Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

Meer blowende jongeren opgenomen 21-09-2009

Recommended Posts

Meer blowende jongeren opgenomen 21-09-09

 

 

Steeds meer jongeren raken door het blowen aan lagerwal. Het afgelopen jaar zijn 370 jongeren met een cannabisverslaving opgenomen in een jeugdkliniek. Dat blijkt uit een rondgang van de NOS langs de jeugdklinieken.

 

Het aantal jongeren dat in de problemen komt door het blowen is zo groot dat er op dit moment in het hele land klinieken worden bijgebouwd. Nu zijn er in Nederland drie klinieken waar de jongeren kunnen worden behandeld. Dit jaar komen er nog drie bij. De jongeren hebben komen door de drugs vaak problemen thuis, gaan niet meer naar school en zijn in veel gevallen al meerder keren in aanraking geweest met politie en justie.

 

Bauhuus

Een van die klinieken is het Bauhuus in Groningen, onderdeel van Verslavingszorg Noord Nederland. Jongeren tussen 13 tot 18 jaar uit heel Nederland krijgen daar een behandeling van zes tot negen maanden. Ook worden ze geholpen met het afkicken.

 

In de kliniek leren ze hoe ze in leefgroepen voor zichzelf kunnen opkomen en hoe ze voorkomen dat ze hervallen in hun verslaving. Verder krijgen ze gezinstherapie met hun ouders, broers en zusjes. Gaan ze sporten en krijgen onderwijs.

 

 

 

 

Regels

In de kliniek is 24-uurs begeleiding aanwezig. Niet alleen voor hulp, maar ook om te controleren of de kinderen zich wel aan de regels houden. De regels zijn streng: zo mogen ze bijvoorbeeld geen drugs gebruiken, geen seksuele relaties hebben en geen geweld gebruiken. Worden de regels overtreden dan moeten ze gelijk de kliniek verlaten. De jongeren mogen alleen terug keren als ze een aantal opdrachten hebben volbracht.

 

De behandeling is geslaagd als zowel de verslaving als de onderliggende problemen zijn aangepakt, zoals drugsverslaafde vrienden, of problemen thuis. De jongeren mogen pas weer naar huis als ze weer verder kunnen met hun normale dagelijkse leven, zowel thuis als op school. Daarna krijgen ze nog wel lang nazorg omdat het vaak opnieuw mis gaat als ze weer thuis zijn.

 

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/20..._opgenomen.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn dat ze cannabis de schuld geven.

 

Nee de jongeren hebben problemen, de oorzaak is meestal totaal iets anders.

Mensen die problemen hebben en het psychisch niet aankunnen, moeten zeker niet blowen.

Dat is vragen om problemen.

 

De oorzaak die moeten ze onderzoeken en niet waarom we cannabis gebruiken, maar waarom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is slecht nieuws in die zin dat men het gaat gebruiken als argument om te zeggen dat het gedoogbeleid gefaald heeft. Immers waren er procentueel minder gebruikers in Nederland dan elders, vanaf dat dit argument keldert door feiten en cijfers zal het niet lang meer duren. met de paddo's ging het ook zo, men brengt voortdurend negatieve berichten in de media.

Dat pasjessysteem kan en mag er niet komen want het is discriminatie en dat zal niet toegelaten worden. Als Belgen zich lid mogen maken is er geen enkel probleem, als de regering denkt hiermee de toeristen te verminderen zijn ze fout want in Maastricht bestaat dit al waarbij je jouw identiteitskaart moet afgeven en het blijkt dat dit de toerist niet afschrikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er is een toename vanaf 2002 en dat is het jaar dat Balkenellende aan de macht kwam.Zijn repressief beleid van afgelopen jaren zorgt voor toename van gebruik bij probleemjongeren.Ze zouden toch eens bij hun hoofd moeten krabben of ze wel de goeie kant zijn opgegaan. :lol:

Trouwens er is ook een toename van alcoholgebruik onder jongeren en daar hebben ze het niet over.

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

over de toename van alcohol: ons baasje verdedigt zelfs de genever! sterker nog; het is een van de eerste levensbehoeftes.......tsjah....

 

citaat uit die toespraak:

In deze kerk is er de drukbezochte tentoonstelling die door Hare Majesteit de Koningin werd geopend. Voor de liefhebbers is er Calvijnwijn, Calvijnpepermunt, Calvijnbonbons en Calvijnjenever - vier eerste levensbehoeften voor de ware Calvinist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik behoor nog tot de groep jongeren denk ik.

Maar ik kom tijdens het uitgaan ook veel blowers tegen.

'K moet inderdaad toch opmerken dat de meesten buiten blowen niet veel presteren.

50% van hen heeft geen diploma en de meesten ook geen job.

Meestal vliegen ze op het werk buiten door cannabis, en maakten ze de school ook niet af door teveel blowen en spijbelen.

 

Ik blow nu toch ook al een paar jaar, ook tijdens m'n schoolcarrière en nu 's avonds na het werk.

Waarom raken zovelen verdwaald?

Het besef van verantwoordelijkheid is totaal weg, of was het al weg voor ze begonnen te blowen?

Of misschien zijn het gewoon zulke jongeren die meest beginnen te roken?

Maar volgens mij ligt de schuld zeker niet bij de cannabis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mij aan bij het feit dat de jongeren zelf het probleem zijn en wiet gewoon een makkelijke zondebok is.

Dit is gewoon de waarheid en de maatschappij verloederd hieronder.

Ouders denken het bij het juiste eind te hebben maar laten hun drang van bescherming voor hun kind,uiteindelijk de relatie met het kind zelf stuk maken en wiet de schuld geven.

Terwijl als je een soort van gedoogbeleid insteld voor je kind en er regels aan hangt en controle over hebt,

een veel betere relatie met je ouders mogelijk is.

Ga nooit tegen de stroom in maar dezelfde kant uit en stuur een beetje bij :lol:

dit is gewoon gesproken uit ervaring mijn ouders waren zwaar anti-weed en gingen ertegenin.

Met een verotte puberteit tot gevolg,dat heeft mij meer geschaadt dan de wiet ooit kon doen.

THC is LICHAMELIJK niet verslavend,en niet schadelijk(hersencellen).

 

So what's the new opinion .... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet niet mensen (vooral jongeren onder de 18 dat deze forum ook leest) wijs maken dat wiet niet schadelijk is. Wiet heeft zeker invloed op ontwikkelende hersenen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongeren worden echt als derderangsburger behandeld zeg. Moet je nu eens een ouder iemand een corrigerende tik uitdelen, staan ze raar te kijken.

Opvoeden oke. Maar... ik vond het vroeger wel lastig. Je hebt toch ook een eigen wil. Pas als je wat ouder bent heb je gelijke rechten als de oudere.

Maar die ouderen behandelen je soms eerst als stront. Nu blijkt dat maar weer dat ze je zo een jeugdinrichting in trappen, als je eens een jointe rookt.

Maar wel een slokje bier van papa op je 11de he!!

 

pff ik zie nu dat ze daar ook nog eens niet mogen neuken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...