Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlaanders

Toppen nu nog buigen

Recommended Posts

Hallo, sinds 3 weken ongeveer staan mijn double fun's in bloei, deze zijn gefimd om ze laag te houden maar nu worden ze toch weer iets te hoog. Ik heb ze al eens gebogen, maar deze keer zou ik ze echt goed willen buigen, aan de hoofdtoppen zelf neerbinden. De zon zou er nog perfect aan kunnen, maar mijn vraag is of dit kwaad kan? Heeft dit nadelen?

 

Als het kan, dan moet ik het doen, anders is de kans op ontdekking veel groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat dat kwaad kan, als je geen fysieke schade toebrengt aan je plant.

Ze zullen idd meer genieten van de zon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan best de tak(/takken) op knakhoogte ff tussen je vingers rollen, zodat de binnenkant helemaal mushy word. Lukt het niet goed, omdat ze te houterig zijn, dan kan je ze tussen 2 potloden goed kneuzen voor je ze ombuigt. Anders kunnen ze echt doorknakken en dan kan het gedeelte boven het knakpunt afsterven. Wel best vastzetten met bamboe ofzoiets , anders kunnen ze zich terug rechtzetten. Zelf gebruik ik koperdraad om ze te ondersteunen, maar als ze groter zijn dan 50 cm gaat dat niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm met 3 weken bloei zullen ze toch niet heel veel meer groeien? Ik zou als het te gek word, aan buigen beginnen. Knakken belemmer je denk ik alleen de bloei, m.a.w. je plantje(s) is nu gefocust op het herstellen van de knak, om de sapstroom weer goed op orde te krijgen. Aangezien het outdoor is, zou ik voor zo min mogelijk stilstand kiezen.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, knakken zou ik zeker niet meer doen, buiten is dat zowiezo altijd een gok, want je hebt de wind of regen niet in de hand.. In plaats van dat dat geknakte punt zich hersteld gaat het heen en weer zwiepen en sterft het gewoon af. Knakken doe je echt vroeg in de groei. Buigen kan gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, voorzichtig buigen word het dus. Ga er vanavond eens werk van maken, bedankt allen

 

mag dicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het voor jou en je plantjes geschikt is om de takken neer te buigen met een touwtje aan een haring(of ander, laag gelegen, vast punt).

Dan kan je ook mooi om de paar dagen, de lijn iets strakker trekken!

 

Ciao,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker buigen!Zelf ook veel geknakt buiten,maar zal nu ook alleen nog buigen als het nodig is,en dat is het :verrygood

Je plant niet veel belemmeren in de bloei!

Succes.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg trouwens bij het buigen dat je echt alleen het flexibele stuk van de takken pakt, je wilt geen spanning op het stugge, houterige gedeelte dicht bij de stam, heb zelf daarnet even een tak moeten spalken omdat ik die net iets te laag had afgebonden. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is, niets is nog flexibel :verrygood het is een heel werk geweest, de ene plant hangt nu volledig uit het zicht, en is mooi gebogen, maar de andere heb ik wat meer moeite mee, ze werkt echt niet mee, ben bang om haar te knakken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...