordt, te benutten voor de electra en dat soort spul. de andere 2 kamers zullen dan slechts een meter breed zijn, en is per kant 2x600 misschien meer geschikt. aangezien die kamers wel 2.84 mtr diep zijn kun je vooraan de kamer toch een soort inloop maken...

 

succes in ieder geval, ik hou t in de gaten!

 

mvg,

iep

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou nou.....sukkel? Vreemd woord eigenlijk als je er over nadenkt. :lol:

 

Als het voor eigen gebruik is, waarom zet je niet zo een mooi tentje neer met alles erop en eraan? Hoef je ook niet helemaal in de verbouwing.

 

Groet,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een tentje van 120x120 neerzetten met 2 x 600w lampen. Je stopt er 16 plantjes in en je moet makkelijk 8 ons redden per oogst. Als je het goed doet kan je er zo'n 1,2 kilo afhalen.

 

Als we er vanuit gaan dat je het redelijk doet en er 8 ons per 10 weken vanaf haalt kan je dus zo'n 11.5 gram per dag roken. Lijkt me meer dan ruim voldoende voor een zware wiet roker.

 

In het slechtste geval haal je er een pond vanaf, kan je nog steeds meer roken dan jullie nu met ze'n tweeen doen.

 

Op die manier hou je het ook een heel stuk makkelijker voor jezelf en hoef je helemaal niks te verbouwen.

 

 

Succes met je vriendin gozert!

Share this post


Link to post
Share on other sites

T'is jouw topic..

je mag me noemen wat je wilt gozert, schijnbaar voel je je ergens toch aangesproken anders post je dit soort dingen niet als je net nieuw bent op een forum.

 

de reden dat ik nu een hok boven neem is deze x echt voor thuisgebruik aangezien mijn vriendin aan de chemo zit en voor haar een jointje het best werkt, het gaat mij nu niet zozeer om de opbrengst..

Als je uitgaat van medicinaal kweken voor eigen gebruik met mediwiet verklaring als je je hier uberhaupt al in hebt verdiept dan klopt wat je van plan bent hier niet mee en van mij kun je dan deze reacties verwachten.

 

Had je je vriendin niet genoemd had ik gezegd: mooi plan en misschien je nog wel gewezen op topics waar je wat aan gehad zou kunnen hebben maar dat kun je nu dus wel vergeten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een reacties, al draait hij 20 lampen en zegt ie dat het voor eigen gebruik is....

 

Mag een hobby niet een maatje meer zijn ???

 

Ik zou als ik jou was (als je dit al niet van plan was) de 2hokken naast elkaar en dan gaan recirculeren met de lucht, scheelt je een hoop afzuig...

 

Voor de rest succes

 

EDIT: dit was je dus al van plan, dit kan je dus doen door een slakkenhuis aan beide kanten van de scheidingsmuur te bevestigen hoeft niet eens een softbox te zijn maar gewoon losse en deze eventueel op een dimmer zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben te laat om te lezen door die edits...

 

ff on topic wat Boefje030 zegt nog wat bijdragen. Tijdens de nachtcyclus van je plant neemt je plant O2 op en stoot hij C02 af. Tijdens de dagcyclus neemt de plant C02op om O2 af te geven. Mede daarom zijn wietplanten ideaal om het broeikaseffect tegen te gaan.

 

wat houdt dat voor kwekers met 2 kassen in? als je ene kast dag heeft zou je andere nacht moeten hebben. Dan krijgt de wakkere plant meer C02 en maakt meer bloemen aan, en de nachtplant zal nooit een zuurstofgebrek hebben.

 

volgens mij de meest natuurlijke wijze om met koolstoftoevoeging te werken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijdens de nachtcyclus van je plant neemt je plant O2 op en stoot hij C02 af. Tijdens de dagcyclus neemt de plant C02op om O2 af te geven. Mede daarom zijn wietplanten ideaal om het broeikaseffect tegen te gaan.

 

Oké, en we zouden overal wiet moeten planten, want cannabis sativa is de enige soort die fotosynthese kent? Eh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle groene planten kennen fotosynthese (bladgroenkorrels)

 

enkel is het zo dat cannabis, in verhouding met haar gewicht en celluloselevel een veel grotere fotosynthese kent dan eendert welke plant in haar klasse. waarom zijn wietplanten dus IDEAAL tegen het broeikaseffect? omdat ze gewoon intensiever aan fotosynthese doen en in hun nachtcyclus 20 % minder zuurstof gebruiken als meeste tweezaadlobbige planten.

 

natuurlijk zullen great redwood (seqouia?) het altijd beter doen, maar op korte termijn is een cannabisplant - en alle eenjarige planten - veel vlugger in staat om hogere dosis Co2 uit de lucht te halen dan pakweg een boom die 15 jaar moet groeien om aan hetzelfde effect te komen... enkel zal die boom langer kunnen fotosynthese doen, maar met al die zaadkweekjes onlangs hier zie ik er geen bezwaar in de wereld vol te zetten met cannabis of hennep.

 

waar cannabis NOG beter in is is biobrandstof :lol:

de celluloseniveau's in een plant zijn (zoals de smaak en geur van de meeste zoete wietjes je laat denken) immens hoog, en we maken geen brood van cannabis of hennep: dus planten maar die handel...

 

Dus MaikelS, bedankt, zal volgende keer een heel biologisch verslag geven van alle C02 waarden van alle planten gekend aan onze groene planeet eer ik onze vriend hier uitleg dat de 2 apparte cyclussen met gerecycleerde lucht weldadig zijn voor de topvorming :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...