Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

Emmen

Recommended Posts

Meteen hennepvondst bij eerste test cannachopper

DVHN | Gepubliceerd op 09 september 2009, 12:23

Laatst bijgewerkt op 09 september 2009, 13:23

B82255190Z_1_20090_1221209h.jpg

 

emmen -

Politie Drenthe heeft woensdagochtend aan de Fokkingeslag in Emmen een hennepkwekerij gevonden met behulp van de cannachopper. Dat is een onbemande helikopter die de geur van hennep op afstand kan ruiken. Politie Drenthe maakte voor het eerst gebruik van de cannachopper.

 

Om 11.30 uur werd de helikopter gereed gemaakt voor de vlucht. Tien minuten later heeft de inval plaatsgevonden. “Dit was een kleine vondst”, vertelt Johan Warmerdam van Nationaal Netwerk Drugsexpertise, “In de loop van de dag gaan we meer verdachte adressen bezoeken. Dan kunnen we zeggen wat de resultaten zijn van de eerste dag met de helikopter in Drenthe.”

 

Reacties

Het lijkt me zinvoller om dat ding GHB, heroïne, XTC en speed te laten ruiken.

 

Geplaatst door Zandster op 12:51 09-sep-2009

Meld als ongepastWelnee, Zandster. Das toch vééél te ingewikkeld voor Justitie?

 

Geplaatst door stikfort op 13:09 09-sep-2009

Meld als ongepast@Zandster: Waarom zou de politie achter échte drugs aan gaan? Dit is toch veel gemakkelijker scoren?

 

Geplaatst door nemephis op 13:42 09-sep-2009

Meld als ongepastLekker simpele opmerkingen jongens. :P Eventjes nadenken kan soms geen kwaad.

 

Geplaatst door MurphyBrown op 14:01 09-sep-2009

Meld als ongepastAch, je moet klein beginnen zullen we maar zeggen? Een soort inwerkperiode zullen we dan maar zeggen.

 

Geplaatst door Gemilio op 14:16 09-sep-2009

Meld als ongepast

 

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/...st+cannachopper

 

 

------------------------

just a pr stunt....

 

de pr karavaan gaat van zuid-holland via limburg naar drente, waar is tie morgen?....overal gratis media aandacht...

ONBETAALBAAR...

 

IMO

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat alsik nu lekker een jointje rook in het park staat er dan ook direct een gans ontmantelingsteam in het park?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien zit er een IR camera op,en niet alleen de sniffer zelf.

Ik vraag me af hoeveel geld ze steken in ECHTE misdaadbestrijding,inplaats van kleine kwekertjes op te rollen.

Laat ze moordenaars inbrekers en verkrachters oppakken,mensen met geweldsdelicten komen er makkelijker vanaf als een kwekertje.Nee, een ongewapende jongen neerschieten als er een rel is kunnen jullie wel he? :P

 

@cannasniff-team v/d politie:Jongens waar zijn jullie mee bezig?een beetje met een speelgoedhelikoptertje spelen de hele dag en de boel bespioneren :) en daar gaan MIJN(onze)belastingcenten heen?

Ga even de echte criminelen vangen en laat ons met rust,we veroorzaken immers geen overlast(ik niet)

En we betalen immers netjes alle rekeningen(ik wel)dus:schoenmaker houd je bij je leest!

 

 

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat alsik nu lekker een jointje rook in het park staat er dan ook direct een gans ontmantelingsteam in het park?

tuulijk...ik zou een helm opzetten.....voor als die chopper gaat landen... :P

 

@ collie weed...wel de helewaarheid zeggen...je betaald ook geen belasting..waarom?...omdat je geen belasting mag betalen van de overheid over deze bron van inkomsten.

je zou misschien bij je belasting aangifte kunnen zeggen bv internet verkoopwinsten...ik weet niet of daar jurisprudentie over is als je achteraf gesnaaid wordt..... :)..of je het nu zelf oprookt of niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hobbykweker die teelt voor z´n eigen rookplezier verdient er geen geld aan, hij spaart het alleen uit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

Jullie hebben zeker ook teveel het nieuws gelezen.

 

Natuurlijk mag je wel inkomsten over Cannabis handel opgeven bij de Belastingdienst.

De belastingdienst is neutraal.

Sterker nog, als je belasting betaalt over je wederrechtelijk behaalde vermogensrechtelijke voordelen, zijn je inkomsten legaal. (Je activiteiten niet nee)

Kunnen ze die dus niet achteraf nog eens belasten, bij strafrechtelijke veroordelingen.

 

Weet iemand wat witwassen is?

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Met de belastingdienst kun je pas echt lachen.

Inkomsten geef je op.

Kosten kun je verrekenen.

Alleen over de winst ga je heffing betalen.

Jaarlijkse winst, is iets anders dan (netto) jaarlijkse inkomsten.

 

Wie begint het te voelen????

Waarschijnlijk alleen degene die het beroemde Cesna arrest kennen.

Of degene die het beroemde Jaguar arrrest kennen.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde personen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
High lieve rakkers,

 

Weet iemand wat witwassen is?

 

 

Bij de meeste mensen zal bij witwassen gedacht worden aan een constructie waarbij illegaal verkregen geld of geld waarover geen belasting is betaald als legaal wordt opgevoerd. Dan valt bijvoorbeeld te denken aan constructies via buitenlandse banken of constructies in de vastgoedwereld. De wetgever heeft echter een veel ruimere opvatting van wat witwassen is. Het komt er in feite op neer dat iemand die een lolly steelt en deze in zijn zak steekt om vervolgens voor de deur aangehouden te worden, naast het plegen van een diefstal ook heeft witgewassen. De gevangenissen zitten momenteel dan ook vol met criminelen die zich naast het gronddelict ook hieraan schuldig hebben gemaakt

 

Bij het witwassen gaat het om het verbergen, verhullen, voor handen hebben of omzetten van een voorwerp dat uit een misdrijf afkomstig is of waarvan aangenomen kan worden dat het uit een misdrijf afkomstig is (art. 420 WvSr). In dit verband moet voorwerp ruim opgevat worden zodat ook geld hieronder valt. Het in bezit hebben van geld of enig ander voorwerp waarvan het niet duidelijk op welke wijze men hieraan kon komen is dus witwassen en strafbaar. Tevens valt hieronder het betalen van schulden of het aanschaffen van goederen, dit ook met een maximumstraf van 4 jaar. Verder kan men al voor witwassen veroordeeld worden zonder dat er een veroordeling is voor het gronddelict. Het staat dan dus nog niet vast of er daadwerkelijk criminele verdiensten zijn geweest.

 

Het vreemde aan deze wet is dat bij delicten waarbij enige verrijking plaats vindt nu juridisch gezien ook altijd wordt witgewassen. Om terug te komen op het stelen van een lolly. Zelfs als voor de deur van de supermarkt de lolly wordt opgegeten of weggegooid is er in mijn visie sprake van witwassen. De lolly wordt immers omgezet in ontlasting dan wel mest. In feite wordt één en hetzelfde delict dan dubbel bestraft en zou het eenvoudiger zijn deze wet in de huidige vorm af te schaffen en de straffen te verhogen voor delicten waarbij er financieel op vooruit gegaan wordt. Want daar gaat het hier in feite om.

 

En denk erom……… ook het foutief opgeven aan de belastingdienst komt gewoon als gronddelict in aanmerking. Er zit dus een witwasser in de meesten onder ons.

 

Zie ook jurisprudentie op dit gebied: BA7923, Hoge Raad , 02902/06, 02-10-2007.

 

wit wassen is dus ook je eigen oogst oproken.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

High pluk de dag,

 

Het was eerder cynisch bedoeld, maar je geeft het zo wel aan.

 

De vraag die je dus moet stellen wat gebeurt als je wederrechtelijk verkregen voordeel gaat opgeven bij de Fiscus.

Is dan nog sprake van "verhullen, voor handen hebben of omzetten" zoals in de betreffende bepaling staat?

 

Voor we weer antwoord krijgen op een retorische vraag: : "Nee"

Daarom bestaan hier ook (fiscale) voorzieningen voor.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Worden lolly's gestolen of verduisterd?

Persoonlijk vinden we omzetten in mest hetzelfde als vernietigen.

Menselijke uitwerpselen worden niet vaak op economische waarde in het maatschappelijk verkeer gewaardeerd. Weggooien is ook hetzelfde als vernietigen.

In ieder geval is het vermogensrechtelijk bezit dan lastig aan te wijzen.

Hoeveel waarde cq. straf wil je op een pond stront zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat me kruipruimte kweek <_< :lol: :j

 

Hier het stuk gekopierd van een andere site:

 

09090901dvv.JPG

09090906dvv.JPG

 

Emmen - In de strijd tegen hennepteelt en hennepverwerking heeft de politie woensdag gebruik gemaakt van een minihelikopter, ook wel cannachopper genoemd.

 

De Drentse regio is een van de vijf korpsen die meedoet aan de pilot en in samenwerking met de KLPD werd vandaag deze speurneus in Emmen en omstreken getest.

 

Toen vanmorgen de minihelikopter amper tien minuten in de lucht was ontdekte deze al een hennepkwekerij aan de Fokkingeslag in woonwijk Angelslo. (zie laatste foto)

 

De helikopter is voorzien van een infraroodcamera die warmte meet en een sniffer die hennep kan ruiken.

 

De miniheli wordt gericht ingezet na een tip of vermoeden over een mogelijke hennepkwekerij in vooral bedrijfspanden. Ook voor woningen kan hij overigens worden gebruikt.

 

De cannachopper is bovendien veel goedkoper dan een gewone helikopter en bovendien kan de cannachopper overal opstijgen en landen, zelfs middenin een woonwijk.

 

Het is nog een pilot in Drenthe, maar meteen de eerste vlucht was het raak. De politie is in totaal op vier locaties in de gemeente Emmen geweest om de cannachopper te laten zoeken naar hennep. Dat leverde 500 plantjes op.

 

Ook in Drenthe worden veel kwekerijen aangetroffen. Achter de telers zitten vaak veel criminele groepen die werken met zoveel mogelijk kleinere telers om hun risico om gepakt te worden te verspreiden en te verkleinen. In de wereld achter de hennepteelt worden enorme winsten gemaakt, wordt veel bovendien geweld gebruikt (soms liquidaties) en vinden afpersingen en corrupties plaats.

 

Ook zorgt de hennepteelt vaak voor stankoverlast, wateroverlast en levert brandgevaar op.

 

Tientallen keren per jaar ontstaat er in Drenthe brand in een bedrijfspand of woning. Vaak door ‘geknutsel’ in de meterkast omdat de stroom illegaal wordt afgenomen.

 

Deze alarmerende signalen hebben in Nederland geleid tot het instellen van het programma Georganiseerde Hennepteelt. Na deze week worden de mogelijkheden van de minihelikopter geëvalueerd waarna vervolgens besluite genomen kunnen worden over voorzetting van dit project.

 

09090905dvv.JPG

09090904dvv.JPG

 

Klik hier voor een video!

Edited by Jaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe diem: dude spreek voor jezelf, ik ben een self supply grower: ik doe het voor mezelf.

het is dus geen vorm van inkomsten en ja ik betaal me belasting(echt alles)>ik lul toch niet zomaar wat? :lol:

Ik ben geen dealer, ik ben een grower>voor mezelf en ik wens niet gezien te worden als commercieel kweker wat ik dus niet ben/nooit zal zijn <_<

Ik hoop gewoon op een relaxter Nederland zonder al teveel gezeik van de wet:legaliseer en stel regels dan kun je belasting heffen.

Ik ga nog even eentje roken mensen,chill out tot later.

 

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm, op dat plaatje met die beeldschermen lijkt het haast wel of dat ding hoogteverschillen meet ipv warmte <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

wit wassen is dus o.a ook je eigen oogst oproken.... :lol:

wel conversatie hier goed blijven lezen !!.... :j

gr

Carpe_diem <_<

 

yep.. er steek een witwasser in velen van ons... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, Pluk de Dag,

 

Als je je eigen oogst, van een gedoogde kweekinstallatie, oprookt,

Waar is dan het voorwerp verkregen uit een MISDRIJF?

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je je eigen oogst, van een gedoogde kweekinstallatie, oprookt,

Waar is dan het voorwerp verkregen uit een MISDRIJF?

 

AS Grow

 

vraag stelling klopt niet <_< ...imo

 

@green_lady...zozo...jij komt ook niet uit de provincie... :lol:

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

Greenlady,

Ben je Kafka fan of religieus bekeerde? <_<

 

Carpe Iustus,

Wat de vraag bedoelde te zeggen is dat wiswassen niet kan met normaal verkregen goederen gebeurt.

Als je de lolly betaalt, kun je het daarna niet alsnog witwassen. Er moet eerst sprake zijn van een misdrijf. (cumulatieve voorwaarde)

 

Als je kweekt binnen de gedoognorm is geen sprake van een misdrijf.

Dus is ook geen sprake van een "goed" verkregen uit een misdrijf.

Dus is ook geen sprake van witwassen als je dat oprookt.

Dat is hetzelfde als coffeeshopwiet roken, dat is ook geen witwassen.

(Natuurlijk help je de shophouder bij het witwassen van zijn praktijken, maar dat is een ander verhaal)

 

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

We zien je denken: "Is het kweken van Cannabis geen misdrijf?"

Nee, niet per definitie, niet als er geen opzet tot het plegen van een misdrijf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik me eigen oogst oprook is er geen sprake van witwassen wel van witwalmen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Greenlady,

Ben je Kafka fan of religieus bekeerde? ;)

 

Ik schijt op alles wat met geloof te maken heeft, kill 'm all :lol:

Dan blijft Kafka over? :D <_< (whatever taht maybe....)

(Ik lees alleen "het proces", en "het slot" :j )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien ik me eigen oogst oprook is er geen sprake van witwassen wel van witwalmen :j

idd mits je gedoogd-kweek he !...zeer verhelderende disscusie is dit <_<

bedankt allen !

gr

Carpe_diem :lol:

 

ik zeg: STICKY MAKEN..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ja hoor, weer vinden de "helden" een kwekerijtje en weer hebben ze een grote mond. Wat ik ou zo gek vind is dit: In mijn directe omgeving weet ik twee hele grote kwekerijen te staan. 30 + lampen. Gevonden zonder speciale apparatuur en op 1 avond/nacht. De grote broer van de cannacopter vliegt hier zeeeeeer regelmatig over en ziet ze never nooit !!!!! Ennuh Gij Geleuft dat ?!?!?

 

Overigens de rottigheid rond het kweken, het pesten door de grote jongens/rippers, kan alleen maar omdat alle kwekers crimineel zijn, en dat zijn ze alleen maar omdat een kwade geest dat in het WvS heeft gezet. Dus de overheid kan het probleem simpel oplossen door het kweken van wiet uit het WvS te halen (dus niet gedogen!!!!!) van een aantal m2 per volwassene. en zie: Poef weg criminelen, Poef weg handvat om allerlei mensen te chanteren, Poef weg probleem. Kort en goed: Het probleem is de wetgever, niet de kleine kweker.

 

Zo denk ik er over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mijn directe omgeving weet ik twee hele grote kwekerijen te staan. 30 + lampen. Gevonden zonder speciale apparatuur en op 1 avond/nacht.

 

ehh...rare hobby heb jij...waarom vind je dat leuk? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof er niks van.

Eerst ff langsgaan (aanbellen) en foto's maken.

Zonder plaatje geen praatje :lol:

 

<_<

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig die cannavlieg .het eind product wordt aleen maar meer waard .

al geloof ik nogsteeds niet dat zoeen cannavlieg op grote afstand het kan ruiken . wel zien via infrarood dat wel .en dan met hulp van de energie maatschappijen .ben je de lul .

ik denk zelf dat het een verloren strijd is voor de man/vrouw in het blauw .zeker met de nieuwe technieken die er aan komen .gewoon legaal maken het kweken dan ben je van en hoop gezeik af

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga maar een soort luchtdoelgeschut bouwen denk ik.

Kan ook leuk zijn, computergestuurd enzo.

Wat defensie kan, kunnen wij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er nou ook nog een webcam aankoppelt kun je het online zetten zodat we als spel ze uit de lucht kunnen schieten <_<

en als ie neerstort op het politiebusje krijg je dubbele punten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...