Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
taiga

Drank met xtc beter dan joint met xtc.

Recommended Posts

Drank met xtc beter dan joint met xtc

 

ANP

Gepubliceerd op 29 september 2009 15:10, bijgewerkt op 29 september 2009 15:29

 

NIJMEGEN -

De meeste mensen die wel eens een xtc-pilletje slikken, gebruiken daar ook drank, drugs of een combinatie van beide bij. Uit onderzoek is nu gebleken dat een paar drankjes bij een xtc-tablet beter is dan alleen een pil slikken. Een joint en een pil is geen gezond idee, zegt biomedicus Glenn Dumont van de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Een joint roken (ANP)

 

Dumont promoveert volgende week op zijn onderzoek naar het effect van drank of drugs op het gebruik van xtc. Xtc zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur en hartslag. Een paar glazen drank temperen dat effect, wat beter is voor de gezondheid. Cannabis versterkt de bijwerkingen juist en dat is gevaarlijk. Cannabis zorgt er overigens ook voor dat het prettige gevoel dat xtc geeft wordt versterkt, aldus de onderzoeker.

 

Wegens het prettige gevoel heet xtc ook wel de ‘love drug’. Dumont ontdekte dat er oxytocine vrijkomt in de hersenen door het innemen van xtc. Oxytocine is ook in sprayvorm verkrijgbaar en kan dus mogelijk in de toekomst een oplossing zijn voor aandoeningen, die tot emotionele problemen leiden.

Bron: volkskrant.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar waarom dan drank? In drank zit alcohol en daarvan droog je uit, waardoor je lichaamstemperatuur te hoog kan worden.

Ik drink er gewoon lekker water bij :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Bij mijn weten heb je veel minder behoefte aan alcohol tijdens het gebruik van XTC. :D

Je kan beter water drinken dan een glaasje alcohol, want idd droog je dan uit. :wacko: Raar onderzoek!!!

 

Namaste :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaag verhaal!

Mij werd altijd verteld dat je van drank en drugs kan uitdrogen.

Vooral de combinatie hiervan kan slechte gevolgen hebben.

Heb genoeg mensen verkeerd zien gaan na het gebruiken van drugs en drank.

Ook ik gebruik wel eens iets anders dan wiet maar drink daar dan nooit alcohol bij (drink sowieso BIJNA niet)

 

Raar onderzoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ehhhh...... wou ff zeggen, ik hou van jullie :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ehhhh...... wou ff zeggen, ik hou van jullie :closed:

 

wat heb je gehad xtc :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:closed: no xtc please,closed chapter there :wacko:

ik vind dat ik er te verrot van word,ben er al jaren vanaf ik doe nog maar 1 ding :D

harddrugs zijn niet goed voor de mens,te chemisch! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dit ook gelezen op partyflock.

ik doe altijd alcohol :closed:

is het erg als ik alle 3 tegelijk doe ? ik vind het wel lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

in mn "gabbertijd"kon je alles door mekaar heen gebruiken hoor ;)

en als je helemaal apot was ging dr gewoon een lijn speed door je neus

was je eer helemaal fris hahahaha

ging je te hard dan een jointje ghehe

als ik er aan terug denk ben ik blij dat ik nog leef :closed: :wacko: :D ;) :wOOt :o :) :D :) :D :D :|

 

greetZZZZZZZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtc zorgt voor een hogere lichaamstemperatuur en hartslag. Een paar glazen drank temperen dat effect, wat beter is voor de gezondheid. Cannabis versterkt de bijwerkingen juist en dat is gevaarlijk. Cannabis zorgt er overigens ook voor dat het prettige gevoel dat xtc geeft wordt versterkt, aldus de onderzoeker.

 

Wiet verlaagt de lichaamstemperatuur juist, alleen tijdens de eerste paar minuten krijg je een beetje een "hot flush", daarna ligt de lichaamstemp iets van 0.2 lager dan gemiddeld.. Ligt trouwens maar net aan de hoeveelheid alcohol of wiet je tot je neemt wat de effecten gaan zijn..

 

En wat is er gebeurd met de onderzoeken dat Cannabis juist bescherming geeft bij hyperthermia?

 

Rigggght mr Dumont.. :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...