Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storpie

Ronde 3

Recommended Posts

Je moet niet naar dat canna schema kijken daar klopt geen reet van.

je moet het zelf meten en niet daar naar kijken.

Ook zou ik nog even wachten met PK 13/14 en dat 3 weken voor de oogst toevoegen zoals op de fles staat.

een EC van 1.9 is inderdaad wel heel erg hoog liever eerst 1.4 en kijken hoe de planten daar op reageren

succes

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dr klopt geen reet van" hahah nou lekker dan!!!

Kunnen ze die schema's niet gewoon verbranden dan?

 

Ik had al een beetje verwacht dat iemand zou zeggen dat ik nog moest wachten met de pk13/14 :lol:

 

Let op!

 

Die EC 1,9 is wel inclusief 0,6EC van het water. eigenlijk is het maar 1,3EC door de voeding.

Vind je het dan nog veels te veel?

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik snap er ook niks van maar het klopt niet.

geen 1.9 ook niet inclusief het water. liever 1.4 inclusief water en dan kijken hoe de dames daar op reageren.

succes

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn alle meningen ook verdeeld. Ik geef het altijd elke waterbeurt maar,

er zijn ook kwekers die geven dan alleen water en dan voeding en water.

maar nu zou ik een 1.4 geven gewoon een tijdje en dan kijken. Al zijn de dames mooi donkergroen zit je goed.

Als worden ze wat lichter kun je rustig aan weer wat opbouwen.

succes

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt,

 

Ik vind ze inderdaad wel steeds lichter worden. In elk geval niet mooi diep donkergroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een teken dat de voeding in de grond raakt uitgeput :lol:

tijd om te voeden dus :wacko:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel raar want ze zeggen dat er voor 6 weken voeding in de grond zit.

Het is gold label special mix

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13/14 is idd veeeeeelste vroeg.

 

ik geef de 2e week altijd al voeding mee ook al zit er voor 6 weken voeding in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het dan wel daadwerkelijk een voedingtekort zijn?

in je vorige ronde had je dit probleem ook al als ik het mij goed herinner

ikzelf ben nu ook eindelijk van start en mijn dames gaan uiteindelijk in 30 liter specialmix(goldlabel)

ben benieuwd dan hoe lang het duurd voordat ik tekorten krijg kwa voeding

ik weet dat Bigbuttbram al rondes op de specialmix heeft gedraaid zonder bij te voeden en die haalde 1200 gr op 1800 watt

dit waren volgens mij ook 18 liter potten

 

succes verder en ik blijf je uiteraard volgen

 

greetZZZZZZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is bij elke plant verschillend.

ik voed ook altijd al mee in de 2de week ik vertrouw nooit op wat op de zakken staat of wat de growshop zegt.

je ziet duidelijk lichte bladeren dus het ligt echt aan de voeding.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan aan de voeding liggen maar sluit klimaatfactoren en waterhuishouding niet uit.

 

Canna schema:

De hoeveelheden en waardes die ze adviseren qua EC halveren en pas laat bij gaan voeden, niet al omdat je ervan uit zal gaan dat "het wel nodig zal zijn" en kijken hoe je planten erop reageren.

 

Al de minerale voedingen die je de bodem instopt moeten ergens blijven.. als de aarde al rijkelijk bemest is dan kun je later tegen vreemde zaken zoals lockouts aan gaan lopen omdat de balans id grond niet goed is. Als dit eenmaal gebeurt dan kun je gaan spoelen, voeding toe gaan voegen, wat dan ook, het kwaad is dan al geschiedt.. of je moet je plant tot id treure kennen en weten wat EC waardes verhogen doet op bepaalde momenten in combi met de grond die je gebruikt.

 

Juist het toevoegen van (veelal) minerale voeding en ph geneuzel zorgen er volgens mij voor dat mensen van die rare problemen krijgen?

in het begin zie je niks maar dan ineens heb je lichtere bladeren of andere verschijnselen die eigenlijk wat anders aangeven dan het symtoom zelf en wat je dan ook doet.. het gaat niet weg..

 

Een bekende die ik hier ook steeds meer tegen kom:

lichtere bladeren.. oh ff magnesium erbij.. maar.. waarom magnesium tekort dan.. niet vanwege te weinig in medium hoor..

eerder een mogelijke reactie met bijv calcium in je kraanwater of voeding..

 

Geef je water van boven of van onderen?

 

Van boven.. met extra voeding toevoegen scheidt de plant ook extra zouten af richting bovenlaag vd grond, als je nu langs boven water geeft spoel je deze zouten de grond weer in wat niet echt bevordelijk is voor je bodemleven.

 

Als je bodemleven ok maakt/in orde houdt dan zijn resultaten zoals bbb krijgt inderdaad mogelijk maar volgens mij gebruikt hij wel tabs en schimmels en iets van final solution en dan wil het echt wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja ik vraag het me ook af of die voeding voor 6 weken in je aarde wel klopt.

De vorige rond was een zo slechte opbrengst dat het wel aan de basisvoeding heeft moeten liggen.

Alhoewel ik ook last had van meeldauw.

Dat zal ook wel niet echt bevordelijk zijn voor de ontwikkeling van je plant.

 

Ik begon pas met de basisvoeding halverwege week 4 bloei.

 

Ik geeft water van boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier heb ik een blaadje die problemen vertoond.

Wie het weet mag het zeggen.

Blad zat onderaan de plant.

 

EC Aarde 1,6

pH Aarde 6,3

 

Nu water gegeven met 1,0EC

 

gallery_18712_8858_211583.jpg

 

gallery_18712_8858_87213.jpg

 

gallery_18712_8858_170901.jpg

 

gallery_18712_8858_138627.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calcium in de voedingsbodem:

 

Naast problemen als gevolg van calcium tekorten in de plant kunnen ook problemen ontstaan ten gevolge van een tekort van calcium in de bodem. Calcium tekorten in de bodem gaan vaak gepaard met verzuring van de bodem. Door een zuur wortelmilieu is onder andere fosfaat minder beschikbaar voor de plant en worden verschillende zware metalen beter beschikbaar voor de plant, wat tot vergiftiging van de plant kan leiden (bijvoorbeeld aluminium, mangaan, nikkel).

 

Teveel calcium is schadelijk voor de plant en heeft meestal een remming van de groei en een donker gewas tot gevolg. Een overmaat aan calcium kan ook leiden tot boor, mangaan, zink, magnesium en soms ook koper tekorten.

 

bron canna.nl

 

Calcium overschot, donkergroene bladeren, magnesium opname probleemkans.. lichter blad ed maar dan is magnesium ansich dus niet het probleem..

 

Je zuurt je voeding af, hebt al gedeelte vd kalkbuffer vd aarde gebruikt en de buffer vd canna voeding werkt ook volop..

 

Wel gewoon doorgaan met voeding (bij) geven maar dan niet de EC snel op gaan bouwen en niet verder afzuren en dan eerst paar dagen afwachten (de eenmaal aangetaste bladeren komt toch niet meer echt goed, gaat om algehele ontwikkeling) voordat je verder reageert (of hopelijk niet omdat je de boel ineens weer ziet opfleuren).

 

Succes maat, probeer niet alleen te focussen op 1 punt nl. de voeding en daarmee de doel weer te ver*&^, dat gun ik je echt niet en met minerale voedingen moet je erg oppassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dus jij zegt ff geen pH- meer geven?

Ook al was de pH van de aarde gister 6,3?

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees eens wat stukken door, oa hier op WF, over grondleven en hoe eea op elkaar inwerkt en waardoor een balans verstoord kan raken dat is wat ik eigenlijk probeer te zeggen. De plant probeert/ regelt zelf ook een boel in symbiose met bodemleven op ph gebied maar als je hier zelf niet wat meer over leest (biologisch kweken op aarde) dan valt het moeilijk aan te geven/uit te leggen.

 

Sturen met minerale voeding op strakke ph/ec waarden in je medium is volgens mij iets wat je achterwege kunt vanwege de plantfactor, eenmaal kwaad gedaan met dit soort voeding is er dan vaak geen houden meer aan (ja gaan spoelen oid maar daar schiet je wat mee op..). Niet dat minerale voedingen niet goed zouden zijn maar toch.. erg veel geconcentreerde zouten bij elkaar.

 

Ik zou zelf wat meer info verzamelen als ik jouw was en dan beslissen wat je doet ipv afgaan op wat ik stel of anderen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de voorste 2 rijen maar ff gedieft.

Dan heb ik tenminste minder van die fluffie rommel en kan ik iets makkelijker water geven bij de achterste potten.

 

gallery_18712_8858_343567.jpg

 

gallery_18712_8858_181862.jpg

 

gallery_18712_8858_112660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond maar weer even de pH & EC van mn aarde gemeten.

1/3 deel potgrond + 2/3 deel demiwater.

Half uurtje laten borrelen en de meting was;

 

EC 1,3

pH 6,4

 

 

800ml per pot water gegeven met;

pH 6,0

EC 1,6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er steeds beter uit bij jou gozer

volgens mij gaan ze harder dan de vorige keer toch?

 

ik blijf je volgen B)

 

greetZZZZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, geen verschil met de vorige kweek.

Ik hoop de komende 2 weken het verschil te gaan zien vergeleken met de vorige

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een plant geknakt omdat die echt een heeeel stuk hoger was en bijna tegen lamp aan kwam

Heb ik 'm nu verneukt of juist geknakt?

 

gallery_18712_8858_317121.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed geknakt B)

Die dikkere bobbel die ontstaat (wittige ring die ik rond stammetje zie lopen) is een teken dat het aan het helen/geheeld is.

 

Groene komt weer terug is het niet, of heb je nog steeds meer bladeren die problemen vertonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...